X
Test Drive

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Honda e:Ny1

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Honda, με το ιδιαίτερο όνομα, e:Ny1, είναι, τεχνολογικά το πιο προηγμένο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας, που δείχνει το δρόμο.

Το Honda e:Ny1 είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV στη γκάμα της Honda, αλλά το δεύτερο στη σειρά παρουσίασης για την Ευρώπη, το οποίο, όπως η ίδια η ιαπωνική εταιρεία τονίζει, μπορεί να αποτελέσει το ιδανικό σημείο εισόδου στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων.

Κάτι που υποστηρίζει με την γνώριμη αισθητική του, με τις απαλές γραμμές, που αποφεύγει τις υπερβολές, την τεχνολογία του, αλλά και το μελετημένα εσωτερικό, με την έξυπνη αρχιτεκτονική και την περισσότερη από ότι οι διαστάσεις του υπόσχονται, ευρυχωρία.

Σχεδίαση που… ηλεκτρίζει

Η σχεδίαση του e:Ny1 ακολουθεί τη νέα φιλοσοφία της Honda για τα ηλεκτρικά οχήματα, πατώντας στην πλατφόρμα e:N Architecture F, η οποία θα χρησιμοποιηθεί από την ιαπωνική εταιρεία σε παγκόσμιο επίπεδο, σε μοντέλα του «είδους» με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Οι δεσμοί του με το υβριδικό HR-V είναι εμφανείς, καθώς μοιράζονται την ίδια βάση, με το e:Ny1 να διακρίνεται για την… ηλεκτρική του προσέγγιση.

Αυτή περιλαμβάνει νέο εμπρός μέρος, με κλειστή μάσκα, κατά τα πρότυπα των ηλεκτρικών μοντέλων, με τις γραμμές να είναι εξίσου κομψές, όπως αυτές υποστηρίζονται από τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τους «κρυμμένους» στο κάτω μέρος προβολείς, αλλά και τη θύρα φόρτισης που φωλιάζει πίσω από το σήμα της εταιρείας στο κέντρο της μετόπης.

Το πλατύ καπό με τους φουσκωμένους θόλους ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους, αλλά και τη δυναμική του σχεδιασμού, με το προφίλ να παραπέμπει σε κουπέ μοντέλο, χάρη στην έξυπνη προσέγγιση του πίσω μέρους, με το κυρτό τελείωμα της οροφής και τις κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών. Πίσω, η φωτιζόμενη μπάρα, που καταλαμβάνει όλο το πλάτος δημιουργεί τη φωτεινή υπογραφή του μοντέλου.

Ευελιξία και ευρυχωρία

Στην πράξη και όσον αφορά τις διαστάσεις του e:Ny1, είναι παρόμοιες με του HR-V, με  μήκος 4.387 χλστ., πλάτος 1.790 χλστ., ύψος 1.584 χλστ. και μεταξόνιο 2.607 χλστ. Ακροβατεί ανάμεσα στα B και C-SUV, με σαφείς βλέψεις προς τα επάνω, κάτι που υποστηρίζει και με τους διαθέσιμους χώρους του. Πατάει σε τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά 225/50, οι οποίοι μαζί με τους κοντούς προβόλους, διαμορφώνουν με SUV σιλουέτα που δεν κρύβει το δυναμισμό της.

Οι compact διαστάσεις του υπόσχονται ευελιξία, την οποία θα εκτιμήσεις στην καθημερινότητα της πόλης. Το γρήγορο τιμόνι του, με 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη, είναι ελαφρύ και «κόβει» όσο απαιτείται για να κάνει ευκολότερη την κίνηση στα στενά. Στην άνεση της οδήγησης έρχεται να προτεθεί και αυτή του εσωτερικού. Σχεδιασμένο με γνώμονα την ευρυχωρία, ακολουθεί τα υψηλά πρότυπα της Honda όσον αφορά την ποιότητα, κάτι που διαπιστώνεις τόσο με την πρώτη ματιά, όσο και δια της αφής.

