X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε τις BMW 320 & 316

Οι πιο διαδεδομένες εκδόσεις της ανανεωμένης Σειράς 3 της βαυαρικής εταιρείας είναι πλέον ελληνική πραγματικότητα.

Πριν καλά καλά προλάβει να στεγνώσει το μελάνι από όσα γράψαμε για τις εντυπώσεις μας από την παρουσίαση της ανανεωμένης Σειράς 3 της BMW, τα αυτοκίνητα βρίσκονται ήδη στη χώρα μας.
Για ακόμα μία φορά η γερμανική εταιρεία κρατάει χαμηλά τους τόνους, σε ό,τι αφορά το οπτικό κομμάτι της ανανέωσης. Ακριβώς δηλαδή όσο χρειάζεται για να ξεχωρίζει το νέο από το προηγούμενο, χωρίς συνάμα να το ακυρώνει. Ο καλά διαβασμένος, λοιπόν, θα αναγνωρίσει τους νέους προφυλακτήρες που συνοδεύονται από τροποποιημένα φώτα εμπρός και πίσω (ιδιαίτερα καλοδεχούμενη η ελαφρώς τροποποιημένη αισθητική του πίσω μέρους), τη διαφορετική μάσκα, τους επανασχεδιασμένους καθρέφτες, ενώ, αν προσέξει λίγο καλύτερα, θα διακρίνει τη λίγο πιο τονισμένη ακμή στο πλάι.
Στο εσωτερικό, τα καινούργια αφορούν ουσιαστικά κάποιες χρωμιωμένες επιφάνειες και την (ακόμα) καλύτερη ποιότητα υλικών και επενδύσεων. Το μόνο που θα θέλαμε ήταν τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεση μας να ήταν εξοπλισμένα με το νέο iDrive, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε τα καλά λόγια που ακούσαμε στην παρουσίαση στο εξωτερικό και αφορούσαν το εν λόγω σύστημα. Κανένα παράπονο δεν έχουμε από την πολύ καλή θέση οδήγησης, ειδικής μνείας, πάντως, χρήζουν τα (έξτρα) πολυρυθμιζόμενα καθίσματα της «316» που οδηγήσαμε, τα οποία διαθέτουν μέχρι και ρύθμιση για την πλευρική στήριξη του σώματος.
Μπορεί μερικές από τις 2.500 αλλαγές της ανανεωμένης «3άρας» να αφορούν καλούδια (όπως το νέο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και ο καινούργιος πετρελαιοκινητήρας) που συνοδεύουν ακριβότερες εκδόσεις, ακόμα όμως οι «320» και «316» μπορούν να ξεδιπλώσουν τα χαρίσματα ενός από τα πλέον καταξιωμένα ελληνικά status symbol.
Δε χρειάστηκαν τα νέα, αυξημένα μετατρόχια των 6κύλινδρων εκδόσεων, για να επιβεβαιωθούν τα οδηγικά χαρίσματά της.
Πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι, αποτελεσματικότατα φρένα (55,8 μ. και 52,6 μ. για την ακινητοποίηση από τα 120 χλμ./ώρα για τις «316» και «320», αντίστοιχα), με νέα μάλιστα πίσω φώτα stop, τα οποία αναβοσβήνουν στο απότομο φρενάρισμα. Σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες, τα 4κύλινδρα μηχανικά σύνολα με σύστημα άμεσου ψεκασμού συνεχίζουν την καριέρα τους, αποδίδοντας 122 και 170 ίππους στις «316» και «320», αντίστοιχα, και πλαισιώνονται από το σύστημα EfficientDynamics, που -μεταξύ άλλων- συμπεριλαμβάνει λειτουργία Start/Stop, επανάκτηση της ενέργειας πέδησης, έλεγχο ροής αέρα και ένδειξη σημείου αλλαγής ταχύτητας.
Μιας, λοιπόν, και δεν υπάρχουν αλλαγές σε ό,τι αφορά την απόδοση, το κιβώτιο και το βάρος, οι επιδόσεις δεν παρουσιάζουν ουσιαστικές διαφορές, σε σχέση με το παρελθόν. Στον τομέα της κατανάλωσης, όπως είναι φυσιολογικό, η μικρή έκδοση πιέζεται περισσότερο, με αποτέλεσμα να χρειάζεται 10,7 λίτρα/100 χλμ., τη στιγμή που η τιμή της «320» κυμαίνεται στα 9,8.
Η ανανεωμένη «3άρα» δε φέρνει δυσάρεστα νέα, σε ό,τι έχει να κάνει με το κόστος, μιας και οι τιμές διατηρήθηκαν σχεδόν στα ίδια επίπεδα με εκείνες του προηγούμενου μοντέλου. Όπως και πριν, υπάρχουν τρία επίπεδα εξοπλισμού: Comfort, Dynamic και Exclusive, με τις τιμές να ξεκινούν από τα 30.700 ευρώ και να φθάνουν έως τα 35.350 ευρώ για την «316» και από 36.900 ευρώ έως 42.000 ευρώ για την «320»._ Σ. Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!