X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε: Νέο Honda Jazz

Σε κάποιες χώρες το ονομάζουν “Fit”, εμείς όμως, το συγκεκριμένο παγκόσμιο αυτοκίνητο της Honda, το γνωρίζουμε ως Jazz από το 2001 όπου εμφανίστηκε η πρώτη γενιά του, έχοντας πουλήσει μέχρι σήμερα περισσότερα από πέντε εκατομμύρια αντίτυπα! 

Στην Φρανκφούρτη λοιπόν, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και να οδηγήσουμε το “2015 Jazz” το οποίο διατηρεί τις ιδιαίτερες γραμμές του αλλά πλέον είναι κατά 95 χλστ. μακρύτερο από το προκάτοχο μοντέλο, όντας ακόμη όμως οριακά κάτω από τα τέσσερα μέτρα (μήκος: 3.995 χλστ.) με το μεταξόνιό του να έχει αυξηθεί κατά 30 χλστ. όντας στα 2.530 χλστ. Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται είναι νέα και ο εσωτερικός χώρος που προσφέρει στους πέντε επιβάτες του, είναι ακόμη μεγαλύτερος από τον ήδη άνετο του παρελθόντος, με το εργοστάσιο να αναφέρει μάλιστα ότι οι πίσω επιβάτες θα απολαμβάνουν πλέον +115 χλστ. χώρο για τα πόδια, +65 χλστ. για τα γόνατα και +20 χλστ. για την περιοχή των ώμων. Μεγαλύτερη όμως η άνεση και για τους δύο εμπρός, με 30 επιπλέον χλστ. στην περιοχή των ώμων. Μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι αυτός ήταν ένας από τους κύριους λόγους, όσων επέλεγαν το σουπερμίνι της Honda, σε σχέση με τις πιο παραδοσιακές λύσεις της κατηγορίας. Η ευρυχωρία, η οποία όχι απλά συνεχίστηκε και στην τρίτη γενιά του, αλλά αυξήθηκε!

Εκτός από τον επιπλέον διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα, το γνωστό και πρακτικότατο σύστημα “Magic Seats” (διαιρούμενες πίσω θέσεις 60:40) εξακολουθεί να υφίσταται, εξασφαλίζοντας ευελιξία στην διαμόρφωση του εσωτερικού και ιδιαίτερα του χώρου φόρτωσης ο οποίος έχει πραγματικά μεγάλες δυνατότητες, είτε με τα πίσω καθίσματα όρθια και τα 354 λίτρα που προσφέρει (+ 17 λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο), είτε με αυτά πεσμένα και τα 1.314 λίτρα στα οποία εκτινάσσεται. Σημειώστε εδώ ότι το σύστημα Magic Seats ρυθμίζεται βάσει τεσσάρων προγραμμάτων (Utility mode, Tall mode, Long mode και Refresh mode)μεγιστοποιώντας έτσι την ευελιξία της καμπίνας ενώ σε συνδυασμό με την φαρδιά πίσω πόρτα (1.090 χλστ.) και το χαμηλό ύψος φόρτωσης (605 χλστ.) η πρόσβαση και η φόρτωση του χώρου αποσκευών είναι στην κυριολεξία παιχνιδάκι.

Συνεχίζοντας την αναφορά μας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο κακά τα ψέματα αποτελεί το κρυφό και φανερό χαρτί του στην μάχη της απαιτητικής κατηγορίας, παρατηρήσαμε την αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών, σκληρών και μαλακών, αλλά και το highlight που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και δεν είναι άλλο από την 7άρα οθόνη αφής, από την οποία ελέγχεται το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της εταιρείας το “Honda Connect”, ανάλογα βέβαια με την έκδοση του μοντέλου. 

Κάτω από το καπό του νέου Jazz τώρα, βρίσκεται ένας νέος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας i-VTEC 1.3 λίτρων (1.318 κ.εκ.) απόδοσης 102 ίππων/6.000 σ.α.λ. και ροπής 123 Nm/5.000 σ.α.λ., της σειράς “Earth Dreams Technology”. Το ελαστικό αυτό μοτέρ, συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων το οποίο αντικατέστησε το προηγούμενο πεντάρι, είτε με το νέο CVTεφτά προεπιλεγμένων σχέσεων. Τέλος εποχής λοιπόν για τους 1.2 και 1.4 ενώ σύμφωνα με την εταιρεία, ο νέος κινητήρας σε συνδυασμό με το ελαφρύτερο πλαίσιο (1.060 κιλά με το μηχανικό κιβώτιο / 1.092 κιλά με το CVT) καταφέρνει να κυμαίνεται στην επιδόσεις του πρώην 1.4, εξασφαλίζοντας την καλή κατανάλωση του τέως 1.2. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για το “0-100” χρειάζονται 11,2 δλ. (12 δλ. με CVT) με την μέση κατανάλωση να είναι αντίστοιχα στα 5 και 4,6 λίτρα, σύμφωνα πάντα με τις εργοστασιακές τιμές. Στην πράξη τώρα, οδηγώντας το στους γερμανικούς δρόμους, διαπιστώσαμε ότι ο νέος κινητήρας φαίνεται όντως να του ταιριάζει, αφού το κινεί πολύ καλά εντός και εντός πόλης, με την μία επιπλέον σχέση να κάνει πραγματικά την διαφορά και να τον βοηθά εξαιρετικά. Βέβαια, οφείλουμε να σημειώσουμε την τραχύτητα που διαπιστώσαμε αλλά και το γεγονός ότι το CVT καλύπτει κάποιες από τις αδυναμίες του, οι οποίες είναι πιο ορατές στην χειροκίνητη έκδοση. Την ίδια ώρα και για όσα χιλιόμετρα πραγματοποιήσαμε την οδηγική γνωριμία μαζί του, η μέση κατανάλωση κυμαινόταν στα 6,6 λίτρα/100 χλμ. σύμφωνα με το trip computer του αυτοκινήτου. Σωστό στην αίσθηση και αποτελεσματικό μας έδειξε ότι είναι το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου, το οποίο απαρτίζεται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός 262 χλστ. και δίσκους πίσω 239 χλστ. 

Το νέο Honda Jazz θα διατίθεται με οκτώ εξωτερικούς χρωματισμούς και σε τρεις εκδόσεις (Trend, Comfort και Elegance) με βάση τον εξοπλισμό (και πέντε πακέτα αξεσουάρ), με την μεσαία να προσφέρεται με 15άρες ζάντες αλουμινίου και την πιο ακριβή με 16άρες και στάνταρ το σύστημα πλοήγησης της Garmin το οποίο θα διατίθεται προαιρετικά σε όλη τη γκάμα. 

Στην Ελλάδα το περιμένουμε τον Οκτώβριο, σε δύο εκδόσεις με βάση τον εξοπλισμό. Την βασική “Trend” και στην αμέσως πιο πλούσια “Comfort”. Το μηχανικό κιβώτιο θα συνδυάζεται και με τις δύο εκδόσεις ενώ το CVT αποκλειστικά με την Comfort. Οι τιμές δεν είναι ακόμη ανακοινώσιμες._Μ. Σαλ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!