Δοκιμές Test

Porsche Macan: Οδηγούμε τη «βασική» 2.0 245 PS

Πρόκειται για την πιο εμπορική Porsche, και ειδικά σε αυτή την έκδοση. Δοκιμάζουμε την Porsche Macan 2.0 των 245 ίππων με το PDK των 7 σχέσεων στη φαρέτρα της. Η διαδρομή μας; Η «Αθηναϊκή Ριβιέρα», όπως της αρμόζει!

Μια πραγματική καλλονή, ειδικά σε αυτές τις ανοιχτόχρωμες αποχρώσεις εντός και εκτός, μας περιμένει στη Μεταμόρφωση. Η μέρα καλοκαιρινή και εμείς αποφασισμένοι να την ευχαριστηθούμε και να τη ζήσουμε, σε μία από τις καλύτερες παραλιακές διαδρομές της οικουμένης. «Φύγαμε για Σούνιο!» το SMS μας στον Σ.Χ., γνωρίζοντας πως το ζει και αυτός μαζί μας, όπως κάθε φορά άλλωστε όταν κάποιο μέλος της σύνταξης του περιοδικού πιάνει στα χέρια του μια Porsche. Λαμπερό brand name, άμεσα συνυφασμένο με τον Πραγματικό Οδηγό και τα χρυσά 50 χρόνια του περιοδικού μας, που πλησιάζουν!

Porsche Macan

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

Η συγκεκριμένη Macan, στην ανανεωμένη -στα σημεία- εκδοχή της, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε εξοπλισμό, έχει ως είδηση κάτω από το θηριώδες εμπρός καπό της τον 2λιτρο κινητήρα των 245 ίππων, που την κάνει ακόμα πιο εμπορική, με το μικρότερο εκ των δύο SUV που έχει η Porsche στην γκάμα της να σημειώνει τη μία εμπορική επιτυχία μετά την άλλη, είτε αρέσει στους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της φίρμας είτε όχι.

Porsche Macan

Εμφανισιακά, οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με την προηγούμενη δεν είναι εκτενείς και περιορίζονται στη νέα αισθητική των ζαντών (από 18 έως και 21 ίντσες / 20άρες οι «δικές μας»), στο μέγεθος και στη διαμόρφωση των εμπρός αεραγωγών, στους ανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, στα λεπτότερα εμπρός φώτα και στο ενιαίο LED, που ενώνει τα οπίσθια φωτιστικά σώματα, σημείο αναφοράς θα λέγαμε του facelift, το οποίο παραπέμπει και στην αισθητική της νέας «911». Σε αυτήν τη σχεδιαστική πινελιά, άλλωστε, οφείλεται και το γεγονός ότι το μπουτόν για το ηλεκτρικό άνοιγμα της πόρτας του χώρου των αποσκευών (χωρητικότητας 488 έως 1.503 λίτρων) θες λίγη ώρα ώστε να το ανακαλύψεις, αφού είναι «κρυμμένο» στη βάση του πίσω υαλοκαθαριστήρα.

Porsche Macan

Η ανανέωση όμως είχε να κάνει και με τον εξοπλισμό και το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Πλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πληρέστατο πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων, όπως το σύστημα διατήρησης της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, το αυτόματο φρενάρισμα κτλ., τα οποία όσο περνάει ο καιρός συναντάμε σχεδόν σε κάθε αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε. Από εκεί και πέρα, στο ποιοτικότατο, ευχάριστο στην εμφάνιση και φιλόξενο εσωτερικό (μεταξόνιο: 2.807 χλστ.), οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν το αναβαθμισμένο γνωστό σύστημα διασύνδεσης Porsche Communication Management στην κεντρική κονσόλα, φιλοξενούμενο στη νέα full-HD οθόνη αφής των 10,9 πλέον ιντσών (από 7,2 στην προηγούμενη). Το «παρών» δίνει επίσης το σύστημα Connected Plus, το οποίο μεταδίδει live πληροφορίες για δεδομένα που αφορούν την κίνηση στους δρόμους.

