Επικαιρότητα Κόσμος

Επίσημη πρεμιέρα για την υβριδική Ferrari SF90 Stradale των 1.000 ίππων

Η Ferrari γυρίζει μια σημαντική σελίδα παρουσιάζοντας και επίσημα σήμερα την υβριδική SF90 Stradale των 1.000 ίππων που προσφέρει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χμ./ώρα σε 2,5 δλ. και τελική ταχύτητα 340 χλμ./ώρα.

Η νέα Ferrari SF90 Stradale ενσωματώνει την τεχνογνωσία των Ιταλών από τους αγώνες και δη από την F1 παίρνοντας κίνηση από τον V8 bi-turbo κινητήρα της F8 Tributo, ο οποίος αποδίδει από μόνος του 780 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 800 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. έχοντας πλέον αυξημένη χωρητικότητα στα 3.990 κ.εκ. (195 ίπποι/λίτρο) χάρη στην διευρυμένη στα 88 χλστ. διαδρομή του.  Οι… εναπομείναντες 220 ίπποι προσφέρονται απλόχερα από τρεις στο σύνολο ηλεκτροκινητήρες, με τον πρώτο (MGUK - Motor Generator Unit Kinetic) να βρίσκεται πίσω, ανάμεσα στον θερμικό κινητήρα των 3,9 λίτρων και το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 8 σχέσεων των Ιταλών, το οποίο εξασφαλίζει έως και 33% ταχύτερες αλλαγές σε σχέση με εκείνο της 488 Pista, και τους άλλους δύο στον εμπρός άξονα. Κάτι που καθιστά την υβριδική Scuderia Ferrari 90 Stradale, ένα τετρακίνητο hypercar.

Οι Ιταλοί ανακοινώνουν πως ο οδηγός δεν έχει παρά να διαλέξει ένα από τα τέσσερα διαθέσιμα προγράμματα, τα οποία μπορούν να επιλεχθούν μέσω του eManettino. Το όλο «πακέτο» συμπληρώνεται ιδανικά από μία μπαταρία ιόντων λιθίου με δυναμική μόλις 9,7 kWh, η οποία εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία στο πρόγραμμα eDrive της τάξης των 25 χλμ. αξιοποιώντας αποκλειστικά τους ηλεκτροκινητήρες τους εμπρόσθιου άξονα. Στην περίπτωση αυτή η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου δεν υπερβαίνει τα 135 χλμ./ώρα και η διαμήκης επιτάχυνση τα 0,4 g. Η «by default» λειτουργία των μονάδων κίνησης κατά την εκκίνηση της SF90 Stradale είναι η Hybrid - τα υπόλοιπα modes είναι τα Performance και Qualify.

Για τον καλύτερο έλεγχο της ροπής που φτάνει στους τροχούς του αυτοκινήτου, η Ferrari εξέλιξε ένα σοφιστικέ σύστημα που φέρει την ονομασία e Side Slip Control (eSSC), στο οποίο ενσωματώνονται το Traction Control (eTC), το οποίο διαχειρίζεται όλες τις μονάδες κίνησης, το brake-by-wire σύστημα πέδησης και τα ABS/EBD, που επιτρέπουν τον έλεγχο της ροπής πέδησης ανάμεσα στο ηλεκτρικό και υδραυλικό κύκλωμα αλλά και την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς τέλος και το Torque Vectoring, το οποίο είναι διαθέσιμο στον εμπρός άξονα ελέγχοντας την κατανομή της ροπής στις στροφές ανάμεσα στον εξωτερικό και εσωτερικό τροχό.

Σύμφωνα με το ιταλικό εργοστάσιο, η SF90 Stradale πατά σε ένα εντελώς νέο δάπεδο με βελτιωμένη κατά 40% στρεπτική ακαμψία, ζυγίζοντας μόλις 1.570 κιλά (15 λιγότερα από την LaFerrari). Μπορεί δε να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 2,5 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα 340 χλμ./ώρα. Για το «0-200» αρκούν μόλις 6.7 δλ. Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο προσφέρεται σε δύο αμαξώματα, το στάνταρ και το Asseto Fiorano. Το δεύτερο διαθέτει ένα πιο ψηλό πίσω σποίλερ, ένα αισθητά «απογυμνωμένο» εσωτερικό, αρκετές εξωτερικές πινελιές από carbon και ειδικής σχεδίασης ελαστικά της Michelin του τύπου Cup 2, που σε συνδυασμό μειώνουν το βάρος της κατασκευής κατά 30 κιλά. Σύμφωνα με τους Ιταλούς, η κάθετα παραγόμενη δύναμη στον πίσω άξονα στα 250 χλμ/ώρα είναι 390 κιλά (30 επιπλέον σε σχέση με την LaFerrari).

Η καμπίνα του αυτοκινήτου είναι… φαντασμαγορική και φυσικά εντελώς νέα σε σχεδίαση σε σχέση με τις λοιπές Ferrari. Εδώ, βασικό χαρακτηριστικό είναι η κυρτή οθόνη των 16 ιντσών εμπρός από τον οδηγό και τα… άφθονα χειριστήρια στο τιμόνι – από αυτά, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι Ιταλοί, ελέγχεται το 80% των λειτουργιών του οχήματος. Σύμφωνα με τους δημιουργούς της, η SF90 Sstradale θα κοστίζει λιγότερο από την LaFerrari, αλλά περισσότερο από την 812 Superfast, κάτι που τοποθετεί τον πήχυ πάνω από τις 600.000 ευρώ και κάτω από τις 800.000 ευρώ. Και κάτι τελευταίο – και σημαντικό: η SF90 Stradale δεν είναι ένα «ειδικό» αυτοκίνητο, αλλά ένα μοντέλο που από το πρώτο τρίμηνο του 2020 θα ενταχθεί κανονικά στη γκάμα του cavallino rampante. Ήδη, μάλιστα, οι παραγγελίες έχουν ξεπεράσει τις 2000…_Χ.Α.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου