X
Οδοιπορικά

Renault Austral: Οδοιπορικό στη Λειβαδιά

Επιβιβαζόμαστε στο Renault Austral, το νέο C-SUV, και ταξιδεύουμε σε έναν προορισμό ιδανικό για ημερήσια εκδρομή, και όχι μόνο. Σε όμορφες γωνιές του Δήμου Λεβαδέων, κάποιες γνωστές και κάποιες άλλες όχι και τόσο.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Αυτόν το μήνα ταξιδεύουμε σε έναν εξαιρετικό προορισμό για μια ημερήσια απόδραση, ο οποίος όμως αποτελεί και ιδανική βάση για όμορφες εκδρομές στην ευρύτερη περιοχή. Στο Δήμο Λεβαδέων, λοιπόν, και με τις πολλές και οικονομικές επιλογές, τα γνωστά highlight, όπως είναι οι Πηγές Κρύας, το Μαντείο Τροφωνίου, το Μεσαιωνικό Κάστρο, το Πέτρινο Θέατρο αλλά και ο οικισμός Ζερίκι (τοποθεσία Ελικώνας), η περιοχή Αρβανίτσα και η πιο απομακρυσμένη Δαύλεια, στην πίσω μεριά του Παρνασσού. Μαζί μας σε αυτό το ταξιδιωτικό το Renault Austral, η πιο πρόσφατη προσθήκη στο στρατηγικό πλάνο των Γάλλων με την ονομασία «Renaulution», που προβλέπει την επανατοποθέτηση της Renault στην αγορά.

Renault Austral: Φιλοξενία πόλης και οχήματος

Η Λιβαδειά, ή Λεβαδειά (παλαιότερα), ή Λεβάδεια (αρχαία ονομασία) είναι πόλη της Στερεάς Ελλάδας και πρωτεύουσα του Νομού Βοιωτίας. Από την Αθήνα βρίσκεται σε απόσταση περίπου μιάμισης ώρας, γεγονός που την καθιστά μια ιδανική πρόταση για αυτό που λέμε… «πάμε εκδρομή για καφέ και φαγητό;». Η πόλη βρίσκεται σε υψόμετρο 160 μέτρων, στο βορειοδυτικό τμήμα του νομού, 130 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Αθήνας, περίπου 30 χιλιόμετρα από την πλησιέστερη ακτή του νομού (Παραλία Διστόμου, όπου βρίσκεται ο οικισμός Άσπρα Σπίτια) και 57 χιλιόμετρα από το Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού.

Ως προς το φυσικό τοπίο, η θέση της πόλης βρίσκεται στο δυτικό άκρο της πεδιάδας της Κωπαΐδας και στους πρόποδες του Ελικώνα, ο οποίος υψώνεται στα νότια της πόλης, ενώ αρκετά βορειοδυτικότερα σχηματίζεται o Παρνασσός. Εξαιρετικά σημαντικός στη δημιουργία και εξέλιξη της πόλης είναι ο μικρός ποταμός της Έρκυνας, ο οποίος διαρρέει την πόλη σε άξονα Νότο προς Βορρά, για να ενωθεί με τον Μακρισσό ποταμό και αργότερα με τον Βοιωτικό Κηφισό.

Διαβάστε ακόμη: Οδοιπορικό στη Δυτική Μακεδονία με το Renault Arkana

Εμείς με τη σειρά μας προσεγγίζουμε το κέντρο με το νέο μεσαίο SUV. Αν και η Renault εκπροσωπούνταν σε αυτή την κατηγορία με το Kadjar, αντί ανανέωσης επέλεξε να το αντικαταστήσει με το Austral, που εκτός από το προφανές, εντελώς διαφορετικό σχήμα και το όνομα που προέρχεται από τη λατινική λέξη «australis» (σημαίνει «νότιος»), προσφέρει και νέα τεχνολογική προσέγγιση ως προς την γκάμα κινητήρων, η οποία περιλαμβάνει αποκλειστικά βενζινοκίνητες υβριδικές και ήπια υβριδικές εκδόσεις.

