top icon
Αγώνες

WRC: Ράλλυ Μεξικό: Ας αρχίσουν οι χοροί…

Μετά από τις χιονισμένες ειδικές της Σουηδίας, ο θίασος του WRC περνάει στις χωμάτινες επιφάνειες, εκεί που θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε τα πρώτα ουσιαστικά δείγματα γραφής των νέων WRCars.

Μετά από τις χιονισμένες ειδικές της Σουηδίας, ο θίασος του WRC περνάει στις χωμάτινες επιφάνειες, εκεί που θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε τα πρώτα ουσιαστικά δείγματα γραφής των νέων WRCars. Βλέπετε, με την πλειοψηφία των αγώνων του θεσμού να πραγματοποιούνται σε χωμάτινες επιφάνειες, το Ράλλυ του Μεξικού θα αποτελέσει και την πρώτη ουσιαστική μάχη μεταξύ Ford και Citroen από την οποία θα μπορέσουμε να αντλήσουμε χρήσιμα συμπεράσματα για τη συνέχεια της φετινής χρονιάς. Η πραγματικότητα είναι ότι ο αγώνας της Σουηδίας είναι μοναδικός και ιδιαίτερος, με αποτέλεσμα οι Σκανδιναβοί οδηγοί να έχουν συνήθως το πλεονέκτημα. Κάτι που αποδείχθηκε και φέτος με τους Hirvonen, Ostberg και Latvala να κάνουν το 1-2-3 για την Ford στο ντεμπούτο του Fiesta WRC. Βέβαια, στη Citroen δεν ανησυχούν και δεν έχουν κανένα λόγο να το κρύβουν, αφού παραδοσιακά στη Σουηδία δεν σημειώνουν καλά αποτελέσματα.
 
Έτσι, λοιπόν, για κάποιους το Πρωτάθλημα ξεκινάει τώρα, στις γρήγορες και σκληρές χωμάτινες ειδικές γύρω από την πόλη της Leon. Φέτος, η σχεδίαση του αγώνα δεν διαφέρει ιδιαίτερα από το παρελθόν, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να αποφεύγουν και πάλι –προς ικανοποίηση τους- τις μεγάλες απλές διαδρομές. Όμως, το στοιχείο που διαφοροποιεί τον αγώνα του Μεξικό σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο, είναι το υψόμετρο. Βλέπετε, οι ειδικές διεξάγονται σε μεγάλο υψόμετρο, με αποτέλεσμα οι κινητήρες να έχουν πρόβλημα με την παροχή αέρα, κάτι που τους κοστίζει περίπου το 20% της ισχύς τους. Και σε αυτόν τον αγώνα, η σειρά εκκίνησης παίζει το ρόλο της, αφού τα προπορευόμενα αυτοκίνητα χρειάζεται να «καθαρίσουν» τις στεγνές και αμμώδεις επιφάνειες, την ώρα που όσοι ακολουθούν πρέπει να επιδείξουν τεράστια προσοχή στις πέτρες που βγαίνουν μετά από κάθε πέρασμα στην επιφάνεια.
 
Μετά τον αγώνα της Σουηδίας, τα χαμόγελα έχουν επιστρέψει για τα καλά στ στρατόπεδο της Ford, με τους ανθρώπους της ομάδας να ετοιμάζονται πυρετωδώς για τον πρώτο χωμάτινο αγώνα της χρονιάς. Είναι χαρακτηριστικό εξάλλου, ότι αμέσως μετά το τέλος του σουηδικού αγώνα, σύσσωμη η ομάδα ταξίδεψε στην Πορτογαλία και ξεκίνησε την προετοιμασία της για το Μεξικό. Όμως, όπως και πριν την Σουηδία, έτσι και τώρα, ο Jari Matti Latvala είχε μία έξοδο, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να διακόψουν τις δοκιμές εξέλιξης μέχρι να φέρει η M-Sport ένα νέο Fiesta WRC στην περιοχή για να συνεχιστεί η διαδικασία. Μήπως, ο νεαρός Φινλανός το κάνει για γούρι; Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι στην Ford ρύθμισαν τον κινητήρα του Fiesta σε ειδικό εργαστήριο, έτσι ώστε να αποφύγουν την απώλεια ισχύος που αντιμετώπισαν τα τελευταία χρόνια με το Focus. Στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, ο Mikko Hirvonen γνωρίζει πολύ καλά ότι το έργο του θα είναι δύσκολο την πρώτη ημέρα, αφού ελέω σειρά εκκίνησης θα πρέπει να ανοίγει και να καθαρίζει το δρόμο για τους υπολοίπους. Την ίδια ώρα, ο ομόσταυλος του Jari Matti Latvala θα διαθέτει καλύτερη σειρά από τον ίδιο, αλλά και οι δύο τους δεν θα έχουν το πλεονέκτημα της Citroen, με τους οδηγούς της να εκκινούν αρκετά πιο πίσω. Και οι δύο πάντως, γνωρίζουν ότι στόχος την πρώτη ημέρα είναι να παραμείνουν όσο πιο κοντά γίνεται στην κορυφή, έτσι ώστε να διεκδικήσουν τη νίκη στις επόμενες δύο. 

