top icon
Test Drive

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Kia Niro

Η ηλεκτρική έκδοση του Kia Niro, έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα του μοντέλου και να μειώσει σημαντικά το αποτύπωμά του, χωρίς εκπτώσεις στους άλλους τομείς, που αφορούν την πρακτικότητα και την άνεση.

Το Kia Niro στη νέα γενιά του σημείωσε σημαντικές αλλαγές στο χαρακτήρα του, με την σχεδιαστική προσέγγιση να ευεργετείται από την εν γένει φιλοσοφία της κορεατικής φίρμας, που δείχνει να διάγει μια συνεχώς ανοδική πορεία, με τις μοντέρνες, στα όρια του φουτουριστικού γραμμές να υπογραμμίζουν την αισθητική του.

Ξεχωρίζει από τη γενιά που αντικαθιστά, δείχνοντας πιο εστιασμένο στην οικογενειακή ταυτότητα της Kia, αλλά και πιο ελκυστικό. Το μικρομεσαίο οικογενειακό SUV, προάγει την άνεση, την πρακτικότητα, σε ένα πακέτο μοντέρνο, που έρχεται να συμπληρώσει μια υπερπλήρη γκάμα SUV, που περιλαμβάνει από το μικρό και εισαγωγικό μοντέλο, το Stonic, το πιο μεγάλο XCeed, αλλά και το μεγάλο Sportage.

Το Niro, με μήκος 4.420 χλστ., πλάτος 1.825 χλστ. και ύψος 1.570 χλστ., τοποθετείται ανάμεσα στα δύο τελευταία και αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση στα οικογενειακά SUV μηδενικών ρύπων, όσον αφορά πιο ειδικά την έκδοση της δοκιμής μας. Κάνουμε αυτή τη διευκρίνιση, γιατί το Niro διατίθεται πλέον και σε δύο άλλες εκδόσεις, μια full hybrid, αλλά και μία Plug-in υβριδική.

KIA NIRO EV 4troxoi test

Αναμφίβολα πιο προικισμένο πλέον, απευθύνεται σε ευρύτερη γκάμα αγοραστών, έχοντας ως κοινό παρονομαστή τις μειωμένες εκπομπές ρύπων, με την ηλεκτρική εκδοχή να αποτελεί την κορωνίδα της γκάμας του.

Όσον αφορά το σύστημα κίνησης, το Niro EV εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, απόδοσης 150 kW (204 ίππων) και 255 Nm ροπής, που στέλνουν τη δύναμη στους εμπρός τροχούς. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 64,8 kWh, έχοντας θεωρητική αυτονομία, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, από 460 έως 604 χιλιόμετρα, με την πρώτη τιμή να αφορά μικτή χρήση, ενώ τη δεύτερη κίνηση σε πόλη, όπου το σύστημα ανάκτησης ενέργειας λειτουργεί ευεργετικά στον τομέα της εμβέλειας.

Αιχμηρή σχεδίαση…

Η σχεδιαστική προσέγγιση του νέου Niro δεύτερης γενιάς, κόβει κάθε δεσμό με το μοντέλο που αντικαθιστά και ξεχωρίζει για την ένταση που βγάζει από όποια πλευρά και αν το κοιτάξεις. Από την άλλη όμως δεν κρύβει τους στενούς δεσμούς του με τα μεγαλύτερα Sportage, αλλά και το ίδιας ηλεκτρικής φιλοσοφίας EV6.

Το εμπρός μέρος που έχει την υποδοχή φόρτισης αποτελεί την ταυτότητα του μοντέλου, με την τρίτη κολώνα και τα πίσω φωτιστικά σώματα σχήματος μπούμερανγκ, που την αγκαλιάζουν να δίνουν μια ένταση στην εικόνα. Οι λεπτομέρειες σε γυαλιστερό μαύρο, δημιουργούν μια όμορφη διχρωμία, χωρίς όμως να «φωνάζουν».

Πρακτικότητα…

Στο εσωτερικό, αυτό που σε κερδίζει με την πρώτη ματιά είναι η αναβαθμισμένη ποιότητα. Επιβεβαιώνεται και με την αφή, καθώς έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά υψηλής ποιότητας, ανακυκλωμένα και φιλικά προς το περιβάλλον. Σχεδιαστικά, δανείζεται στοιχεία από το EV6, με τη διπλή οθόνη, για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, 10,25 ιντσών, να μην αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Δεν αντιγράφει, αλλά αξιοποιεί τα καλά στοιχεία από τα αδελφά μοντέλα, έχοντας ως προτεραιότητα την άνεση και την πρακτικότητα. Κάτι που υπογραμμίζεται και από τις θήκες, που είναι αρκετές για να φιλοξενήσουν με χαρακτηριστική ευκολία όλα τα μικρότερα ή μεγαλύτερα αντικείμενα της καθημερινότητας.