Βρείτε εδώ όλα τα οδοιπορικά των 4ΤΡΟΧΩΝ

Συγκεκριμένα, το 1.2 ETech full hybrid των 200 ίππων, όπως εκείνο που είχαμε οδηγήσει στο Tannistest (εκτός ελληνικής αγοράς και ως 160 ίππων) και για το οποίο διαβάσατε στο τεύχος Δεκεμβρίου 2022, αλλά και τα mild hybrid 130 ίππων (1.2 με 48V ήπιο υβριδικό σύστημα και το μοναδικό στην γκάμα με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων) και τα αυτόματα (7 σχέσεων) των 140 ίππων και των 160 ίππων, όπως το «δικό μας», αμφότερα με 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.3 ο οποίος συνεπικουρείται από 12V σύστημα mild hybrid σύστημα. Παρατηρώντας το Austral, αντιλαμβάνεσαι αμέσως τα στοιχεία της πιο πρόσφατης εταιρικής ταυτότητας της Renault, με χαρακτηριστικότερα τα φωτιστικά τεχνολογίας Full LED εμπρός και πίσω, όπως και τη σχεδόν κάθετη μάσκα, που προδίδει και την άμεση συγγένεια με το Megane E-Tech Electric.

Οι ομοιότητες με το αμιγώς ηλεκτρικό Megane συνεχίζονται και στο εσωτερικό του νέου CSUV, με το μάτι να πέφτει αμέσως πάνω στις δύο ψηφιακές οθόνες, εκείνη του πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και στην κάθετα τοποθετημένη 12άρα (από 9 ίντσες στις βασικές εκδόσεις, κάτι που δεν αφορά όμως την ελληνική αγορά σύμφωνα με πληροφορίες) του συστήματος πολυμέσων, που ενσωματώνει το λογισμικό της Google.

Το ταμπλό και τα πλαϊνά των θυρών ανάλογα με την έκδοση μπορεί να είναι επενδεδυμένα ακόμα και με δέρμα, ενώ, όσον αφορά την ποιότητα των πλαστικών και γενικότερα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί και τη συναρμογή τους, είναι σε καλό επίπεδο. Ποιο είναι όμως το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου και ένα από τα χαρακτηριστικά του; Χωρίς αμφιβολία, η αξιοποίηση στο έπακρο των χώρων, αλλά και οι πρακτικές λύσεις που προσφέρει. Μιλάμε άλλωστε για την εταιρεία που έχει ένα δυνατό «knowhow» σε αυτό τον τομέα, εξαιτίας της παράδοσής της στα πολυμορφικά μοντέλα.

Το Austral, λοιπόν, πατώντας στην πλατφόρμα CMF-CD της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, με διαστάσεις 4.510x1.825x1.644 χλστ. και μεταξόνιο 2.667 χλστ., είναι ένα απόλυτα άνετο και φιλόξενο όχημα, ακόμα και για πέντε επιβάτες. Αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του το συρόμενο κατά 160 χλστ. πίσω κάθισμα, το οποίο είναι και διαιρούμενο σε ποσοστό 40:20:40. Εμπρός, τώρα, ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό συναντάμε και ένα επίσης συρόμενο υποβραχιόνιο, το οποίο σε ξενίζει κάπως, όπως και οι διακόπτες αεροπορικού τύπου, μέχρι να τους συνηθίσεις.

Κάτω από το υποβραχιόνιο συναντάμε έναν ικανό αποθηκευτικό χώρο, όπως αντίστοιχα και στο ντουλαπάκι πίσω του, αλλά και στα πλαϊνά των θυρών. Σε συνέχεια της άνεσης που προσφέρει η καμπίνα, ευρύχωρο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 500 λίτρων, που φτάνει έως τα 575 λίτρα ανάλογα με τη θέση των πίσω θέσεων και εκτινάσσεται έως τα 1.525 λίτρα με πεσμένες αυτές. Σημειώστε εδώ ότι τα αντίστοιχα νούμερα για τις ETech εκδόσεις είναι 430, 555 και 1.455 λίτρα.

Εξαιρετικά βολικό το συρόμενο κατά 160 χλστ. πίσω κάθισμα, το οποίο είναι και διαιρούμενο σε ποσοστό 40:20:40.

Renault Austral: Εκκίνηση στις «Πηγές» και φύγαμε για Ζερίκι και Αρβανίτσα

Ξεκινάμε τον ωραίο αυτό κύκλο από τις Πηγές Κρύας, όπου μας περιμένει και ο κ. Δημήτρης Μανούσκος από το τμήμα Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου Λεβαδέων. Μια πανέμορφη τοποθεσία, την οποία διέρχεται το ποτάμι της Έρκυνας, που σύμφωνα με το μύθο ήταν νύμφη, κόρη του Τροφωνίου. Η Κρύα βρίθει μικρών πολυάριθμων καταρρακτών, πυκνής βλάστησης, πέτρινων γεφυριών και γενικά υπέροχης φυσικής ομορφιάς. Στην ευρύτερη περιοχή, μην ξεχάσετε να δείτε μεταξύ άλλων το πέτρινο θέατρο της Κρύας, τα ερείπια του μαντείου του Τροφωνίου, το βυζαντινό κάστρο, που επεκτάθηκε από τους Φράγκους και τους Καταλανούς, και τον Πύργο του Ρολογιού, ο οποίος χτίστηκε στα χρόνια της Φραγκοκρατίας και χρησίμευε ως πυρσός.

