X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 140 ps ST-Line

Αυτό είναι μέχρι στιγμής το πιο σπορτίφ σύνολο που έχει να μας παρουσιάσει η τελευταία γενιά του Ford Fiesta. 

H νέα γενιά του Ford Fiesta έχει πάρει εμπρός για τα καλά και, μετά τις μικρές εκδόσεις του 1.000άρη EcoBoost και του ντίζελ των 125 ίππων, σειρά παίρνει η ισχυρότερη παραλλαγή του μικρού βενζινοκινητήρα, όπου μαζί με τα καλούδια της έκδοσης ST-Line αποτελεί ουσιαστικά το συνδετικό κρίκο με την έκδοση ST, η οποία τροφοδοτείται από ένα νέο, 1.500άρη 3κύλινδρο κινητήρα 200 ίππων.

Η έκδοση ST-Line

Μέχρι τότε όμως αυτό το κόκκινο Fiesta είναι ό,τι πιο σπορτίφ έχει να παρουσιάσει μέχρι στιγμής η γκάμα του σουπερμίνι της Ford. Χάρη στις πιο δυναμικές γραμμές του 3θυρου αμαξώματος (ας μην ξεχνάμε ότι αρκετοί ανταγωνιστές πλέον εστιάζουν αποκλειστικά στα 5θυρα αμαξώματα), αλλά και στις διαφορετικές πινελιές της συγκεκριμένης έκδοσης, το Fiesta ενισχύει την εικόνα του. Οι πινελιές της έκδοσης ST-Line περιλαμβάνουν διαφορετικούς προφυλακτήρες, τονισμένα μαρσπιέ, τη χαρακτηριστική γρίλια στη μάσκα σε μαύρο χρώμα, άλλη απόληξη εξάτμισης και, φυσικά, τις πολύ εντυπωσιακές σκουρόχρωμες ζάντες των 17 ιντσών. Αν βέβαια τίποτε από όλα αυτά δεν αποδειχθεί αρκετό για να τραβήξει την προσοχή, δεν ισχύει το ίδιο και για τη μαύρη οροφή, η οποία ταιριάζει με το Race Red χρώμα, τονίζοντας έτσι ακόμα περισσότερο τη δυναμική εμφάνιση της συγκεκριμένης έκδοσης.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές εστιάζονται στις επενδύσεις, στα καθίσματα, στα μεταλλικά πεντάλ και στο δερμάτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα και τη «χορταστική» στεφάνη, τη μεταλλική λαβή του επιλογέα και τη μαύρη επένδυση της οροφής, που έρχονται να προστεθούν στο σύστημα πολυμέσων SYNC3 με οθόνη αφής 8 ιντσών και τον αυτόματο κλιματισμό.

Τα «καρυκεύματα»

Όπως έχουμε ήδη διαπιστώσει από τις υπόλοιπες εκδόσεις, η τελευταία γενιά του Fiesta δεν έχει θυσιάσει τίποτε από τον οδηγικό χαρακτήρα που συνοδεύει τα περισσότερα μοντέλα της Ford. Στην προκειμένη περίπτωση, μάλιστα, με την προσθήκη δύο πολύ σημαντικών συστατικών, η συνταγή γίνεται ακόμα πιο καυτερή. Τα δύο αυτά συστατικά δεν είναι άλλα από την επιπλέον δύναμη (15 ίπποι και 10 Nm) και τις σφιχτότερες ρυθμίσεις. Η επιπλέον δύναμη συνοδεύεται και από μια κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης του κιβωτίου των 6 σχέσεων, κάτι που αντικατοπτρίζεται στις επιδόσεις, όπως μπορείτε να δείτε στον πίνακα που παραθέτουμε.

