X
Παρουσιάσεις

Honda HR-V

Έχοντας ανοίξει το δρόμο των κόμπακτ SUV πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες, το Honda HR-V μας ξανασυστήνεται, διατηρώντας τη φιλοσοφία της πρώτης γενιάς, αλλά με τονισμένες τη δυναμική και την πρακτική πλευρά του χαρακτήρα του.

«ΙΣΩΣ το πρώτο HR-V να ήταν περισσότερο προχωρημένο απ’ όσο θα έπρεπε για την εποχή του.» Με αυτήν τη φράση οι άνθρωποι της Honda μας εξηγούν το λόγο πίσω από την απουσία του HR-V για ένα μεγάλο διάστημα. Βλέπετε, το μοντέλο με την ιδιαίτερη για την κατηγορία αισθητική, που ουσιαστικά θεμελίωσε τα μικρά και πιο προσιτά SUV, βρήκε ανταπόκριση μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά, με αποτέλεσμα οι «εξισώσεις» να μη δικαιολογούν τη συνέχισή του.

Αυτό, βέβαια, μέχρι σήμερα, αφού πλέον η κατηγορία «ελεύθερου χρόνου», με όποιες παραλλαγές σε SUV και crossover αυτή περιλαμβάνει, κοντράρει εμπορικά ακόμα και αυτήν των παραδοσιακών χάτσμπακ. Με αυτά τα δεδομένα, η Honda δε θα μπορούσε να αφήσει αναξιοποίητα το όνομα και τη φιλοσοφία του HR-V, για να αποκτήσει πρόσβαση στο πιο καυτό κομμάτι της κατηγορίας, εκεί που η Nissan με το Qashqai έχει χτυπήσει φλέβα χρυσού.

Είναι σαφές πως μαζί με το όνομα η Honda μετέφερε στη νέα γενιά πολλά από τα στοιχεία της προηγούμενης, με πιο χαρακτηριστικά την ιδιαίτερη αισθητική αλλά και τις κόμπακτ διαστάσεις. Το σχέδιο του νέου HR-V προέκυψε από το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας στο Μιλάνο, και συνδυάζει πολλά από τα στοιχεία που συναντάμε στα υπόλοιπα μοντέλα της Honda. Από εμπρός είναι αρκετές οι ομοιότητες με το ανανεωμένο CR-V, στο πλάι οι ακμές και τα τονισμένα νεύρα θυμίζουν κάτι από Civic, ενώ και εδώ η έντονη κλίση στο τελείωμα της οροφής αλλά και τα ενσωματωμένα στο πλαίσιο των παραθύρων χερούλια στις πίσω πόρτες δημιουργούν μια «κουπεδίζουσα» αίσθηση. Οι διαστάσεις είναι σχεδόν ταυτόσημες με του Civic, όμως στην πραγματικότητα το HR-V έχει μεγαλύτερη συγγένεια με το καινούργιο Jazz, που θα δούμε πολύ σύντομα. Βλέπετε, και τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν τη νέα παγκόσμια ευέλικτη κόμπακτ πλατφόρμα της Honda, η οποία μεταξύ άλλων δίνει τη βάση για μια ενδιαφέρουσα χωροταξική εκμετάλλευση, λόγω της τοποθέτησης του δοχείου καυσίμου σε οριζόντια θέση κάτω από το χώρο των επιβατών.

Επιπλέον, το HR-V είναι εξοπλισμένο με το γνωστό σύστημα Magic Seat, το οποίο προσφέρει ένα μεγάλο εύρος διαμόρφωσης των πίσω καθισμάτων, ανάλογα με τις ανάγκες μεταφοράς ατόμων ή φορτίων. Στην πράξη, λοιπόν, το HR-V παραθέτει ένα δυνατό χωροταξικό πλεονέκτημα. Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί, με τους πίσω να έχουν περισσότερο «αέρα» απ’ ό,τι σε προτάσεις μεγαλύτερων διαστάσεων, ενώ πλούσιοι σε αριθμό αλλά και χωρητικότητα είναι οι βοηθητικοί χώροι. Αντίστοιχα, το πορτ μπαγκάζ με το χαμηλό κατώφλι ξεκινά από τα 453 λίτρα, για να ξεπεράσει τα 1.000 με πεσμένες τις πλάτες των καθισμάτων, ενώ με κατάλληλη ρύθμιση είναι δυνατή η μεταφορά αντικειμένων με ύψος έως 1,24 μέτρα ή με μήκος έως 2,45 μέτρα.

Από εκεί και πέρα, η φιλόξενη διαμόρφωση ενισχύεται και από την ποιοτική προσέγγιση υλικών και φινιρίσματος, αλλά και από την προσεγμένη εργονομία, συνθέτοντας ένα ευχάριστο περιβάλλον για οδηγό και επιβάτες.