Το εκκλησάκι της Αγίας Ιερουσαλήμ, χτισμένο στη σπηλιά της Ζωοδόχου Πηγής μέσα σε απόκρημνους βράχους. Πραγματικά αξίζει να ανεβείτε τα περίπου 700 σκαλοπάτια για να το επισκεφθείτε.

 

Με σημαντική χριστιανική ιστορία αλλά και σημεία που αξίζουν γενικότερα την επίσκεψή σας είναι το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία, της Αγίας Ιερουσαλήμ στη σπηλιά της Ζωοδόχου Πηγής, και η Μονή Λυκούρεση, της οποίας η σκεπή (ήταν φτιαγμένη από μόλυβδο) χρησιμοποιήθηκε κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας για την κατασκευή φυσιγγίων. Αφήνουμε την πόλη και κατευθυνόμαστε προς το Ζερίκι, τα στενά του οποίου έχουν κρατήσει ακόμη χιόνια. Πρόκειται για το ορεινότερο χωριό του Ελικώνα, στα 850 μέτρα υψόμετρο, το οποίο δημιούργησαν Αρβανίτες έποικοι στην περιοχή, περίπου στα μέσα του 14ου αιώνα.

Το ανοιχτό πέτρινο Θέατρο Κρύας, χωρητικότητας περίπου 1.200 θέσεων, με εξαιρετική ακουστική, βρίσκεται στο Φαράγγι της Κρύας.

Συνεχίζουμε σε πολύ ωραίο περιβάλλον, το οποίο έχετε απολαύσει πολλές φορές μέσα από τις δοκιμές του περιοδικού μας, με την εξαιρετική διαδρομή έως το χωριό Κυριάκι. Πέρασμα από το χωριό και έπειτα από περίπου 5 χλμ. φτάνουμε στην τοποθεσία Αρβανίτσα, γνωστή και από το Φεστιβάλ Δάσους της Αρβανίτσας, ένα ετήσιο τριήμερο μουσικό δρώμενο του οποίου διοργανωτής είναι ο Ελληνικός Ορειβατικός Σύνδεσμος Κυριακίου.

Στη διαδρομή έως εκεί μας έχουν αποκαλυφθεί και όλα τα οδηγικά χαρακτηριστικά του νέου CSUV. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά ακριβές, παρ’ όλα αυτά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι το Renault Austral έχει σπορτίφ προσανατολισμό. Αυτό οφείλεται κυρίως στη λειτουργία της ανάρτησης, η οποία εξασφαλίζει μεν ποιοτική κύλιση στην εθνική οδό, αλλά έως εκεί, αφού εμφανίζει αδυναμίες όταν αποφασίσεις να στρίψεις σβέλτα με το βάρους 1.464 κιλών αμάξωμα, το οποίο απέχει μάλιστα 180 χλστ. από το έδαφος, κάτι που «βοηθάει» και στην εμφάνιση κλίσεων στην πίεση. Σημειώστε εδώ ότι όλη η γκάμα του μοντέλου έχει ημιάκαπτο άξονα στο πίσω μέρος, με εξαίρεση τη full hybrid έκδοση, που έχει πολλαπλών συνδέσμων όταν συνδυάζεται με το highlight του Austral, την προαιρετική τετραδιεύθυνση (4Control), που επίσης συναντάς μόνο στην ETech έκδοση.

«Πετώντας» πάνω από την πόλη της Λιβαδειάς.

Ακριβώς ίδιας λογικής και η απόδοση του κινητήρα με τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, Comfort, Eco, Sport και Perso, τα οποία μπορεί να αλλάζει και από το μπουτόν «MULTI SENSE» που βρίσκεται πάνω στο τιμόνι, στα δεξιά. Στον ήρεμο και καθημερινό ρυθμό είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεσαι, με αγχολυτική λειτουργία χωρίς ξεσπάσματα.