Μαλακά πλαστικά στην πλειονότητά του, καλά συναρμολογημένα, με έξυπνες λεπτομέρειες σχεδιαστικά, όπως οι οριζόντιοι αεραγωγοί που ενσωματώνονται όμορφα στο ταμπλό, χαρίζουν αναμφίβολα μια premium αίσθηση.

Η μεγάλη οθόνη αφής των 15,1 ιντσών κλέβει την παράσταση και δένει όμορφα με το σύνολο, αντιδρώντας άμεσα στις εντολές, με δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης Apple CarPlay και ενσύρματης Android Auto. Είναι χωρισμένη σε τρία τμήματα, για να κάνει πιο εύκολη της πρόσβαση στην πληροφορία. Το σύστημα πλοήγησης προβάλλεται στο πάνω μέρος, ενώ οι πληροφορίες του αυτοκινήτου στη μέση και στο κάτω είναι καρφιτσωμένα τα χειριστήρια του κλιματιστικού.

Ανάλογα, ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων με διαγώνιο 10,25 ίντσες, που δίνει τη δυνατότητα εξατομικευμένης προβολής, ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Αν και η τεχνολογία είναι πλούσια στο e:Ny1, το περιβάλλον είναι φιλικό και ευχάριστο για το χρήστη, εστιάζοντας στην άνεση και την ασφάλεια.

Κάτω από το πάτωμα βρίσκεται η μπαταρία των 61,9 kWh αξιοποιήσιμης χωρητικότητας (68,8 kWh συνολική), που διαμορφώνει και την αρχιτεκτονική του εσωτερικού. Έτσι, οδηγός και επιβαίνοντες κάθονται ψηλά, σε εποπτική θέση, έχοντας απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 361 λίτρα σε κανονικές συνθήκες, με την τετραγωνισμένη σχεδίαση να κάνει πιο εύκολη τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Επιπλέον με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή διευρύνεται στα 1.176 λίτρα.

Αποδοτικότητα…

Το e:Ny1 έχει σχεδιαστεί με γνώμονα της αποδοτικότητα. Κάτι που διαπιστώνεις από τα πρώτα μέτρα που θα κάνεις πίσω από το τιμόνι. Η αμεσότητα που προσφέρει ο ηλεκτρικός κινητήρας καθιστά εύκολη την επιτάχυνση, ενώ το σύστημα ανάκτησης λειτουργεί υποδειγματικά, μειώνοντας την κατανάλωση και αυξάνοντας την αυτονομία, η οποία φτάνει τα 412 χιλιόμετρα, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία και δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Μέσα στην πόλη μοιάζει ιδανικός… σύντροφος, καθώς επιταχύνει και φρενάρει με τη σκέψη, διατηρώντας την ενέργεια ψηλά, που απαιτεί το ζητούμενο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μειώνοντας το «άγχος της αυτονομίας» που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα του είδους. Ήσυχο, τόσο από το σύστημα κίνησης, όπως είναι αναμενόμενο εξάλλου, αλλά και από τους εξωτερικούς θορύβους, τους οποίους η καλά μελετημένη μόνωση φροντίζει να κρατά εκτός της καμπίνας. Από την άλλη, ένας χαρακτηριστικός ήχος που εκπέμπει το αυτοκίνητο στις χαμηλές ταχύτητες ενημερώνει τους πεζούς έγκαιρα.

Η απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα είναι 150 kW (204 ίπποι) και 310 Nm ροπής, τα οποία είναι άμεσα διαθέσιμα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Ο επιλογέας δεν είναι συνηθισμένος, αλλά έχει τη μορφή πλήκτρων που είναι τοποθετημένα στη βάση της κεντρικής κονσόλας, με τα αρχιγράμματα D (Drive), N (Neutral), R (Reverse) και P (Parking). Απελευθερώνουν χώρο και ενισχύουν το «λιτό» της σχεδίασης που επιθυμούν οι Ιάπωνες για το e:Ny1. Πίσω του βρίσκουν χώρο δύο ποτηροθήκες, ενώ δίπλα τους είναι το πλήκτρο για τα προγράμματα οδήγησης και το ηλεκτρονικό χειρόφρενο, ενώ εμπρός από τον επιλογέα υπάρχουν, η βάση για ασύρματη φόρτιση smartphone και θύρες USB.

