X
Blog

Ταξιδεύοντας

Απαγορευτικές έως πανάκριβες πλέον οι εξορμήσεις το τριήμερο, εκτός αν συνδυαστεί με δουλειά, όπως στην περίπτωσή μας, που ταξιδέψαμε με αφορμή το διπλό Ράλλυ Φθιώτιδας. Το ερώτημα: Με τι αμάξι ο «Στρατισίνο» και οι φίλοι του πήγαν Μπράλο και Ελευθεροχώρι;

Σε κάθε περίπτωση, όπως θα το έκαναν τότε οι φίλοι μας θεατές για ένα γεμάτο Ράλλυ Ολύμπιο, περίπου και εμείς έτσι. Με καλή παρέα και το σωστό αυτοκίνητο για τον αγώνα της δεκαετίας, όπως σωστά χαρακτηρίστηκε ο μικτός διπλός αγώνας με έδρα τη Λαμία, πρωτεύουσα του Ράλλυ Ακρόπολις. Εκεί όπου όταν συναντήσεις τον Χρυσόστομο Καρέλλη θα μιλήσεις και για αυτοκίνητα, με τον ΗΒ του auto να ξεπερνάει τον κάμπο. Με τον Χρυσόστομο θα μιλήσεις και χρηματοοικονομικά, ενώ θα τον εμπιστευτείς όταν εύστοχα και με εκτίμηση σχολιάζει τους υπουργούς της κυβέρνησης, γέννημα-θρέμμα της περιοχής. Τίποτα τυχαίο, και ο Νίκος Μανώλης με τον Χρυσόστομο Καρέλλη έχουν δουλέψει έντιμα, με πείσμα και όραμα, ώστε το ΡΑ να εξελίσσεται με επίκεντρο την πόλη τους που την τιμούν, με τους κατοίκους να τους σέβονται και να μην το κρύβουν.

Έχει τη γοητεία του, χαμογελάς πονηρά όταν σχολιάζεις Καρέλλη, Γκάλο, Χαλκιά κ.ά. ελάχιστους της νέας γενιάς, σε ειδικές και εμπορικές διαδρομές, γιατί σε παραδέχονται, τους εκτιμάς και ο κώδικας της μεταξύ μας τιμής έχει να κάνει αποκλειστικά με την αμοιβαία εμπιστοσύνη.

Εμπιστοσύνη!

Το κυρίαρχο στοιχείο σε κάθε διαδικασία, και λιγοστεύουν οι περιπτώσεις του «εν λευκώ», είτε πρόκειται για ανθρώπους είτε για διαδικασίες, ενώ πλέον δεν προκύπτει «επιχειρώντας».

Σε πρώτο πρόσωπο, τυχερός, εμπιστεύτηκα -και δικαιώθηκα- συνοδηγούς και εκτός μπάκετ, όπως σήμερα, αλλά και όλους τους συνεργάτες μας, μαζί τυπικά από το 2013, ουσιαστικά από το 2010 και νωρίτερα. Η εμπιστοσύνη άλλωστε λειτουργεί και ως αντίδοτο της προδοσίας, και εδώ έχουμε να κάνουμε με σκληρό πόκερ που μπορεί να σε τσαλακώσει.

Ερμηνεύοντας, όταν θα ταξιδέψεις με βαρύ φορτίο φίλων -στους τέσσερίς μας, οι τρεις μας πρωταθλητές στο χωματόδρομο, με ευαισθησία για την άσφαλτο, και ο ένας αειθαλής gentleman driver παντός καιρού-, θέλεις όχημα που να σε καλύπτει στα απλά, που δεν είναι και τα αυτονόητα.

Διαλέγουμε εμείς του ειδικού Τύπου – και μη χαμογελάτε, αφού πλέον έχουν αλλάξει τα δεδομένα και είναι λίγα τα εναπομείναντα γραφεία Τύπου. Άνθρωποι υψηλού επιπέδου που ανταποκρίνονται ακόμα και για λόγους που δεν περιέχουν τη δοκιμή και τη συγκριτική της εκδοχή.

Τουλάχιστον διαχρονικά σε , έργο Κ.Κ., δεν προκύπτουν απορίες, ερωτηματικά και γκρίνια για το «διά ταύτα». Ούτε δέκα οι περιπτώσεις έντασης και ένστασης στα 43 χρόνια εμπειρίας, με γεγονός ότι τα τελευταία δεκατρία χρόνια λειτουργούμε χωρίς δείκτη προστασίας Κ.Κ.

Διά ταύτα, λοιπόν…

Όσοι πιστοί, ορθά το αντιληφθήκατε. Απογοητεύσαμε τον Χ.Κ. και επιλέξαμε Nissan Qashqai. Ανάμεσα στα βαριά καθαρόαιμα SUV παντός καιρού, όπως το C5 Aircross, τα Karoq, Kodiaq του Χρυσόστομου και το Hyundai Tucson. Με όλα τα παραπάνω υποστηρίζεται θετικά η απόσταση από το έδαφος και στο χώμα.

Όμως είναι και θέμα DNA και, όταν έχεις σκάψει με X-Trail 2.5 πρώτης γενιάς το Ελευθεροχώρι στα μέσα της δεκαετίας του ’90 και έχεις οργώσει το σύγχρονο Ακρόπολις με Qashqai και Yokohama, οπότε και ξέρεις τι θέλεις, δεν το ψάχνεις. Δεν το κουράζεις. Θέλεις άνεση για τέσσερις χορτάτους γκρινιάρηδες και πολυσύνθετη ισορροπία για το παιχνίδι «άσφαλτος-χώμα». Άνεση στην εθνική, σωστή συμπεριφορά στο «ανέβα-κατέβα» Μπράλο και ικανότητες στο χωματόδρομο. Θέλεις να το νιώσεις τζιπ το SUV σου εκεί, αλλά σε σύγχρονη εκδοχή που σπανίζει, ώστε να προστατέψεις τους τροχούς, αξιοποιώντας την ικανότητα της ανάρτησης. Το στιβαρό πλαίσιο, λοιπόν, δένει με τα εξαρτήματα που το υποστηρίζουν και έχεις στα χέρια σου οδοστρωτήρα, αφήνοντας στο αυτόματο κιβώτιο τη βρώμικη δουλειά, για σταθερή και απροβλημάτιστη υψηλή, ασφαλή και αξιοπρεπή μ.ω.τ.

Σωστά, χρησιμοποιήσαμε την έκδοση «Λίαν Καλώς» του Qashqai με τον κινητήρα των 160 ίππων. Αντίστοιχα, τοποθετήσαμε ψηλά στη λίστα του κ. Μπάφα, για επόμενη εξόρμηση, το φουλ Hybrid, τον αριστούχο που διδάσκει αυτή την τεχνολογία χωρίς πρόσθετο καλώδιο και τον πονοκέφαλο της φόρτισης. Φουλ ρεύμα θα πάρεις Ariya και θα πάμε χώμα, με Yokohama. Με τη σύμφωνη γνώμη του Boss, που από το ’83 με κοιτάει καταρχήν στραβά, μετά χαμογελάει και στο τέλος εγκρίνει κάθε υπέρβαση. Ψύχραιμος ο Τ.Θ., και στις καταστροφές του Σ.Χ. Για την ιστορία, μία φορά διαφωνήσαμε στα σαράντα χρόνια. Για το Μουράνο (Σ.Χ.: Μη χαμογελάς, Νίκο Κουνίτη). Το καλό Ariya, λοιπόν, το Quattro με τους 330 ίππους, να ανατριχιάζει ο Μάριος Μπαρκής, που επίσης μας εμπιστεύεται και τον παραδεχόμαστε.

Νιώθεις όμορφα και με το Juke Hybrid, αλλά το σωστό είναι αυτό το Qashqai. Το γνήσιο, το ιαπωνικό SUV που πήγαμε στο Ράλλυ Φθιώτιδας. Όλη η παλιοπαρέα των Nissanαίων. Όπως ο Σωτήρης Σκαλτσάς της Nissan-Κυριακούδης, που ζει και δημιουργεί, και ο διαχρονικά υπερκομματικός Δημήτρης Βαζάκας.

Μη διαπραγματεύσιμο το συναίσθημα

Ειδικά όταν μπορείς να το διαχειριστείς, και έχει περάσει η εποχή του αξιόπιστου και έντιμου Nissan, με ατού το value for money. Tότε όλα ήταν «αμαξάρα», και δε χωράει συζήτηση, αφού με τα αγωνιστικά του ίδιου κατασκευαστή κατεδάφιζες βουνά, με την πίεση του χρονομέτρου.

Άλλωστε, από το πρώτο Qashqai, καλά φυλαγμένο το 1.6 μέχρι και σήμερα, γνωρίζεις πως με ατού την γκάμα κινητήρων, είναι ο Ιάπωνας πρέσβης των SUV, χωρίς να υποτιμάς τον ιδρυτή, το RAV, που άλλαξε τα δεδομένα.

Στο ΡΑ αναγνωρίσεις με Corolla Cross και σχετικό ρεπορτάζ; Ακούγεται όμορφο όλο αυτό και, Δημήτρη Βαζάκα, ετοίμασε το σάκο σου. Πάμε αλλιώς φέτος, ανάλογα και με την αναβαθμισμένη ευθύνη, λόγω του επετειακού αγώνα. Είναι και αυτό το βλέμμα, η έννοια του Αυγενάκη, που δεν αφήνει κανέναν να χαλαρώσει.

Από την αλυτάρχη μέχρι τα παλικάρια στις εισόδους του SP που λάμπει, με κριτές και ενδιάμεσους τα γαλλικά κλειδιά-πολυεργαλεία της κ. Πασαλή, που συντονίζουν οι καλύτεροι επικεφαλής στο WRC. Έχουμε αφετηρία σε δύο μήνες._ Σ. Χ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!