X
Test Drive

Seres 5: Δοκιμάζουμε το AWD 80 kWh των 585 ίππων

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το AWD Seres 5 των 585 ίππων και ροπής 940 Nm. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό premium Sport SUV το οποίο καταφέρνει να συνδυάζει υψηλή ποιότητα και απόδοση, αφού πρωτίστως σε κερδίζει με τη γενικότερη εμφάνισή του.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Πρωτοαντικρίσαμε τις δημιουργίες της κινεζικής φίρμας μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο στο Μόναχο, στη γερμανική έκθεση αυτοκινήτου, αλλά δεν πιστεύαμε πως θα τις αντικρίζαμε τόσο σύντομα στους ελληνικούς δρόμους. Καθώς η Seres αντιπροσωπεύεται ήδη στη χώρα μας από τη Σπανός ΑΕ, μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε το πληθωρικό και εντυπωσιακό Seres 5 των 585 ίππων.

Seres 5: Με την πρώτη ματιά…

Τις ημέρες που είχαμε στην κατοχή μας το πράσινο (Pine Frost Green – ένα από τα 8 διαθέσιμα εξωτερικά χρώματα στην γκάμα του) Seres 5, δε θα ήταν καθόλου υπερβολή να πούμε ότι προκάλεσε καλώς εννοούμενη ταραχή, σε κάθε του δημόσια εμφάνιση. Πολλοί ξαφνιάστηκαν με το όνομα που αναγράφεται εμπρός και πίσω, κάνοντας και τον αναμενόμενο συσχετισμό με την ομώνυμη (με δύο «ρ» όμως εκείνη) πόλη της Μακεδονίας. Άλλοι, παρατηρώντας το μόνο στο προφίλ και μαζί με τα αυτοκόλλητα του περιοδικού, αναρωτήθηκαν ακόμα και αν πρόκειται για τη νέα… Macan (σ.σ.: σε στυλ Porsche και το κλειδί του), όλοι όμως ανεξαιρέτως ήταν εντυπωσιασμένοι με τη σιλουέτα του.

Το Seres 5 συνδυάζει τον καλαίσθητο σχεδιασμό εσωτερικά και εξωτερικά (έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,278 Cd), LED φώτα ημέρας που αντλούν έμπνευση από το ελληνικό γράμμα «Σ», μοναδική σχεδίαση παραθύρων με σχήμα φύλλου ελιάς και πλευρική γραμμή «Dolphin Leap», που αναπαριστά την κίνηση ενός δελφινιού κατά το άλμα του έξω από το νερό.

Το αμάξωμα του Seres 5 διαθέτει μήκος 4.710 χλστ., πλάτος 1930 χλστ. και ύψος 1.620 χλστ., ενώ το μεταξόνιό του διαμορφώνεται στα 2.875 χλστ. Το αυτοκίνητο διαθέτει ανάρτηση η οποία υιοθετεί διπλά ψαλίδια με αντιστρεπτική δοκό εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, απέχει από το έδαφος 160 χλστ. και το βάρος του διαμορφώνεται από 2.220 έως 2.360 κιλά, ανάλογα με την έκδοση. Την εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση συμπληρώνουν οι μεγάλοι τροχοί με ελαστικά Pirelli P Zero διάστασης 255/45 R20.

Ανοίγοντας τις πόρτες του, αποκαλύπτεται μια καμπίνα που δημιουργεί ατμόσφαιρα πολυτέλειας αλλά και άνεσης για τον οδηγό και το πλήρωμα. Το εσωτερικό είναι επενδυμένο με δέρμα Nappa, διαθέσιμο σε 5 χρωματικές επιλογές. Σε αυτό πρωταγωνιστούν μία HD οθόνη 15,6 ιντσών στην κεντρική κονσόλα και ο ψηφιακός πίνακας oργάνων LCD 12.3΄΄. Κάθεσαι καλά, βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση, και μόνο αν είσαι πολύ απαιτητικός θα σημειώσεις ότι για το επίπεδό του θα ήθελες και καθίσματα που να αγκαλιάζουν ακόμα καλύτερα το σώμα.

Αφού «ψαρώσεις» με την εξωτερική εμφάνιση, εν συνεχεία εντυπωσιάζεσαι με το άνετο και ποιοτικό εσωτερικό. Highlight η κεντρική οθόνη αφής των 15,6 ιντσών, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών (σε συνδυασμό και με Head-Up Display) αλλά και το γεγονός ότι μπορείς να φτιάξεις όπως ακριβώς θέλεις την ατμόσφαιρα μέσα από τον Ambient φωτισμό των 64 χρωμάτων.

