X
Επικαιρότητα

Αποκάλυψη για το νέο Audi Q3 Sportback

Η Audi παρουσίασε την πιο σπορτίφ έκδοση του Q3 σε μία προφανή προσπάθεια των ανθρώπων από το Ingolstadt να αντιπαρατεθούν με τον ομοεθνή ανταγωνισμό της κατηγορίας.

Αρχικά, όλες οι πληροφορίες συνέτειναν ότι η Audi θα «βαφτίσει» την κουπέ και πιο σπορτίφ σε χαρακτήρα, εμφάνιση και συμπεριφορά έκδοση του Q3 αξιοποιώντας το κατοχυρωμένο από τη γερμανική φίρμα όνομα Q4. Εν τέλει όμως οι ιθύνοντες της Audi επέλεξαν να διατηρήσουν, για λόγους συγγένειας, το όνομα Q3 πλαισιώνοντάς το από το γνώριμο από άλλες εκδόσεις της γκάμας τους «προσδιοριστικό» Sportback. Όπως και να ΄χει, ο αντίπαλος των Mercedes GLC Coupe και BMW X4, είναι και επίσημα πλέον εδώ.

Οπτικά, το νέο Q3 Sportback είναι άμεσα διακριτό από το… σκέτο Q3 διαθέτοντας μία ανασχεδιασμένη, σκουρόχρωμη και τρισδιάστατη μάσκα στο εμπρός μέρος (τη γνωστή Singleframe), με διαφορετικές εισαγωγές αέρα και έναν προφυλακτήρα με νέα αισθητική. Όπως είναι φυσικό, η ουσιαστικότερη διαφοροποίηση εντοπίζεται στο πίσω μέρος, όπου η χαμηλότερη κατά 3 εκ. οροφή έρχεται να ενισχύσει το αίσθημα πλάτους της κατασκευής «σβήνοντας» σε λεπτότερες πίσω κολώνες. Το μήκος του αυτοκινήτου είναι κατά τι μεγαλύτερο σε σχέση με το Q3 (+16 χλστ.), ενώ στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι τα φώτα LED – τα Matrix LED φώτα ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό της έκδοσης Fastback.

Το μήκος του αυτοκινήτου είναι 4,5 μ., το πλάτος 1,84 μ., το ύψος 1,54 μ. και το μεταξόνιο 2,68 μ. Τα παραπάνω μεγέθη εξασφαλίζουν επαρκείς χώρους στην καμπίνα – μοναδικός συμβιβασμός είναι ο «αέρας» για τα κεφάλια των πίσω. Οι τελευταίοι θα έχουν στη διάθεσή τους τρία καθίσματα, με ρυθμιζόμενη μάλιστα κλίση πλάτης, ενώ κάθε ένα από αυτά θα μπορεί να μετακινηθεί κατά το διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου σε μια διαδρομή μήκους 130 χλστ. Ο δε χώρος φόρτωσης με τα καθίσματα στην κανονική τους θέση είναι 530 λίτρα, τιμή που μπορεί να φτάσει τα 1.400 λίτρα με την ολική αναδίπλωσή τους.

Ακόμα και η βασική έκδοση του νέου Audi Q3 Sportback είναι εφοδιασμένη με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, τον οποίο ο οδηγός μπορεί να ελέγξει μέσω των διακοπτών που βρίσκονται στο τιμόνι. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται εγκατεστημένη μία ακόμα οθόνη με διαγώνιο 10,1 ίντσες, η οποία έχει κλίση 10 μοιρών προς τη μεριά του οδηγού – προαιρετικά μπορεί να παραγγείλει κανείς μία μεγαλύτερη με διαγώνιο 12,3 ίντσες – απεικονίζοντας ότι «εμπεριέχεται» στο σύστημα διασύνδεσης, πλοήγησης και ψυχαγωγίας MMI της Audi.

Φυσικά, το νέο Q3 Sportback είναι εφοδιασμένο με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά καλούδια ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης. Ανάμεσα τους θα βρει κανείς τα Lane Departure Warning και Lane Change Warning, ενώ το «παρών» δίνει και το Audi pre sense, το οποίο, αρχικά, προειδοποιεί με ηχητικά και οπτικά σήματα τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση ασκώντας εν συνεχεία έντονη πέδηση εφόσον ο χειριστής του οχήματος δεν αντιδράσει έγκαιρα. Από εκεί και πέρα, το Adaptive Cruise Assist είναι ένα ακόμα highlight του αυτοκινήτου «απαλλάσσοντας τον οδηγό από το βάρος πλοήγησης του οχήματος κατά το διαμήκη και εγκάρσιο άξονα», όπως αναφέρει στις επίσημες ανακοινώσεις της η Audi.

To Audi Q3 Sportback είναι εφοδιασμένο – για προφανείς λόγους – με το σύστημα διεύθυνσης μεταβλητού «βήματος» Progressive Steering το οποίο γίνεται όλο και πιο άμεσο όσο αυξάνεται η γωνία του τιμονιού. Την ίδια στιγμή, όλες οι εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με την σπορ ανάρτηση των Γερμανών, με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ να ανήκουν στα έξτρα. Η επιλογή της κατάλληλης ρύθμισης των τελευταίων πραγματοποιείται μέσω του Audi Drive Select, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του έξι διαφορετικά modes, συμπεριλαμβανομένου του offroad.

Από το λανσάρισμά του, το νέο Q3 Sportback θα είναι διαθέσιμο με δύο μόλις κινητήρες. Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση 45 TFSI Quattro S tronic εφοδιάζεται με τον γνωστό 2λιτρο βενζινοκινητήρα του VW Group, ο οποίος αποδίδει 230 ίππους και 350 Νm ροπής (μέση κατανάλωση 7,3-7,7 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 174-166 gr/km). Η έκδοση 35 TDI S Tronic παίρνει κίνηση από έναν 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα με απόδοση 150 ίππων και 340 Nm (μέση κατανάλωση 4,9-4,7 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 129-123 gr/km), ενώ αργότερα η συγκεκριμένη εκδοχή θα είναι διαθέσιμη και με τετρακίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο. Στο άμεσο μέλλον, η Audi θα παρουσιάσει μια ισχυρότερη έκδοση του 2λιτρου ντίζελ κινητήρα της με απόδοση 190 ίππων καθώς και μια entry-level πρόταση, η οποία θα συνδυάζει ένα mild-hybrid σύστημα κίνησης των 48 V με τον γνωστό 1.500άρη TSI κινητήρα του ομίλου._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!