X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Toyota Prius Plug-in Hybrid

Oδηγούμε το αυτοκίνητο-όνειρο όσων δεν θέλουν να ξαναπάνε ποτέ σε πρατήριο καυσίμων, αρκεί να κάνουν λιγότερα από 25 χιλιόμετρα στην καθημερινότητά τους.

Tο Toyota Prius Plug-in Hybrid είναι ουσιαστικά ένα υβριδικό του οποίου οι μπαταρίες φορτίζονται και από πρίζα. Αυτή η ιδιαιτερότητά του φυσικά, μπορεί να είναι βολική, αλλά σε αυτή την περίπτωση η ηλεκτρική μετακίνηση είναι περιορισμένη. Αυτό οφείλεται, πρώτον, στις μπαταρίες που ύστερα από περίπου 25 χιλιόμετρα έχουν αδειάσει και δεύτερον, στο γεγονός πως σε δυναμικές επιταχύνσεις εμπλέκεται γρήγορα ο 4κύλινδρος κινητήρας του.

Από την άλλη, το καλό είναι πως η υβριδική τεχνολογία της Toyota έχει δώσει πλέον τα διαπιστευτήριά της, με την γκάμα της όλο και να μεγαλώνει και μάλιστα με εξαιρετική επιτυχία! Βέβαια, όποιος θέλει να κάνει πραγματική οικονομία πρέπει να θυσιάσει οποιοδήποτε ίχνος οδηγικής απόλαυσης. Σημειώστε για παράδειγμα, ότι στα συγκεκριμένα 25 χιλιόμετρα, ο οδηγός του Prius Plug-in Hybrid, δεν μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα άνω των 85 χλμ./ώρα.

Όσο αφορά για τους συσσωρευτές ρεύματος, στην περίπτωση του Prius Plug-in Hybrid, βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών, ο οποίος για αυτό το λόγο είναι εντελώς επίπεδος. Οι καινούργιες μπαταρίες που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο, είναι μόλις 38 κιλά βαρύτερες από αυτές του «απλού» Prius, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι και σε ολόκληρο το σύνολο έχει κρατηθεί σχετικά χαμηλά το βάρος, στα 1.425 κιλά. Η φόρτιση τους γίνεται σε οικιακό δίκτυο ή κατά το φρενάρισμα και παρέχουν αυτονομία –όπως προείπαμε, αμιγώς ηλεκτρικά- έως 25 χιλιόμετρα και συνολικά 1.216 χιλιόμετρα, με το ρεζερβουάρ του να είναι 45 λίτρων. Φυσικά, η οικονομία και οι οικολογία είναι τα δυνατά του χαρτιά με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 3.7 λίτρα/100 χλμ. και οι ρύποι στα 85 γρ./χλμ. 

Με μια ματιά λοιπόν:
Το καλώδιο του Prius ταιριάζει μόνο σε οικιακές πρίζες.
Χρόνος φόρτισης: 90 λεπτά.
Βενζινοκινητήρας: Ο 4κύλινδρος των 1,8 λίτρων αποδίδει 99 ίππους και στην υβριδική λειτουργία εμπλέκεται αυτόματα, οπότε συνδυαστικά φτάνει στους 136 ίππους.
Μπαταρίες ιόντων λιθίου (4.4 kWh). 

Στην πράξη, αυτά τα 20 χλμ. που καταφέραμε να κινηθούμε εμείς στις Βρυξέλες (εκεί να δείτε τι σημαίνει κίνηση και μποτιλιάρισμα…), χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τις μπαταρίες του αυτοκινήτου, επαρκούν για σχεδόν όλες τις ενδοαστικές διαδρομές, μετατρέποντας το συγκεκριμένο Prius, το όνειρο όσων οδηγούν καθημερινά προς τη δουλειά τους, αν υποθέσουμε ότι τόση περίπου είναι η μέση απόσταση της κατοικίας τους από το χώρο εργασίας. Συνεπώς, όσοι διαθέτουν μια πρίζα στο πάρκινγκ τους μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς να καίνε ούτε μία σταγόνα από την ολοένα και ακριβότερη βενζίνη…

Ωστόσο, η οικονομία δεν είναι στην και τόσο φθηνή, όσο αφορά την απόκτησή του, αφού ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο στοιχίζει 36.200 ευρώ στην Γερμανία, δηλαδή 8.600 ευρώ περισσότερα σε σχέση με το «απλό»… Οι πληροφορίες μας από την Toyota Ελλάς τώρα, αναφέρουν ότι στην χώρα μας το περιμένουμε μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2013 με την τιμή του να κυμαίνεται λίγο κάτω από τα 40.000 ευρώ._Μ.Σαλ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!