X
Δοκιμές

Mercedes A250e sedan: Η υβριδική εναλλακτική

Οδηγούμε το πρώτο μοντέλο της κόμπακτ σειράς plug in υβριδικών μοντέλων της εταιρείας

Καθώς τα αυτοκινητιστικά δρώμενα εξηλεκτρίζονται ολοένα και περισσότερο, οι κατασκευαστές θα παρουσιάζουν ολοένα και περισσότερο τέτοια μοντέλα. Βέβαια θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι ορισμένες εταιρείες θα έχουν ένα προβάδισμα και σίγουρα μία εξ αυτών είναι και η Mercedes. Χωρίς να υπολογίζουμε τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, η γερμανική εταιρεία θέλει μέχρι τα τέλη της χρονιάς που διανύουμε να διαθέτει ένα στόλο από 20 plug in υβριδικά μοντέλα, περιλαμβάνοντας τις σειρές GLC, GLE, C, E και S-Class. Ακόμα και στο εισαγωγικό κομμάτι της γκάμας όπου άλλοι κατασκευαστές θα ξεκινήσουν να παρουσιάσουν κάποιο μοντέλο, η Mercedes με το καλημέρα, ξεκινάει με 6 (!) εκδοχές του κωδικού 250e, που περιλαμβάνουν την Α Class σε χάτσμπακ και σεντάν παραλλαγές, την CLA Coupe και  Shooting Brake, την B-Class και την GLA.

Η τεχνολογία

Σε αυτήν, την τρίτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας της εταιρείας, για τα μοντέλα με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα, το σύστημα της 250e αποτελείται από τον 1,33 θερμικό κινητήρα στην ισχυρότερη εκδοχή των 160 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων, μέσω ενός αυτόματου φυσικά κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος ανέρχεται στους 218 ίππους και τα 450 Nm ροπής, τα οποία είναι ικανά να επιταχύνουν από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα, τα 1.700 κιλά της κατασκευής σε 6,7 δλ, με την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 240 χλμ./ώρα (140 χλμ./ώρα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο). Η υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, παράγεται από την θυγατρική Accumotive, ζυγίζει περίπου 150 κιλά, βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα και έχει μικτή χωρητικότητα 15,6 kWh(η καθαρή χωρητικότητα της πρέπει να είναι γύρω στα 12 με 13 kWh). Προκειμένου να μην υπάρξουν χωροταξικές «επιβαρύνσεις» για επιβάτες και αποσκευές (το πόρτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 345 λίτρων), το ρεζερβουάρ της βενζίνης έχει περιοριστεί στα 35 λίτρα, ενώ το καζανάκι και ο καταλύτης της εξάτμισης έχουν τοποθετηθεί μέσα στο κεντρικό τούνελ της μετάδοσης.  Για τον ίδιο λόγο στην πίσω ανάρτηση βρίσκεται ένας ημιάκαμπτος άξονας. Επίσης, ο ηλεκτροκινητήρας εκτελεί χρέη δυναμό για την ανάκτηση της ενέργειας, ενώ εκκινεί και το σύστημα, κάτι που σημαίνει ότι έχει καταργηθεί η κλασική 12V μίζα.

Τα οικολογικά οφέλη

Μέσα στο πλαίσιο της οικογένειας 250e, η σεντάν εκδοχή που δοκιμάζουμε εδώ, επιτυγχάνει τα καλύτερα εργοστασιακά αποτελέσματα σε ότι αφορά την μικτή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, κάτι φυσιολογικό εάν αναλογιστούμε την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην αεροδυναμική μελέτη, με την σεντάν να έχει χαμηλότερο συντελεστή ακόμα και από το 0,22 της CLA. Σε συνδυασμό λοιπόν και με την μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας, η αυτονομία, υπό ιδανικές συνθήκες (ανοικτός δρόμος, με λίγη κίνηση και μεσαίες μ.ω.τ.) μπορεί να ξεπεράσει και τα 70 χλμ., ενώ σε καθημερινή χρήση κυμαίνεται γύρω στα 50 χλμ. Η μέση τιμή κατανάλωσης βενζίνης που καταγράψαμε ήταν γύρω στα 6,8 λτ./100 χλμ., όπου θα πρέπει πάντως να διευκρινίσουμε ότι σε υβριδική λειτουργία με αρκετή ενέργεια να παρέχεται από την μπαταρία, ο συνετός οδηγός μπορεί να διατηρεί την μέση τιμή γύρω στα 3 λτ./100 χλμ.. Η φόρτιση της μπαταρίας υπολογίστε ότι χρειάζεται 5 ώρες και 30 λεπτά σε μία οικιακή πρίζα, 3 ώρες και 25 λεπτά σε wallbox, ενώ με τον έξτρα onboard φορτιστή των 7,4 kW αρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά (με αντίστοιχο wallbox). Εάν υπάρχει πρόσβαση σε ταχυφορτιστή 24kW, τότε χρειάζεται μόλις 25 λεπτά για να φθάσει η μπαταρία στο 80%. Αξίζει να αναφερθεί ότι υπάρχει και το σύστημα υποβοήθησης eco, το οποίο προκειμένου να δώσει στον οδηγό την ευκαιρία να επιτύχει τα μέγιστα δυνατά οφέλη σε ότι αφορά την εξοικονόμηση καυσίμου και την ανάκτηση ενέργειας, λαμβάνει υπόψη δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης για την διαδρομή, την οδική μορφολογία, τα όρια ταχύτητας, ακόμα και τα προπορευόμενα οχήματα.

Η οδήγηση

Μέσω του Dynamic select ο οδηγός μπορεί να επιλέξει κάποιο από τα γνωστά προγράμματα comfort, sport ή individual, ενώ στην προκειμένη περίπτωση υπάρχουν επιπλέον τα electric (αμιγώς ηλεκτροκίνητο έως τα 140 χλμ./ώρα, όπου με kickdown εμπλέκεται και ο βενζινοκινητήρας), Battery level (το σύστημα φροντίζει να διατηρεί την φόρτιση της μπαταρίας για να επιλέξει ο οδηγός πότε θα κινηθεί ηλεκτρικά) και Eco. Μία ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου συστήματος έχει να κάνει με το θέμα ανάκτησης της ενέργειας. Ο οδηγός μπορεί μέσω των paddles για την αλλαγή ταχυτήτων να επιλέξει τον βαθμό ανάκτησης (είναι διαθέσιμες τέσσερις βαθμίδες συν το πρόγραμμα auto) μόνο όμως στο πρόγραμμα Electric.  Από εκεί και πέρα, σε υβριδική λειτουργία στα προγράμματα Comfort, Battery level και Eco, είναι ενεργοποιημένο το αυτόματο πρόγραμμα ανάκτησης, το οποίο χρησιμοποιεί το ραντάρ του αυτοκινήτου που ελέγχει την απόσταση από προπορευόμενα οχήματα. Έτσι, ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει κάτι. Η παρεμβατικότητα του συστήματος όμως ποικίλει ανάλογα με την περίσταση, κάτι που σημαίνει ότι χωρίς προειδοποίηση άλλες φορές μπορεί να είναι έντονη και άλλες ανύπαρκτη.

Η A250e στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων ξεκινάει να κινείται ηλεκτρικά, κάτι που συνεπάγεται άμεση απόκριση και απόλυτη ησυχία. Καθώς αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης στην εξίσωση μπαίνει ο ροπάτος κινητήρας (κάνοντας αισθητή την παρουσία του από το μεσαίο φάσμα στροφών και άνω, τόσο με την δύναμη του, όσο και με την τραχιά λειτουργία του), αλλά και το κιβώτιο με την πυκνή κλιμάκωση των σχέσεων (αν και σε ορισμένες περιπτώσεις οι εναλλαγές σχέσεων είναι κάπως απότομες). Θα μπορούσες να θεωρήσεις την A250e ως ένα new age GTI, από την παροχή δύναμης που προσφέρεται στο πρόγραμμα Sport, μόνο όμως σε ότι αφορά στην απόδοση και όχι στην οδική συμπεριφορά, η οποία εμπίπτει στα πλαίσια ενός απολαυστικού tourer. Δεν πρέπει κανείς να παρασυρθεί από το πακέτο AMG, τους 18ρηδες τροχούς και τους διάτρητους (!) εμπρός δίσκους (όλα στοιχεία της έκδοσης AMG line) μιας και ο ημιάκαμπτος άξονας με την ανάρτηση άνεσης  που συνοδεύει την υβριδική έκδοση (οι συμβατικές A-Class εξοπλίζονται  στάνταρ με αυτό που η εταιρεία ονομάζει χαμηλωμένη ανάρτηση άνεσης), εξασφαλίζουν μία ασφαλή οδική συμπεριφορά. Μία επιπλέον πίεση στις στροφές θα αποκαλύψει κάποιες κλίσεις του αμαξώματος, το κάπως ελαφρύ τιμόνι, αλλά και το σύστημα έλεγχου της πρόσφυσης που ενεργοποιείται συχνά προκειμένου να διαχειριστεί την ροπή που προσφέρει αφειδώς ο ηλεκτροκινητήρας.

