X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 163 PS 2WD

H Mitsubishi παραμένει πιστή στη μακρά παράδοση του ονόματος της στην κατηγορία των Sport Utility Vehicles διεκδικώντας για την περίσταση με το «μεσαίο» Eclipse Cross το δικό της μερτικό στην εν λόγω αρένα.

Το Mitsubishi Eclipse Cross παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2017 και έκτοτε αποτελεί τη… μέση λύση για λογαριασμό του Ιάπωνα κατασκευαστή με την πολυετή παράδοση στην κατηγορία των SUV, ανάμεσα στο μικρότερο ASX και το μεγαλύτερο Outlander. Σίγουρα, το στοιχείο που με μιας ξεχωρίζει πάνω του είναι ο σχεδιασμός του, που μόνο αδιάφορος δεν μπορεί να θεωρηθεί. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα SUV στα πρότυπα του Toyota C-HR, καθώς η συνολική του σιλουέτα παραπέμπει σε κουπέ μοντέλο – και αυτό χάρη στη διαμόρφωση της ουράς.

Στόχος των Ιαπώνων ήταν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο με «συναισθηματικό ντιζάιν» που να διαφέρει. Ως προς το δεύτερο, το σίγουρο είναι ότι το αποτέλεσμα επετεύχθη, με τη σχεδιαστική φιλοσοφία Dynamic Shield, τη χαρακτηριστική μάσκα και τα άφθονα νίκελ να κυριαρχούν στο «προσωπείο» του ιαπωνικού SUV τραβώντας το μάτι. Εντούτοις, είναι το πίσω μέρος εκείνο που πρωτοστατεί, με το απότομο σβήσιμο της ουράς, τις λεπτές κολώνες C με την έντονη κλίση και το διπλό κρύσταλλο της πίσω πόρτας που χωρίζεται σε δύο τμήματα μέσω μιας «μπάρας» που ενώνει τα φωτιστικά σώματα, να δημιουργούν ένα σύνολο που – αν μη τι άλλο – κεντρίζει το ενδιαφέρον, όντας κάτι το διαφορετικό σε σχέση με τα συνηθισμένα.

Το Eclipse Cross έχει μήκος που ξεπερνά οριακά τα 4,4 μ., ενώ το μεταξόνιό του (σ.σ.: ίδιο με εκείνο του Outlander) ορίζεται στα 2.670 χλστ. Χάρη στις σεβαστές αυτές διαστάσεις, το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι σε θέση να προσφέρει γενναίους χώρους για τα πόδια των πίσω επιβατών, με τον τρίτο να φιλοξενείται με μικρούς χωροταξικούς συμβιβασμούς σε σχέση με το διαθέσιμο πλάτος. Μάλιστα, χάρη στο συρόμενο κατά το διαμήκη άξονα πίσω κάθισμα, ο εκμεταλλεύσιμος, ως προς το σχήμα του, χώρος φόρτωσης στο πίσω μέρος κρίνεται επαρκής, δεδομένου ότι η χωρητικότητά του «παίζει» ανάμεσα στα 341 και 488 λίτρα – ωστόσο το σχήμα του πίσω παρπρίζ δεν επιτρέπει την εκμετάλλευση του διαθέσιμου, έως την οροφή, ύψους του.

Από εκεί και πέρα, η καμπίνα είναι τυπικά ιαπωνική, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο συναρμογής και συνολικής ποιότητας. Σχεδιαστικά, δεν υπάρχουν ευφάνταστες λύσεις, καθώς η Mitsubishi επέλεξε την οδό της απλότητας, με σύμμαχο την ευχρηστία. Η θέση οδήγησης δεν θα προβληματίσει, και παρά τα μικρά «φάουλ» σε εργονομία που σχετίζονται με τη θέση ορισμένων περιφερειακών διακοπτών, η διαβίωση στο εσωτερικό καθίσταται ευχάριστη στο σύνολο των μετακινήσεων. Highlight της καμπίνας αποτελεί τόσο το εύχρηστο χειριστήριο αφής, τύπου touchpad, πίσω από τον επιλογέα του χειροκίνητου κιβωτίου για τον έλεγχο επιμέρους λειτουργιών, όσο και η αιωρούμενη οθόνη των 8 ιντσών που βρίσκεται εγκατεστημένη ψηλά στο μέσον του σκουρόχρωμου ταμπλό.

