Επικαιρότητα Κόσμος

H Nissan ολοκληρώνει την εξέλιξη του ηλεκτρικού συστήματος τετρακίνησης e-4ORCE (+video)

Η όλη διάταξη, η οποία δοκιμάζεται στο «σώμα» του ηλεκτρικού Leaf e+, απαρτίζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες που μεταφέρουν «έξυπνα» και ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις την κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Στο μαγικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης η Nissan πρωτοστάτησε πριν από μια δεκαετία με το ηλεκτρικό Leaf ανταποκρινόμενη πρώτη στο κύμμα της... πρίζας και στην αυξανόμενη ζήτηση των αυτοκινήτων του συγκεκριμένου είδους. Σήμερα, το ιαπωνικό εργοστάσιο προχωρά ένα βήμα παραπάνω εξελίσσοντας και «εφαρμόζοντας» στην πράξη σε μελλοντικά EV μοντέλα της, όπως η έκδοση παραγωγής του ηλεκτρικού Ariya για παράδειγμα, ένα πρωτοποριακό σύστημα τετρακίνησης, το οποίο απαρτίζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες, αντί για έναν, που μεταφέρουν την κίνηση και στους δύο άξονες. Και μάλιστα με δυναμικό τρόπο.

Nissan Leaf e+ 4ORCE

Η όλη διάταξη ονομάζεται «e-4ORCE», με το «e» να φωτογραφίζει ότι πρόκειται για ένα 100% ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και το «4ORCE» να αποτελεί σαφή αναφορά στην τετρακίνηση και την αυξημένη ισχύ που προσφέρει στην πράξη το όλο σύστημα. Σύμφωνα με τη Nissan η απόκριση του συστήματος «e-4ORCE» στις εντολές του οδηγού είναι έως και τρεις φορές ταχύτερη από το χρόνο που απαιτείται για το άνοιγμα/κλείσιμο του ματιού, γεγονός που εξασφαλίζει προσαρμόσιμα χαρακτηριστικά σε ένα ευρύ φάσμα οδηγικών σεναρίων. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι για την εξέλιξη της όλης διάταξης οι μηχανικοί της Nissan βασίστηκαν στην τεχνογνωσία που αποκτήθηκε τόσο από το σύστημα ATTESSA E-TS του GT-R, όσο και από το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης του Patrol.

Nissan Leaf e+ 4ORCE

Ως γνωστόν όταν ένα όχημα στρίβει και επιτάχυνει προκειμένου να βγει από τη στροφή η φυσική ροπή του είναι να «ανοίξει» την τροχιά του αναγκάζοντας έτσι τον οδηγό είτε να στρίψει περισσότερο, είτε να σηκώσει το πόδι του από το δεξί πεντάλ. Για την περίσταση, το σύστημα «e-4ORCE» είναι σε θέση να κατανείμει τη ροπή των ηλεκτροκινητήρων ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς με τέτοιο τρόπο ώστε να μεγιστοποιηθεί η πρόσφυση. Σύμφωνα με τη Nissan, η «by default» κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες ακολουθεί την αναλογία 50/50, όμως η όλη διάταξη είναι σε θέση να «στείλει» έως και το 100% της ισχύος είτε στους εμπρός είτε στους πίσω τροχούς, ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις.

Nissan Leaf e+ 4ORCE

Φυσικά, το σύστημα αναγεννητικής πέδησης αποτελεί ένα ακόμα χαρακτηριστικό του «e-4ORCE». Καθώς το σύστημα διαχειρίζεται το φρενάρισμα και την παροχή ισχύος σε κάθε τροχό, όταν «επιστρατεύεται» η αναγεννητική πέδηση, οι δύο ηλεκτροκινητήρες «εργάζονται» από κοινού προκειμένου να μειώσουν τις μετατοπίσεις του αμαξώματος κατά τον εγκάρσιο και διαμήκη άξονα – γεγονός που συμβάλλει στη βελτίωση της παρεχόμενης άνεσης.

Δίείτε στη συνέχεια το σχετικό βίντεο:

 

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '80;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου