X
Ειδικές Διαδρομές

Στο Silesia Ring με τις Porsche GTS

GTS Planet! Για την ακρίβεια, στον παράδεισο του Silesia Ring της Πολωνίας, ενός από τα κορυφαία Porsche Experience Center της υφηλίου, με όλες τις Porsche GTS στη διάθεσή μας!

ΤAYTOTHTA

ΗΜΕΡΟMΗΝΙΑ: 31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ: 718 BOXSTER GTS & 718 CAYMAN GTS, MACAN GTS, CAYENNE GTS & CAYENNE GTS COUPE, PANAMERA GTS & PANAMERA GTS SPORT TURISMO

ΟΔΗΓΟΣ: ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΑΛΟΥΡΟΣ

ΔΙΑΔΡΟΜΗ: ΒΡΟΤΣΛΑΒ – ΛΟΥΜΠΡΙΝΙΕΤΣ – SILESIA RING – ΒΡΟΤΣΛΑΒ

ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ: 600

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Porsche, Μ. Σαλ.

Στα χρόνια του Covid-19, τα ταξίδια και οι αποστολές έχουν μειωθεί στο ελάχιστο, για την ακρίβεια έχουν εξαφανιστεί, με τους συντάκτες και τους φωτογράφους αυτοκινήτου πολλές φορές να νιώθουν σαν φυλακισμένοι… ταύροι, αφού, κακά τα ψέματα, το «γραφείο» μας είναι εκεί έξω. Στα βουνά, στις διαδρομές και στα αυτοκινητοδρόμια της οικουμένης, πολλώ δε μάλλον όταν έχεις να δημιουργήσεις ένα τόσο ιδιαίτερο τεύχος, όπως αυτό του Οκτωβρίου 2020. Ας είναι, πάνω απ’ όλα η υγεία· τη ζήσαμε και, δυστυχώς, τη ζούμε ακόμη αυτήν την -πολλαπλώς- δυσάρεστη εμπειρία, χωρίς κανένας να μπορεί να προσδιορίσει με ακρίβεια το τέλος της.

Όταν λοιπόν, μέσα σε αυτό το άρρωστο κλίμα, έρχεται μια πρόσκληση από την Porsche, και μάλιστα για το GTS Press Event, το χαμόγελο ζωγραφίζεται και πάλι στο πρόσωπο, η ελπίδα ότι η ζωή μας κάποια στιγμή θα βγει από αυτό το αδιανόητο και πρωτόγονο pause επιστρέφει, και τα πάντα κινούνται πλέον στον αστερισμό του… Gran Turismo Sport (GTS), ονομασία που έχει επιλέξει η Porsche ήδη από το 1960 με την 904 Carrera GTS. Δέκα χρόνια, δηλαδή, πριν το περιοδικό μας ξεκινήσει τη ζωή του, η οποία είναι άμεσα συνυφασμένη με την κορυφαία αυτή μάρκα και τα διαμάντια της, με τις GTS εκδόσεις να ανήκουν πάντα στις αγαπημένες μας εκδοχές τους, προσφέροντας αυτό που ορίζουμε ως τον ιδανικό συνδυασμό. Από καθημερινό αυτοκίνητο και ταξιδιάρικο GT έως το τέλεια ισορροπημένο Sport «όπλο» για κάθε πίστα και «ειδική διαδρομή».

Έως εδώ όμως ο πρόλογος. Κυρίες και κύριοι, μεταφερθείτε μαζί μας στα γεμάτα αλκαντάρα εσωτερικά των αυτοκινήτων μας και στις κορυφαίες θέσεις οδήγησης των 718 Boxster GTS και 718 Cayman GTS, Macan GTS, Cayenne GTS και Cayenne GTS Coupe, Panamera GTS και Panamera GTS Sport Turismo. Σκέφτεστε κάτι καλύτερο για… αντι-Covid συνύπαρξη;

Old school απόλαυση!

Αρχή λοιπόν με τα διθέσια κεντρομήχανα κομψοτεχνήματα, 718 Boxster και 718 Cayman GTS. Πώς ξεχωρίζουν στην εμφάνιση σε σχέση με τις «απλές»; Ένα πρώτο στοιχείο είναι οι τροχοί, διάστασης 235/35 ZR20 και 265/35 ZR20 εμπρός και πίσω, αντίστοιχα. Στη συνέχεια, παρατηρείς το σκούρο χρωματισμό του πίσω σπόιλερ, τις μαύρες εισαγωγές αέρα στο εμπρός μέρος της εξάτμισης, καθώς και το ανασχεδιασμένο κάτω τμήμα του πίσω προφυλακτήρα.

