X
Οδοιπορικά

Hyundai Kona Electric: Οδοιπορικό με το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» στα Ιωάννινα

Ταξιδεύουμε ηλεκτρικά σε έναν από τους πιο όμορφους προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας· στα Γιάννενα, με το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», το νέο Hyundai Kona Electric.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

«On the road again», που λένε και στο… χωριό μας, με μια εορταστική πρόταση για τα φετινά Χριστούγεννα, σε έναν προορισμό που θεωρούμε από τους καλύτερους της χώρας μας για να βρεθείς κάθε εποχή, πολλώ δε μάλλον τη συγκεκριμένη. Ταξιδεύουμε, λοιπόν, στα Ιωάννινα, και μάλιστα με τον δύσκολο -μέχρι νεωτέρας τουλάχιστον- τρόπο, ηλεκτρικά! Το αυτοκίνητο του οδοιπορικού μας είναι το μεγαλύτερο πλέον BSUV της εποχής μας, το δεύτερης γενιάς Hyundai Kona, στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με την μπαταρία των 65,4 kWh.

Hyundai Kona Electric: Ανεβαίνοντας, στρατηγική ενός «pit stop»

Το νέο Hyundai Kona προσφέρει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα σύνολα στην κατηγορία B-SUV, το οποίο μάλιστα από πλευράς διαστάσεων προσεγγίζει πλέον τα CSUV, όταν εκείνο της πρώτης γενιάς που γνωρίσαμε το 2017 ανήκε στα μικρότερα της κατηγορίας. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Kona, και συγκεκριμένα με βάση την έκδοση EV, το μήκος του αμαξώματος πλέον φτάνει τα 4.355 χιλιοστά, 175 χλστ. μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, με μεταξόνιο στα 2.660 χλστ., το οποίο είναι αυξημένο κατά 60 χλστ. Κατά 25 και 20 χλστ. έχουν, αντίστοιχα, αυξηθεί το πλάτος και το ύψος του αυτοκινήτου.

Η γκάμα του Kona διακρίνεται από ποικιλία επιλογών όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα με τα οποία προσφέρεται. Έτσι, πέρα από τις δύο αμιγώς ηλεκτρικές επιλογές (με μπαταρία 48,4 kW/156 ίππων ή 65,4 kWh/217 ίππων, όπως αυτή του οδοιπορικού μας), διατίθεται ως υβριδικό (1.6 141 ίππων, 6DCT), με κινητήρα εσωτερικής καύσης (1.6Τ 198 ίππων) και στη βασική έκδοση 1.0Τ 120 ίππων, με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή 7άρι DCT.

Διαβάστε επίσης: Τα πάντα για τα μοντέλα της Hyundai

Οι επιλογές μέσα στην γκάμα του Kona είναι πολλές, όπως και αυτές που προσφέρει η εκδρομική πρόταση των Ιωαννίνων, τόσο εντός πόλης όσο και εκτός, αν θέλετε να την έχετε ως ορμητήριο για μερικές από τις ωραιότερες γωνιές της πατρίδας μας, όπως τα Ζαγοροχώρια, τα Τζουμέρκα, το Μέτσοβο και πολλές ακόμη. Γνωστά λοιπόν και ως Γιάννενα ή Γιάννινα, είναι πόλη της Ηπείρου, έδρα του Δήμου Ιωαννιτών και πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων, αποτελώντας την έδρα και μεγαλύτερη πόλη της Περιφέρειας Ηπείρου.

