X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Peugeot 508 PSE

To Peugeot 508 PSE εγκαινιάζει τη νέα εποχή με άποψη.

Δεν είναι «λίμο» το κορυφαίο Peugeot 508 PSE, αλλά ένα «καυτό» σεντάν, που συνδυάζει τις γερμανικές προδιαγραφές με το ιταλικό στυλ. Απλώς Peugeot – και σε αυτό το σεντάν, όπως θα δούμε, τύπου BMW, περίπου «Μ» ή Audi S, με εξέλιξη Peugeot Sport, εγκαινιάζεται μια νέα σειρά μοντέλων με την ονομασία «Peugeot Sport Engineered».

Αναμένοντας το 208 Performance σε έκδοση μόνο ρεύμα, η αρχή με το 508 PSE ανοίγει το δρόμο για την εποχή όπου τα EV θα έχουν το λόγο. Προσφέρεται μάλιστα σε SW αμάξωμα, όπως και τα Audi και BMW, αλλά και σε σεντάν, όπως και οι Ιταλοί με την Giulia σε έκδοση Veloce.

Σεντάν και το δικό μας, σε αυτή την απόχρωση του γκρι με τις πράσινες-κίτρινες πινελιές που σε προκαλούν.

Στην Τέλεια Διαδρομή

Στο Παρίσι λοιπόν, και η κίνηση από το Πουασί προς το επαρχιακό σωστά επιλεγμένο δίκτυο συνδυάζεται με ήλιο και χρώματα που προδίδουν φθινόπωρο.

Μελαγχολία δεν προκύπτει, και είναι το μέγεθος της μηχανής που απογειώνει τη διάθεση. Συμπεριφορά Peugeot, με σεβασμό στον Πραγματικό Οδηγό, και το συγκεκριμένο «508», όταν το είδες στο Μορτφοντέν πριν από δύο χρόνια ως πρωτότυπο, το τοποθέτησες στο κάδρο, ανανεώνοντας τη συνάντηση για την επιβεβαίωση των δυνατοτήτων του.

Εντυπωσιακές προδιαγραφές

Για λόγους συμβολισμού, αλλά και διαχωρισμού σε σχέση με τις παλαιότερες δημιουργίες της Peugeot Sport, η νέα, εξηλεκτρισμένη σειρά σπορ μοντέλων με τον κωδικό «PSE» χαρακτηρίζεται με το σήμα με τις τρεις πράσινες νυχιές (Kryptonite claws), παραπέμποντας στα πίσω φώτα του Peugeot 504 Coupe.

Το Peugeot 508 PSE είναι το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ από τη γαλλική εταιρεία. Το κινητήριο «πακέτο» μπορεί να αποδώσει έως και 360 ίππους, καθώς και 520 Nm ροπής, τιμές που επιτυγχάνονται χάρη στο «πάντρεμα» του κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο ηλεκτροκινητήρων – ο δεύτερος, στον πίσω άξονα, προσδίδει στην κατασκευή χαρακτηριστικά τετρακίνησης. Ο 1.600άρης κινητήρας βενζίνης αποδίδει 200 ίππους και 300 Nm ροπής, συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, όπου ενσωματώνεται ένας ηλεκτρικός κινητήρας με 110 ίππους, ενώ ο δεύτερος αποδίδει 113 ίππους.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα οδήγησης. Στο Electric κινείσαι 100% με ρεύμα, εξασφαλίζοντας αυτονομία της τάξης των 42 χιλιομέτρων, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο έως τα 140 χλμ./ώρα. Στο Comfort το πρόγραμμα υβριδικής κίνησης εξασφαλίζει με τις κατάλληλες επιλογές στην ανάρτηση τη μέγιστη άνεση, ενώ στο Hybrid η κεντρική μονάδα ελέγχου επιλέγει αυτόματα τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης ή των ηλεκτροκινητήρων, ανάλογα με τις συνθήκες, για βελτιστοποιημένη κατανάλωση. Στο Sport η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 360 ίππους, με την απόκριση του τιμονιού, τη σκληρότητα των αμορτισέρ και τη χαρτογράφηση του πεντάλ του γκαζιού να αποκτούν μια σπορτίφ αίσθηση, ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης φροντίζει για τη μόνιμη φόρτιση της μπαταρίας. Στο πρόγραμμα 4WD, η κεντρική μονάδα ελέγχου ενεργοποιεί τις μονάδες κίνησης, με στόχο την παροχή του μέγιστου επιπέδου πρόσφυσης σε ολισθηρό οδόστρωμα.

Σε ό, τι αφορά το σύστημα υβριδικής κίνησης με τη μέση κατανάλωση των μόλις 2,03 λίτρων/100 χλμ. και τη μέση εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα που δεν υπερβαίνει τα 46 γρ./χλμ., στο Peugeot 508 PSE συναντάς όλη την τεχνογνωσία της Peugeot από τα PHEV μοντέλα της, όπως τα 3008 Hybrid και Hybrid4. Σε ό,τι αφορά τη φόρτιση, η μπαταρία των 11,5 kWh μπορεί να αναζωογονηθεί με ενέργεια σε λιγότερο από 7 ώρες από μία στάνταρντ οικιακή παροχή, σε 4 ώρες από ενισχυμένη των 16 Α, καθώς και σε λιγότερο από 2 ώρες μέσω wallbox των 32 Α.