Ανοίγοντας τις δύο πόρτες τους και πριν απολαύσεις τη θέση οδήγησης αλλά και τις ίδιες στην πράξη, τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο Silesia Ring, χαζεύεις το εσωτερικό τους, με σημείο αναφοράς τη μαύρη αλκαντάρα στα κεντρικά πάνελ της καμπίνας, στο υποβραχιόνιο, στη στεφάνη του τιμονιού και στον επιλογέα του κιβωτίου, καθώς και στα στάνταρντ καθίσματα Sport Seats Plus – στην 718 Cayman GTS και στις κολόνες Α. Από εκεί και πέρα, αμφότερες οι νέες εκδόσεις διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό το σύστημα Porsche Communication Management (PCM), το οποίο συνδυάζεται με 7άρα οθόνη. Αναβαθμισμένα είναι τα φρένα, τα οποία αποτελούνται από δίσκους 350×34 και 330×28 χλστ., με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω. Προαιρετικά παρέχεται η δυνατότητα τοποθέτησης των κεραμικών φρένων Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Θυμίζουμε ότι οι απερχόμενες εκδόσεις GTS των 718 Cayman και 718 Boxster χρησιμοποιούσαν ως κινητήρια δύναμη ένα 2,5λιτρο 4κύλινδρο μοτέρ με τούρμπο, απόδοσης 365 ίππων. Πλέον, η νέα γενιά των κεντρομήχανων διαμαντιών του γερμανικού εργοστασίου επιστρέφει στην παραδοσιακή λύση του ατμοσφαιρικού flat-six κινητήρα με χωρητικότητα 4,0 λίτρα (3.995 κ.εκ. για την ακρίβεια), που συνδυάζεται με… χειροκίνητο κιβώτιο.

Σημειώστε ότι πλέον θα συνδυάζεται και με το PDK των 7 σχέσεων. Ο λόγος για το μοτέρ που συναντάμε και στην 718 Cayman GT4, απόδοσης 400 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. και ροπής 420 Nm στις 5.000 με 6.500 σ.α.λ.

Κάπου εκεί λοιπόν, ψηλά, πάνω από τις 5.000 σ.α.λ., το σύνολο μεταμορφώνεται στην κυριολεξία, και απολαμβάνεις αυτή την «παλιομοδίτικη» λογική που τόσο μας έχει λείψει τα τελευταία χρόνια. Ωραία η υπερτροφοδότηση και oι καταιγιστικές αλλαγές των PDK, αλλά αυτό εδώ αποτελεί ένα ταχύρρυθμο και πολύ ουσιαστικό μάθημα, το οποίο δε θέλουμε να τελειώσει ποτέ, την ώρα που το 6κύλινδρο μεταλλικό κροτάλισμα, κάθε φορά που ήμασταν στα κόκκινα του στροφομέτρου, ακόμη αντηχεί στα αυτιά μας! Το «0-100» για τα δύο διθέσια μοντέλα επιτυγχάνεται μόλις σε 4,5 δλ. (0-200 σε 14,1 δλ.), με την τελική τους ταχύτητα να φτάνει τα 293 χλμ./ώρα.

Από εκεί και πέρα, είναι εφοδιασμένες με το σύστημα ενεργής ανάρτησης Porsche Active Suspension Management (PASM), το οποίο «χαμηλώνει» το αμάξωμα κατά 20 χλστ. και ανήκει στον στάνταρντ εξοπλισμό. Προαιρετικά παρέχεται η δυνατότητα για μια έκδοση με επιπλέον 10 χλστ. χαμηλότερο ύψος, κάτι που ισχύει επίσης τόσο για τις ενεργές βάσεις κινητήρα (Porsche Active Drivetrain Mounts) και το σύστημα Sport Chrono Package, όσο και για το Porsche Torque Vectoring, το οποίο συνδυάζεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ειδικά σε περιβάλλον πίστας, καλή και άγια ώρα, ο απόλυτος συνδυασμός. Το σχεδόν 50:50 ζύγισμα σε συνδυασμό με το στήσιμο για σεμινάριο, το γεμάτο πληροφορίες «πηδάλιο» και τις μαζεμένες διαστάσεις, σε οδηγούν σε σκέψεις βλάσφημες. Αυτή η κίτρινη θεά των φωτογραφιών μας μας κάνει να ξεχνάμε ακόμα και το απόλυτο σπορ αυτοκίνητο όλων των εποχών, την «911». Το ιδανικό έχει πλέον το δικό του όνομα: Cayman GTS και GT4, φυσικά!

