X
Επικαιρότητα

Η πολύπλοκη διαδικασία βαφής ενός αυτοκινήτου με την υπογραφή της Seat

Μπορεί πλέον να πρόκειται για μια τυποποιημένη διαδικασία στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, εντούτοις η βαφή ενός σύγχρονου οχήματος εξακολουθεί να κρύβει πολλά μυστικά και τεχνικές, όπως μας εξηγούν σήμερα οι ιθύνοντες του εργοστασίου της Seat στο Martorell.

Η βαφή ενός αυτοκινήτου αποτελεί μια διαδικασία με πολλά και διαφορετικά στάδια, που απαιτεί αρκετή υπομονή, καθώς στην πλειοψηφία των περιπτώσεων η συνολική διάρκεια της όλης διαδικασίας διαρκεί αρκετές, αλλά συνάμα και υψηλή τεχνογνωσία από κάθε κατασκευαστή. Ένας από αυτούς είναι και η Seat, η οποία διατηρεί στη γνώριμη μονάδα παραγωγής οχημάτων στο Martorell, στα περίχωρα της Βαρκελώνης, μια από τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις βαφής για τα οχήματα που καθημερινά εξέρχονται από τις γραμμές παραγωγής της.

Για την περίσταση, στο συγκρότημα του εν λόγω εργοστασίου οι εγκαταστάσεις που είναι «αρμόδιες» για τη βαφή των οχημάτων είναι τρεις – επί συνόλου δεκαπέντε που το συγκροτούν – φέροντας τις διακριτικές ονομασίες 2B, 4 και 5. Σε αυτές κάθε νέο όχημα υποβάλλεται σε μια διαδικασία βαφής η οποία διαρκεί 6 ώρες προκειμένου να διασφαλιστεί η καλύτερη, ως προς το αποτέλεσμα, ποιότητα. Κάθε εργασία έχει ως αφετηρία της τις 9 πισίνες βύθισης, όπως χαρακτηριστικά αποκαλούνται, οι οποίες συνθέτουν μια εγκατάσταση που καλύπτει περισσότερα από 51.500 τ.μ. απασχολώντας 314 εργαζόμενους -αρωγοί των τελευταίων στην όλη διαδικασία στέκονται 32 ρομπότ.

Το σώμα κάθε αυτοκινήτου πλένεται με εμβάπτιση σε καθε μία από τις πισίνες αυτές και περνά «μέσα» από 5 συστήματα ψεκαστήρων, όπου εφαρμόζονται τα απαραίτητα στεγανωτικά. Μετά από αυτήν την προετοιμασία, το αμάξωμα του οχήματος εισέρχεται σε 6 διαφορετικούς φούρνους, όπου και θερμαίνεται σε θερμοκρασίες από 45 έως και 180 βαθμούς Κελσίου – εδώ, η συνολική διάρκεια θέρμανσης διαρκεί από 30 έως και 45 λεπτά.

Στη συνέχεια, το όχημα κινείται στους σφραγισμένους θαλάμους βαφής, όπου δεν μπορεί να εισέλθει σκόνη, ώστε να εξασφαλιστεί το ομαλό φινίρισμα των επιφανειών του. Συνολικά, 84 ρομπότ χρησιμοποιούν πίδακες ψεκασμού υψηλής πίεσης για να καλύψουν κάθε όχημα με 7 στρώματα βαφής, συνολικού βάρους 2,5 κιλών. Στο επόμενο στάδιο το χρώμα θερμαίνεται μεταξύ 21 και 25 βαθμών Κελσίου, ενώ στο τελικό, κάτω από υπεριώδες φως, το όχημα κινείται μέσω ενός σαρωτή ο οποίος, όντας εξοπλισμένος με 28 κάμερες, λαμβάνει όχι λιγότερες από 50.568 φωτογραφίες μέσα σε 43 δλ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!