X
Παρουσιάσεις

Driving Academy: Back to School

Ένα εποικοδομητικό πρωινό στο Κέντρο Ασφαλούς Οδήγησης, Driving Academy. Στην ολοκληρωμένη ελληνική σχολή στο Markopoulo Park, την οποία πρέπει να επισκεφθεί ο νέος αλλά και ο έμπειρος οδηγός.

Δυστυχώς, αυτά τα «γράμματα» δεν τα μαθαίνεις στο σχολείο, ενώ κατά τη γνώμη μας, σε μια ιδανικά πλασμένη κοινωνία, στην οποία η οδική ασφάλεια και η οδηγική παιδεία θα ήταν κυρίαρχα και πρωταγωνιστικά ζητούμενα για τα κράτη που σέβονται τον πολίτη τους, μαθήματα και σεμινάρια σαν και αυτά θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικά· τόσο για τον νέο όσο και για αυτόν που θεωρείται -από τους άλλους, αλλά συχνά και από τον ίδιον- έμπειρος οδηγός, και πολλές φορές είναι ακόμα πιο επικίνδυνος, γιατί έχει μάθει λάθος κάποια πράγματα και με τα χρόνια είναι δύσκολο να πει «απεταξάμην» στις κακές συνήθειες και να τα αλλάξει.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος, Γιάννης Αλμπανέλλης

Με αυτό το σκεπτικό ως οδηγό, το περιοδικό μας, που έχει στην ιστορία του μεταξύ άλλων την ίδρυση και ευθύνη λειτουργίας της 4Τ-Safetrack αλλά και τη συμμετοχή πολλών μελών της συντακτικής του ομάδας σε πολλά από τα αντίστοιχα σεμινάρια σε όλον τον κόσμο, επισκέφτηκε τις ειδικά διαμορφωμένες εγκαταστάσεις της Driving Academy (από το 2018 στο Μαρκόπουλο), η οποία -θυμίζουμε- έχει ιδρυθεί το 2006 και μέχρι σήμερα έχει εκπαιδεύσει περίπου 30.000 οδηγούς, ενώ κάθε χρόνο εκπαιδεύει περίπου 1.800 άτομα. Αξίζει να γνωρίζετε, επίσης, ότι η Driving Academy έχει μεγάλη εμπειρία και αναλαμβάνει παρουσιάσεις νέων μοντέλων και προϊόντων, test drive events, ομιλίες, συνέδρια και team building events. Τέλος, διαθέτει τη μοναδική ελληνική 6μελή ομάδα Precision drivers, που έχει συμμετάσχει σε πολλές ελληνικές και ξένες παραγωγές, παγκόσμια διαφημιστικά αυτοκινητοβιομηχανιών και βραβευμένες ταινίες.

Μια εντυπωσιακή και ευχάριστη ημέρα, λοιπόν, στο Κέντρο Ασφαλούς Οδήγησης, στο Markopoulo Park, έκτασης 35 στρεμμάτων, με την εξαιρετική ομάδα εκπαιδευτών, και πάνω απ’ όλα φίλων μας, να έχει προετοιμάσει ένα καλοσχεδιασμένο πρόγραμμα, γεμάτο ουσία αλλά και ευχάριστες στιγμές.

Παρέα με την έμπειρη ομάδα των εκπαιδευτών και φίλων μας, της Driving Academy. Σας ευχαριστούμε για τη φιλοξενία!

Από τη θεωρία…

Ως γνωστόν, πάντα οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά, και έτσι, Σάββατο πρωί, ο οικοδεσπότης-υπεύθυνος εκπαίδευσης, Θωμάς Παπαπάσχος, μαζί με τον chief instructor και συνιδιοκτήτη, τον αδερφό του Νικόλα Παπαπάσχο, μας υποδέχονται στις εγκαταστάσεις της σχολής, ενώ εκεί βρίσκονται, σε ρόλο εκπαιδευτή αυτήν τη φορά, και οι καλοί μας φίλοι και συνάδελφοι, Γιάννης Τσιγκρής, Γιάννης Χαρπίδης και η κυρία της παρέας, Ελένη Λυκίσα. Εκείνο το πρωινό έλειπαν οι Παναγιώτης Κύρκος και Δημήτρης Χατζητόλιος, που στελεχώνουν επίσης την ομάδα των εκπαιδευτών.