 

Ποιο SUV;

Στα τέλη Ιουλίου είχατε διαβάσει στο 4troxoi.gr τη γνωριμία μας με το ανανεωμένο best-seller της εταιρείας, και μάλιστα στην πιο εμπορική του έκδοση, με τον 2λιτρο κινητήρα απόδοσης 245 ίππων. Πλέον, έφτασε η στιγμή να γνωρίσουμε την Porsche Macan GTS των 2,9 λίτρων και των 380 ίππων!

Εμφανισιακά, η GTS διαφοροποιείται σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, χάρη στο στάνταρντ πακέτο Sport Design, στο οποίο κυριαρχούν τα σκουρόχρωμα διακοσμητικά φιλέτα στη μάσκα, στους αεραγωγούς και στο διαχύτη αέρα στο πίσω μέρος. Στα εντός ξεχωρίζουν τα σπορ καθίσματα, τα οποία είναι επενδεδυμένα με αλκαντάρα, υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί και στο εσωτερικό τμήμα των θυρών, καθώς και στο υποβραχιόνιο. Το προηγμένο ηχοσύστημα της Bose, το σύστημα επαγωγικής φόρτισης του κινητού τηλεφώνου, καθώς και τα συστήματα ασφαλείας Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assist και Park Assist συμπεριλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό της νέας Macan GTS.

Η καρδιά της GTS έκδοσης του best-seller μοντέλου της Porsche είναι ο εξελιγμένος από το ίδιο το γερμανικό εργοστάσιο V6 biturbo των 2,9 λίτρων (2.894 κ.εκ.), ο οποίος αποδίδει πλέον 380 ίππους (20 επιπλέον σε σχέση με το παρελθόν) σταθερά από τις 5.200 σ.α.λ. έως και τις 6.700 σ.α.λ., σε συνδυασμό με 520 Nm ροπής. Τα τελευταία, με τη σειρά τους, κάνουν αισθητή την παρουσία τους από τις 1.750 σ.α.λ. έως και τις 5.000 σ.α.λ., σημείο όπου πραγματικά το μοτέρ είναι τόσο γεμάτο, που δε σκέφτεσαι και δε χρειάζεσαι τίποτα παραπάνω από αυτά που αποδίδει. Το αμάξωμα των 1.910 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,7 δλ. με το γνωστό Sport Chrono Package και με την αρωγή του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (PDK) των 7 σχέσεων, ενώ η τελική ταχύτητα της έκδοσης φτάνει τα 261 χλμ./ώρα.

Η νέα Macan GTS περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό της το σύστημα ενεργών αναρτήσεων Porsche Active Suspension Management (PASM) και χαμηλότερη σε ύψος ανάρτηση κατά 15 χλστ. Σημειώστε εδώ ότι στις εκδόσεις με την προαιρετική αερανάρτηση, το ύψος του αμαξώματος είναι επιπλέον χαμηλότερο κατά 10 χλστ. Ακόμα και η «βασική» είναι εφοδιασμένη με 20άρες ζάντες RS Spyder και ατσάλινους δίσκους στο σύστημα πέδησης με διάσταση 360×36 και 330×22 χλστ. εμπρός και πίσω, αντίστοιχα. Προαιρετικά, ο υποψήφιος αγοραστής της Macan GTS μπορεί να εφοδιάσει το αυτοκίνητό του με το σύστημα πέδησης Porsche Surface Coated Brake (PSCB), το οποίο απαρτίζεται από δίσκους με επίστρωση καρβιδίου βολφραμίου, ή το γνωστό Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), το οποίο αποτελείται με τη σειρά του από κεραμικούς δίσκους.

 

Η επιστροφή του V8

Η νέα Cayenne GTS εξοπλίζεται με ένα σύστημα εξαγωγής με δύο διπλές απολήξεις, οι οποίες είναι εγκατεστημένες στις άκρες του πίσω προφυλακτήρα, ενώ στην Cayenne GTS Coupe διατίθεται ένα διαφορετικό με δύο απολήξεις στο κέντρο, σε συνδυασμό με το επίσης προαιρετικό πακέτο Lightweight Sports Package. Η «βασική» έκδοση των δύο μοντέλων διατίθεται με ενεργά αμορτισέρ σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου τους, Porsche Active Suspension System (PAS), και χαμηλότερα κατά 20 χλστ. ελατήρια, ενώ στάνταρντ είναι επίσης το σύστημα Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Τόσο η Cayenne GTS όσο και η αντίστοιχη Coupe «πατούν» σε ζάντες διαμέτρου 21 ιντσών (RS Spyder Design), ενώ στο σύστημα πέδησης υπάρχουν δίσκοι διαστάσεων 390×38 και 358χ28 χλστ. εμπρός και πίσω, αντίστοιχα. Προαιρετικά, διαθέσιμοι είναι οι δίσκοι με επίστρωση καρβιδίου βολφραμίου (Porsche Surface Coated Brake – PSCB) ή οι γνωστοί κεραμικοί (Porsche Ceramic Composite Brake – PCCB).

