X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 S&S

Το Peugeot 2008 ανανεώνεται συνεχίζοντας με ακόμα περισσότερους άσους στο μανίκι του μια αξιοζήλευτη πορεία στην αρένα των B-SUV που εγκαινίασε με ιδιαίτερη επιτυχία ο προκάτοχός του στα τέλη του 2019.

Το Peugeot 2008 δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. «Γεννημένο» με την υπογραφή του Γάλλου κατασκευαστή στα τέλη του 2019 και με 700.000 πωλήσεις ήδη στην πλάτη του, κατάφερε να παγιωθεί στη συνείδηση των Ευρωπαίων αγοραστών κατοχυρώνοντας με το καλημέρα και σε μόνιμη βάση όλα αυτά τα χρόνια μια θέση το podium των πλέον δημοφιλών σε πωλήσεις B-SUV της αγοράς της γηραιάς ηπείρου – κατακτώντας μάλιστα το 2021 την κορυφαία θέση.

Με δεδομένα τα εμπορικά αυτά διαπιστευτήρια και τη διάθεση μιας γκάμας κινητήριων συνόλων για όλα τα γούστα που συνεχίζει να περιλαμβάνει βενζινοκίνητες, πετρελαιοκίνητες αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, το Peugeot 2008 γυρίζει τώρα μια ακόμα σελίδα εισάγοντας αλλαγές και βελτιώσεις που δεν έρχονται να αλλοιώσουν το γνώριμο προφίλ του αλλά να το ενισχύσουν σε βασικούς τομείς.

Αν μη τι άλλο, το στιλ σε επίπεδο σχεδίασης βρέθηκε από τον πρώτη στιγμή στο επίκεντρο της επιτυχίας του «2008». Και το στοιχείο αυτό έρχεται να ενδυναμωθεί έτι περαιτέρω στην ανανεωμένη εκδοχή του γαλλικού B-SUV, το οποίο παραμένει αναλλοίωτο σε διαστάσεις (μήκος: 4,3 μ., πλάτος: 1,77 μ., ύψος 1,55 μ., μεταξόνιο: 2,6 μ.) και χαρακτηρίζεται πλέον αισθητικά από τη νέα «φωτιστική υπογραφή» στο εμπρός μέρος που είδαμε για πρώτη φορά στα νέα «508». Σήμα κατατεθέν της είναι οι τρεις κάθετες «νυχιές», οι οποίες είναι ενσωματωμένες στα γυαλιστερά μαύρα ένθετα του προφυλακτήρα. Όλες οι εκδόσεις του νέου «2008» διαθέτουν αυτή τη νέα υπογραφή, συμπεριλαμβανομένης της «εισαγωγικής» της δοκιμής μας που τροφοδοτείται από τον γνωστό 1.200άρη 3κύλινδρο κινητήρα των 100 ίππων της οικογένειας PureTech. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι στις εκδόσεις GT, οι τρεις αυτές «νυχιές» επεκτείνονται για πρώτη φορά στο φωτισμό των full LED προβολέων μέσω της χρήσης τριών μονάδων φωτός.

Στο πίσω μέρος, τα νέα φώτα LED που απαντώνται σε όλες τις εκδόσεις του ανανεωμένου Peugeot 2008 επανερμηνεύουν τα τρία εμβληματικά «νύχια» αποτελούμενα από τρεις επάλληλες οριζόντιες διπλές λωρίδες, που συμβάλλουν στην οπτική διεύρυνση της του αυτοκινήτου. Τα φώτα όπισθεν και τα φλας είναι επίσης LED, ενώ χαρακτηριστική εδώ είναι και η νέα επιγραφή «Peugeot» που διατρέχει πλέον την πέμπτη πόρτα. Από εκεί και πέρα, ευχάριστες «πινελιές» συνιστούν τα νέα σχέδια ζαντών -16 ιντσών στις εκδόσεις Active, 17 ιντσών στις Allure και GT και προαιρετικά 18 ιντσών για την τελευταία- οι νέες χρωματικές επιλογές αμαξώματος, όπως η Selenium Grey της δοκιμής μας και η Okenite White, αλλά και οι στάνταρ μαύροι εξωτερικοί καθρέπτες.

Το Peugeot 2008 εκ των έσω

Γνώριμο, αν και διαφοροποιημένο στα σημεία, είναι και το εσωτερικό του γαλλικού SUV. Πέραν του νέου σχήματος του επιλογέα ταχυτήτων στην αποκλειστικά χειροκίνητη έκδοση PureTech 100 και των αναβαθμισμένων υφασμάτινων επενδύσεων στα καθίσματα, στις εκδόσεις Allure και GT ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών είναι στάνταρ, διαθέτοντας νέα γραφική απεικόνιση αλλά και δυνατότητα παραμετροποίησης των ενδείξεων που προβάλλει. Η ανάγνωσή των τελευταίων, πάνω από το χαρακτηριστικό πηδάλιο της Peugeot, παραμένει… κουίζ που θα προβληματίσει τους οδηγούς διαφόρων αναστημάτων, γεγονός που αποτελεί και το μοναδικό στοιχείο γκρίνιας στον κατά τ’ άλλα ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο και ευχάριστο τόσο σε όψη όσο και σε αφή θάλαμο διαβίωσης του νέου Peugeot 2008. Από εκεί και πέρα, εντελώς νέα είναι και η στάνταρ οθόνη αφής των 10 ιντσών (έναντι 7 ιντσών στο παρελθόν) του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Κάτω από αυτή παραμένουν οι γνώριμοι φυσικοί διακόπτες, σε στιλ πλήκτρων πιάνου, που παρέχουν άμεση πρόσβαση, με ένα πάτημα, σε διάφορες λειτουργίες του οχήματος.

