X
Κόσμος

JiYue Robocar 01: Το κινέζικο ηλεκτρικό που παρκάρει μόνο του

Ένα αυτόνομο μοντέλο επόμενης γενιάς, με δυνατότητα φωνητικών εντολών, που παρκάρει μόνο του σε απόσταση μέχρι και δύο χιλιόμετρα μακριά, είναι το JiYue Robocar 01.

Το JiYue Robocar 01 είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που εξοπλίζεται με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4. Ο λόγος που αναφέρουμε το «κινέζικο» στον τίτλο, είναι επειδή στην Ευρώπη δεν επιτρέπεται αυτόνομη οδήγηση πάνω από το επίπεδο 2 και έτσι μόνο εκεί θα μπορούσαμε να τη δούμε να εφαρμόζεται.

Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι της JiYue, εταιρείας που αποτελεί προϊόν συνεργασίας των Baidu, μια εταιρεία τεχνολογίας στην Κίνα και την Geely, τον γίγαντα -πλέον- της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η πλατφόρμα Apollo, όπως την ονομάζει η κατασκευάστρια εταιρεία, επιτρέπει τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και μεταξύ αυτών της αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, πάνω στην οποία η Baidu εργάζεται τα τελευταία δύο χρόνια, από το 2021. Αυτή είναι η τελική μορφή της και εξοπλίζεται με τεχνητή νοημοσύνη και δυνατότητα φωνητικών εντολών.

Εξοπλίζεται με 11 κάμερες υψηλής ανάλυσης και 12 ραντάρ. Όπως ανακοινώνει η κατασκευάστρια εταιρεία το Robocar 01 έχει τη δυνατότητα να κινείται αυτόνομα στο 90% των κινέζικων αυτοκινητοδρόμων και σε τρεις πόλεις, την Hangzhou, το Πεκίνο και τη Σαγκάη.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, μέχρι το 2024 οι πόλεις στις οποίες θα μπορεί να κινείται αυτόνομα, χωρίς την ανάγκη οδηγού θα είναι 200. Όλες στην Κίνα.

Επιπλέον, το αυτοκίνητο μπορεί να παρκάρει μόνο του, υπακούοντας σε φωνητικές εντολές που δίνονται έξω από το όχημα. Μπορεί λοιπόν να εκτελέσει ελιγμούς στο σημείο που θα δοθεί η εντολή να κάνει, ακόμα και αν αυτό βρίσκεται σε απόσταση δύο χιλιομέτρων από το σημείου που έχετε αποβιβαστεί.

Όσον αφορά το κινητήριο σύνολο, το ηλεκτρικό Robocar 01 έχει δύο επιλογές μπαταριών 71,4 kWh και 100 kWh, με την αυτονομία που προσφέρουν να ανέρχεται στα 550 και 720 χιλιόμετρα αντίστοιχα, σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο μετρήσεων. Οι εκδόσεις που είναι διαθέσιμο είναι με έναν ηλεκτροκινητήρα και με δύο, έχοντας απόδοση 272 και 544 ίππους αντίστοιχα, με την πιο ισχυρή να απαιτεί 3,8 δευτερόλεπτα για το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!