Crossover με άποψη

Αυτήν τη φορά το HR-V δεν αποδεικνύεται τόσο τολμηρό όσο ο πρόγονός του, καθώς οι τεχνολογικές επιλογές δεν ξεφεύγουν από το διαμορφωμένο πλαίσιο της κατηγορίας των crossover. Συνέπεια αυτού είναι η απουσία ακόμα και της light τετρακίνησης της πρώτης γενιάς, ξεκαθαρίζοντας πως το αυξημένο ύψος υπάρχει για να δώσει μία επιπλέον ελευθερία κινήσεων, και όχι για να ταιριάζει με εκτός δρόμου αναζητήσεις. Η κίνηση, λοιπόν, μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, οπότε η επιλογή μετατίθεται ανάμεσα στα δύο κινητήρια σύνολα.

Το πρώτο αφορά ένα νέο i-VTEC βενζινοκινητήρα 1.5 άμεσου ψεκασμού, αλλά, κατά την προσφιλή τακτική των Ιαπώνων, ατμοσφαιρικής αναπνοής, που φθάνει τους 130 ίππους και τα 155 Nm ροπής. Στην πράξη ο εν λόγω κινητήρας αποδεικνύεται γραμμικός και εύστροφος, δείχνοντας μάλιστα προτίμηση στους υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Ωστόσο, η έλλειψη υπερτροφοδότησης και της ροπής που αυτή συνεπάγεται τον φέρνει σε μειονεκτική θέση απέναντι στον ανταγωνισμό. Για αυτόν το λόγο, πιο ταιριαστή και ολοκληρωμένη δείχνει η έτερη επιλογή, του γνωστού 1.600άρη i-DTEC πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων, που παραμένει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα σύνολα της κατηγορίας, συνδυάζοντας την εύρυθμη λειτουργία με την απόδοση αλλά και την οικονομία καυσίμου. Άλλωστε, πλαίσιο και ανάρτηση συνθέτουν ένα άκρως ευχάριστο και αποτελεσματικό οδηγικό προφίλ.

Οι θετικές εντυπώσεις ξεκινούν από την πολύ καλή θέση οδήγησης, που θα βολέψει κάθε σωματότυπο, με την πολύ ψηλή κεντρική κονσόλα να προσδίδει κάποιες σπορτίφ πινελιές. Η κύλιση είναι ποιοτική και συμπαγής, τη στιγμή που οι σχετικά σφιχτές για τα δεδομένα της κατηγορίας ρυθμίσεις χαρίζουν ακρίβεια και ζωντάνια στην απόκριση, χωρίς μάλιστα να κοστίζουν στην άνεση, αφού μόνο σε πολύ έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες με χαμηλή ταχύτητα μπορούμε να πούμε πως η απόσβεση είναι κάπως ξερή. Η αίσθηση δε που σου μεταφέρει πλησιάζει περισσότερο αυτήν ενός καλού συμβατικού χάτσμπακ, κάνοντάς σε να ξεχνάς την αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Στο ίδιο μήκος κύματος ακολουθούν τα φρένα και το τιμόνι, το οποίο όμως στερείται πληροφόρησης λόγω της έντονης υποβοήθησης, ενώ αναμφίβολα δυνατό ατού αποτελεί ο επιλογέας με τις μικρές διαδρομές και το σίγουρο κούμπωμα, που δε θα αδικούσε ακόμα και ένα καθαρά σπορ μοντέλο, κερδίζοντας ξεκάθαρα την ψήφο μας έναντι του προαιρετικού CVT κιβωτίου, που διατίθεται μόνο για το βενζινοκινητήρα.

Τα παραπάνω καθιστούν σαφές πως το HR-V έχει το ταλέντο και τα στοιχεία για να εξελιχθεί σε σημαντικό παίκτη της κατηγορίας, δίνοντας στη Honda ένα δυνατό χαρτί σε μία από τις πλέον καυτές αγορές σε παγκόσμιο επίπεδο. Ωστόσο, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι την έλευσή του στην ελληνική αγορά τον Οκτώβριο, για να διαπιστώσουμε κατά πόσο η τιμολογιακή του τοποθέτηση θα αποτελέσει αρωγό στη μάχη που καλείται να δώσει απέναντι σε δυνατούς αντιπάλους, με κυριότερο φυσικά το Nissan Qashqai αλλά και τα επίσης ενδιαφέροντα Fiat 500X, Jeep Renegade και Opel Mokka._ Γ. Χ.

 

HONDA HR-V

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.5 i-VTEC 1.6 i-DTEC

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 130 ίπποι/6.600 σ.α.λ. 120/4.000

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 155 Nm/4.600 σ.α.λ. 300/2.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Στους εμπρός τροχούς

ΑΝΑΡΤΗΣΗ 

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική

ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος, αντιστρεπτική

ΔIAΣTAΣEIΣ 

MHK.xΠΛ.xYΨ. 4.294×2.019×1.605 χλστ.

METAΞONIΟ 2.610 χλστ. 

BAPOΣ 1.241 κιλά 1.324 (SW: 1.413)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 10,7 δλ. (CVT: 11,2) 10,1 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 192 χλμ./ώρα (CVT: 187) 192

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 5,6 λίτρα/100 χλμ. (CVT: 5,2) 4,0/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 130 γρ./χλμ. (CVT: 120) 104 γρ./χλμ.

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!