KIA NIRO EV 4troxoi test

Η εργονομία μοιάζει χωρίς ψεγάδι, εφόσον εξοικειωθείς με τα ψηφιακά καλούδια του εσωτερικού, με τις πληροφορίες να είναι διαθέσιμες εύκολα και εμπρός από τα μάτια του οδηγού. Η μικρή οθόνη ελέγχου του κλιματιστικού, στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ενισχύει με τη σειρά της το δείκτη εργονομίας, όπως επίσης και το όμορφο τιμόνι με τα δύο μπράτσα και τα χειριστήρια για τον έλεγχο των βασικών επιμέρους λειτουργιών.

Ο επιλογέας ταχυτήτων(Shift-By-Wire) έχει περιστροφικό διακόπτη, με τις κλασικές επιλογές D (Drive), N (Neutral) και R (Reverse), ενώ στο κέντρο του υπάρχει η θέση P (Parking) η οποία ενεργοποιείται και αυτόματα όταν ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο και σε περίπτωση που ο οδηγός την ξεχάσει.

Ευρυχωρία…

Με μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.720 χλστ. (+20 χλστ. από το προηγούμενο), το νέο ηλεκτρικό Kia Niro προσφέρει περισσότερο από ικανοποιητική ευρυχωρία στο εσωτερικό του. Οι εμπρός επιβαίνοντες απολαμβάνουν ανέσεις κορυφαίου επιπέδου, κάτι που ισχύει και για τους πίσω. Δεν θα υπάρξουν παράπονα, ακόμα και το ύψος τους ξεπερνάει το μέσο όρο, τόσο όσον αφορά το χώρο για πόδια και γόνατα, όσο και το κεφάλι.

KIA NIRO EV 4troxoi test

Στην ηλεκτρική έκδοση της δοκιμής μας, η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα, κλέβει κάποιο χώρο, σε ύψος από την καμπίνα, με τους επιβάτες που έχουν πιο μακριά πόδια να το νιώθουν πιο έντονα καθώς τα γόνατά τους έρχονται πιο ψηλά. Κανένα πρόβλημα φυσικά για τους κανονικού αναστήματος ανθρώπους, όπως και για τα παιδιά. Για τα τελευταία η Kia έχει εξοπλίσει το Niro με δύο ISOFIX για παιδικά καθίσματα.

Ο χώρος για τις αποσκευές είναι μεγάλος και κανονικού σχήματος, με όγκο 475 λίτρα. Όταν μάλιστα αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων η τιμή εκτοξεύεται στα 1.392 λίτρα. Φυσικά, όπως μας έχουν συνηθίσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχει και έναν ακόμα χώρο κάτω από το εμπρός καπό, το επονομαζόμενο «frunk», το οποίο μπορεί, με όγκο 20 λίτρων να φιλοξενήσει τα καλώδια φόρτισης, αφήνοντας «καθαρό» το χώρο αποσκευών.

KIA NIRO EV 4troxoi test

Στο δρόμο…

Στο Kia Niro EV προβάδισμα έχει η άνεση, έναντι της σπορ διάθεσης, κάτι που ταιριάζει γάντι με τον οικογενειακό χαρακτήρα ενός ηλεκτρικού SUV. Η ανάρτηση, της οποίας η αρχιτεκτονική αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχει ήπια ρύθμιση. Προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης και άνεση υψηλού επιπέδου, με το ηλεκτρικό Niro να έχει ένα «αφράτο» εν γένει πάτημα, που θα εκτιμηθεί δεόντως από μεγάλο μέρος του κοινού.

Εντελώς αθόρυβο στις χαμηλές ταχύτητες, με καλή μόνωση, που δεν αφήνει να περάσει στο εσωτερικό του ούτε ο ήχος από τα ελαστικά. Τα τελευταία, με διάσταση 215/55 R 17, μοιάζουν επίσης να είναι η χρυσή τομή, καθώς φιλτράρουν αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, παρέχοντας παράλληλα καλά επίπεδα πρόσφυσης, ενισχύοντας έναν πιο fun to drive χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το τιμόνι με τη σειρά του, έχει αρκετή υποβοήθηση, που το καθιστά ελαφρύ και ξεκούραστο, ειδικά μέσα στην κίνηση της πόλης.