Δείτε επίσης: Το Hyundai Kona είναι το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024 για την Ελλάδα»

Βρίσκονται στο κέντρο του ομώνυμου λεκανοπεδίου, ενώ μεταξύ των πολυποίκιλων γεωγραφικών χαρακτηριστικών της περιοχής ξεχωριστή θέση κατέχει η Λίμνη Παμβώτιδα – το στολίδι της ευρύτερης περιοχής! Παρέα με τον συνήθη ύποπτο συνοδοιπόρο φωτογράφο μας, Θάνο Ηλιόπουλο, και απαλή μουσική υπόκρουση από το «Δεύτερο Πρόγραμμα» που μας συνοδεύει συνήθως, μιας και έχει σήμα σε κάθε πιθανή και απίθανη σπιθαμή της ελληνικής επικράτειας, έχουμε αρχίσει στις 08:00 από το Μαρούσι ακόμα ένα ηλεκτροκίνητο οδοιπορικό, από τα πολλά που έχει κάνει το περιοδικό μας τα τελευταία χρόνια, εντός και εκτός της χώρας.

 

Είναι Δευτέρα, έχουμε συμβιώσει με το Hyundai Kona το Σαββατοκύριακο μέσα στην πόλη, οπότε το ταξίδι μας ξεκινάει με περίπου 76% μπαταρία – έχουμε «ξεψαρώσει» κάπως μέσα στα χρόνια και απομακρυνθήκαμε από το λεγόμενο «να φύγουμε 100% φορτισμένοι». Το σχέδιο δράσης για την πρώτη μέρα είναι συγκεκριμένο και, όπως ενδεχομένως θα καταλάβατε και από τον μεσότιτλο, του ενός pit stop. Έχουμε αποφασίσει λοιπόν να εκμεταλλευτούμε στο απόλυτο τον 50άρη DC στους ΣΕΑ του Ψαθοπύργου (όπου «πριζώνουμε» στις 10:10), ώστε από εκεί και πάνω να ανέβουμε με πιο σβέλτο ρυθμό. Ταυτόχρονα να μην ξαναχρειαστεί να σταματήσουμε έως τα Γιάννενα, με το ρίσκο βέβαια να έχουν καταλάβει άλλοι τις θέσεις φόρτισης ή κάποιος φορτιστής να μη δουλεύει, αλλά ταυτόχρονα να είμαστε και σε ώρα που θα μας επιτρέπει να εκμεταλλευτούμε φωτογραφικά το φως της ημέρας.

 

Στο νέο Kona, η Hyundai ξέφυγε από τη συμβατική διαδικασία εξέλιξης, που έχει ως προτεραιότητα τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, και ξεκίνησε από το ηλεκτροκίνητο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα πιο φουτουριστικό αμάξωμα με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27, που ξεχωρίζει με το παραμετρικό μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων και την πίσω λωρίδα Pixelated Seamless Horizon Lamp. Οι εκδόσεις N Line, μάλιστα, διαθέτουν μαύρους καθρέφτες, πίσω αεροτομή και προαιρετικά μαύρη οροφή, πιο επιθετικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, διπλές εξατμίσεις και τονισμένα σπόιλερ.

Στα εντός, τώρα, οι αναβαθμισμένες διαστάσεις του μοντέλου έχουν εξασφαλίσει και μια πολύ πιο άνετη και φιλόξενη καμπίνα. Το οδηγοκεντρικό ταμπλό τονίζεται από ένα αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών. Ως μέρος της νέας διάταξης του νέου Kona EV, ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στα δεξιά της κολόνας του τιμονιού, κίνηση που έχει εξασφαλίσει περισσότερο χώρο αποθήκευσης στην κονσόλα. Ο φωτισμός καμπίνας υποστηρίζεται επίσης από ενημερώσεις On The Air για συντήρηση και νέες δυνατότητες. Τα μπροστινά καθίσματα παρέχουν βελτιωμένη άνεση στην κατανομή της πίεσης του σώματος, βοηθώντας στην ανακούφιση της κόπωσης μετά την οδήγηση. Το Curveless Bench Seat στην πίσω σειρά καθισμάτων μεγιστοποιεί την πρακτικότητα και διαθέτει μοχλό δύο σταδίων για εύκολη ανάκλιση. Τέλος, ο χώρος αποσκευών προσφέρει έως και 466 λίτρα έως 1.300 με πεσμένες τις πίσω θέσεις.

Σκηνικό-μαγεία!

