X
Κόσμος

Αυτή η ηλεκτρική Mercedes έκανε 1.010 χλμ. χωρίς στάση για επαναφόρτιση

Η Mercedes σπάει σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και για τρίτη φορά το άτυπο φράγμα των 1.000 χλμ. χωρίς επαναφόρτιση με «άρμα» την πρωτότυπη Vision EQXX, η οποία αυτή τη φορά κατανάλωσε μόλις 7,4 kWh/100 χλμ.

Η Mercedes Vision EQXX που είδε τα φώτα της δημοσιότητας το 2022 είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες σπουδές των τελευταίων ετών στο χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων. Και συνάμα ένα αυτοκίνητο-κινητό εργαστήριο νέων ιδεών και τεχνολογιών που έρχεται να καταρρίψει, χωρίς υπερβολές, αλλά με high-tech λύσεις και προτάσεις, την πεποίθηση πολλών ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «πάσχουν» ως προς την εμβέλεια που παρέχουν με μία φόρτιση της μπαταρίας τους.

Η τεχνολογία του πρωτοτύπου είναι σίγουρα αυτή που κλέβει την παράσταση, συμβάλλοντας καθοριστικά στην επίτευξη αυτονομιών άνω των 1.000 χλμ. με μια μόλις φόρτιση, όπως απέδειξαν και τα road trips που πραγματοποίησε το πειραματικό όχημα από το Sindelfingen της Γερμανίας έως την πόλη Cassis της Γαλλίας τον Απρίλιο του 2022 αλλά και από την έδρα της Mercedes στη Στουτγάρδη στο Silverstone της Μ. Βρετανίας τον Ιούνιο του ίδιου έτους.

Πέραν της μειωμένων αεροδυναμικών αντιστάσεων και τον κορυφαίο συντελεστή οπισθέλκουσας που έχει να επιδείξει (Cd: 0,17), η Vision EQXX έχει να επιδείξει μια προηγμένη μπαταρία, η οποία έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την κινεζική CATL προσφέροντας ενεργειακή πυκνότητα 400 Wh/I. Το σημαντικότερο ατού του εν λόγω συσσωρευτή είναι το περιορισμένο μέγεθός του – 50% μικρότερο από την μπαταρία των 107,8 kWh της EQS – αλλά και το γεγονός ότι είναι ελαφρύτερος κατά 30%, με αποτέλεσμα να ζυγίζει όχι περισσότερα από 496 κιλά «εσωκλείοντας» ενέργεια κατά τι μικρότερη των 100 kWh.

Η σημαντική αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας της μπαταρίας προέρχεται εν μέρει από τη σημαντική πρόοδο στη χημεία της ανόδου. Η υψηλότερη περιεκτικότητά της σε πυρίτιο και η προηγμένη σύνθεσή της έχει ως αποτέλεσμα να μπορεί να διατηρεί πολύ περισσότερη ενέργεια. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της μπαταρίας είναι τα συστήματα cooling on demand και active cell balancing, αλλά και ο ξεχωριστός χώρος που έχει δημιουργηθεί για τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά εξαρτήματα, που ονομάζεται OneBox, ο οποίος ενσωματώνει νέες συσκευές ασφαλείας με ενεργειακά πιο αποδοτικές λειτουργίες που καταναλώνουν σημαντικά λιγότερη ενέργεια από το αντίστοιχο εξάρτημα των υπολοίπων EV.

Άξιο αναφοράς επίσης είναι και το «βολτάζ» της μπαταρίας, το οποίο ανέρχεται στα 900 V. Σύμφωνα με την Mercedes το 95% της ενέργειάς της φτάνει στους κινητήριους πίσω τροχούς της Vision EQXX, ενώ… αξιοθαύμαστο είναι και το σύστημα θερμικής διαχείρισης που εξοικονομεί σημαντική ενέργεια χρησιμοποιώντας τη θερμότητα από το σύστημα μετάδοσης της κίνησης για τη θέρμανση της καμπίνας – την ίδια στιγμή μια «πλάκα» κάτω από το αυτοκίνητο εκμεταλλεύεται τη ροή του αέρα κατά μήκος του κάτω τμήματος αμαξώματος για βελτιωμένη ψύξη.

Σε ότι αφορά την κινητήρια μονάδα, η Mercedes επέλεξε για την Vision EQXX των 4.975 μ. και μόλις 1.755 κιλών έναν συμπαγή ηλεκτροκινητήρα με στη νεότερη εκδοχή του αποδίδει 180 kW (244 ίπποι), ο οποίος βρίσκεται μέσα σε ένα υποπλαίσιο από carbon, συνδυαζόμενος με κιβώτιο μονής σχέσης.

Mercedes Vision EQXX: Από το Ριάντ στο Ντουμπάι με μέση κατανάλωση 7,4 kWh/100 χλμ.

Το θερμό κλίμα και τερέν της Μ. Ανατολής επέλεξε αυτή τη φορά η Mercedes για την κατάρριψη ενός ακόμα ρεκόρ αυτονομίας μετά τα αντίστοιχα road trips που πραγματοποίησε με την EQXX στη γηραιά ήπειρο.

Συγκεκριμένα, το σημείο εκκίνησης του ταξιδιού στην Αραβική Χερσόνησο ήταν το Mercedes-Benz Center στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας και κατάληξη η αντίστοιχη τοποθεσία στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Η διαδρομή των 1.010 χλμ. ολοκληρώθηκε σε συνολικό χρόνο 14 ωρών και 42 λεπτών, με την EQXX να βρίσκεται εν κινήσει για 12 ώρες και 45 λεπτά καταναλώνοντας μόλις 7,4 kWh για κάθε 100 χλμ. Σύμφωνα με την Mercedes, η «αναμονή» των 2 σχεδόν ωρών οφείλονταν στο χρόνο στα σύνορα των δύο χωρών καθώς και στις απαραίτητες στάσεις για αλλαγή οδηγού.

Έτσι, η συνολική μέση ωριαία ταχύτητα διαμορφώθηκε στα 68,7 χλμ./ώρα ή αλλιώς στα 79,4 χλμ./ώρα με το πειραματικό ΕV εν κινήσει, χωρίς η μέγιστη τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 140 χλμ./ώρα. Μάλιστα, έχοντας αναχωρήσει από το Ριάντ με γεμάτη μπαταρία, η VisionEQXX είχε ακόμα 309 χιλιόμετρα αυτονομίας όταν έφτασε στο Ντουμπάι.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εταιρεία, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ο κλιματισμός βρίσκονταν σε πλήρη λειτουργία, ενώ επιπλέον ενέργεια της τάξης των 1,8 kWh, που ισοδυναμούν σε απόσταση σε μόλις 24 χλμ., συνεισέφεραν και οι 117 ηλιακές κυψέλες της Vision EQXX.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!