KIA NIRO EV 4troxoi test

Τα paddles πίσω από το διάκτινο τιμόνι επιτρέπουν στην οδηγό να ρυθμίσει τα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας. Από ελεύθερο coasting, χωρίς αντίσταση, μέχρι το επίπεδο πέντε, που φρενάρει το αυτοκίνητο αρκετά, σε βαθμό που μπορείς να κινηθείς με ένα πεντάλ. Το βάρους 1.682 κιλών Niro EV επιταχύνει δυναμικά από στάση, κάνοντας το τυπικό 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, με τη μέγιστη ταχύτητα να ορίζεται στα 167 χλμ./ώρα.

Σε συνθήκες ταξιδιού, το ρυθμό του ταχυμέτρου ακολουθεί και αυτό του μετρητή dB, με τα επίπεδα θορύβου σε υψηλές ταχύτητες να αυξάνονται, χωρίς ωστόσο να κουράζουν. Ίσως φαίνονται περισσότερο, διότι σε κακομαθαίνει στις χαμηλές ταχύτητες, με την εντελώς αθόρυβη λειτουργία του. Από την άλλη και όσον αφορά την αυτονομία του, σε συνθήκες δοκιμής, αυτή ξεπερνάει μέσα στην πόλη τα 450 χιλιόμετρα και μπορεί να ανέβει ακόμα περισσότερο με «ελαφρύ» πόδι, ενώ η αντίστοιχη τιμή σε μικτή χρήση και αυτοκινητόδρομο είναι αυτή των 380 χιλιομέτρων.

Όσον αφορά τη φόρτιση, το ηλεκτρικό Kia Niro σε συνθήκες ταχείας διαδικασίας με ισχύ 100 kW, απαιτεί 45 λεπτά για το 10% έως 80%, ενώ με 50άρι φορτιστή ο αντίστοιχος χρόνος είναι 65 λεπτά της ώρας. Σε φορτιστή 7 kW μια φουλ φόρτιση διαρκεί 9 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με 11άρι ο χρόνος μειώνεται στις 6 ώρες και 20 λεπτά.

Στο ταμείο…

Το νέο ηλεκτρικό Kia Niro είναι ένα αξιόλογο οικογενειακό SUV, με υψηλό δείκτη άνεσης και πρακτικότητας, που αποτελεί και το μέγα ζητούμενο σε αυτή την κατηγορία, ενώ στη νέα γενιά του είναι και σημαντικά πιο ελκυστικό, με μοντέρνα προσέγγιση και… καθαρές γραμμές που ακολουθούν την οικογενειακή ταυτότητα της εταιρείας. Φυσικά δεν του λείπει η τεχνολογία, άνεσης και ασφάλειας, που αναβαθμίζουν ακόμα περισσότερο το σύνολο.

Στα θετικά του ανήκει φυσικά η μεγάλη εργοστασιακή εγγύηση, που αφορά όλο το αυτοκίνητο και φτάνει τα 7 χρόνια ή τα 100.000 χιλιόμετρα και δεν έχει ανταγωνισμό στην αγορά. Όσον αφορά την εγγύηση της μπαταρίας, αυτή ανέρχεται σε 10 χρόνια ή στα 100.000 χιλιόμετρα, όποιο έρθει πρώτο και ισχύει για 70% της χωρητικότητάς της και να μην πέσει κάτω από αυτό το ποσοστό.

Υπολογίζοντας την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» η τιμή του νέου ηλεκτρικού Kia Niro διαμορφώνεται στα 37.990 ευρώ όσον αφορά την εισαγωγική έκδοση Dynamic, ενώ διαθέσιμες είναι ακόμα δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, Titanium και Special Edition, με τιμές 39.990 και 42.990 ευρώ αντίστοιχα.

Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης

KIA NIRO EV 4troxoi test

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KIA NIRO EV
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: ηλεκτροκινητήρας >ΙΣΧΥΣ: 150 kW (204 ίπποι) >ΡΟΠΗ: 255 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 64,8 kWh  >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.420×1.825×1.570 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.720 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 475-1.392 λίτρα (+20 λίτρα για τον εμπρός αποθηκευτικό χώρο) >ΒΑΡΟΣ: 1.682-1.739 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 167 χλμ./ώρα >AYTONOMIA: 460 – 604 χλμ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • KIA NIRO EV 4troxoi test
  • KIA NIRO EV 4troxoi test
  • KIA NIRO EV 4troxoi test
  • KIA NIRO EV 4troxoi test
  • KIA NIRO EV 4troxoi test
  • KIA NIRO EV 4troxoi test
  • KIA NIRO EV 4troxoi test
  • KIA NIRO EV 4troxoi test
  • KIA NIRO EV 4troxoi test
  • KIA NIRO EV 4troxoi test
  • KIA NIRO EV 4troxoi test
  • KIA NIRO EV 4troxoi test
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