Επικαιρότητα Κόσμος

Αυτές είναι οι νέες Ferrari Monza SP1 και SP2

Απλά, χάρμα οφθαλμών. Και προδιαγραφών, βεβαίως βεβαίως!

Μπορεί σήμερα το ενδιαφέρον στο Maranello να επικεντρώθηκε στην ανακοίνωση του 5ετούς πλάνου της Ferrari (2018-2022) από το νέο CEO της, Louis Camilleri, εντούτοις τα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν εξίσου δικαίως στις νέες, λαμπερές και εξόχως αθλητικές Monza SP1 και SP2, δύο ονειρικές κατασκευές που βγάζουν… μάτι. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ιθύνοντες της ιταλικής εταιρείας, πρόκειται για δύο ειδικές εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής που έρχονται να εγκαινιάσουν την οικογένεια ειδικών κατασκευών Icona του cavallino rampante αντλώντας για την περίσταση την έμπνευσή τους από τις εμβληματικές δημιουργίες των Ιταλών από τη δεκαετία του ’50.

Οι εντυπωσιακές Monza SP1 και το SP2, που απευθύνονται σε ειδικούς πελάτες και συλλέκτες, έρχονται να τιμήσουν τις φημισμένες barchetta του παρελθόντος, μεταξύ των οποίων η 166 MM του 1948, από την οποίο αρχικά «ξεπήδησε» το όνομα barchetta και 750 Monza και 860 Monza. Σχεδιασμένα με μοναδικό στόχο τη νίκη, αυτά τα... ασυμβίβαστα μοντέλα των Ιταλών συνέβαλαν καθοριστικά στη δημιουργία του μύθου της Ferrari στη δεκαετία του ‘50, προσφέροντας αναρίθμητες διακρίσεις στο World Sports Car Championship. Η Monza SP1 είναι πρακτικά ένα μονοθέσιο που προσφέρει μια πραγματικά μοναδική εμπειρία πίσω από το τιμόνι και η Monza SP2, χάρη στην απουσία του καλύμματος, μια διθέσια κατασκευή που επιτρέπει στον επιβάτη να μοιράζεται τις ίδιες αισθήσεις με τον τυχερό χειριστή.

Το Ferrari Design Center προσπάθησε να δημιουργήσει ένα πολύ καθαρό σχέδιο με διαχρονική κομψότητα, μινιμαλιστικής μορφής και εκλεπτυσμένες λεπτομέρειας. Οι οπτικά πολύπλοκες λύσεις, όπως αυτές που εμφανίζονται στα πρόσφατα αγωνιστικά αυτοκίνητα, έχουν αποφευχθεί, δίνοντας τη θέση τους σε μια πιο απλή και απέριττη σχεδιαστική γλώσσα. Χαρακτηριστικά στοιχεία του σχεδιασμού των Monza SP1 και SP2 είναι ο τρόπος που ανοίγουν οι πόρτες (προς τα πάνω) αλλά και το ενιαίο ανθρακοημάτινο τμήμα των φτερών και του καπό.

Χάρη στο μειωμένο τους βάρος (1.500 και 1.520 κιλά, αντίστοιχα), στη χρήση carbon σε ουκ ολίγα σημεία του «σώματος», συμπεριλαμβανομένου και του σχεδόν αγωνιστικού cockpit, αλλά και με την αρωγή του γνωστού και μη εξαιρετέου ατμοφαιρικού V12 6.5 κινητήρα της 812 Superfast, ο οποίος αποδίδει 810 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και ροπή 719 Nm στις 7.000 σ.α.λ.., το τυπικό «0-100» ολοκληρώνεται και στις δύο περιπτώσεις σε μόλις 2,9 δλ. και το «0-200» σε 7,9 δλ. Η δε τελική ταχύτητα υπερβαίνει, σύμφωνα με τους Ιταλούς, τα 300 χλμ./ώρα.

Προς το παρόν, δεν έχουν ανακοινωθεί οι τιμές των δύο ονειρικών αυτών κατασκευών, ούτε και ο αριθμός των αντιτύπων που προτίθενται να κατασκευάσουν οι εμπνευστές τους. Σύμφωνα πάντως με μη επιβεβαιωμένες μέχρι και αυτή τη στιγμή πληροφορίες, δεν πρόκειται να «γεννηθούν» στις γνώριμες εγκαταστάσεις του Maranello πάνω από 200 αντίτυπα των Monza SP1 και SP2. Και πολλά είναι, θα προσθέσουμε εμείς…_Χ.Α.

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου