X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε: Peugeot 508

Στο δρόμο το σωστό, στο δρόμο τον παλιό, στην οδό «3008» αυτό το «508» με 180 και 220 ίππους, που στον παλιό θύμισε το 405 Μi16 της καρδιάς μας.

Δεν υπάρχει αμφιβολία, η Peugeot ακολουθεί έναν ωραίο, βαθύ και σταθερό βηματισμό – τόσο οι άνθρωποι που έχουν την ευθύνη για τη δημιουργία των προϊόντων όσο και και οι εκπρόσωποί τους στις αγορές. Και είναι σαφές πως μετά τα «208»-«308» που αποτελούν σταθερή αξία, την ήρεμη δύναμη (το «2008») και την υπέρβαση (3008), υπάρχει συνέχεια. Οι συγκεκριμένοι Γάλλοι δε βολεύονται, αλλά επιχειρούν να ξεπεράσουν εαυτούς χρησιμοποιώντας τις επιφανειακά συμβατικές λύσεις σε κατηγορίες -κλειδιά, όπου προσθέτουν τη σφραγίδα τους, και πλέον δεν περιορίζονται στην οδική συμπεριφορά.
Το μάρκετινγκ -που άλλωστε διαμορφώνει την αγορά δημιουργώντας κατηγορίες- δίνει την εντολή, το τμήμα εξέλιξης βάζει το χρώμα, και ποτέ δεν μπορείς να προβλέψεις πώς θα μεταμορφώσουν τη φρέσκια τους πρόταση στην πλέον κλασική κατηγορία που αρχίζει πάλι να αναπνέει.
Νέο «508» ακούς, διαβάζεις, αλλά πρέπει να το δεις και να το δοκιμάσεις, για να το αξιολογήσεις. Το σύνολο, με σπορτίφ φιλοσοφία Giulia, έχει στοιχεία Jaguar, και είναι το προφίλ που προδίδει την κουπέ εκδοχή του «3008». Η μάσκα σφραγίζει την ταυτότητα και, σοφά τοποθετημένη, αναστατώνει, ενώ στο εσωτερικό αντιλαμβάνεσαι το πώς εξελίσσεται σε κάθε περίπτωση το i-Cockpit, που άλλωστε συναρπάζει από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής του. Όλα αυτά στην εποχή του «όλα ίδια είναι», οπότε η εξαίρεση είναι γραμμένη στα γαλλικά, με την ιταλική προφορά να δίνει το στίγμα. 

