X
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Πορτογαλίας: Και συνεχίζει…

Χωρίς να αφήσει πολλά περιθώρια στους αντιπάλους του, ο Ott Tanak σημείωσε τη 2η συνεχόμενη νίκη του στο WRC, την ώρα που ο Kris Meeke “πρόσφερε” στο τέλος ακόμα περισσότερους βαθμούς στους Thierry Neuville και Sebastien Ogier.

Με τρεις οδηγούς να έχουν πιθανότητες για τη νίκη, όλοι περιμέναμε σπουδαία μάχη στις πέντε σημερινές, αλλά με μόλις συνολικό μήκος 50 χλμ., ειδικές διαδρομές. Ott Tanak, Kris Meeke και Thierry Neuville ξεκίνησαν το σκέλος με λίγα δευτερόλεπτα να τους χωρίζουν μεταξύ τους και όλοι αναμέναμε να γίνουμε μάρτυρες εξαιρετικών επιδόσεων. Όμως, από πολύ νωρίς τα Yaris WRC έδειξαν να είναι ένα “κλικ” ταχύτερα από τον ανταγωνισμό. Οι γρήγορες ε.δ. της σημερινής ημέρας ταίριαζαν καλύτερα στην Toyota, κάτι που ο Neuville γνώριζε εξαρχής, με αποτέλεσμα ο Βέλγος να μην καταφέρει να ακολουθήσει το ρυθμό τους.

Όμως, ακόμα ένα “κλικ” ταχύτερος από τον ομόσταυλο του, αποδείχθηκε ο Ott Tanak. Ο Εσθονός όποτε χρειάστηκε πίεσε στο όριο, κέρδισε ειδικές και στο τέλος πανηγύρισε δικαίως την δεύτερη συνεχόμενη και 3η του φετινή νίκη. Ο Tanak ξεχώρισε από την πρώτη ημέρα, παρά τη σειρά εκκίνησης, και αν δεν είχε αντιμετωπίσει εχθές πρόβλημα με τα φρένα του, αλλά και ένα σπασμένο αμορτισέρ, σήμερα θα είχε επικρατήσει σαφώς πιο ξεκούραστα. Ακόμα και έτσι, όμως, κατάφερε να ανέβει για 9η φορά στην καριέρα του στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, αν και στο τέλος δεν απέφυγε και την τακτική για τον επόμενο αγώνα! Ο Εσθονός, “έκοψε” ταχύτητα στην Power Stage λίγο πριν τον τερματισμό, έτσι ώστε να αποκομίσει λιγότερους βαθμούς και επικεφαλής στη βαθμολογία να περάσει ο Sebastien Ogier. Κάτι που σημαίνει ότι δεν θα ανοίγει ο ίδιος το δρόμο στις ειδικές διαδρομές του επόμενου γύρου του θεσμού στη Σαρδηνία, ενώ η μεταξύ τους διαφορά αγγίζει μόλις τους δύο βαθμούς.

Μεγάλος, αλλά αρνητικός πρωταγωνιστής της ημέρας ήταν ο Kris Meeke. Αρχικά, ο Βρετανός σημείωσε καλύτερους χρόνους από τον Thierry Neuville και όλα έδειχναν ότι θα καταφέρει να συμβάλλει σε ένα εμφατικό 1-2 της Toyota. Όμως, ένα ξεκάθαρο δικό του λάθος στην προτελευταία ε.δ., φρόντισε να “γκρεμίσει” ότι έχτισε ο Βρετανός με πολύ κόπο τις προηγούμενες ημέρες. Στην ίδια στροφή που το πρωί ο Esapekka Lappi τούμπαρε με το Citroen C3 WRC, ο Μeeke έκανε ένα τετ α κε όταν κλείστηκε περισσότερο από όσο έπρεπε στο εσωτερικό της στροφής, με αποτέλεσμα να χάσει περισσότερα από 17 δευτερόλεπτα και μαζί τη 2η θέση από τον Thierry Neuville. Σαν να μην έφτανε, το… “κερασάκι στην τούρτα” ήρθε στην Power Stage, όταν κατάφερε (διότι περί κατορθώματος πρόκειται) να εγκαταλείψει! Ο Meeke κλείστηκε πολύ και πάλι σε μία δεξιά στροφή, με αποτέλεσμα ένα βράχος να ξεριζώσει τον εμπρός δεξί τροχό του Yaris και να τεθει εκτός.