Porsche Macan

Η είδηση, όμως, αφορά το 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.984 κ.εκ. με απόδοση 245 ίππους στις 5.000-6.750 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή τα 370 Nm από τις 1.600 και έως τις 4.500 σ.α.λ. Οι όποιες αρετές του απογειώνονται από την εξαιρετική -καθαρόαιμης Porsche- λειτουργία του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (PDK) των 7 σχέσεων. Αυτός ο συνδυασμός δείχνει να μην επηρεάζεται από τα 1.795 κιλά του συνόλου, αφού εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,7 δλ. και τελική ταχύτητα της τάξης των 225 χλμ./ώρα. Την ίδια ώρα, οι τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός με τους μεγάλους αεριζόμενους δίσκους (345 χλστ. εμπρός / 330 πίσω) εξασφαλίζουν εξαιρετικό -σε αίσθηση και απόδοση- φρενάρισμα.

Porsche Macan

Στην πράξη, όλα τα παραπάνω στοιχεία, που στο πρώτο άκουσμα μπορεί να φαντάζουν έως και αδιάφορα για μια Porsche, αποδεικνύονται αρκετά για να διατηρήσουν σε κορυφαίο επίπεδο τόσο τον premium όσο και τον sport χαρακτήρα του μοντέλου. Στρίβοντας με το γερμανικό SUV, συνηθίζεις αμέσως τις διαστάσεις του (4.696x1.923x1.624 χλστ.), πολύ πιο άμεσα σε σχέση με εκείνες μίας θηριώδους Cayenne, με τη θέση οδήγησης να είναι ακριβώς όπως τη θέλεις κάθε στιγμή. Μαγικό χαλί στον ανοιχτό δρόμο, αγχολυτική στις πατημένες καμπές και GT στο φιδίσιο δρόμο, με το σύστημα διεύθυνσης να είναι άμεσο και να περνάει πληθώρα πληροφοριών στα χέρια του οδηγού του.

Porsche Macan

Τα προγράμματα οδήγησης επιλέγονται από τον περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται δεξιά στο κάτω μέρος του συστήματος διεύθυνσης, και το Off Road από μπουτόν στην κεντρική κονσόλα. Οι διαφορές ανάμεσα στις επιλογές είναι παραπάνω από αισθητές, με τη μεταμόρφωση στο Sport και Sport+ να είναι εντυπωσιακή, ακόμη και σε αυτήν, τη «βασική» Macan. Στο κέντρο του περιστροφικού διακόπτη, μάλιστα, βρίσκεται και το πλήκτρο Sport Response, μέσω του οποίου, ακόμα και στη λειτουργία Normal, για 20 δευτερόλεπτα εμπλέκονται οι ρυθμίσεις του Sport+, επεμβαίνοντας έτσι στην απόδοση του κινητήρα, στην απόκριση του κιβωτίου, αλλά και στην ανάρτηση.

Porsche Macan

Χαμόγελο απ’ άκρη σ’ άκρη! Αυτό νιώθουμε κάθε φορά μέσα σε ένα μοντέλο Porsche, αυτό ζωγραφίστηκε στο πρόσωπό μας και πάλι. Ας είναι SUV, ας είναι η βάση στην γκάμα της Macan, δεν παύει να είναι μία αυθεντική Porsche από την πρώτη στιγμή που θα βάλεις στα... αριστερά το κλειδί στη μίζα και θα την απολαύσεις εντός και εκτός δρόμου, έως και την ώρα που θα την αφήσεις, κατεβαίνοντας απότομα από το συννεφάκι σου. Η τιμή της στην Ελλάδα είναι 85.900 ευρώ, με 97.400 ευρώ να κοστίζει η S των 354 ίππων, 115.900 ευρώ η GTS των 380 ίππων και 136.500 ευρώ η Turbo των 440 ίππων - οι τρεις τελευταίες 3λιτρες._ Μ. Σαλ.

Porsche Macan

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Macan
Συνημμένα Αρχεία

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου