X
Κόσμος

Caterham Seven 170: Η απλούστερη συνταγή είναι και η καλύτερη

Η απολύτως απλή συνταγή που προτείνει η Caterham με το Seven 170 με στόχο την οδηγική διασκέδαση απαιτεί αφαίρεση των περιττών στοιχείων.

Το Caterham Seven είναι το μοναδικό αυτοκίνητο που μπορεί επίσημα να φέρει αυτόν τον αριθμό σαν όνομα και να θεωρείται διάδοχος του θρυλικού Lotus 7 του 1957.

Ανέκαθεν τα συγκεκριμένα μοντέλα εξέφραζαν με ένα απόλυτα μινιμαλιστικό τρόπο την βρετανική εκδοχή του σπορ διθέσιου και ανοιχτού αυτοκινήτου, στα οποία οι απλές μηχανικές λύσεις και το ελάχιστο δυνατό βάρος προσφέρουν την μεγαλύτερη δυνατή οδηγική ευχαρίστηση.

Lotus 7 – 1960

Μέρος της παράδοσης των Seven είναι η κληρονομιά του Colin Chapman που θεωρούσε το χαμηλό βάρος βασικό συστατικό ενός σπορ αυτοκινήτου όπως και την απλότητα που επιτρέπει την συναρμολόγηση ακόμη και κατ’οίκον από έναν κατηρτισμένο ερασιτέχνη λάτρη των 4Τροχών.

Διαβάστε περισσότερα για τον επιδραστικό Colin Chapman

Η Caterham απέκτησε τα δικαιώματα κατασκευής το 1973 και έκτοτε δεν σταμάτησε να εξελίσσει και παρουσιάζει εκδόσεις που εντυπωσιάζουν κάνοντας τους οδηγούς τους χαρούμενους.

Όταν ήρθε η στιγμή που η Caterham παρουσίασε την απολύτως πιο ελαφριά υλοποίηση του Seven της, η έκπληξη ήταν ευχάριστη.

Seven 170

Τα μόλις 440 κιλά διαιρούμενα με τους λίγο πάνω από 80 ίππους δίνουν έναν λόγο κιλών ανά ίππο της τάξης του 5,3 ή αντίστροφα, όπως το χρησιμοποιεί και η Caterham στην ονοματοδοσία, 170 ίπποι στον τόνο.

Την κίνηση προσφέρει ένας τρικύλινδρος turbo κινητήρας 660 κ.εκ. προερχόμενος από την Suzuki και το βάρος που λείπει οφείλεται στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, τα πάνελ από συνθετικά υλικά και στον εντελώς σπαρτιάτικο εξοπλισμό.


Όπως όλα τα μοντέλα της Caterham, το 170 διαθέτει σωληνωτό σασί με διπλά ψαλίδια εμπρός. Ο πίσω άκαμπτος άξονας προέρχεται επίσης από την Suzuki, από ένα ελαφρύ φορτηγάκι της ιαπωνικής αγοράς, ενώ η κίνηση μεταδίδεται τους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 5 σχέσεων.

Οι επιδόσεις που μέτρησε η κατασκευάστρια μιλάνε για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτ. και τελική πάνω από 160 χλβμ./ώρα. Πέρα από τις πολύ καλές επιδόσεις, το χαμηλό βάρος, η καλή κατανομή που εξασφαλίζουν τα μικροσκοπικά μηχανικά μέρη συντείνουν ακόμη περισσότερο στην απλότητα της κατασκευής.

Ένα σετ από διπίστονες δαγκάνες στα μπροστινά φρένα αρκούν ακόμη και για χρήση track day, ενώ το πλάτος των ελαστικών δεν απαιτεί την ύπαρξη υδραυλικής υποβοήθησης στην κρεμαγιέρα των δύο στροφών από άκρη σε άκρη. Απλότητα και ανόθευτη αίσθηση.

Παράπλευρο όφελος είναι η χαμηλή κατανάλωση (λιγότερο από 6 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τις επίσημες τιμές) και οι περιορισμένες εκπομπές ρύπων (οι χαμηλότερες στην ιστορία μοντέλου της εταιρείας) που φτάνουν τα μόλις 109 γρ./χλμ.

To βασικό επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα για νόμιμη κυκλοφορία στους δρόμους, το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ανάρτηση ρυθμισμένη για χρήση δρόμου, δερμάτινα καθίσματα, πλήρη όργανα της Smith’s και καλοριφέρ.

To προαιρετικό πακέτο R περιλαμβάνει επιπλέον ανάρτηση με πιο… ζωηρή ρύθμιση, μπλοκέ διαφορικό, ελαφρύτερο βολάν και δίσκο συμπλέκτη για ακόμη καλύτερη ευστροφία, ταμπλό από ανθρακονήματα που αφαιρεί κάποια γραμμάρια περιττού βάρους και διαθέτει shift light, καθίσματα με σκελετό από συνθετικά υλικά επίσης, ενώ οι ζώνες εδώ είναι 4 σημείων. Για ακόμη πιο ανόθευτη επαφή με το περιβάλλον και ακόμη χαμηλότερο βάρος μπορείτε να αφαιρέσετε και το παρμπρίζ και να προσθέσετε φαίρινγκ από ανθρακόνημα, η χρήση κράνους όμως καθίσταται υποχρεωτική.

Καθώς κάθε ένα Seven 170 μπορεί να παραγγελθεί ή/και να συναρμολογηθεί «στα μέτρα» του πελάτη, η παλέτα χρωμάτων για τα πάνελ του αμαξώματος περιλαμβάνει 20 χρώματα από τα βασικά μαύρο, κόκκινο, πράσινο, κίτρινο μέχρι τα exclusive πορτοκαλί του Άργους, γκρί του Ναρντό ή το μπλέ της Ριβιέρας.

Στα δε έξτρα ξεχωρίζουμε τα αξεσουάρ ταξιδίου όπως βαλίτσες και μπαγκαζιέρα και τα απαραίτητα για συμμετοχή σε αγώνες: σύστημα πυρόσβεσης, roll bar ή full roll cage, καθίσματα από κέβλαρ και χωρίς (περιττή) επένδυση που συνδυάζονται με αποσπώμενο τιμόνι.

Το κόστος για μία επαρκώς εξοπλισμένη έκδοση που θα μπορούσατε να συναρμολογήσετε με δύο φίλους, ένα γρύλο, τρία-τέσσερα τριποδάκια και το σετ εργαλείων που σας παρέχεται από τους Βρετανούς, υπολογίζεται στα 36.000 ευρώ και μπορείτε πολύ απλά να ετοιμάσετε το δικό σας Seven στο configurator της Caterham.

Η Caterham διαθέτει τον Οδηγό Συναρμολόγησης ενός Seven 170 σε μόλις 162 σελίδες, αλλά μπορείτε μέχρι να πάρετε την απόφαση να παρακολουθήστε το βίντεο της παρουσίασης.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!