Τυπικά, αν δεν υπάρχει λόγος να φύγεις «φουλαρισμένος», για λόγους προστασίας της μπαταρίας και ταχύτητας, διακόπτεις τη φόρτιση στο 80%. Σε έναν 50άρη φορτιστή το Kona χρειάζεται μία ώρα για να αναπληρώσει το 10%-80% της φόρτισης, και 41 λεπτά σε έναν 100άρη. Εμείς συμπληρώσαμε 1 ώρα και 43 λεπτά ώστε η φόρτιση της μπαταρίας από το 14% να φτάσει το 100%, ενώ το κόστος για τις 61,65 kWh που καταναλώσαμε άγγιξε τα 33,91 ευρώ. Φύγαμε!

Στρατηγική η θέση των Ιωαννίνων! Νότια της πόλης διέρχεται η Εγνατία Οδός, ενώνοντας τα Ιωάννινα με την Ηγουμενίτσα, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη. Από τη νότια πλευρά της πόλης ξεκινά και η Ιόνια Οδός, συνδέοντας τα Ιωάννινα με τη Νότια-Δυτική Ελλάδα. Από τη βόρεια έξοδο της πόλης ξεκινά η παλαιά ΕΟ, που συνδέει την πόλη τόσο με τη Δυτική Μακεδονία όσο και με την Αλβανία. Τα Γιάννενα διαθέτουν Κρατικό Αερολιμένα και, φυσικά, ΚΤΕΛ.

Διαβάστε επίσης: Όλα τα οδοιπορικά των 4ΤΡΟΧΩΝ

Η τακτική μας μπορεί να κόστισε λίγο παραπάνω σε χρόνο και χρήμα στον Ψαθόπυργο, αλλά δικαιωνόμαστε απόλυτα όταν στους τελευταίους ΣΕΑ με φορτιστή πριν από τα Γιάννενα οι θέσεις φόρτισης είναι κατειλημμένες. Μας έχει μείνει όμως «ρεύμα» να φωτογραφίζουμε ασταμάτητα από τις 14:00 που φτάσαμε στον προορισμό μας. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, στο δικίνητο σύνολο εξασφαλίζεται υψηλή αυτονομία, που φτάνει έως τα 490 χιλιόμετρα (εκτιμώμενη κατά WLTP) στη δική μας έκδοση Long Range. Στην πράξη θεωρήστε μια πιο ρεαλιστική αυτονομία, κοντά στα 450 χιλιόμετρα κινούμενοι στην πόλη, και περίπου στα 370 χλμ. για ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Αν «στηθείς» για να κάνεις το άτυπο ρεκόρ οικονομίας, όλα είναι πιθανά, αλλά προϋποθέτουν ταχύτητες κοντά στα 90 χλμ./ώρα, ECΟ mode και όσο το δυνατόν λιγότερες «ηλεκτροβόρες» παροχές -τον κλιματισμό για παράδειγμα-, από τις άπειρες που προσφέρουν τα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα, όπως το -κορυφαίου εξοπλισμού- νέο Hyundai Kona.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η δεύτερη γενιά ταιριάζει με το lifestyle και τις απαιτήσεις όλων των ηλικιών, ενώ προσφέρει νέες τεχνολογίες και χαρακτηριστικά ευκολίας που παρέχουν μια ασφαλή, συνδεδεμένη και άνετη εμπειρία. Μεταξύ των αναβαθμίσεων είναι η διπλή οθόνη 12,3 ιντσών, ένα Digital Key 2 Touch, πλήρεις ενημερώσεις Over-the-Air (OTA) και το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC). Επίσης, το Vehicle-to-Load ή V2, με το οποίο μπορεί να τροφοδοτήσει οποιαδήποτε συσκευή ή να φορτίσει ηλεκτρικό εξοπλισμό με εσωτερικές και εξωτερικές πρίζες L, Head-up Display (HUD), λειτουργία οδήγησης i-PEDAL, έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ηλεκτρονικό ενεργό σχεδιασμό ήχου (e-ASD) και Eco Package.