 
Αντίθετα, στην Citroen είναι ξεκάθαρο ότι θέλουν να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις μετά από το αποτέλεσμα στη Σουηδία. Οι Sebastien Loeb και Sebastien Ogier, αναμφίβολα είναι από τους ταχύτερους συνδυασμούς στο χώμα, και σε συνδυασμό με τη σειρά εκκίνησης μοιάζουν με φαβορί για να λάμψουν τουλάχιστον στην αρχή του αγώνα. Αυτό που θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον, θα είναι να δούμε πως θα χειριστεί ο επικεφαλής της Citroen Racing τους δύο οδηγούς της ομάδας του. Βλέπετε, μόνο απίθανο δεν είναι να τους δούμε να μάχονται από την αρχή για τη νίκη και η διαχείριση του Olivier Quesnel θα μας δείξει πολλά και για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος. Βέβαια, αυτός στον οποίο ποντάρουν οι περισσότεροι είναι ο επτάκις Πρωταθλητής, ο οποίος μετράει τέσσερις συνεχόμενες νίκες, τα τέσσερα τελευταία χρόνια. Πάντως, κανείς δεν πρέπει γενικά να υποτιμά τους Γάλλους, με τον Xavier Mestelan-Pinon, τον άνθρωπο που κρύβεται πίσω από τη σχεδίαση του DS3 να μην κρύβει την αισιοδοξία του για τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, παρά τα όσα γράφτηκαν μετά τον σουηδικό αγώνα.
 
Ακόμα ένας οδηγός, όμως, που αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στη μάχη της κορυφής, είναι ο Petter Solberg. Ο Νορβηγός ήταν με το DS3 WRC της δικής του ομάδας, η οποία από το Μεξικό θα βαθμολογείται και στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, στη μάχη της κορυφής, κερδίζοντας ειδικές και διεκδικώντας μία θέση στο βάθρο. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, οδήγησε το DS3 μόλις για μία ημέρα στην Πορτογαλία, περίπου για 14 ώρες, αλλά ταξιδεύει στο Μεξικό αισιόδοξος για ένα θετικό αποτέλεσμα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε την πολύ καλή παράδοση που έχει στον συγκεκριμένο αγώνα, ενώ η σειρά του εκκίνησης θα τον βοηθήσει να ξεχωρίσει από την αρχή του αγώνα.
 
Ενδιαφέρον, όμως, συγκεντρώνει πλέον και η Stobart Ford, με τους Mads Ostberg και Henning Solberg να αποτελούν και πάλι το δίδυμο της ομάδας. Ο νεαρός Νορβηγός μετά από τη δεύτερη θέση που κατέκτησε στη Σουηδία, έχει καταφέρει να συγκεντρώσει τα βλέμματα επάνω του, και απομένει να δούμε αν θα καταφέρει να τα διατηρήσει. Βέβαια, στη Σουηδία αγωνίστηκε στην «αγαπημένη» του επιφάνεια, όντας μετρ του είδους, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στο παρελθόν έχει καταφέρει να σημειώσει καλές επιδόσεις και στις χωμάτινες επιφάνειες. Παράλληλα, ο Henning Solberg είναι γνωστό ότι διαθέτει την απαιτούμενη ταχύτητα στο χώμα και πλέον στο χέρι του είναι να διακριθεί σε επίπεδο κορυφής. Η δικαιολογία της διαφοράς του αυτοκινήτου σε σχέση με τις αντίστοιχες εργοστασιακές κατασκευές δεν υφίσταται πλέον και από τον ίδιο εξαρτάται να δείξει ότι μπορεί να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω.
 
Στο motorhome της Stobart Ford, όμως, θα δούμε δύο ακόμα Fiesta WRC. Το πρώτο θα είναι για τον Matthew Wilson και το δεύτερο για τον Evgeny Novikov. Ο Βρετανός, κατάφερε πριν από λίγες ημέρες να εξασφαλίσει την παρουσία στο πρώτο μισό της χρονιάς και σίγουρα πρέπει πλέον να κυνηγήσει το αποτέλεσμα που θα δικαιώσει όσους πιστεύουν σε αυτόν. Από την άλλη πλευρά, ο νεαρός Ρώσος ετοιμάζεται για την πρώτη του εμφάνιση με το Ford Fiesta, αλλά σε έναν αγώνα που δεν έχει λάβει μέρος στο παρελθόν. Όπως και ο ίδιος δήλωσε, δεν πρόκειται σε αυτόν τον αγώνα να πιέσει και να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω, αφού στόχος του είναι να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του αυτοκινήτου και να βρει τον εαυτό του πίσω από το τιμόνι ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, μετά από ένα χρόνο αποχής. Στον αγώνα, όμως, θα δούμε τρία ακόμα F         iesta WRC, και συγκεκριμένα για τους Dennis Kuipers, Ken Block και Federicko Villagra. Ο τελευταίος, θα κάνει το ντεμπούτο του για λογαριασμό της Munchis Ford στο θεσμό, ενώ αναμένεται να λάβει μέρος σε δέκα αγώνες κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο αγώνες προσμετράει και στο Πρωτάθλημα του SWRC, με μόλις πέντε συνδυασμούς με αυτοκίνητα προδιαγραφών S2000 να δίνουν το παρών, λόγω και του υψηλού κόστους συμμετοχής στο αγώνα. Όσοι πιστοί, σημειώστε ότι η διαφορά ώρας με το Μεξικό, αγγίζει τις οκτώ ώρες._Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