top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Σουηδίας: Επικεφαλής ο Suninen!

O Teemu Suninen έκλεψε τις εντυπώσεις στο πρώτο σκέλος του Ράλλυ Σουηδίας και βρίσκεται επικεφαλής της κατάταξης, αλλά με τον Ott Tanak να ακολουθεί μία ανάσα πίσω του.

Αρκετά δραματική ήταν η εξέλιξη του πρώτου σκέλους του Ράλλυ Σουηδίας, το οποίο ιδιαίτερα στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές θύμιζε περισσότερο χωμάτινο, παρά χειμερινό αγώνα. Οι οδηγοί είχαν εκφράσει τις ανησυχίες τους σχετικά με την κατάσταση των δρόμων και την έλλειψη χιονιού και πάγου, αλλά η οργανωτική επιτροπή του αγώνα βιάστηκε να τους διαψεύσει. Μάλιστα, κάτι που ενόχλησε τους πρωταγωνιστές του WRC είναι ότι από τις ειδικές πέρασαν και ιστορικά αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να “καταστραφούν” οι δρόμοι. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η σειρά εκκίνησης να παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, με όσους βρίσκονταν περίπου στη… “μέση” να έχουν το πλεονέκτημα. Βλέπετε, οι πρώτοι έπρεπε να δημιουργήσουν τη σωστή γραμμή, ενώ όσοι πιο πίσω είχαν να αντιμετωπίσουν τις τεράστιες ποσότητες χώματος. Την ίδια ώρα, η διαχείριση των ελαστικών και η προστασία των καρφιών ήταν ένα ακόμα στοιχείο που έκρινε (και θα κρίνει στη συνέχεια) την εξέλιξη του αγώνα.

Απέναντι σε αυτές τις προκλήσεις, ο Teemu Suninen είχε την καλύτερη δυνατή απάντηση. Ο Φινλανδός οδηγός της M-Sport, εκμεταλλεύθηκε τον καλό δρόμο μπροστά του, την ταχύτητα του στις γρήγορες ειδικές και επιτέλους έδειξε δείγμα των ικανοτήτων του. Το είχαμε αναφέρει πριν την έναρξη του αγώνα πως ο Suninen θα προσπαθήσει για το κάτι παραπάνω και πως είναι ικανός για την έκπληξη και μας δικαίωσε. Μάλιστα, θα μπορούσε να είχε μεγαλύτερη διαφορά από τους διώκτες του αν στην τελευταία ειδική δεν έχανε τους προβολείς του Fiesta WRC και μαζί πολύτιμα δευτερόλεπτα.

Βέβαια, τα λάθη ήταν ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της σημερινής ημέρας, με αρκετούς οδηγούς να μην τα αποφεύγουν! Όπως για παράδειγμα ο Jari Matti Latvala, ο οποίος και ενώ βρισκόταν στο κυνήγι του Suninen (5 δλ. πίσω του) υπερέβαλλε στην τελευταία ειδική με αποτέλεσμα να κολλήσει στο χιόνι και τεθεί εκτός για το σημερινό σκέλος. Με αυτόν τον τρόπο, δεύτερος κατάφερε να σκαρφαλώσει ο Ott Tanak με το δικό του Yaris WRC. Ο Εσθονός έχασε χρόνο από τη σειρά εκκίνησης, αλλά παρόλα αυτά έμεινε σε απόσταση βολής από την κορυφή. Μάλιστα, η ατυχία του Suninen στην τελευταία ε.δ. τον έφερε μόλις δύο δευτερόλεπτα πίσω του, με τον Tanak να είναι έτοιμος να τον περάσει αύριο. Με τη σειρά εκκίνησης να είναι πλέον ιδανική, θα αποτελέσει έκπληξη αν ο Suninen τον διατηρήσει πίσω του. Βέβαια, ο Εσθονός κρύβει τα χέρια του από ικανοποίηση, αφού ο Thierry Neuville είναι αρκετά πίσω, την ώρα που ο Sebastien Ogier βρίσκεται εκτός αγώνα!

Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ταλαιπωρήθηκε από τη σειρά εκκίνησης, αλλά αυτό που του στοίχισε περισσότερη, ήταν μία έξοδος. Ο Γάλος έκανε ένα από τα σπάνια λάθη του, με αποτέλεσμα το Citroen C3 WRC να κολλήσει στο χιόνι και να σταθεί αδύνατο να επιστρέψει στο δρόμο. Ο Ogier θα επιστρέψει αύριο υπό καθεστώς Rally2 στοχεύοντας ξεκάθαρα στην Power Stage. Με την εγκατάλειψη του Latvala, ο Andreas Mikkelsen κατάφερε να αναρριχηθεί στην 3η θέση της γενικής με το Hyundai i20 WRC. Ο Νορβηγός δεν είχε ιδανική σειρά εκκίνησης, αλλά παρόλα αυτά κινήθηκε γρήγορα, δείχνοντας για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα σημαντικά σημάδια ανάκαμψης!

Αρκετά κοντά στον Mikkelsen, όμως, συναντάμε τον Elfyn Evans, ο οποίος και αυτός με τη σειρά του κέρδισε σήμερα τις εντυπώσεις. Ο Βρετανός οδηγός της M-Sport, ήταν πολύ γρήγορος στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές και έχοντας κάνει πολύ καλή διαχείριση των ελαστικών του, κέρδισε ειδικές και διεκδικεί μία θέση στο βάθρο. Κοντά του, με διαφορά 13 δευτερολέπτων, συναντάμε τον Esapeka Lappi, ο οποίος θα μπορούσε να μην βρίσκεται ανάμεσα σε όσους έφτασαν στο σέρβις παρκ. Ο Φινλανδός είχε ένα τετ α κε με πολλά χιλιόμετρα με το Citroen C3 WRC, παραλίγο να βρεθεί ανάποδα, αλλά με κάποιο μαγικό τρόπο κατάφερε να παραμείνει στο δρόμο. Ο Lappi ήταν απογοητευμένος με τις επιδόσεις του αρχικά, αλλά κατάφερε σταδιακά να τις βελτιώσει, εντυπωσιάζοντας μάλιστα στην τελευταία, με αποτέλεσμα να σκαρφαλώσει 5ος. Την πρώτη εξάδα, συμπληρώνει ο Sebastien Loeb, που με τη σειρά του βελτίωσε τις επιδόσεις του σταδιακά μέσα στην ημέρα. Ο 9άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής δυσκολεύτηκε αρχικά να βρει ρυθμό και αυτοπεποίθηση στο χιόνι, κάτι που βελτίωσε αισθητά στη συνέχεια, σημειώνοντας χρόνους στην πρώτη τριάδα.

Ο Thierry Neuville μπορεί να αισθάνεται ανακουφισμένος που ο Sebastien Ogier τέθηκε εκτός, αλλά ο ίδιος είναι μακριά από την κορυφή. Ο Βέλγος δυσκολεύτηκε από τη σειρά εκκίνησης, ενώ δεν απέφυγε και ένα λάθος το οποίο είχε μεγαλύτερες συνέπειες από ότι υπολόγιζε. Ο Neuville πραγματοποίησε ένα τετ α κε, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα να καταστρέψει τα εμπρός αεροδυναμικά στοιχεία του Hyundai και το i20 να γίνει αρκετά δυσκολοδήγητο. Ο Kris Meeke συμπληρώνει την πρώτη οκτάδα, με τον Βρετανό όπως αναμενόταν να μην είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός σε αυτές τις επιφάνειες. Αντίθετα, οι περισσότεροι περιμέναμε να είναι ανταγωνιστικός ο Pontus Tidemand με το Ford Fiesta, αλλά ο Σουηδός δείχνει να δυσκολεύεται να κινηθεί γρήγορα με το αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC. Ανάμεσα στους άτυχους της ημέρας, πρέπει να συμπεριλάβουμε και τον Maercus Gronholm, ο οποίος εγκατέλειψε μετά από έξοδο. Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δυσκολεύτηκε πάρα πολύ με το Toyota Yaris WRC, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι νωρίτερα είχε προλάβει να κάνει δύο τετ α κε! Ο Φινλανδός αναμένεται να επανεκκινήσει αύριο.

Το δεύτερο σκέλος, αναμένεται να είναι ακόμα πιο δύσκολο σε σχέση με το σημερινό. Οι οδηγοί, από όσο είχαν διαπιστώσει στις αναγνωρίσεις, η δεύτερη ημέρα αναμενόταν να έχει περισσότερο χώμα σε σχέση με τη σημερινή, κάτι που προμηνύει ακόμα πιο δύσκολες συνθήκες._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