Δεν είναι όμως μόνο αυτά. Το νέο Kona διαθέτει το προηγμένο πακέτο υποβοήθησης του οδηγού SmartSense (ADAS) και τα συστήματα ασφαλείας SmartSense της Hyundai, συμπεριλαμβανομένων της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, της υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), της οθόνης προβολής τυφλού σημείου (BVM), της απομακρυσμένης έξυπνης υποβοήθησης στάθμευσης (RSPA) και της παρακολούθησης κατάστασης οδηγού (DSM).

Στην τοποθεσία μας, τώρα, το όλο σκηνικό με αυτήν τη μαγική παλέτα των χρωμάτων της εποχής δεν μπορεί να σε αφήσει ασυγκίνητο, όσο πολυταξιδεμένος και αν είσαι, όσες φορές και αν το έχεις ξαναδεί. Η πόλη των περίπου 65.000 κατοίκων (114.000 ο ευρύτερος μητροπολιτικός δήμος) είναι στα καλύτερά της, ενώ τα τελευταία χρόνια, με την Ιόνια Οδό να έχει παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό, έχει μετατραπεί σε προορισμό ακόμα και για Σαββατοκύριακο, αφού έχει άπειρες ομορφιές που οι περισσότεροι αγνοούσαν. Highlight εννοείται ότι είναι η Λίμνη Παμβώτιδα (αρχαίο όνομα Παμβώτις, που σημαίνει «αυτή που τρέφει τους πάντες»), γνωστή και ως Λίμνη των Ιωαννίνων, η οποία βρίσκεται σε υψόμετρο 483 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. Έχει μήκος περίπου 7,9 χιλιόμετρα, πλάτος 1,5 έως 5,4 χιλιόμετρα, μέσο βάθος 4-5 μέτρα, μέγιστο βάθος 11 μέτρα και επιφάνεια 19,4 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Το νησί των Ιωαννίνων, που είναι ταυτόχρονα και οικισμός, βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα της λίμνης, πολύ κοντά -έναντι- στον οικισμό Αμφιθέα. Έχει έκταση 200 στρέμματα και μέγιστο υψόμετρο 520 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας ή 59 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της λίμνης.

 

Σημαντικό αξιοθέατο, εκπληκτική βόλτα πρωί και βράδυ, αλλά και σύντομο πέρασμα από εμάς με το αυτοκίνητο, «φλερτάροντας με την παρανομία» για χάρη των ωραίων εικόνων, το Κάστρο. Ο λόγος για την οχυρωμένη παλιά πόλη των Ιωαννίνων, με τη σημερινή οχύρωσή της να έχει ανοικοδομηθεί σε μεγάλο βαθμό από τον Αλή Πασά. Βρίσκεται στη νοτιοανατολική γωνία της σύγχρονης πόλης, στην κορυφή ενός βραχώδους ακρωτηρίου που εισέρχεται στη Λίμνη Παμβώτιδα. Το κάστρο κυριαρχείται από τις δύο ακροπόλεις του, που είχαν ήδη δημιουργηθεί στα τέλη του 11ου αιώνα· τη βορειοανατολική ακρόπολη, που τώρα κυριαρχείται από το Οθωμανικό Τζαμί Ασλάν Πασά, και την πολύ μεγαλύτερη νοτιοανατολική ακρόπολη, γνωστή και ως Ιτς Καλέ.

Η Λίμνη Παμβώτιδα, η ιστορική αυτή λίμνη των Ιωαννίνων, από τις αρχαιότερες παγκοσμίως (περίπου 7 εκατομμυρίων ετών), είναι τοποθετημένη μεταξύ της πόλης των Ιωαννίνων και του όρους Μιτσικέλι. Στο νησί πηγαίνεις με τα καϊκάκια από την πόλη, και εκεί αξίζεις να δεις το Μουσείο του Αλή Πασά (εκεί δολοφονήθηκε το 1822) στη Μονή Αγίου Παντελεήμονα.

