X
Κόσμος

Μία Toyota Corolla Cross με 1.600άρη κινητήρα υδρογόνου

Η Toyota εξελίσσει έτι περαιτέρω τον κινητήρα υδρογόνου των 1,6 λίτρων της GR Corolla ενσωματώνοντάς τη συγκεκριμένη μονάδα σε μια Corolla Cross.

Σε έναν κόσμο με ποικίλες ανάγκες πελατών σε διαφορετικά περιβάλλοντα αγορών, η προσέγγιση της Toyota για την επίτευξη χαμηλότερων ή και μηδενικών εκπομπών είναι να αναπτύσσει και να προσφέρει πολλαπλές τεχνολογίες, πέραν της ηλεκτροκίνησης όπως αυτή καταδεικνύεται μέσα από την δεδηλωμένη πλέον πρόθεση των Ιαπώνων να λανσάρουν 6 νέα EV με χρονικό ορίζοντα τοο 2026.

Αυτή η multi-tech προσέγγιση – η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, οχήματα με κυψέλες καυσίμου, καθώς και plug-in υβριδικές και υβριδικές λύσεις – προσφέρει την ευκαιρία στους πελάτες της Toyota σε περισσότερες από 170 χώρες και περιοχές παγκοσμίως να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα.

Η Toyota πιστεύει επίσης ακράδαντα ότι είναι πολύ νωρίς για να επικεντρωθεί σε μία μόνο λύση μηδενικών εκπομπών και, ως εκ τούτου, αναπτύσσει ταυτόχρονα την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου καθώς και κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο, παράλληλα με τις τεχνολογίες ηλεκτρικών οχημάτων με  μπαταρία.

Μέσω της ομάδας Rookie Racing, η Toyota συμμετείχε φέτος σε όλους τους αγώνες του θεσμού Super Taikyu στην Ιαπωνία με «άρμα» την GR Corolla H2, η οποία χρησιμοποιούσε για την κίνησή της έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με υδρογόνο. Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η ιαπωνική εταιρεία, κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης σειράς αγώνων οι μηχανικοί της κατάφεραν να αυξήσουν την ισχύ του κινητήρα υδρογόνου κατά 24% και τη ροπή του κατά 33%, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα βελτιωμένη κατά 30% αυτονομία και μικρότερο κατά 5 λεπτά χρόνο ανεφοδιασμού, που πλέον δεν υπερβαίνει το ενάμιση λεπτό.

Εκτός Ιαπωνίας, και συγκεκριμένα τον περασμένο Αύγουστο, ένα GR Yaris H2 με κινητήρα υδρογόνου έκανε το δημόσιο ντεμπούτο του ως όχημα επίδειξης και πλοηγός στον αγώνα του WRC που πραγματοποιήθηκε στο Βέλγιο.

Σε συνέχεια των παραπάνω προσπαθειών, η Toyota δημιούργησε τώρα ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο δρόμου που καταναλώνει υδρογόνο ως καύσιμο: την Corolla Cross H2 Concept. Το πειραματικό αυτό όχημα «φορά» τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα των 1,6 λίτρων της GR Corolla, ο οποίος διαθέτει τεχνολογία άμεσου ψεκασμού υδρογόνου υψηλής πίεσης και τις δεξαμενές αποθήκευσης του καυσίμου που απαντώνται στο Mirai. Επί του παρόντος το συγκεκριμένο όχημα αξιολογείται σε πραγματικές συνθήκες ενώ παράλληλα συνεχίζεται και η ψηφιακή του εξέλιξη, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σήμερα η Toyota.

Το υδρογόνο στην παραγωγή;

Τα βασικά πλεονεκτήματα της χρήσης του υδρογόνου ως καύσιμο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης περιλαμβάνουν τη δυνατότητα αξιοποίησης των υπαρχουσών τεχνολογιών στις μονάδες κίνησης, γρήγορους χρόνους ανεφοδιασμού και σαφή μείωση της χρήσης και της ανάγκης για σπάνιες και ακριβές πρώτες ύλες, όπως το λίθιο και το νικέλιο.

Σήμερα, η Toyota βρίσκεται περίπου στο 40% του δρόμου που πρέπει να διανύσει προκειμένου να είναι σε θέση να διαθέσει στην αγορά προϊόντα όπως η Corolla Cross H2 Concept. Μάλιστα, όπως η ίδια επισημαίνει χαρακτηριστικά, «δεν είναι ακόμη δυνατό να πούμε εάν η τεχνολογία θα ωριμάσει για τα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά υπάρχει αναμφίβολα μια σαφή ευκαιρία χρήσης της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!