Για την εύρεση της ιδανικής θέσης βοηθάει το γεγονός ότι τα καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα 12 κατευθύνσεων, αν και η πλάτη καθίσματος είναι λίγο σκληρή, και ίσως οι κάπως μεγαλύτεροι σωματότυποι να μη βολευτούν τέλεια στο τέλος της ημέρας. Η ποιότητα των υλικών, όπως και η καλή συναρμογή τους, σε κάνει να χαμογελάς, ενώ δύσκολα μπορείς να πάρεις τα μάτια σου πάνω από την τεράστια κεντρική οθόνη, με τα γραφικά της -κακά τα ψέματα- να μπορούσαν να είναι και καλύτερα. Μπροστά από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου υπάρχουν δύο θέσεις για επαγωγική φόρτιση κινητών τηλεφώνων (40W), ενώ προσφέρονται ακόμα δύο θύρες TypeC και δύο USB. Εντυπωσιακή και η πανοραμική γυάλινη οροφή που φωτίζει το καλαίσθητο και φιλόξενο εσωτερικό, ενώ όσον αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους στο πίσω μέρος είναι από 367 έως 723 λίτρα και στο εμπρός 67 λίτρα.

Καθίσματα με δερμάτινη επένδυση Nappa, αεριζόμενα, θερμαινόμενα, με λειτουργία μασάζ. Για την εύρεση της ιδανικής θέσης, βοηθάει το γεγονός ότι τα καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα 12 κατευθύνσεων, αν και η πλάτη καθίσματος είναι λίγο σκληρή.

Seres 5: Εκτίναξη

Ωραία η θεωρία, αλλά τι γίνεται στην πράξη με το Seres 5; Εδώ αξίζει να προαναφέρουμε ότι η γκάμα του μοντέλου περιλαμβάνει τρεις επιμέρους εκδόσεις, αν και προς το παρόν την ελληνική αγορά αφορά η «μεσαία», αυτή της δοκιμής μας. Συγκεκριμένα, η βασική είναι με κίνηση στους πίσω τροχούς, μπαταρία 80 kWh, απόδοσης 300 ίππων και μέγιστης ροπής 420 Nm. Ακολουθεί η «δική μας» τετρακίνητη με μπαταρία επίσης 80 kWh, αλλά απόδοσης 585 ίππων και ροπής 940 Nm(!), και η κορυφαία, επίσης AWD και με τα ίδια στοιχεία απόδοσης με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αλλά με μπαταρία χωρητικότητας 90 kWh. Η τεχνολογία των συσσωρευτών είναι ιόντων λιθίου (τύπου LiFePO4) στις δύο πρώτες περιπτώσεις και «SemiSolid State» στην τρίτη.

Όσον αφορά τις επιδόσεις, το Seres 5 διαθέτει επιτάχυνση από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις… 3,7 δλ. στην κορυφαία του έκδοση με την μπαταρία των 90 kWh, και 4,2 δλ. στην επίσης 4κίνητη με την «80άρα», όπως το μοντέλο της δοκιμής μας, ενώ και στις δύο αυτές περιπτώσεις η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 200 χλμ./ώρα. Στην πρώτη περίπτωση η συνδυαστική αυτονομία κατά WLTP είναι τα 530 χλμ. και στη δεύτερη τα 483 χλμ. Τέλος, οι επιδόσεις της «μικρής» έκδοσης (κίνηση στους πίσω τροχούς) διαμορφώνονται αντίστοιχα στα 6,8 δλ. και τα 180 χλμ./ώρα, ενώ η συνδυαστική αυτονομία της στα 500 χλμ.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το 30%-80% της φόρτισης πραγματοποιείται από 25 έως 27 λεπτά σε φορτιστή 100 kW και από 3,6 έως 4,1 ώρες σε «11άρη» εναλλασσόμενου ρεύματος.

Μέσα από το μενού της κεντρικής οθόνης, εντοπίζουμε στις οδηγικές ρυθμίσεις τα πέντε διαθέσιμα προγράμματα (Economy, Comfortable, Sport, Race και Personalize), αποφασίζοντας έπειτα από αρκετά χιλιόμετρα μαζί του ότι το Comfortable του ταιριάζει άψογα για την καθημερινότητα, τόσο εντός πόλης όσο και στο ταξίδι, όπου μπορεί να κινηθεί χωρίς ανεφοδιασμό, και μάλιστα με κανονικές ταχύτητες, για περίπου 400 χιλιόμετρα.

