X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Peugeot 308

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα λανσαρίσματα λίγο πριν το κλείσιμο της χρονιάς που διανύουμε αναμένεται να είναι το Peugeot 308.

 To μοντέλο του γαλλικού εργοστασίου θέλει να επανέλθει στις υψηλότερες θέσεις στους πίνακες των πωλήσεων, τόσο στην κλάση του όσο και στην αγορά γενικά, όπως έκανε άλλωστε το 307 ειδικά κατά τα πρώτα χρόνια της εμπορικής του πορείας (υπολογίζεται ότι από το 2001 έως και φέτος έχουν διατεθεί περισσότερες από 35.000 μονάδες στην Ελλάδα).

Το επιθετικό και δυναμικό look το οποίο έχει καθιερώσει στην συνείδηση του κοινού την Peugeot αλλά και το 307 συγκεκριμένα (ειδικά και με την πρόσφατη ανανέωσή του) με αποτέλεσμα απλώς να εξελιχθεί και να καλλιεργηθεί ελαφρώς στην περίπτωση του νέου 308. Το εμπρός μέρος, λοιπόν, είναι ιδιαίτερα γνώριμο ενώ ενδιαφέρον εμφανίζει το πίσω άκρο του αμαξώματος το οποίο, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε, είναι πλέον πολύ πιο κομψό και καμπυλόγραμμο. Ένα βασικό στοιχείο σχετικά με την εμφάνιση του 308 είναι ο περιορισμός του ύψους του αμαξώματος, γεγονός που το κάνει να δείχνει πιο ισορροπημένο συνολικά.

Να σημειωθεί ότι το νέο αυτοκίνητο έχει αυξημένο μήκος αλλά και πλάτος κατά 74 και 53 χιλ. αντίστοιχα, με το μεταξόνιο να διατηρείται όμως ίδιο με αυτό του 307. Στο εσωτερικό του 308 αυτό που συνεχίζει να αρέσει, σε σχέση με το 307, είναι οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και το «φωτεινό» εσωτερικό. Από πλευράς χώρων οι μεταβολές δεν έδειξαν να είναι μεγάλες. Το 308 συνεχίζει δηλαδή να παρέχει ένα πολύ καλό επίπεδο χώρων το οποίο, σύμφωνα με την Peugeot, είναι και βελτιωμένο, χάρη σε κινήσεις όπως ο ανασχεδιασμός των εμπρός καθισμάτων που αυξάνει κάπως τον χώρο για τα γόνατα.

To 308 βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το 307 (εσωτερικός κωδικός 2 στον όμιλο PSA Peugeot Citroen) και με δεδομένο ότι δεν έγινε αλλαγή στην δομή της ανάρτησης είναι λογικό να αφήνει το νέο μοντέλο κατά την οδήγησή του, μια «γεύση» η οποία δεν διαφοροποιείται σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το τιμόνι με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση παρέχει καλή αίσθηση και επαρκή πληροφόρηση. Περνώντας στον τομέα των κινητήρων να αναφέρουμε ότι υπάρχουν δύο εκδόσεις στα 1,6 λίτρα με 120 και 150 ίππους αντίστοιχα (με turbo η δεύτερη) ενώ λίγο αργότερα θα προστεθεί και μία πιο προσιτή στα 1,4 λίτρα με 95 ίππους (όλοι προερχόμενοι από συνεργασία με την BMW). Οδηγώντας τις δύο επιλογές με τον ίδιο κυβισμό οι εντυπώσεις είναι θετικές.

Οι τιμές για το νέο μικρομεσαίο της Peugeot δεν έχουν ακόμη γνωστοποιηθεί κάτι που αναμένεται να γίνει όσο θα πλησιάζουμε χρονικά στο λανσάρισμα του μοντέλου στην ελληνική αγορά, το οποίο έχει προγραμματιστεί για τα μέσα Νοεμβρίου. Τα πρώτα 308 που θα έρθουν στην χώρα μας θα είναι τα πεντάθυρα, με τα τρίθυρα να ακολουθούν λίγο αργότερα καθώς δεν θεωρούνται το ίδιο εμπορικά (για την ακρίβεια η αναλογία των πωλήσεων εκτιμάται ότι θα κυμανθεί 90:10 υπέρ των 5d). Από πλευράς εξοπλισμού, αυτό που έγινε γνωστό είναι ότι η βασική έκδοση θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ABS, έξι αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, κλιματισμό και υπολογιστή ταξιδιού. Η δε επόμενη θα είναι εξοπλισμένη με διζωνικό κλιματισμό, ράδιο-CD, προβολείς ομίχλης, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και διάφορα ακόμη καλούδια._Κ.Μ.

PEUGEOT 308 1,6 (VTi 120 ίπποι)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας/Κυβισμός:
κ.εκ. 4 σε σειρά/ 1.598
Ισχύς: ίπποι/σ.α.λ. 120/6.000
Ροπή: Nm (χλγμ.)/σ.α.λ. 160 (16,3)/4.250
Τελική ταχύτητα: χλμ/ώρα 195
0-100: χλμ/ώρα 10,8
Ρύποι CO2: γρ./χλμ. 159
Κιβώτιο ταχυτήτων: μηχανικό 5 σχέσεων
Μέση κατανάλωση: λτ./100 χλμ 6,7
Μήκος: 4.276 χλστ.
Ύψος: 1.498 χλστ.
Πλάτος: 1.815 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.608 χλστ.
Χώρος αποσκευών:  348 λτρ.
Βάρος: 1.277 κιλά

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!