X
Περιβάλλον

Έρχεται νόμος-πλαίσιο για το κλίμα

Τους επόμενους μήνες και ύστερα από διαβούλευση θα κατατεθεί στη Βουλή των Ελλήνων ο κλιματικός νόμος, με τους στόχους και τις δεσμεύσεις που θα αναλάβει η χώρα μας για τις επόμενες δεκαετίες.

Την αποκάλυψη αυτή για τον νόμο που αφορά το κλίμα έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ομιλώντας στην κοινή συνεδρίαση τεσσάρων Επιτροπών της Βουλής, με θέμα την στρατηγική μετάβασης σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία. Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε μετά από πρωτοβουλία της προέδρου του Κινήματος Αλλαγής Φώφης Γεννηματά, την οποία έκανε αποδεικτή ο πρόεδρος της κυβέρνησης.

Ο πρωθυπουργός τόνισε πως «ως χώρα έχουμε θέσει ως στόχο να μειώσουμε κατά 55% -σε σχέση με το 1990- τις εκπομπές ρύπων μας ως το 2030. Το ζητούμενο είναι πως θα περιγράψουμε με σαφήνεια και σε εθνικό επίπεδο έναν οδικό χάρτη για τα επόμενα 30 χρόνια ώστε να είμαστε συνεπείς με τους ευρωπαϊκούς στόχους μηδενισμού των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου. Ένας νέος κλιματικός νόμος, ένας νόμος–πλαίσιο για τα επόμενα 30 χρόνια, στην παρούσα συγκυρία έχει τεράστια σημασία. Δώδεκα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν ήδη ένα τέτοιο νόμο. Πρόθεση της Ελλάδος είναι να αποκτήσει εντός των επομένων μηνών έναν τέτοιο νόμο μέσω εξαντλητικής διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκομένους φορείς».

Τα νέα όρια χαρακτηρίζονται πλέον υποχρεωτικά και τοποθετούνται χρονικά για το 2030, 2040 και 2050. Σε τρεις δεκαετίες από σήμερα, η επιδίωξη είναι οι μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Oι εξελίξεις που σχετίζονται με νόμο-πλαίσιο για το κλίμα σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα, συνεχίζονται. Πριν λίγες ημέρες επικυρώθηκε ο νέος κλιματικός νόμος στην Ισπανία, ο οποίος ορίζει πως ολόκληρη η παραγωγή φυσικού αερίου, άνθρακα και πετρελαίου θα τερματιστεί από το έτος 2040, ενώ τον ίδιο χρόνο θα τελειώσουν και οι πωλήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων. Επίσης, έχει τεθεί στόχος για παραγωγή ηλεκτρισμού με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) κατά 74% μέχρι το 2030. Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα η Γερμανία έβαλε στόχο μείωσης των εκπομπών της κατά 65% μέχρι το 2030 και η Μεγάλη Βρετανία κατά 68% στην ίδια χρονική περίοδο.

Στη χώρα μας, δεν έχουμε ακόμη εικόνα για το πότε θα σταματήσει η πώληση αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες και για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν θα υπάρξει σαφής απάντηση σε αυτό το θέμα (θα υπάρξουν όμως προτεινόμενες χρονολογίες και το αν είναι εφικτές θα φανεί στην πορεία). Όλα θα εξαρτηθούν από το πώς και το πότε θα φτάνει η Ελλάδα με επιτυχία σε κάθε ενδιάμεσο στόχο.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!