Την ώρα του καφέ, κάτω από τον στεγασμένο εξωτερικό χώρο των 500 τ.μ., μας ενημερώνουν εν τάχει για το ενδιαφέρον πρόγραμμα που μας έχουν ετοιμάσει, το οποίο φυσικά ξεκινάει από την πάντα απαραίτητη θεωρία. Μέσα στην κλιματιζόμενη αίθουσα 110 τ.μ., χωρητικότητας 35 ατόμων με προτζέκτορα HD και οθόνη 106 ιντσών, απολαμβάνουμε την εξαιρετική παρουσίαση του Θωμά, του οποίου η μεγάλη εμπειρία φαίνεται από τα πρώτα λεπτά, αφού καταφέρνει χωρίς ξύλινη γλώσσα να σου δίνει απευθείας την ουσία και το νόημα, προετοιμάζοντάς σε ιδανικά για την εξάσκηση που θα ακολουθήσει.

O Θωμάς Παπαπάσχος είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής από το BMW Driving Experience, την Drivetech Int, τη VVCR, ενώ είναι και head instructor στο VW Driving Academy Greece. Είναι κορυφαίος εκπαιδευτής Drift με πιστοποίηση από τον Kazama και τους Team ORange, καθώς έχει εκπαιδευτεί στην Ιαπωνία, ενώ μεταξύ άλλων έχει κατακτήσει αρκετές διακρίσεις και ρεκόρ Γκίνες οικονομικής οδήγησης. Έχει εργαστεί ως εκπαιδευτής σε πολλές χώρες, ενώ «φετίχ» του, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, είναι η εκπαίδευση και κατανόηση της σύγχρονης τεχνολογίας, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, οι μετρήσεις, η ηλεκτροκίνηση και ναι… η οικονομική οδήγηση.

Θωμάς Παπαπάσχος

«Όραμά μας είναι να συμβάλουμε στη νέα γενιά οδηγών, οδηγών που διαθέτουν σωστή αντίληψη, άριστες οδηγικές και μηχανολογικές γνώσεις, που εκτιμούν σωστά κάθε στιγμή τις συνθήκες του δρόμου και γνωρίζουν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου που οδηγούν. Οδηγών που επιδεικνύουν συμπεριφορά που προωθεί την ασφάλεια και τον πολιτισμό στο δρόμο, αλλά και τη διασκέδαση και την ευχαρίστηση της οδήγησης, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν».

Μέσα από την ενδιαφέρουσα θεωρία, λοιπόν, που στην περίπτωσή μας είχε και τη μορφή δημοσιογραφικής συζήτησης, προκύπτει και το πολύ ενδιαφέρον στοιχείο που έχει να κάνει με το πόσο πολύ έχουν αλλάξει τα δεδομένα μέσα στα χρόνια, οι απαιτήσεις των οδηγών, αλλά και το πόσο έχει βοηθήσει καθώς και αναθεωρήσει πολλά έως τώρα οδηγικά δεδομένα η τεχνολογία που φέρουν τα νέα αυτοκίνητα σε σχέση με το παρελθόν. Μπορεί λοιπόν αξίες όπως η σωστή θέση οδήγησης, οι ιδανικές γραμμές, η καλή κατάσταση του οχήματος και των ελαστικών να παραμένουν σταθερές και αναλλοίωτες μέσα στα χρόνια, αλλά τα συστήματα ασφαλείας, όπως το ESP και το ABS, έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό, που πλέον έχουν αναθεωρηθεί πολλοί από τους χρυσούς κανόνες του παρελθόντος.

Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που τα εργοστάσια, όταν αναφέρονται παραδείγματος χάριν σε ένα σύγχρονο σύστημα πέδησης, μιλούν για ένα εντελώς διαφορετικό όχημα από τη στιγμή που το ABS ενεργοποιηθεί απότομα αλλά και για το πόσο θα πρέπει να το εμπιστευόμαστε, ακόμα και στο εσωτερικό μιας βρεγμένης στροφής. Σημείο όπου παλαιότερα ήταν σχεδόν απαγορευτικό το απότομo φρενάρισμα, ή αυτό που ορίζουμε ως «φρενάρισμα πανικού».

Driving Academy… στην πράξη!

Ώρα για δράση, λοιπόν, και για αυτό έχουμε επιστρατεύσει δημοσιογραφικά αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών, όπως τα βενζινοκίνητα και με μηχανικό κιβώτιο Hyundai Bayon, Opel Corsa και Nissan Micra, το αυτόματο Citroen C3 Aircross, την οδηγοκεντρική Alfa Romeo Giulia και το εντυπωσιακό ηλεκτρικό SUV, Ford Mustang Mach-E. Οι κύκλοι σεμιναρίων της Driving Academy είναι πέντε, ώστε να μπορούν να καλυφθούν όλες οι απαιτήσεις των σύγχρονων οδηγών. Επιγραμματικά, Safe Driving, Eco Driving, Car Control, High Performance, Drift Techniques, αλλά και διάφορα ειδικά σεμινάρια, όπως για οδήγηση στον πάγο με συμμετοχή σε αντίστοιχα events του εξωτερικού, ή ακόμη και αγωνιστική οδήγηση.

Το κόστος των σεμιναρίων ξεκινάει από τα 150 ευρώ. Όσον αφορά τις εταιρείες, είναι επιδοτούμενα, καθώς εντάσσεται στην εγκύκλιο ΛΑΕΚ 0,45%, που αφορά προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης των εργαζομένων. Σημειώστε ότι προσφέρεται πλήρης αστική κάλυψη.

 

 

Το Κέντρο Οδικής Ασφάλειας – Driving Academy διαθέτει πολλά διαφορετικά modules (περιοχές εκπαίδευσης), το καθένα ειδικό για διαφορετικές ασκήσεις. Στα αξιοσημείωτα είναι το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υπόγειο σύστημα διαβροχής της ασφάλτου. Με πάνω από εβδομήντα ειδικά υπόγεια μπεκ, οι υπεύθυνοι της σχολής μπορούν να βρέχουν κάθε module ξεχωριστά ή να διαλέγουν εναλλαγή από στεγνή σε βρεγμένη άσφαλτο. Με πάχος νερού πάνω από 3 χλστ., τους δίνεται η δυνατότητα να προσομοιώνουν γλιστερές και άκρως επικίνδυνες συνθήκες -σε ένα ασφαλέστατο όμως περιβάλλον- με εξαιρετική ακρίβεια.

Επίσης, διαθέτουν σύγχρονα συστήματα μέτρησης ταχύτητας, χρόνου και καταγραφής οδήγησης, ώστε οι ασκήσεις, η εκπαίδευση και τα δεδομένα να βασίζονται στην ακρίβεια και την αξιοπιστία. Το σεμινάριο Safe Driving, το οποίο ουσιαστικά γίνεται μαζί με το Eco Driving, είναι απαραίτητο θα λέγαμε για κάθε οδηγό. Είναι για αμυντική, ασφαλή, καθημερινή οδήγηση, κατάλληλο για όλες τις ηλικίες και όλους τους οδηγούς. Διδάσκει τα μυστικά της σωστής και ασφαλούς οδήγησης, προσφέροντας τα απαραίτητα εφόδια στον οδηγό μέσα από συγκεκριμένη μεθοδολογία, που βελτιώνει την αντίληψή του, τις ικανότητές του και τελικά την οδική του συμπεριφορά. Τον εκπαιδεύει στα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας (ABS, ESP, EBD) και στην κατανόηση της δυναμικής συμπεριφοράς ενός αυτοκινήτου: στο πώς φρενάρουμε και πώς στρίβουμε σωστά και με ασφάλεια, καθώς και στο πώς οδηγούμε πιο ομαλά και πιο ποιοτικά κάνοντας λιγότερες κινήσεις.