Hyundai Kona Electric: Επίλογος πάνω από την ομίχλη

Το ξημέρωμα μας βρήκε να έχουμε γεμίσει στο wallbox του ξενοδοχείου μας με 16,25 ευρώ για 36,1 kWh και να κατευθυνόμαστε για το χωριό Λιγκιάδες, το οποίο σας προτείνουμε να εντάξετε στα «must» του ταξιδιού σας εκεί, όντας μάλιστα σε απόσταση μόλις 12 χλμ. από τα Γιάννενα. Το χωριό, που βρίσκεται στη νότια πλαγιά του όρους Μιτσικέλι, προσφέρει πανέμορφη θέα προς την πόλη, τη λίμνη με το νησάκι της και τις απέναντι κορυφές του όρους Τόμαρος, αλλά και μία εξαιρετική διαδρομή για να οδηγήσεις. Αυτή την εποχή, μάλιστα, συνήθως τις πρωινές ώρες, δημιουργείται αυτό το μαγικό σκηνικό με την ομίχλη μέχρι ένα υψόμετρο, που σου περιορίζει τη θέα προς τη λίμνη, αλλά σε κάνει να νιώθεις ότι οδηγείς ή «πετάς» πάνω από τα σύννεφα.

Το νέο Hyundai Kona Electric με βάση τον εξοπλισμό διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την Distinctive και τη Limited. Αρχική τιμή στην γκάμα τα 33.990 ευρώ για την έκδοση 48,4 kWh (156 ίππων), και τα 38.990 ευρώ για εκείνη των 65,4 kWh (217 ίππων). Σε κάθε περίπτωση, αυτές οι τιμές με την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ και την έκπτωση λιανικής των 5.000 ευρώ.

Εκτός από το άνετο ταξίδι και την αγχολυτική λειτουργία στην πόλη, στον στριφτερό δρόμο -με παράλληλη ενεργοποίηση του προγράμματος Sport- το Hyundai Kona Electric προσφέρει μια απολαυστική ποιότητα κύλισης, εξαιτίας κυρίως της λειτουργίας της ανάρτησης (πίσω υπάρχει μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων αντί για ημιάκαμπτο άξονα) και της καλής αίσθησης του τιμονιού, που συμβαδίζει με το ρυθμό, αλλά και του συστήματος πέδησης, που σου επιτρέπει το πιο αργό φρενάρισμα. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει την ανάκτηση της ενέργειας πέδησης, με τις βαθμίδες να ελέγχονται μέσω των paddles του τιμονιού.

Το «μαρτυρικό χωριό των Λιγκιάδων», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, κατά την περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου καταστράφηκε ολοσχερώς και ξαναχτίστηκε μερικά χρόνια αργότερα στην ίδια θέση. Στις 3 Οκτωβρίου του 1943 Γερμανοί στρατιώτες μετέβησαν στο χωριό, όπου και εκτέλεσαν 92 κατοίκους, σε αντίποινα για τη δολοφονία Γερμανού αξιωματούχου.

 

Με το «0-100» να ολοκληρώνεται στην έκδοση του οδοιπορικού μας σε 7,8 δλ. (7,9 η προηγούμενη γενιά των 204 ίππων και 8,8 το νέο «μικρό» Kona Electric των 156 ίππων), παρέχεται ταυτόχρονα μία ενδιαφέρουσα σπορ πτυχή σε επίπεδο επιδόσεων, που σε συνδυασμό με αυτή την ηλεκτρική καταιγίδα που ζούμε αυτό το διάστημα νέων μοντέλων γενικά, αλλά και την επιταχυνόμενη στρατηγική εξηλεκτρισμού ειδικά, που προβλέπει έντεκα νέα Hyundai EV στην αγορά έως το 2030, μας κάνει να αισιοδοξούμε ότι θα βρεθεί σύντομα ιδανική τομή.