Το πακέτο των αλλαγών συμπληρώνουν οι τρεις θύρες USB-C, συν μία USB-A στο πίσω μέρος, που είναι στάνταρ στην εκδόση Allure, οι αναβαθμισμένες σε ανάλυση κάμερες εμπρός και πίσω, καθώς και το σύστημα Peugeot i-Connect, το οποίο δίνει το «παρών» σε όλες τις παραλλαγές, προσφέροντας πλήρη συνδεσιμότητα μέσω ασύρματου κατοπτρισμού (Apple CarPlay και Android Auto). Από εκεί και πέρα, το προαιρετικό Peugeot i-Connect Advanced είναι εξοπλισμένο με σύστημα πλοήγησης της TomTom. Αναβαθμισμένα εφ’ όλης της ύλης είναι και τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, με τους Γάλλους να προσφέρουν στο νέο Peugeot 2008 ενδιαφέροντα καλούδια και συστήματα, όπως είναι για παράδειγμα τα Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Automatic Emergency Braking, Active Lane Departure Warning, Driver Attention Alert, Blind Spot Monitoring και Σύστημα Αναγνώρισης και Εμφάνισης Σημάτων Κυκλοφορίας.

Οδηγώντας το νέο Peugeot 2008

Με τον γνωστό 1.200άρη κινητήρα τούρμπο των 100 ίππων και 205 Nm των Γάλλων να συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του κάτω από το εμπρός καπό, και το χειροκίνητο κιβώτιο που τον συνοδεύει να εμφανίζεται πλέον πιο «συμπαγές» στην αίσθηση που προσφέρει στο δεξί σου χέρι σε κάθε αλλαγή, το Peugeot 2008 εξακολουθεί να προσφέρει ένα ισορροπημένο μίγμα οδικών χαρακτηριστικών που δίνει την ίδια έμφαση στην ακρίβεια χειρισμού και στην άνεση.

Σίγουρα, το «μικρό» Peugeot 2008 δεν φιλοδοξεί να βάλει φωτιά στην άσφαλτο, ωστόσο η μελετημένη καμπύλη ροπής του κινητήρα είναι αυτή που του προσδίδει και ομοιογένεια στην καθημερινή χρήση και οικονομία καυσίμου σε όλα τα τερέν (σ.σ.: υπολογίστε εδώ όχι περισσότερα από 7,5 λιτ./100 χλμ.), σε συνδυασμό με το λογικό βάρος που κυμαίνεται στους 1,2 τόνους και την σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου. Έτσι, δεν απαιτούνται συνεχείς αλλαγές, πολλώ δε μάλλον έντονη πίεση με το δεξί πεντάλ, προκειμένου να κινηθείς με τη ροή και σβέλτα, εντός και εκτός πόλης αντίστοιχα – και αυτό είναι σίγουρα το μεγάλο ατού του συγκεκριμένου 3κύλινδρου συνόλου.

Από εκεί και πέρα, σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, τα πράγματα παραμένουν ως είχαν, με την μαλακή, όχι όμως και χαλαρή ανάρτηση, να απορροφά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων με… γαλλικό τρόπο (σ.σ.: σε αυτό συνηγορεί τα μάλα και το «60άρι» προφίλ των ελαστικών του αυτοκινήτου μας), ελέγχοντας ικανοποιητικά συγχρόνως τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία. Εδώ, οι κλίσεις παραμένουν αισθητές, όχι όμως και ενοχλητικές, ενώ θετικές εντυπώσεις αφήνει τόσο η απόδοση του συστήματος πέδησης όσο και εκείνη του υποβοηθούμενου τιμονιού που διαθέτει το πρέπον «βάρος» όσο ο ρυθμός κίνησης ανεβαίνει.

Peugeot 2008: Καλύτερα δε γίνεται

Το Peuegot 2008 δέχθηκε με επιτυχία τις απαραίτητες πινελιές ανανέωσης -κυρίως σε αισθητική, εξοπλισμό και τεχνολογίες ασφάλειας και άνεσης- και διατηρώντας στο ακέραιο όλα τα γνωστά πλεονεκτήματα του προκατόχου ρίχνεται εκ νέου και με ενισχυμένο πλέον προφίλ, ακόμα και στην entry level έκδοση των 100 ίππων με τον 1.200άρη 3κύλινδρο κινητήρα της Stellantis, στην ανηλεή μάχη της αρένας των B-SUV. Στην οποία, μάλιστα, συνεχίζει να προτάσσει το ατού της ποικιλομορφίας σε ότι αφορά την προσφορά διαφορετικών τύπων κινητήριων μονάδων.

Τέλος, σε ότι αφορά το κόστος εν Ελλάδι, το νέο Peugeot 2008 διατίθεται στην εισαγωγική, πλην όμως άρτια εξοπλισμένη, έκδοση Active έναντι του ποσού των 24.100€ σε συνδυασμό πάντα με τον «100άρη» κινητήρα 1.2 PureTech και χειροκίνητο κατ’ αποκλειστικότητα κιβώτιο ταχυτήτων. Η αμέσως μεγαλύτερη διαθέσιμη παραλλαγή, με το εν λόγω πάντα σύνολο, είναι η Allure και κοστίζει 25.900€.

Δείτε εδώ αναλυτικά τον πλήρη τιμοκατάλογο του νέου Peugeot 2008.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – PEUGEOT 2008 1.2 PureTech S&S-i
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3κύλινδρος τούρμπο 1,2 λίτρων > ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/5.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 205 Nm/1.750 σ.α.λ. > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ:  Γόνατα Μακφέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.300×1.770×1.550 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.600 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 434 > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,0 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 183 χλμ./ώρα > ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,5 λιτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 123 gr/χλμ. > ΤΙΜΗ: 24.100€ (έκδοση Active)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!