X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Audi Q2 30 TFSI

Ένα premium B-SUV, όπως το Audi Q2, παραμένει μια ενδιαφέρουσα πρόταση και αρκούντως προσιτή, με τον 1.000άρη κινητήρα των 110 ίππων.

Μπορεί να έχουν περάσει επτά χρόνια από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε ο βενιαμίν της σειράς «Q», το Q2 όμως παραμένει ακμαιότατο, κρύβοντας μάλιστα και έναν άσο στο μανίκι του, μιας και είναι το μοναδικό premium Β-SUV που διατίθεται με 1.000άρη κινητήρα.

Το Audi Q2 ποτέ δεν υιοθέτησε δραματικές καμπύλες για να εντυπωσιάσει (χαρακτηριστικό παράδειγμα η όρθια και σχετικά φαρδιά πίσω κολόνα, όπου προσφέρονται κάποια διακοσμητικά καλύμματα), καθώς επέλεξε μια διακριτική σπορ εμφάνιση, βασιζόμενο στις ακμές και στο περίφημο πολυγωνικό μοτίβο της singleframe μάσκας.

Πέρα από την αρχική έκδοση, υπάρχει και η Advanced 1.0 TFSI, που είχαμε στη διάθεσή μας και η οποία διαθέτει πιο ιδιαίτερες σχεδιαστικές γραμμές, με επιπλέον λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες να πλαισιώνουν τους στάνταρντ προβολείς LED, ενώ προαιρετικά το μοντέλο μπορεί να παραγγελθεί με εξελιγμένους προβολείς Matrix LED.

Στο εσωτερικό το πρώτο που εισπράττεις είναι αυτή η εξαιρετική εικόνα ποιότητας και προσοχής στις επιμέρους λεπτομέρειες και στο φινίρισμα. Από εκεί και πέρα, μπορεί να υπάρχει μία γερή δόση ψηφιοποίησης με το virtual cockpit του πίνακα οργάνων, το πακέτο technology και την κεντρική οθόνη των 8,3 ιντσών, αν και σε γενικές γραμμές το Q2 αποφεύγει την ολοκληρωτική ψηφιοποίηση ενός Golf, για παράδειγμα.

Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν εδώ αρκετοί φυσικοί διακόπτες για το χειρισμό των διάφορων επιμέρους λειτουργιών, ξεχωριστό πάνελ ελέγχου για τον διζωνικό κλιματισμό, χωρίς όμως επιπλέον αεραγωγούς για τους πίσω επιβάτες.

Η κεντρική οθόνη δεν είναι αφής και όλος ο χειρισμός του σχετικά απλοϊκού συστήματος πολυμέσων (για τα σύγχρονα δεδομένα πολυπλοκότητας) γίνεται από το σύμπλεγμα διακοπτών και περιστροφικού χειριστηρίου.

Με τις κόμπακτ διαστάσεις του να εμπίπτουν εντός των ορίων της κατηγορίας Β, το Q2 προσφέρει ανταγωνιστικούς χώρους για τέσσερις επιβαίνοντες, μιας και ένας πέμπτος θα δυσκολευτεί από το ογκώδες κεντρικό τούνελ της μετάδοσης, ενώ αρκετά ικανοποιητικός είναι ο τετραγωνισμένος χώρος αποσκευών των 405 λίτρων, όπου η ανάκλιση της πλάτης των πίσω καθισμάτων αυξάνει τη χωρητικότητα στα 1.050 λίτρα με μια απόλυτα επίπεδη διαμόρφωση.

Μπορεί παλιότερα το Q2 να διέθετε μια πολύ πλούσια γκάμα εκδόσεων, τώρα πια όμως οι μοναδικές εναλλακτικές αφορούν τους δύο βενζινοκινητήρες TFSI των 1,0 και 1,5 λίτρων.

Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, έχουμε να κάνουμε με την προσιτή επιλογή του 1.000άρη TFSI των 110 ίππων. Να θυμίσουμε ότι σε σχέση με το παλιότερο σύνολο των 115 ίππων, εδώ πρόκειται για τη νεότερη έκδοση EVO, η οποία λειτουργεί στον θερμοδυναμικό κύκλο Miller και διαθέτει τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας.

Αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπής, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις (11,2 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και 198 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας), δεδομένου του βάρους, που βρίσκεται στα 1.325 κιλά, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού.

Σε αυτή την έκδοση το κιβώτιο είναι αποκλειστικά χειροκίνητο 6 σχέσεων, κάτι που σημαίνει ότι, εάν κάποιος ενδιαφέρεται για μια αυτόματη μετάδοση, τότε θα πρέπει να στραφεί στην ισχυρότερη έκδοση των 150 ίππων, που διαθέτει στάνταρντ το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Θα πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι καμία από τις δύο αυτές εκδόσεις δε συνοδεύεται από κάποια εξηλεκτρισμένα χαρακτηριστικά, έστω και μικροϋβριδικά.

Ακόμα και έτσι, πάντως, η κατανάλωση διατηρείται σε λογικά επίπεδα, με τη μέση τιμή να βρίσκεται στα 7,2 λτ./100 χλμ. Εάν πάντως ο οδηγός υιοθετήσει ένα οικονομικό στυλ οδήγησης, τότε μπορεί να δει τιμές γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ.

Το ισχυρότερο ατού του Q2, κατά τη γνώμη μας, παραμένει ο οδηγικός χαρακτήρας, που ξεκινάει με την πολύ σωστή θέση οδήγησης και υλοποιείται με την πολύ κοντρολαρισμένη συμπεριφορά της ανάρτησης, η οποία, έχοντας ορισμένες προεκτάσεις, προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο των αντιδράσεων του αμαξώματος στις στροφές, και όχι μόνον. Το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς μπορεί μάλιστα να απενεργοποιηθεί σε δύο στάδια.

Παρά τον ημιάκαμπτο άξονα, τις σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις και το 55άρι προφίλ των 17άρηδων τροχών, η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή, και μόνο σε ορισμένες απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες θα αντιδράσει έντονα.

Πολύ καλή είναι η αίσθηση των συστημάτων φρένων και διεύθυνσης, με το τελευταίο να διαθέτει τη λειτουργία progressive steering (η κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος δηλαδή).

Το Audi Q2 30 TFSi ξεκινάει από τα 26.900 ευρώ, ενώ η έκδοση Advanced τιμάται στα 28.900 ευρώ, με τον εξοπλισμό να συμπεριλαμβάνει το virtual cockpit, το πακέτο technology και τις 17άρες ζάντες αλουμινίου.

Το Audi Q2 παραμένει ένα εξαιρετικό premium BSUV, με όπλα την οδική συμπεριφορά και την ποιότητα της κατασκευής διά χειρός Audi, με την εισαγωγική έκδοση του 1,0 λίτρου να αποτελεί τη λογική πλευρά ενός εξαιρετικού premium Β-SUV, που διατηρείται στον αφρό του ανταγωνισμού._ 4Τ

AUDI Q2 30 TFSI

ΥΠΕΡ // ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ // ΠΟΙΟΤΗΤΑ // ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
ΚΑΤΑ // ΕΛΛΕΙΨΗ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 110 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 200 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.208×1.794×1.548 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.589 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 405-1.050 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.325 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 197 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,2 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 132 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 26.900 ευρώ (Advanced 28.900 ευρώ)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!