Χωρίς να χάσει τίποτε από την πολύ καλή απόκριση στις χαμηλές σ.α.λ., ο EcoBoost κινητήρας έχει ενισχύσει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του στο μεσαίο και υψηλότερο φάσμα. Οι χρόνοι έχουν βελτιωθεί και υπερτερούν σε όλους τους επιμέρους τομείς έναντι των ασθενέστερων αδελφών εκδόσεων. Με ένα τέτοιο αυτοκίνητο γίνεται ακόμα πιο δύσκολο να συγκρατηθείς (σχεδόν ποτέ δεν πήγε το χέρι στο διακόπτη του προγράμματος Eco), επιδεικνύοντας μια επιθετικότητα απέναντι στο δεξί πεντάλ. Το αποτέλεσμα αντικατοπτρίζεται στην τιμή της μέσης κατανάλωσης των 7,8 λίτρων/100 χλμ., αν και σε ένα πολύ ήρεμο ταξίδι σε επαρχιακό δίκτυο είδαμε τη σχετική ένδειξη να πέφτει στα 6,2 λίτρα/100 χλμ.

Η δυσκολία στην αυτοσυγκράτηση δεν προέρχεται μόνο από τον κινητήρα, αλλά και από την εξαιρετικά ρυθμισμένη ανάρτηση. Με ελαφρώς μικρότερη απόσταση από το έδαφος, λίγο πιο σφιχτές επιλογές σε αμορτισέρ και με τα 205/45-17 Michelin Pilot Sport 4, η διασκέδαση είναι εξασφαλισμένη. Το πολύ ακριβές τιμόνι προσφέρει εξαιρετική κατευθυντικότητα και, λόγω του πολύ καλού συνόλου, δε θα λέγαμε όχι σε μια κρεμαγιέρα με πιο βαριά αίσθηση, κάτι όμως που θα απέβαινε εις βάρος της καθημερινής χρηστικότητας. Η ανάρτηση ελέγχει απόλυτα τις αντιδράσεις του αμαξώματος στις στροφές, με την ουρά να συμμετέχει στο παιχνίδι για όσο της επιτρέπει το ESP, ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά.

Οπότε

Μπορεί κάποιος ίσως να βιαστεί να απορρίψει την πρόταση της Ford σε μια κατηγορία όπου το κόστος και η καθημερινή χρηστικότητα έχουν τον πρώτο λόγο. Με δεδομένα όμως ότι το Fiesta έχει σκαρφαλώσει πλέον σε υψηλότερα τιμολογιακά κλιμάκια σε σχέση με τον προκάτοχό του και τη μικρή διαφορά μεταξύ των εκδόσεων με 125 και 140 ίππους (659 ευρώ στις εκδόσεις ST-Line), η επιλογή του τελευταίου δεν είναι διόλου παράλογη, με το επιπλέον μπόνους του σπιρτόζικου χαρακτήρα της έκδοσης ST-Line.

Δε θα πρέπει, τέλος, να ξεχνάμε την 8ετή εργοστασιακή εγγύηση που συνοδεύει τη νέα γενιά του Fiesta, αλλά και το εξειδικευμένο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, που περιλαμβάνει σταθερό ετήσιο επιτόκιο από 1,99%, προκαταβολή από 20% και ευέλικτη περίοδο αποπληρωμής έως 60 μήνες.

 

ΜΟΝΤΕΛΟ       FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST 3d

ΕΚΔΟΣΗ  140 PS    125 PS    100 PS

Κυβισμός (κ.εκ.):       999

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 140/6.000                125/6.000                100/4.500

Ροπή (Nm/σ.α.λ.):    180/1.500                170/1.400                170/1.500

Κιβώτιο:    Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΜxΠxΥ (χλστ.):          4.065×1.735×1.466

Μεταξόνιο (χλστ.):     2.493

Χώρος αποσκευών (λτ.):  292-1.093

Βάρος (κιλά):    1.069

Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.):  102  98    97

Τιμή (ευρώ):      17.350 (ST-Line)     16.691 (ST-Line)     14.289 (Business)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ)

0-100 χλμ./ώρα (δλ.):       9,2   10,1 11

0-1000 μ. (δλ.): 30,6 31,2 32,5

50-80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.):      3,9   4,5   5,1

80-110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.):       6,1/7,6     7/8,3        7,8/10,3

120-140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.):     7,5/10,6   8,5/12,3   9,6/12,2

120-0 χλμ./ώρα (μ.): 57    57    57,4

Μέση κατ. (λτ./100 χλμ.):  7,8   7,4   6,9

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!