O λέων (ξανα)βρυχάται

Μπορεί να πρόκειται για ένα σεντάν, αυτό όμως δε σημαίνει ότι η γαλλική εταιρεία έκανε συμβιβασμούς στο θέμα του ντιζάιν. Αντλώντας έμπνευση από το πρωτότυπο Instinct, κάτι που αποτυπώνεται στα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα, η σχεδίαση του «508» χαρακτηρίζεται για το δυναμισμό της. Σε αυτό συμβάλλει και η μείωση του ύψους, που δεν ξεπερνά το 1,4 μ., τη στιγμή μάλιστα που το συνολικό μήκος περιορίζεται στα 4,75 μ. Αναμφίβολα όμως το πιο ασυνήθιστο χαρακτηριστικό για ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι η απουσία πλαισίων από τα παράθυρα, κάτι που δίνει μια κουπέ αύρα στο «508».
Στο εσωτερικό φυσικά δεσπόζει το i-Cockpit. Η πρωτοποριακή φιλοσοφία δημιουργίας της καμπίνας που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2012 στο «2008» μετρά ήδη τρεις γενιές. Σε αυτήν τη νέα εκδοχή τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα είναι το μικρής διαμέτρου τιμόνι, η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων με έναν πλήρη εξοπλισμό συνδεσιμότητας, καθώς και το νέο Head-Up Display (HUD), μέσω μιας υψηλής ανάλυσης ψηφιακής οθόνης 12,3 ιντσών(!). Προσφέροντας έξι δυνατότητες διαμόρφωσης της απεικόνισης, η μονάδα HUD τοποθετείται πάνω από το τιμόνι και παρουσιάζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες οδήγησης μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, χωρίς εκείνος να χρειάζεται να πάρει το βλέμμα του από το δρόμο, όπου μάλιστα στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται και η νέα λειτουργία νυχτερινής όρασης, Night Vision (βασίζεται σε μία κάμερα υπερύθρων και αναγνωρίζει ό,τι κινείται εμπρός από το αυτοκίνητο σε απόσταση έως και 250 μέτρων, προβάλλοντας τις εικόνες στο HUD).
To σύστημα Night Vision αποτελεί πρωτιά για την κατηγορία, και δεν είναι παρά η κορωνίδα μιας πλήρους γκάμας συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Active Safety Brake, που αναγνωρίζει την ύπαρξη πεζών και ποδηλατών μέρα και νύχτα. Επίσης, προσφέρονται η υποβοήθηση διατήρησης και η αποτροπή ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, η ειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού, η αυτόματη εναλλαγή μεγάλης-μεσαίας σκάλας φώτων, η αναγνώριση ορίων ταχύτητας και οδικής σήμανσης, το ενεργό cruise control με λειτουργία Stop & Go (με το αυτόματο κιβώτιο EAT8) και φυσικά ο έλεγχος τυφλών σημείων. Για τη διευκόλυνση του οδηγού μέσα στην πόλη προσφέρονται κάμερα με εικόνα 360 μοιρών, καθώς και πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα παρκαρίσματος. 
Καταλυτική συνεισφορά στη δημιουργία μιας ιδανικής θέσης οδήγησης παρέχουν τα έξτρα καθίσματα, τα οποία εκτός από τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις διαθέτουν δυνατότητα μασάζ με πέντε διαφορετικά προγράμματα. Το εσωτερικό διαθέτει επίσης πληθώρα αποθηκευτικών χώρων συνολικής χωρητικότητας έως 32 λίτρων, ενώ στην πλούσια λίστα του εξοπλισμού περιλαμβάνονται η τεράστια ηλιοροφή αλλά και το προηγμένο ηχοσύστημα της Focal.
Το νέο «508» βασίζεται στην πλατφόρμα ΕΜΡ2, κάτι που σε πρώτη φάση προσφέρει σημαντικά οφέλη σε ό,τι αφορά το βάρος, το οποίο, παρά τα επιπλέον εξοπλιστικά στοιχεία, είναι μειωμένο κατά 70 κιλά σε σχέση με του προηγούμενου μοντέλου. Μια νέα τεχνική συγκόλλησης, μαζί με την υιοθέτηση ενός ειδικού συγκολλητικού υλικού, εγγυάται ακόμα μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή. Στον τομέα των αναρτήσεων, η νέα πλατφόρμα διαθέτει ένα υποπλαίσιο στήριξης των εμπρός γονάτων, ενώ η πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων μπορεί να συνδυαστεί με ενεργά αμορτισέρ και ηλεκτρονικά μεταβαλλόμενο βαθμό απόσβεσης. Σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης, αυτό εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα. Ένα πολύ σημαντικό νέο που πρωτοεισάγεται μέσω του «508» είναι το νέο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, που είναι στάνταρντ στις πέντε από τις έξι διαθέσιμες εκδόσεις. Οι δύο από αυτές βασίζονται στο 1.600άρη PureTech βενζινοκινητήρα με 180 και 225 ίππους. Στη βάση της πετρελαιοκίνητης γκάμας συναντάμε το νέο 1.500άρη BlueHDi πετρελαιοκινητήρα με 130 ίππους (μόνο αυτή μπορεί να συνδυαστεί και με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων), καθώς και τον 2λιτρο ντίζελ με 160 και 180 ίππους. Ο συνδυασμός, λοιπόν, κινητήρων και του αυτόματου κιβωτίου είναι ο λόγος ώστε να περάσεις στο εσωτερικό και να οδηγήσεις, με τη σκληρή δουλειά που έχει γίνει σε κατανομή βάρους και σε ανάρτηση να αναβαθμίζει το ενδιαφέρον.

Στο Μόντε…

Στα βουνά-ειδικές διαδρομές του all-time classic αγώνα πραγματοποιήθηκε η δημοσιογραφική παρουσίαση, και δεν είναι τα πανάκριβα υλικά στο ταμπλό και το γενικότερα σούπερ περιβάλλον στο εσωτερικό που δημιουργούν τις προϋποθέσεις ώστε να συμπαθήσεις το μικρής διαμέτρου τιμόνι, αλλά το γεγονός πως πρόκειται για την καλύτερη εκδοχή του, όντας μακριά από το ύψος του ταμπλό. Επιπλέον, η μικρή αλλά… διαστημική κεντρική οθόνη διαθέτει απόκριση που λογικά δε θα βρεις ούτε στο βασιλιά, «3008».
Στο δρόμο προσφέρει ό,τι αποζητά ο Πραγματικός Οδηγός από ένα… περίπου σεντάν, από μια κουπέ μπερλίνα δηλαδή, όπως είναι οδηγικά και σχεδιαστικά η Giulia, αλλά και η Jaguar, όπως και η «4άρα» της BMW. Το έχουν πετύχει οι Γάλλοι, και ό,τι χάνουν σε χώρους πίσω επιβατών και αποσκευών το κερδίζουν σε χαρακτήρα, ενώ για όσους έχουν αυξημένες μεταφορικές απαιτήσεις, σύντομα θα ακολουθήσει η έκδοση στέισον.
Στυλ όμως δύσκολα δημιουργείς, και σε αυτό είναι ειδικοί. Μάλιστα το εξελίσσουν, αφού το… εμπλουτίζουν και με οδική συμπεριφορά, υπενθυμίζοντας πως τα πάντα-όλα είναι υπόθεση αισθητικής. Ό,τι ακριβώς απαιτείται ώστε να θέλεις να μπεις και να οδηγήσεις – όπως και στο «3008», άλλωστε.

