X
Κόσμος

Ευρωπαϊκές πωλήσεις: Τα ηλεκτρικά ανεβαίνουν, η βενζίνη καλά κρατεί

Ο Απρίλιος ήταν ένας θετικός μήνας για τις πωλήσεις νέων αυτοκίνητων στην Ευρώπη, με τη βενζίνη να διατηρεί τη δυναμική της και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα να σημειώνουν νέα άνοδο με μερίδιο που άγγιξε το 12%.

Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2023, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυξήθηκαν κατά 17,8% φτάνοντας σε απόλυτα νούμερα τις 3,5 εκατομμύρια μονάδες.

Ωστόσο, παρά τη βελτίωση σε σχέση με τα επίπεδα του 2022, οι πωλήσεις εξακολουθούν να είναι μειωμένες κατά 22,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019 (προ πανδημίας), υπογραμμίζοντας τα συνεχιζόμενα προβλήματα και πιέσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Πρωτίστως, εξατίας του αυξανόμενου κόστους ενέργειας και υλικών αλλά και του πληθωρισμού που μαστίζει την ήπειρο.

Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία (+33,7%) σημείωσε τα υψηλότερα κέρδη, ακολουθούμενη από την Ιταλία (+26,9%), τη Γαλλία (+16,7%) και τη Γερμανία (+7,9%).

Τον Απρίλιο ειδικότερα, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσε σημαντική άνοδο, αυξάνοντας το μερίδιό του από 9,1% σε 11,8%. Ενώ τα υβριδικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 24,8% της αγοράς νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, τα βενζινοκίνητα συνεχίζουν να κυριαρχούν έχοντας το μεγαλύτερο μερίδιο ( 38,2%).

Πωλήσεις BEV, PHEV και HEV

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ κατέγραψαν σημαντική αύξηση (+51,9%), φτάνοντας σε απόλυτα νούμερα τις 94.561 μονάδες. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των δύο μεγαλύτερων: της Γαλλίας (+34,8%) και της Γερμανίας (+34,1%) ).

Συνολικά στο πρώτο 4μηνο του 2023, και με αύξηση της τάξης του 45,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, την περίοδο «Ιανουάριος-Απρίλιος 2023» έχουν ταξινομηθεί 415.579 BEVs.

Τα υβριδικά οχήματα (HEV) συνέχισαν να… μεγαλώνουν τον Απρίλιο, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 22,7% φτάνοντας στις 199.407 μονάδες. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στις διψήφιες βελτιώσεις του εμπορικού τους βηματισμού στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ: Γερμανία (+35,9%), Γαλλία (+28,6%), Ιταλία (+28,3%) και Ισπανία (+14,4%). Ως αποτέλεσμα, τα HEV καταλαμβάνουν πλέον μερίδιο αγοράς που φτάνει το 24,8%, από 23,7% τον Απρίλιο του 2022).

Παρά την αύξηση των 4,3 ποσοστιαίων μονάδων τον Μάρτιο, η αγορά της ΕΕ για τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) υποχώρησε τον Απρίλιο (-5,5%), με τις πωλήσεις να μειώνονται σημαντικά στη Γερμανία (-45,7%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο οχημάτων. Κατά συνέπεια, το συνολικό μερίδιο αγοράς PHEV μειώθηκε από 9,2% τον Απρίλιο του περασμένου έτους, σε 7,4% το 2023.

Τα ντίζελ και βενζινοκίνητα

Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ είχαν «καλό» μήνα, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 17,3%, φτάνοντας τις 306.757 μονάδες. Έτσι, τα οχήματα του συγκριμένου είδους κατέλαβαν τον μήνα που μας πέρασε μερίδιο 38,2% – ίδιο μερίδιο με εκείνο του Απριλίου του 2022. Η άνοδος στις πωλήσεις τους αποδίδεται κυρίως στις πολύ καλές επιδόσεις τους στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ – και ιδιαίτερα στην Ιταλία (+39,3%) και στη Γαλλία (+31,3%). Από την αρχή του έτους, οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων οχημάτω στην ΕΕ έφτασαν σχεδόν τις 1,3 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση της τάξης του 18% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.

Η αγορά των πετρελαιοκίνητων οχημάτων παρέμεινε πρακτικά σταθερή τον Απρίλιο (+0,03%), παρά τις θετικές επιδόσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ: την Ιταλία (+21,5%) και τη Γερμανία (+2,4%). Τα αυτοκίνητα ντίζελ αντιπροσωπεύουν το 14,7% των συνολικών πωλήσεων στην ΕΕ, από 17,2% τον Απρίλιο του 2022.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!