Όταν αποφασίσεις να ανεβάσεις ρυθμό, πατάς πάνω στην τετρακίνηση, στην καλορυθμισμένη ανάρτηση και απολαμβάνεις την οδήγηση, με μοναδικό μεμπτό σημείο την ώρα της «μάχης» το ελαφρύ τιμόνι που διατίθεται ως προεπιλογή. Πρόκειται πάντως για κάτι που ρυθμίζεται μέσα από την κεντρική οθόνη (Comfortable, Standard και Sport), αλλά είναι εφικτή η αλλαγή της από το Comfortable, μόνο αφού πρώτα απενεργοποιηθεί το Lane Assist μέσα από το Driver Assistance, με την επιλογή Sport να αποτελεί μονόδρομο για γρήγορη οδήγηση.

Παρά τη δύναμη και την τεράστια ροπή, δεν υπάρχουν οι απότομες αντιδράσεις ή οι… υστερικές συμπεριφορές που μας είχαν συνηθίσει τα γρήγορα ηλεκτρικά της πρώτης εποχής, με τη δύναμη να τοποθετείται αποτελεσματικά στο δρόμο. Το μεγάλο βάρος της κατασκευής (2.360 κιλά – 2.220 κιλά η βασική πισωκίνητη έκδοση), βέβαια, φαίνεται όταν αποφασίσεις να στρίψεις μαζί του, όπως και στο φρενάρισμα σε κατηφορική γρήγορη διαδρομή, αλλά και πάλι το σύνολο ανταποκρίνεται με αξιοπρέπεια. Σημαντικό ρόλο εδώ παίζουν η τετρακίνηση, τα ελαστικά που προαναφέραμε αλλά και το σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω. Μοναδική μας ένσταση σε αυτό το σημείο η αίσθηση του πεντάλ των φρένων, την οποία θα θέλαμε καλύτερη, αν και στο τέλος της ημέρας αποδεικνύονται αποτελεσματικά.

Seres 5: Εντυπωσιακό!

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με το συνολικό πακέτο των όσων προσφέρει, αν διέθετε το σήμα κάποιου μεγάλου ευρωπαϊκού εργοστασίου, θα κόστιζε ίσως κοντά στα 80.000 ευρώ. Βέβαια, θυμίζουμε εδώ την παγκόσμια κυριαρχία των αμερικάνικων μοντέλων Tesla, βασισμένων σε ακόμα καλύτερο και πιο ελκυστικό τιμοκατάλογο και από αυτό.

Παρ’ όλα αυτά, το Seres 5 έμελλε να κλέψει την παράσταση από την πρώτη του κιόλας εμφάνιση στους ελληνικούς δρόμους, δίνοντας μια αδιαμφισβήτητη παράσταση νίκης. Αυτό που μένει όμως τώρα είναι το πραγματικά δύσκολο. Μπορεί άραγε να κερδίσει την εμπιστοσύνη όσων έχουν να διαθέσουν αυτού του επιπέδου μπάτζετ για το δικό τους premium SUV, και αν ναι, πόσο γρήγορα μπορεί να το πετύχει; Η εμπειρία του ομίλου Σπανός ΑΕ θα μετρήσει πολύ σε αυτό το σημείο, ενώ σύντομα η γκάμα θα εμπλουτιστεί και θα μεγαλώσει.

Το Seres 5 είναι άμεσα διαθέσιμο στην έκδοση 4WD 80 kW με τελική λιανική τιμή τα 58.500 ευρώ με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Οι υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου θα είναι διαθέσιμες από το καλοκαίρι και έπειτα, ενώ, όπως όλα δείχνουν, δε θα δούμε στη χώρα μας το μικρότερο Seres 3 (μήκους 4.415 χλστ.), αλλά θα έρθει η ναυαρχίδα της εταιρείας, το 5μετρο Seres 7, στο τέλος της χρονιάς._ Μ. Σαλ.

SERES 5 AWD 80 kWh 585 PS

ΙΣΧΥΣ: 585 ίπποι (430 kW) >ΡΟΠΗ: 940 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 80 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.710x1.930x1.620 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.875 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 367-723 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.360 κιλά >ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Διπλά ψαλίδια εμπρός – Ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων πίσω >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 4,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 22,5 kWh/100 χλμ. (εργοστασιακή WLPT: 17,3 kWh/100 χλμ.) >AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 400 χλμ. (συνδυασμένη WLPT: 483 χλμ.) >ΦΟΡΤΙΣΗ 30%-80% (DC 100 kW): 25 λεπτά >ΦΟΡΤΙΣΗ 30%-80% (AC, Wallbox 11 kW): 3,6 ώρες >ΤΙΜΗ: 58.500 ΕΥΡΩ (με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά»).

ΥΠΕΡ ΚΑΙ ΚΑΤΑ
SERES 5
ΥΠΕΡ//ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ//ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ//ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΚΑΤΑ//ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΑΡΚΑΣ//ΑΙΣΘΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ//ΕΛΑΦΡΥ ΤΙΜΟΝΙ ΩΣ ΠΡΟΕΠΙΛΟΓΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!