Τίποτα τυχαίο. Η δοκιμή της έκδοσης με τον 180άρη και το 8άρι μάς ταξίδεψε στην Μπολόνια, όπως άλλοτε το «3008» όταν καταλάβαμε το μέγεθος, οπότε και εντυπωσιαστήκαμε και ψηφίσαμε το GTi των SUV ως COTY. Το «508» δε θα το ψηφίσουμε, αλλά το κατατάσσουμε στη δική μας λίστα ως ένα 4θυρο GTi τριών όγκων με σχεδιαστική διαχείριση του πίσω μέρους για σεμινάριο.
Θα πείτε, υποκειμενικά. Αντικειμενικά, λοιπόν, είναι το καλύτερο προσθιοκίνητο σεντάν – περισσότερο ή λιγότερο κουπέ. Στις συμβατικές του εκδοχές θυμίζει το Xedos της Mazda, που έψαχνες για το πού είναι το διαφορικό, ενώ στη σούπερ εκδοχή με τους 225 ίππους από 1,6 λίτρα, σε κρατάει πιστό στην οικογένεια, φέρνοντας πίσω και άλλους λάτρεις της οδήγησης, που αλλαξοπίστησαν για διάφορους λόγους. Με ατού τον 1.6 και μαγεία την κατευθυντικότητα, έχεις λόγους ώστε να «βλέπεις» πάλι τα σεντάν, και βέβαια τότε σκέφτεσαι και τα υπέρ-κατά των SUV που μπήκαν από το πλάι στη ζωή μας. Άλλωστε, μόνο τυχαία δε ζούμε πλέον με Β- και C-SUV, που ωστόσο, λόγω των «κατά» τους, θα παίξουν το ρόλο τους και στην επιστροφή στα σεντάν τύπου «508», καθώς ακόμα και σήμερα, όταν οδηγείς, θέλεις να έχεις από χαμηλά τη σωστή οπτική στο δρόμο. Είναι δεδομένο ότι κλίσεις του αμαξώματος δεν υφίστανται – ούτε και για όσους ορκισμένους συνεργάτες μας πηγαίνουν κόντρα στον διευθυντή τους…
Οι Γάλλοι μπορεί να μη δίδαξαν φιλοξενία και οργάνωση αυτήν τη φορά, αλλά είναι το προϊόν που επισκίασε ανθρώπους και πρακτικές. Εμείς άλλωστε βρεθήκαμε στα καλύτερα χέρια ως απεσταλμένοι του ομίλου, με 5-6 και πλέον στελέχη να μας φιλοξενούν υποδειγματικά, όπως άλλωστε θα το έκανε και στο σπίτι του ο «monsieur Siggelidis», όπως τον αποκαλούν. 

Στο δρόμο της υπέρβασης που τους χαρακτηρίζει
Έχουν καταφέρει ώστε η εξωτερική σχεδίαση (που θα αρέσει στους λάτρεις του… σύγχρονου κλασικού και θα ανησυχήσει τους παραδοσιακούς της premium κατηγορίας) να συνδυάζεται αρμονικά με ό,τι οδηγείς, όποια εκδοχή και αν επιλέξεις. Χρυσάφι οι νέοι κινητήρες στο τέλειο δέσιμο με το 8άρι κιβώτιο, αλλά είναι το συνολικό «πάτημα» που κάνει τη διαφορά. Είπαμε: με τον 220άρη έχουμε το σύγχρονο Μi16. To όνειρο του άλλοτε, προσαρμοσμένο ιδανικά στο σήμερα.
Το χαζεύεις το νέο «508» -δεν είναι υπερβολή-, και απαιτεί βραβείο η προσαρμογή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας του στην πλέον συντηρητική κατηγορία της αγοράς. Αυτοί οι Γάλλοι που αναστάτωσαν τα SUV δείχνουν το δρόμο της επιστροφής στα σεντάν με το δικό τους τρόπο, συνδεδεμένο με την προσωπικότητα κάθε κατασκευής τους.
Στην Ελλάδα αναμένεται στο τέλος του χρόνου, σε μια πολύ μικρή αλλά και σημαντική κατηγορία, που προδίδει και τη φιλοσοφία κάθε κατασκευαστή. Άλλωστε η Peugeot γενικώς, και η ελληνική αντιπροσωπεία ειδικώς, έχουν αποδείξει πως μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε όλα τα μέτωπα._ Σ. Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!