Στη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού και για τους δύο τύπους αμαξώματος περιλαμβάνονται οι χαμηλότερες κατά 20 χλστ. αεραναρτήσεις τριών σταδίων, το σύστημα τετραδιεύθυνσης, καθώς και οι ενεργές αντιστρεπτικές δοκοί Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Από εκεί και πέρα, οι νέες Cayenne GTS είναι εξοπλισμένες με το οπτικό πακέτο Sport Design, στο οποίο κυρίαρχο στοιχείο είναι το μαύρο χρώμα σε συγκεκριμένα στοιχεία της εξωτερικής περιβολής, αλλά και το σύστημα φώτων Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Μπαίνοντας στο εσωτερικό τους, παρατηρείς αμέσως ότι η αλκαντάρα πρωταγωνιστεί στην οροφή, στα κεντρικά πάνελ των καθισμάτων, στα υποβραχιόνιά τους, στις πόρτες κ.α. Τα σπορ καθίσματα είναι ρυθμιζόμενα σε οκτώ κατευθύνσεις, ενώ αρκετά σημεία της καμπίνας κοσμούνται από αλουμινένια τμήματα.

Κάτω από τα θηριώδη καπό των Cayenne και Cayenne Coupe βρίσκεται ο 4λιτρος (3.996 κ.εκ.) V8 biturbo κινητήρας (συνδυάζεται με το 8τάχυτο Tiptronic S κιβώτιο), ο οποίος πήρε τη σκυτάλη από τον απερχόμενο 3.6 V6. Αποδίδει 460 ίππους στις 6.000-6.500 σ.α.λ. και ροπή 620 Nm (+20 ίππους και Nm σε σχέση με το παρελθόν), με το «καλό» σημείο του στροφομέτρου να βρίσκεται στις 1.800 με 4.500 σ.α.λ., όπου νιώθεις τι πραγματικά μπορεί να κάνει αυτό το «θεριό» των 2.145 κιλών (2.175 η Coupe) με διαστάσεις κοντά στα 5 μέτρα. Για την ακρίβεια, 4.929×1.983×1.676 χλστ. και 4.939×1.995×1.656, αντίστοιχα, η Coupe.

Τα δύο μοντέλα είναι σε θέση να εξασφαλίσουν στον οδηγό τους επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 4,5 δλ. με το πακέτο Sport Chrono και τελική ταχύτητα 270 χλμ./ώρα.

 

Λιμουζίνα με ψυχή

Στον τομέα της αισθητικής και του εξοπλισμού, η Panamera GTS εφοδιάζεται με το πακέτο Sport Design, το οποίο προσθέτει στις Panamera και Panamera GTS Sport Turismo μαύρες πινελιές στις εξωτερικές επιφάνειες και τροχούς 20 ιντσών. Στο εσωτερικό, και πάλι η αλκαντάρα έχει τον πρώτο λόγο, ενώ στον εξοπλισμό της περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων ένα head-up display πολλαπλών λειτουργιών καθώς και θερμαινόμενο τιμόνι. Σημειώστε επίσης το Porsche Advanced Cockpit, αλλά και μια πλειάδα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, τα οποία έχουν ως αιχμή του δόρατος το Porsche InnoDrive, το οποίο απαρτίζεται από ένα εξελιγμένο cruise control και το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης της εταιρείας.

Πόλος έλξης είναι ο 4λιτρος (3.996 κ.εκ.) V8 biturbo κινητήρας, ο οποίος αποδίδει 460 ίππους στις 6.000-6.500 σ.α.λ. και ροπή 620 Nm από τις 1.800 έως τις 4.500 σ.α.λ. Η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε χρόνο 4,1 δλ. τόσο στην Panamera GTS όσο και στην Panamera GTS Sport Turismo, ενώ η ταχύτητα ανέρχεται στα 292 και τα 289 χλμ./ώρα, αντίστοιχα, και πάντα με την αρωγή του Sport Chrono Package, το οποίο είναι στάνταρντ και στις δύο περιπτώσεις. Φυσικά, η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς με την αρωγή του 8τάχυτου PDK κιβωτίου της Porsche και του συστήματος Porsche Traction Management.

Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη των Panamera GTS ξεχωρίζουν η στάνταρντ αερανάρτηση τριών θαλάμων, όπως την αποκαλεί η Porsche, το χαμηλότερο κατά 10 χλστ. ύψος της (συνολικά 5.053×1.937×1.417 χλστ. – 1.422 η Sport Turismo), το διαφορετικό καλιμπράρισμα του Porsche Active Suspension Management (PASM) και τα μεγαλύτερα φρένα εμπρός και πίσω, τα οποία αποτελούνται από δίσκους 390×38 και 365×28 χλστ., αντίστοιχα.

Οδηγώντας την 5μετρη λιμουζίνα -με καρδιά GTS- στο βρεγμένο κυρίως Silesia Ring, διαπιστώνεις αμέσως τη σημασία της τετρακίνησης και θαμπώνεσαι από τους εκπληκτικούς χρόνους που μπορεί να γράψει το αυτοκίνητο, έστω και υπό αυτές τις συνθήκες. Ακόμα και στο παιχνίδι, όμως, με τα ηλεκτρονικά εκτός, το ακριβέστατο σύστημα διεύθυνσης και το μεγάλο μεταξόνιο των 2.950 χλστ. διαμορφώνουν ένα όχημα το οποίο σε κάνει να θες να προσπαθήσεις και άλλο, και ακόμα λίγο, μήπως και προσεγγίσεις τα πολύ υψηλά όριά του.

Θυμίζουμε ότι στα τέλη Αυγούστου παρουσιάστηκε και η ανανεωμένη εκδοχή της Panamera. Αναβαθμισμένη στους 480 ίππους είναι η απόδοση του V8 κινητήρα της έκδοσης GTS, έναντι των 460 ίππων που αποδίδει η έκδοση που οδηγήσαμε στην Πολωνία, με τη ροπή να παραμένει στα 620 Nm. Σχεδιαστικά, η νέα Panamera, η οποία διατίθεται σε τρεις τύπους αμαξώματος (Sport Saloon, Sport Turismo και Executive, με διευρυμένο μεταξόνιο), φέρει ως στάνταρντ το μέχρι πρότινoς οπτικό πακέτο Sport Design, με τις χαρακτηριστικές εισαγωγές αέρα να δεσπόζουν στο εμπρός μέρος. Η ανανεωμένη στη σχεδίασή της φωτεινή λωρίδα στο πίσω μέρος τώρα «τρέχει» απρόσκοπτα πάνω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών, παρέχοντας με τον τρόπο αυτό μια ρέουσα σύνδεση μεταξύ των LED φωτιστικών σωμάτων. Στην έκδοση GTS τα τελευταία διαθέτουν πιο σκούρα απόχρωση, ενώ συνολικά τρεις ζάντες με νέα σχεδίαση και διάμετρο 20 και 21 ιντσών έχουν προστεθεί στην γκάμα· σε ό,τι αφορά την παλέτα των εξωτερικών χρωματισμών, οι επιλογές πλέον φτάνουν στις δέκα.

 

Εμβόλιο και φάρμακο μαζί!

Πόσο πιο θεραπευτικό να είναι άραγε το εμβόλιο που αναμένει όλη η ανθρωπότητα, από αυτές τις μαγικές και αξέχαστες ώρες στο Silesia Ring της Πολωνίας; Πόσο περισσότερο να σε θωρακίζει το φάρμακο κατά του Covid-19, αν και όποτε αυτό βρεθεί; Ανεβασμένη ψυχολογία, που σε ωθεί σε παρομοιώσεις και υπερβολές, αλλά -πιστέψτε μας- έχουμε δικαιολογία και επιχείρημα: Porsche Gran Turismo Sport για χθες, για τα επόμενα πενήντα χρόνια μας, για πάντα!_ Μ. Σαλ.

 

Silesia Ring

Παράδεισος! Μία εξαιρετική πίστα 3.636 μέτρων, με την απίστευτη άσφαλτο να κρατάει μοναδικά, ακόμα και σε μέρα με έντονη βροχόπτωση και πολλά τεχνικά και απαιτητικά κομμάτια. Καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι αναφερόμαστε σε ένα από τα Experience Center της Porsche, τα μοντέλα της οποίας φτάνουν ταχύτητες 200 χλμ./ώρα πριν από τα φρένα της ευθείας των 730 μέτρων.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!