Αξιόλογες επιδόσεις

Χάρη στο παραπάνω «εκρηκτικό» πακέτο, το 508 PSE των 1.800 κιλών επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,2 δλ. Με ανώτατη ταχύτητα που περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα, χρειάζεται μόλις 24,5 δλ. για τα πρώτα 1.000 μ., ενώ για τη ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα απαιτούνται 3,0 δλ. Όλα αυτά για ένα σπορ σεντάν που φτιάχτηκε ώστε να επιταχύνει εντυπωσιακά, αλλά και να συμπεριφέρεται ανάλογα, στο χέρι και του καθημερινού οδηγού.

Απολαυστικό

Η οδηγική ικανοποίηση αποτελεί τον πυρήνα του DNA τους, για αυτό και οι μηχανικοί της Peugeot Sport διαμόρφωσαν έτσι το πλαίσιο, ώστε να επιτύχουν κορυφαία άνεση αλλά και οδική συμπεριφορά που δεν απογοητεύει τον απαιτητικό. Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις έχουν τρεις ρυθμίσεις (Comfort, Hybrid, Sport), ενώ χαμηλωμένο είναι και το αμάξωμα. Την ίδια στιγμή, τα μετατρόχια έχουν διευρυνθεί κατά 24 και 12 χλστ. εμπρός και πίσω. Τα εμπρός φρένα αποτελούνται από δίσκους 380 χλστ. με 4πίστονες δαγκάνες, ενώ οι τροχοί έχουν τοποθετηθεί σε 20άρες ζάντες. Τα ελαστικά είναι Michelin Pilot Sport 4S.

Από το πρώτο μέτρο και αφού έχεις «δέσει» με το γνώριμο όσο και εντυπωσιακό περιβάλλον στο εσωτερικό, αντιλαμβάνεσαι τον προσανατολισμό του. Συνδέεται με το «3008», και εδώ έχουμε την εκδοχή πίστας του Hybrid4, οπότε σοφά έχει δουλευτεί η μάζα στο σεντάν αμάξωμα, ενώ έχει αυξηθεί και η ιπποδύναμη.

Σε ενθουσιάζει με την ήρεμη δύναμη που εκπέμπει, ενώ δε δημιουργούνται αμφιβολίες για το πού απευθύνεται. Ρυθμίζεις Sport και οδηγείς βρίσκοντας την ισορροπημένη λειτουργία του κινητήρα σε συνεργασία με το κιβώτιο. Η «βρώμικη» δουλειά από το 8άρι, ώστε να μένεις μακριά και από τον ήχο του κινητήρα, που ψηλά δεν ενθουσιάζει, και η συνέχεια από το πλαίσιο. Η ποιότητα Peugeot σε πλήρη διάσταση, είτε ως κατασκευή είτε ως κύλιση. Πολύ καλά φτιαγμένο σύνολο, και τίποτα δυσάρεστο δεν προκύπτει ώστε να μειώσεις ταχύτητα και να περιορίσεις την υψηλή μ.ω.τ. Ό,τι πετυχαίνεις χωρίς κλίσεις του αμαξώματος και χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους. Τα φρένα συνεπή σε κάθε μέτρηση, η ευελιξία Peugeot, και είναι σαφές. δεν έχουν γίνει εκπτώσεις σε κανέναν τομέα.

Αχαριστία

Δοκιμάσαμε το σεντάν, αλλά η εκτίμησή μας είναι ότι στη φιλοσοφία του ταιριάζει το SW. Ένα μικρότερο, πιο φιλικό RS 6, σε μετωπική με το RS 4, όπου η γαλλική φινέτσα με τα διακριτικά της χαρακτηριστικά κάνει τη διαφορά.

Επιστρέφοντας, σκέπτεσαι πόσο σημαντικό είναι το «3008» για την αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτοκίνητο-σταθμός, και στη φιλοσοφία του καθρεφτίζεται το εξελιγμένο «508» και ό,τι ακολουθεί…_ Σ. Χ.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 200 ίπποι/6.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 300 Nm/3.000 σ.α.λ. > ΙΣΧΥΣ Η/Κ: 223 ίπποι > ΡΟΠΗ Η/Κ: 486 Nm > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 360 ίπποι > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 520 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > MHK.xΠΛ.xYΨ.: 4.750×1.859×1.403 χλστ. > METAΞONIΟ: 2.793 χλστ. > BAPOΣ: 1.764 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 5,2 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 250 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 2,0 λτ./100 χλμ. > ΗΛ. ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ**: 42 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2*: 46 γρ./χλμ. (*Τιμές κατασκευαστή **Αμιγώς Ηλεκτρικά)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!