Με αυτήν τη συζήτηση, κατηφορίζουμε πλέον με τον Θ.Η., ολοκληρώνοντας και αυτό το ταξιδιωτικό μας, και με την ελπίδα στα επόμενα χρόνια να μπορούμε να προσεγγίζουμε τέτοιους προορισμούς με ηλεκτρικά οχήματα που θα μας δίνουν range ικανά να μη φορτίσουμε καν στο δρόμο, ενώ το εθνικό οδικό μας δίκτυο (και όχι μόνο) θα είναι γεμάτο με γρήγορους ταχυφορτιστές. Καλές γιορτές σε όλους!_ Μ. Σαλ.

Για ένα οδοιπορικό περίπου 1.000 χιλιομέτρων, τα 200 εκ των οποίων σε ορεινές διαδρομές και πόλη, χρειάστηκε να φορτίσουμε τέσσερις φορές με συνολικό κόστος 97,88 ευρώ. Στα 1.212,5 χλμ. που είχαμε το Kona Electric στην κατοχή μας, σημειώσαμε μέση κατανάλωση 5,3 χλμ./kWh.

HYUNDAI KONA ELECTRIC

ΜΟΝΑΔΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: η/κ >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ η/κ: 217 ίπποι >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ η/κ: 255 Nm >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 65,4 kWh λιθίου ιόντων πολυμερούς >ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο μονής σχέσης >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.355x1.825x1.580 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.660 χλστ. >ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 466-1.300 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.698-1.795 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,8 δλ.* >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 172 χλμ./ώρα* >ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ 10%-80%: 41 λεπτά (DC 100 kW) >6 ώρες και 25 λεπτά (AC 11 kW) >ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 370-450 χλμ. >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 5,3 χλμ./kWh >ΤΙΜΗ: 53.290 ευρώ (40.290 ευρώ με επιδότηση 8.000 ευρώ και ελάχιστη έκπτωση λιανικής 5.000 ευρώ)

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

TIPS

Τι να δούμε;

Το Κάστρο Ιωαννίνων: Περιέχει το Φετιχιέ Τζαμί, τον Τάφο του Αλή Πασά και το Βυζαντινό Μουσείο, όπως και την αίθουσα Έκθεσης Αργυροχρυσοχοΐας. > Το υπαίθριο θέατρο χωρητικότητας 3.500 ατόμων «Κώστας Φρόντζος» > Το Σπήλαιο Περάματος βρίσκεται σε απόσταση 3 χιλιομέτρων από την πόλη και έχει μήκος περίπου 830 μέτρων και έκταση περίπου 14.400 τ.μ. > Την αρχαία Δωδώνη, με το καλά διατηρημένο αρχαίο θέατρό της > Το νησάκι της Λίμνης Παμβώτιδας, ή της Λίμνης Ιωαννίνων, ή του Αλή Πασά, που είναι ένα από τα δύο κατοικημένα νησιά σε λίμνη στη χώρα (το άλλο είναι ο Άγιος Αχίλλειος Πρεσπών).

 

Πού να φάμε και να διασκεδάσουμε;

Σε μια τόσο ζωντανή πόλη με τουρισμό 365 μέρες το χρόνο και περίπου 20.000 φοιτητές, αμέτρητες οι επιλογές γύρω από την εστίαση και τη διασκέδαση, για όλες τις εποχές του χρόνου. Μεταξύ άλλων, εμπιστευθείτε τις κουζίνες των «Θamon», «Φιλέματα», «The Log», «Μετσοβίτικη Φωλιά», «iValori Osteria», «Μπακαλόγατος» και «Balsamico». Tip: Τις Δευτέρες είναι κλειστά πολλά από τα μαγαζιά της πόλης. Για διασκέδαση, στη Στοά Καλλάρη, «Τρυποκάρυδος», «Λη Τσέρι», «Montage», «Σκάλα» και «Indian». Ωραία στέκια υπάρχουν και στους Λιγκιάδες, με αγαπημένο μας τη «Σβούρα», στην αυλή της οποίας και το μνημείο του ολοκαυτώματος του χωριού.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!