Παρά τα 1.730 κιλά του, το e:Ny1 επιταχύνει δυναμικά, κάνοντας το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα, με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Με το πόδι στο πάτωμα σίγουρα δεν είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς έτσι επηρεάζεται δραματικά η αυτονομία του. Αλλά σε κάθε περίπτωση, ακόμα και έτσι, το ιαπωνικό SUV, έχει τη δυνατότητα να προσφέρει με ταχεία φόρτιση 100 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 11 λεπτά της ώρας. Επίσης, με χρήση ταχυφορτιστή DC, επιτρέπει τη φόρτιση από 10% έως 80% σε 45 λεπτά, ενώ με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), για το ίδιο ποσοστό απαιτούνται 6 ώρες.

Στο δρόμο το ιαπωνικό SUV είναι σφιχτό, με καλό έλεγχο των κινήσεων και του βάρους, που μεταφράζεται όμως σε κάποιο συμβιβασμό όσον αφορά την άνεση, που περισσότερο σε έντονες κακοτεχνίες. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή με τον θόρυβο που περνάει από το δρόμο στο εσωτερικό να είναι περιορισμένος. Η κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές, κάτι που θα εκτιμήσεις σε δρόμο με στροφές.

Παρά την άμεση απόδοση, η δύναμη περνάει μετρημένα στους εμπρός τροχούς, παρέχοντας έτσι καλή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Σε κάθε περίπτωση ταξιδεύει ήσυχα, αποτελώντας αγχολυτικό στην καθημερινότητα, με την ευκολία που προσφέρει στην οδήγηση και την ασφάλεια που υπογράφει η σουίτα τεχνολογιών Honda Sensing, με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Στο ταμείο…

Το νέο Honda e:Ny1, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Honda είναι, όπως υποστηρίζει η ίδια η εταιρεία, το ιδανικό σκαλοπάτι για τη μετάβαση στον κόσμο των ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Έχει τα στοιχεία εκείνα που το κάνουν ελκυστικό, τόσο όσον αφορά την αισθητική του, όσο και την τεχνολογία, ασφάλειας άνεσης και κίνησης.

Η αποδοτικότητα είναι από τα καλά χαρτιά του, όπως και η ποιότητα. Μπορεί να υπολείπεται στον τομέα των αποθηκευτικών χώρων, αλλά σε αποζημιώνει με την ευρυχωρία για τους επιβαίνοντας, η οποία είναι ψηλά στη λίστα των αρετών του. Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με κοινό παρονομαστή την πληρότητα του επιπέδου εξοπλισμού, με εισαγωγική την Elegance που στοιχίζει 53.900 ευρώ και πιο πάνω την Advance με τιμή 58.300 ευρώ και διαθέτει επιπλέον την πρώτης, θερμαινόμενο τιμόνι, Honda Parking Pilot, Premium ηχοσύστημα και πανοραμική γυάλινη οροφή. Στις παραπάνω τιμές δεν έχει υπολογιστεί το όφελος της κρατικής επιδότησης που ανέρχεται στα 8.000 ευρώ, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα απόσυρσης παλαιού οχήματος με επιπλέον όφελος 1.000 ευρώ, που διαμορφώνει τις τιμές στα 44.900 ευρώ και 49.300 ευρώ αντίστοιχα.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

HONDA e:Ny1

ΙΣΧΥΣ: (150 kW) 204 ίπποι >ΡΟΠΗ: 310 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: μίας σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 68,8 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.387×1.790×1.584 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.607 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 361 – 1.176 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.730 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 18,2 kWh/100 χλμ.  >AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 390 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% (AC): 6 ώρες (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% (DC): 45 λεπτά (100 kW) >ΤΙΜΗ: από 44.900 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιδότηση)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!