Με αυτόν τον τρόπο, ο Neuville σκαρφάλωσε δεύτερος και ουσιαστικά μείωσε τη διαφορά του στους δέκα βαθμούς από τον Sebastien Ogier που βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας των Οδηγών. Όπως εχθές, έτσι και σήμερα, ο Andrea Adamo έδωσε εντολή στους Sebastien Loeb και Dani Sordo να μπουν με καθυστέρηση στο κοντρόλ, έτσι ώστε ο Neuville να έχει ακόμα πιο καθαρό δρόμο μπροστά του. Ακόμα και έτσι, όμως, ο Βέλγος δεν είχε απάντηση στις επιδόσεις των Toyota, ενώ δεν ήταν ικανοποιημένος από την υπερστροφική συμπεριφορά του i20. Κάτι που προσπάθησε να αλλάξει κατά τη διάρκεια της ημέρας με διαφορετικές ρυθμίσεις, αλλά χωρίς επιτυχία. Και ευτυχώς για τον ίδιο, ο Meeke φρόντισε να του “προσφέρει” απλόχερα τη δεύτερη θέση της γενικής, την ώρα που ο Βρετανός “κλώτσησε” την ευκαιρία του να σημειώσει το πρώτο του βάθρο με τα χρώματα της Toyota.

Από το τραγικό λάθος του Βρετανού, επωφελήθηκε ο Sebastien Ogier, ο οποίος αρχικά είδε την προσπάθεια του να “καταστρέφεται” από την πρώτη ε.δ. της ημέρας. Δεν ήταν μόνο η ανόητη απόφαση των οργανωτών να ξεκινήσουν τον αγώνα με δίλεπτο ανάμεσα στους οδηγούς του WRC (από την επόμενη ε.δ. το έκαναν πάλι 3λεπτο), κάτι που προκάλεσε τεράστιο πρόβλημα σε όλους με τη σκόνη, αλλά και η έξοδος του Lappi που έκανε ακόμα πιο δύσκολο το έργο του. Ο Φινλανδός τούμπαρε, με αποτέλεσμα ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής να βρεθεί στη σκόνη του ομόσταυλου του και να χάσει κάθε ελπίδα για διάκριση. Από εκείνο το σημείο και έπειτα οδήγησε εξαιρετικά συντηρητικά, προσπαθώντας να προφυλάξει τα ελαστικά του, έτσι ώστε να πιέσει στην Power Stage, τακτική που απέδωσε αφού κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο. Σε συνδυασμό με το 6ο του βάθρο σε επτά αγώνες, παρέμεινε στην κορυφή της βαθμολογίας με ότι αυτό συνεπάγεται για το Ράλλυ Σαρδηνίας.

Όσον αφορά την περίπτωση του Lappi, η τούμπα του στην πρώτη ε.δ. δεν ήταν αυτή που έδωσε τέλος στην προσπάθεια του. Στην αμέσως επόμενη ειδική, και έχοντας χάσει την πίσω αεροτομή του C3, ο Φινλανδός αντιμετώπισε την εξαιρετικά ασταθή συμπεριφορά του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να χτυπήσει πίσω αριστερά και να σπάσει την ανάρτηση του Citroen και να εγκαταλείψει. Με αυτόν τον τρόπο, ο Teemu Suninen κατάφερε να τον προσπεράσει, ενώ στο τέλος με τον Meeke εκτός, να σκαρφαλώσει στην 4η θέση της γενικής. Κάτι που του επέτρεψε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις σε έναν αγώνα που περίμενε με ανυπομονησία και απέδειξε ότι θα μπορούσε να κατακτήσει πολλά περισσότερα. Αντίστοιχα, ο ομόσταυλος του Elfyn Evans μετά τις σημερινές ανακατατάξεις, κατάφερε να τερματίσει 5ος, αν και δεν μπορούσε να κρύψει την απογοήτευση του για το μηχανικό πρόβλημα με το γκάζι, που του στέρησε τη δυνατότητα να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω στον αγώνα. Με όσα συνέβησαν στους κορυφαίους συνδυασμούς, τις επόμενες δύο θέσεις κατέκτησαν τα νέα Skoda Fabia evo, με τους Kale Rovanpera και Jan Kopecky, με τον νεαρό ταλαντούχο Φινλανδό να κατακτά και τη νίκη σε επίπεδο WRC Pro.

Με αυτόν τον δραματικό τρόπο, ολοκληρώθηκε ο 7ος γύρος του θεσμού. Με αρκετή τακτική, εξόδους και μηχανικά προβλήματα, σε σκονισμένες ειδικές. Η συνέχεια, αναμένεται το ίδιο δύσκολη και απαιτητική, και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα, αφού το Ράλλυ Σαρδηνίας είναι προγραμματισμένο για τις 13-16 Ιουνίου._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!