X
Κόσμος

Αποκάλυψη! Αυτή είναι η νέα BMW M3 CS

Η νέα BMW M3 CS είναι η νεότερη δημιουργία του M Division που ξέρει να συναρπάζει τους παραδοσιακούς petrolhead.

H νέα BMW M3 CS, που αποκαλύφθηκε σήμερα στο περιθώριο του 24ώρυ αγώνα αντοχής της Daytona στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, παραμένει πιστή στο σκληροπυρηνικό δόγμα του M Division προτάσσοντας περισσότερη ισχύ, ειδικές ρυθμίσεις για χρήση στην πίστα, «ενισχυμένο» παρουσιαστικό αλλά και χαμηλότερο βάρος σε σχέση με την αδελφή Μ3 Competition.

Η ισχύς στη νέα Μ3 CS προέρχεται από μία αναβαθμισμένη έκδοση του 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα M TwinPower Turbo της BMW που με χωρητικότητα 3,0 λίτρων αποτελεί επίσης τη βάση για τον κινητήρα με τον οποίο η BMW M4 GT3 διεκδίκησε για πρώτη φορά και κέρδισε τον τίτλο του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού το 2022.

Για την περίσταση τα δύο mono-scroll τούρμπο λειτουργούν με πίεση αυξημένη από τα 1,7 στα 2,1 bar, με αποτέλεσμα το διαμάντι των Βαυαρών να αποδίδει 40 επιπλέον ίππους σε σχέση με την εκδοχή του που συναντάμε κάτω από το καπό της Μ3 Competition. Αισίως, επομένως, η μέγιστη απόδοση ανέρχεται εδώ στους 550 ίππους στις 6.250 σ.α.λ., με τη ροπή να διαμορφώνεται στα 650 Nm, τα οποία κάνουν σταθερά την εμφάνισή τους από τις 2.750 σ.α.λ. έως και τις 5.950 σ.α.λ. – ο ηλεκτρονικός κόφτης επεμβαίνει στις 7.200 σ.α.λ.

Σύμφωνα με την BMW, η νέα M3 CS χρειάζεται 3,4 δλ. για να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα και 11,1 δλ. για να φτάσει στα 200 χλμ./ώρα από στάση. Η δε ρεπρίζ από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 2,6 δλ. 4η σχέση ή 3,3 δλ. με 5η σχέση. Όσον αφορά την τελική ταχύτητα, χάρη και στο στάνταρ M Driver’s Package, η ένδειξη στο κοντέρ μπορεί να φτάσει έως και τα 302 χλμ./ώρα, τιμή όπου επεμβαίνει ένας ακόμα ηλεκτρονικός περιοριστής.

Ο κινητήρας συνεργάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με το αυτόματο, 8τάχυτο M Steptronic κιβώτιο της BMW, το οποίο συνεπικουρείται από το σύστημα Drivelogic και paddles από carbon στο τιμόνι. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το μπουτόν Drivelogic που είναι ενσωματωμένο στον επιλογέα προκειμένου να αλλάζει τα χαρακτηριστικά αλλαγής των σχέσεων του κιβωτίου, επιλέγοντας μεταξύ ρυθμίσεων για άνεση, σπορ επιδόσεις και βελτιστοποιημένη απόδοση για οδήγηση στην πίστα.

Νέα BMW M3 CS: Τεχνικά και άλλα…

Τόσο η πρόσφυση όσο και συνολικά η συμπεριφορά της νέας BMW M3 CS ενισχύονται από την παρουσία του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, που χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο μεταφοράς ώστε να εξασφαλίζεται πλήρως μεταβαλλόμενη και ομαλή κατανομή της ισχύος του κινητήρα μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Η τροφοδοσία λαδιού του πολύδισκου συμπλέκτη έχει βελτιστοποιηθεί, ώστε το σύστημα τετρακίνησης να λειτουργεί αποτελεσματικά ακόμα και στις απαιτητικές συνθήκες οδήγησης στην πίστα. Η ρύθμιση του συστήματος να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και ο τρόπος που συνεργάζεται με το Active M Differential στον πίσω άξονα – η λειτουργία του οποίου είναι επίσης πλήρως μεταβλητή – ενισχύουν ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα της νέας Μ3 CS.

Εν προκειμένω, το μενού M Setup επιτρέπει στον οδηγό να αλλάξει από την προεπιλεγμένη ρύθμιση 4WD στη λειτουργία 4WD Sport, που στέλνει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς. Επίσης, μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως το σύστημα DSC επιλέγοντας τη λειτουργία 2WD, που στέλνει αφιλτράριστη  και χωρίς την παρέμβαση των ηλεκτρονικών την ισχύ του 6κύλινδρου αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Ωστόσο, το M Traction Control είναι «παρών» ως στάνταρ αξεσουάρ, διαθέτοντας μάλιστα 10 διαφορετικές επιλογές όσον αφορά τον βαθμό της παρεμβατικότητας του.

Από εκεί και πέρα, σχεδόν κάθε τι στα μηχανικά – και όχι μόνο – μέρη της νέας Μ3 CS έχει διαφορετικό «σετάρισμα» σε σχέση με μία «απλή» Μ3 Competition. Από την κινηματική κάθε άξονα, την γωνία κάμπερ, τα αμορτισέρ (ηλεκτρονικά ελεγχόμενα) και τις αντιστρεπτικές δοκούς, μέχρι τη ρύθμιση του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης M Servotronic. Η βασική έκδοση της Μ3 CS διαθέτει ατσάλινους δίσκους, ενώ προαιρετικά διατίθεται ένα σύστημα πέδησης M Carbon με κεραμικούς δίσκους.

Στον βασικό εξοπλισμό ωστόσο περιλαμβάνονται οι σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος σε αποκλειστική σχεδίαση ακτινών σχήματος V με φινίρισμα Gold Bronze ή προαιρετικά σε μαύρο χρώμα. Με διάμετρο 19 ιντσών στον εμπρός άξονα και 20 ιντσών στον πίσω άξονα, συνδυάζονται με ελαστικά ειδικά σχεδιασμένα για χρήση σε πίστα, που έχουν αναπτυχθεί ειδικά για την M3 CS και έχουν διαστάσεις 275/35 ZR19 μπροστά και 285/30 ZR20 πίσω – εναλλακτικά, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ελαστικών υψηλών επιδόσεων, στις ίδιες διαστάσεις, χωρίς επιπλέον κόστος.

Ακόμα πιο επιθετική σχεδίαση για τη νέα M3 CS

Η μείωση του βάρους αποτέλεσε για την BMW βασικό ζητούμε για τη νέα Μ3 CS. Εκτός από την carbon οροφή, ο αντίπαλος της Alfa Romeo Giulia GTa χρησιμοποιεί επίσης αυτό το ελαφρύ υλικό στο καπό, το εμπρός splitter, τις εισαγωγές αέρα μπροστά, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, τον πίσω διαχύτη και την πίσω αεροτομή.

Την ίδια στιγμή, στο εσωτερικό η κεντρική κονσόλα, τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι και οι διακοσμητικές λωρίδες κατασκευάζονται επίσης από CFRP. Τα στάνταρ μπάκετ καθίσματα M Carbon συνεισφέρουν επίσης στη διατήρηση του βάρους στην καμπίνα σε χαμηλά επίπεδα. Από εκεί και πέρα, το τελικό της εξάτμισης, όντας κατασκευασμένο από τιτάνιο, μειώνει το βάρος πάνω από 4 κιλά. Η συνολική εξοικονόμηση πάντως σε σχέση με μία BMW M3 Competition δεν υπερβαίνει τα 20 κιλά.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!