Το εσωτερικό

Όπως αναφέραμε παραπάνω, η προσεκτική τακτοποίηση των επιμέρους τμημάτων του υβριδικού συστήματος δεν έχει επιφέρει ουσιαστικές αλλαγές στην χωροταξική διαμόρφωση της καμπίνας. Αναλλοίωτος έχει παραμείνει και ο high tech χαρακτήρας που αποπνέει η σχεδίαση, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και φυσικά ο χαρακτηριστικός πίνακας οργάνων. Ο τελευταίος μάλιστα με τις τεράστιες δυνατότητες παραμετροποίησης που προσφέρει, δίνει στον οδηγό την ευχέρεια να διαχειριστεί ένα πολύ μεγάλο εύρος πληροφοριών στον τρόπο απεικόνισής τους.

Η συγκεκριμένη έκδοση AMG Line που είχαμε στην διάθεση μας, ξεχωρίζει για τις εσωτερικές λεπτομέρειες του πακέτου AMG, τον αυτόματο κλιματισμό, τους προβολείς led, τα σπορ καθίσματα και το διαφορετικό τιμόνι. Από εκεί και πέρα ο στάνταρ εξοπλισμός συμπεριλαμβάνει και την δυνατότητα  προκλιματισμού της καμπίνας, μέσω του κλειδιού ή μέσω του Mercedes me.

Η τιμή της  Mercedes A250e Sedan ξεκινάει από τα 44.195 ευρώ, ενώ τo wallbox για οικιακή χρήση (εξαρτάται από το αν είναι απλός ή connected φορτιστής) κοστίζει περίπου 1.000 ευρώ. Η Mercedes-Benz Ελλάς, μέσω του προγράμματος Drive Green Welcome και της συνεργασίας της με την Elpedison, επιδοτεί σημαντικό μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για τη φόρτιση του οχήματος.  Συγκεκριμένα παρέχονται 140 Kwh/μήνα δωρεάν που αντιστοιχούν σε 650 χιλιόμετρα/μήνα για πελάτες που θα αγοράσουν plug-in υβριδικό αυτοκίνητο από  01.01.2020 έως 31.12.2020, έχουν συνάψει σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με την ELPEDISON και έχουν οικιακό μετρητή ηλεκτρικού ρεύματος.

Mercedes A250e Sedan

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: 1 βενζ. + 1 ηλ. μοτέρ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 κ.εκ.

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Άμεσος ψεκασμός, τούρμπο

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (β/κ): 160 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (β/κ): 250 Nm/1.620 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (η/κ): 102 ίπποι

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (η/κ ): 300 Nm

ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 218 ίπποι

ΣΥΝΔΙΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 450 Nm

ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 15,6 kWh ιόντων λιθίου

ΦΟΡΤΙΣΤΗΣ (on board): 3,7 kW

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.549 x 1.796 x 1.456 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.729 χλστ.

ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 345 λίτρα

ΒΑΡΟΣ (κενό): 1.700 κιλά

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 35 λίτρα

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,7 δλ.*

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 240 χλμ./ώρα * (140 χλμ./ώρα**)

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗΣ: 50 – 70 χλμ.**

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ:  6,8 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 31  γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: 44.195 ευρώ

 

* Τιμές κατασκευαστή

** Αμιγώς ηλεκτρικά

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!