«Τα συστήματα ασφαλείας όπως το ESP και το ABS έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό, που πλέον έχουν αναθεωρηθεί πολλοί από τους χρυσούς κανόνες του παρελθόντος».

Στο Eco, ειδικά, διδάσκονται οι απαραίτητες γνώσεις και τεχνικές για να εκμεταλλευόμαστε την «ιδανική» περιοχή λειτουργίας του κινητήρα και τις συνθήκες κίνησης, ώστε να ελαχιστοποιήσουμε την κατανάλωση και την εκπομπή ρύπων στο περιβάλλον.

Το σεμινάριο Car Control είναι το δημοφιλέστερο σεμινάριο της Driving Academy. Διδάσκει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις σωστές αντιδράσεις και τη συμπεριφορά που πρέπει να έχει κάποιος οδηγός όταν χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε μια δύσκολη ή ξαφνική κατάσταση. Επίσης του διδάσκει όλες τις απαραίτητες τεχνικές και γνώσεις και τη σύνεση, ώστε να έχει συνεχώς τον έλεγχο του οχήματος που οδηγεί, να είναι προετοιμασμένος για το αναπάντεχο και να γνωρίζει τα όρια και τη δυναμική των αυτοκινήτων. «Η οριακή οδήγηση δεν έχει να κάνει με την ταχύτητα, αλλά με τις συνθήκες. Καμιά φορά, ακόμα και τα 20 χλμ./ώρα είναι υπερβολική ταχύτητα για να χάσουμε τον έλεγχο του οχήματος που οδηγούμε».

Το σεμινάριο High Performance απευθύνεται σε οδηγούς που έχουν αυξημένες απαιτήσεις, τους αρέσει η συμμετοχή σε track days και θέλουν να αξιοποιούν με ασφαλή τρόπο τις δυνατότητες των οχημάτων τους. Επίσης, αφορά οδηγούς που θέλουν να έχουν περισσότερα εφόδια και εμπειρίες για την οδήγηση σε δημόσιους δρόμους, που να κατανοούν τα όρια, τις σωστές και ασφαλείς γραμμές και μπορούν να διασκεδάζουν στις κατάλληλες συνθήκες με τη μέγιστη ασφάλεια. Το High Performance περιλαμβάνει δύο επίπεδα εκπαίδευσης· με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του πρώτου, οδηγεί στο επόμενο. Το Advanced και το Pro Level.

«Ποτέ μη λες ότι τα ξέρεις όλα, ειδικά στο δρόμο, πολλώ δε μάλλον αν πιάνεις τιμόνι στα χέρια σου».

 

 

Το σεμινάριο Drift Techniques, το οποίο αποτέλεσε και για εμάς τον διασκεδαστικό επίλογο της ημέρας, είναι πιο ενδεδειγμένο για κατόχους πισωκίνητων και -κατά περίπτωση- τετρακίνητων αυτοκινήτων. Εκεί αφήσαμε τα «δικά μας» και επιβιβαστήκαμε σε τρία ετοιμοπόλεμα αυτοκίνητα της σχολής, εφοδιασμένα με τη σωστή «προίκα». Mazda MX-5 NC 200 ίππων, Νissan 350Z 300 ίππων και BMW E36 Compact 200 ίππων.

Σημειώστε εδώ ότι τα σεμινάρια γίνονται είτε με αυτοκίνητα της σχολής είτε με το δικό σας αυτοκίνητο. Είναι ένα σεμινάριο υψηλής τεχνικής, που χωρίζεται σε τρία επίπεδα (Amateur, Advance, Pro) και διδάσκει όλα τα μυστικά και τις τεχνικές της περίφημης υπερστροφής, πολύ πέρα από αυτό που ορίζουμε από παλιά ως «ανάποδο τιμόνι». Βασίζεται στα πρότυπα και στις τεχνικές εκπαίδευσης των οδηγών του ιαπωνικού D1GP, του καλύτερου και πιο απαιτητικού πρωταθλήματος drift, ενώ η επιτυχής ολοκλήρωση του κάθε επιπέδου δίνει το δικαίωμα για τη συμμετοχή στο επόμενο.

Γηράσκω αεί διδασκόμενος

Ποτέ μη λες ότι τα ξέρεις όλα, ειδικά στο δρόμο, πολλώ δε μάλλον αν πιάνεις τιμόνι στα χέρια σου. Αυτό σου δίνουν να καταλάβεις σχολές επίπεδου και τεχνογνωσίας όπως της Driving Academy. Μαθήματα που θα έπρεπε να γίνονται αμέσως μετά το δίπλωμα οδήγησης, κάτι που σαφέστατα θα μείωνε εντυπωσιακά μία από τις μεγαλύτερες και συχνότερες αιτίες θανάτου σε όλον τον κόσμο, τα τροχαία δυστυχήματα._ Μ. Σαλ.

«Σε μια ιδανικά πλασμένη κοινωνία, μαθήματα και σεμινάρια σαν και αυτά θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικά, τόσο για τον νέο όσο και για αυτόν που θεωρείται έμπειρος οδηγός».

Αναλυτικά οι πέντε περιοχές εκπαίδευσης (Modules) είναι οι εξής:

MODULE 1: 4 λωρίδες πλάτους 3,75 μέτρων και μήκους πάνω από 200 μέτρα. Οι λωρίδες μπορούν να είναι με στεγνή ή βρεγμένη άσφαλτο, συνολικά ή ανά δύο. Εκεί πραγματοποιούνται ασκήσεις όπως: φρενάρισμα πανικού, φρενάρισμα με αλλαγή κατεύθυνσης, απότομη αλλαγή λωρίδας, αποφυγή εμποδίου, σλάλομ, τεστ ταράνδου, δοκιμή επιτάχυνσης και φρεναρίσματος, j-turn, μανούβρα 360, διπλή αλλαγή κατεύθυνσης κ.ά. Στο ίδιο μέρος γίνεται και η εκπαίδευση στα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως Emergency Assist, Lane Assist, Adaptive Cruise Control.

MODULE 2: Skidpad Area. Ειδικά σχεδιασμένη περιοχή που περιλαμβάνει δύο κύκλους πρόσφυσης πλάτους 22 μέτρων. Με δυνατότητα επιλογής στεγνού ή βρεγμένου οδοστρώματος, είναι η περιοχή όπου πραγματοποιούνται οι κυριότερες ασκήσεις δυναμικής του αυτοκινήτου και car control, όπως: υποστροφή, υπερστροφή, φρενάρισμα στη στροφή, έλεγχος σε αντίρροπες στροφές, figure of 8 drift, ασκήσεις initiation drift, parkour, δοκιμή κύκλου πρόσφυσης κ.ά.

MODULE 3: Parkour & handling course. Επιλογή έξι εναλλακτικών διαδρομών μήκους έως 600 μέτρων. Σε αυτήν τη διαδρομή μπορεί να γίνει εκπαίδευση στην οδήγηση σε διαφορετικής δυσκολίας καμπές, στο σωστό φρενάρισμα, στην επιλογή γραμμών, στο line of vision κ.ά. Μπορεί να είναι με βρεγμένη ή στεγνή άσφαλτο, ενώ πολύ απαιτητική είναι και η μικτή διαδρομή με στεγνό και βρεγμένο, και με ξαφνικές εναλλαγές πρόσφυσης.

MODULE 4: Drift Course. Χώρος πολλαπλών διαδρομών, σε βρεγμένη επιφάνεια. Οι πέντε διαφορετικές διαδρομές είναι ιδανικές τόσο για να εισαγάγουν στον μαγικό κόσμο του drift αρχάριους, όσο και να ικανοποιήσουν προχωρημένους οδηγούς. Επίσης, είναι κατάλληλες για την εκμάθηση αγωνιστικών τεχνικών drift αλλά και twin drift.

MODULE 5: Χώρος όπου μαθαίνονται οι τεχνικές χειρισμού στο τιμόνι.

Driving Academy: video

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!