 

Υπό πίεση όμως το βενζινοκίνητο σύνολο των 1.333 κ.εκ. βγάζει μια δυσαρέσκεια η οποία καθρεφτίζεται κυρίως στον τομέα της κατανάλωσης, με τη μέση τιμή να κυμαίνεται κοντά στα 9,2 λίτρα/100 χλμ., αφού αναγκάζεσαι να το λειτουργείς συνεχώς πολύ ψηλά. Η απόδοση των 160 ίππων στις 5.250-5.500 σ.α.λ. και τα 270 Nm ροπής στις 1.800-3.750 σ.α.λ. εξασφαλίζουν στο σύνολο της δοκιμής μας επιτάχυνση 9,7 δλ. για το «0-100», με την τελική ταχύτητα να είναι σε όλη την γκάμα τα 180 χλμ./ώρα. Αποτελεσματική και ακούραστη η απόδοση του συστήματος πέδησης του αυτοκινήτου, με τους αεριζόμενους δίσκους των 296 χλστ. εμπρός και των 292 πίσω, σε συνδυασμό και με τα Michelin διάστασης 205/55 R 19.

Renault Austral: Επίλογος στη Δαύλεια

Έχουμε αποφασίσει να ολοκληρώσουμε τον κύκλο μας περνώντας από μια απομακρυσμένη τοποθεσία στις ανατολικές πλαγιές του Παρνασσού, τη Δαύλεια, που βρίσκεται σε υψόμετρο 340 μ. Στην περιοχή σώζονται σε καλή κατάσταση η οχύρωση της αρχαίας πόλης και κάποια ακόμη κτίσματα, ενώ κορυφαίο αξιοθέατο είναι το επιβλητικό λόγω και της θέσης του μοναστήρι «Ιερά μονή Ιερουσαλήμ» (ή «Γερσαλή»), που βρίσκεται λίγο βορειότερα του χωριού.

Κάπου εκεί, ολοκληρώνουμε αυτή μας την περιήγηση στο Δήμο Λεβαδέων, σε γωνιές που αξίζουν την επίσκεψή σας, όπως αξίζει την προσοχή μας και το ολοκαίνουργιο Renault Austral, που μόλις ξεκίνησε την πορεία του στην ελληνική αγορά, σε μια κατηγορία μάλιστα με πολύ αξιόλογο ανταγωνισμό._ Μ. Σαλ.

Οδοιπορικά 4ΤΡΟΧΟΙ

Από τις ωραιότερες τοποθεσίες της ευρύτερης περιοχής, η τοποθεσία Αρβανίτσα.

TIPS

Τι να δούμε;

Στη Λιβαδειά αξίζει να δεις τις Πηγές Κρύας, το Μαντείο Τροφωνίου, το Μεσαιωνικό Κάστρο, το Πέτρινο Θέατρο και τον Πύργο Ρολογιού. Στην ευρύτερη περιοχή, επισκεφθείτε τον Οικισμό Ελικώνα (Ζερίκι), την περιοχή Αρβανίτσα αλλά και τη Δαύλεια, στις πλαγιές του Παρνασσού, όπου και η επιβλητική Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Ιερουσαλήμ.

Η γυναικεία Ιερά Μονή Ιερουσαλήμ στις πλαγιές του Παρνασσού, στη Δαύλεια, είναι αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου και θεωρείται πως χτίστηκε τον 11ο αιώνα.

Πού να φάμε;

Σε μια περιοχή όπου θα βρείτε γενικά πολλές καλές επιλογές και σαφέστατα πιο οικονομικές από εκείνες της Αράχωβας Παρνασσού, εμπιστευτείτε την κουζίνα των «Καλλίγευστον», «Τα Κοψίδια», «Ο Νώντας», «1900», «Η Κρύα» και «Το Ταξίμι».

Ευχαριστούμε πολύ τον Δήμο Λεβαδέων για τη σημαντική βοήθεια στην πραγματοποίηση του οδοιπορικού μας.

ΔΗΜΟΣ ΛΕΒΑΔΕΩΝ

Τηλέφωνο: 22613.50802 (και 803)

https://dimoslevadeon.gr

RENAULT AUSTRAL MILD HYBRID 160 AUTO

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.333 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 160 ίπποι/5.250-5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 270 Nm/1.800-3.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.510x1.825x1.644 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.667 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 180 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 500-575 (συρόμενο κάθισμα) έως 1.525 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.464 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 9,2 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 140-147 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 38.450 ευρώ (Mild Hybrid 130) > ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: Από 42.950 ευρώ (Mild Hybrid 160 Auto)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!