Ο εξοπλισμός άνεσης, αλλά πρωτίστως ασφάλειας, του αυτοκινήτου είναι ικανοποιητικός και στις δύο διαθέσιμες εκδόσεις (Inform, Invite Plus). Στην πρώτη περίπτωση θα βρει κανείς, πέραν των καθιερωμένων ηλεκτρικών ανέσεων και στάνταρ στοιχείων εν έτη 2020 (βλ. ESP, αερόσακοι κοκ), στοιχεία και καλούδια όπως σύστημα μετριασμού μετωπικής σύγκρουσης (Forward Collision Mitigation), προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), cruise control, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS) και αυτόματο κλιματισμό, ενώ στην πλουσιότερη της δοκιμής μας επιπλέον Smartphone Link Display Audio (SDA) με Apple Carplay και Android Auto, ηχοσύστημα 6 ηχεία, σύστημα έξυπνης εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, χειριστήριο αφής κάμερα οπισθοπορείας και διζωνικό αντί για «απλό» κλιματισμό.

Όλες οι εκδόσεις του Eclipse Cross παίρνουν κίνηση από έναν 1.500άρη κινητήρα βενζίνης της οικογένειας MIVEC Turbo, ο οποίος τροφοδοτεί είτε τους εμπρός τροχούς μέσω χειροκινήτου κιβωτίου έξι σχέσεων, είτε και τους τέσσερις μέσω ενός CVT κιβωτίου με 8 προεπιλεγμένες σχέσεις, αποδίδοντας 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 250 Nm σταθερά από τις 2.400 έως και τις 4.500 σ.α.λ. Στην πράξη ο κινητήρας με το σύστημα άμεσου ψεκασμού και μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων του (σ.σ.: οι τελευταίες διαθέτουν πλήρωση νατρίου και είναι κοίλες ως προς το σχήμα τους) είναι αρκετά ζωντανός, παρ΄ότι στις πολύ χαμηλές στροφές στερείται απόκρισης, προσφέροντας καλές για την κατηγορία επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα: 9,7 δλ., τελική ταχύτητα: 205 χλμ./ώρα), ικανοποιητική ηχητική απόδοση και ανταγωνιστική κατανάλωση, που κατά μέσο όρο κυμαίνεται πέριξ των 8,5 λίτρων για κάθε 100 χλμ.

Στο δρόμο το Eclipse Cross έχει σαφή ροπή στην άνεση. Η ανάρτησή του (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) έχει μαλακή ρύθμιση, ενώ το ελαφρύ τιμόνι, αν και γρήγορο, δεν θα ενθαρρύνει τον οδηγό να αναζητήσει το όριο. Το στάνταρ σύστημα Active Yaw Control, εκτελώντας χρέη μπλοκέ διαφορικού στις στροφές, επενεργεί στα φρένα δημιουργώντας ωστόσο υπό πίεση σε γλιστερές επιφάνειες και με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία φαινόμενα torque steer – φαινόμενο ωστόσο που επηρεάζει περισσότερο την ψυχολογία παρά την ουσία. Στο ταξίδι, η σταθερότητα του αμαξώματος δεν προβληματίζει, ούτε και η άνεση, ενώ και μέσα στην πόλη το Eclipse Cross δεν θα εγείρει ενστάσεις, όντας ευέλικτο και ευκολοδήγητο, παρά την (αναγκαστικά) μέτρια ορατότητα προς τα πίσω.

Συνολικά, το ιαπωνικό μοντέλο παραμένει ένας «παίχτης» στην αρένα των SUV που αξίζει να δει κανείς. Μπορεί να μην εξιτάρει τα οδηγικά πάθη, ωστόσο πρόκειται για ένα Sport Utility Vehicle διαφορετικό σε σχεδίαση, με πολύ καλούς χώρους και εξοπλισμό στο εσωτερικό και ζωηρές επιδόσεις, ενώ δεν θα πει όχι και σε… λίγο χώμα, χάρη στην απόσταση των 175 του αμαξώματός του από το έδαφος. Ανταγωνιστικό για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι τέλος και το κόστος του, που ανέρχεται στα 21.350 € (έκδοση 2WD Inform) και 22.700 € (έκδοση 2WD Invite Plus).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ. ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ: 4 ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 163 ίπποι/5.500 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 250 Nm/2.400-4.500 σ.α.λ. ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα Μακφέρσον / Πολλαπλών συνδέσμων TΡΟΧΟΙ: 225/55 R17  ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.405 x 1.805 x 1.685 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 χλστ. ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 341-488 λίτρα 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,7 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 205 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,5 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 159 γρ./χλμ. (NEDC) ΤΙΜΗ: 21.350 € (2WD Inform), 22.700 € (2WD Invite Plus)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!