X
Κόσμος

Ο πόλεμος στην Ουκρανία αυξάνει τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Οι συνέπειες στην αλυσίδα εφοδιασμού από τον πόλεμο στην Ουκρανία είναι πλέον βέβαιο ότι θα καταστήσουν τα ηλεκτρικά οχήματα πιο ακριβά στην κατασκευή τους καθώς οι τιμές βασικών πρώτων υλών αυξάνονται.

Αν μη τι άλλο, οι εξελίξεις στην Ουκρανία βάζουν φρένο στην ευρεία εμπορική υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως χαρακτηριστικά προειδοποιεί μταξύ άλλων μια έκθεση που δημοσιεύτηκε τις περασμένες ημέρες από την S&P Global Mobility.

Μετά τα γνωστά ζητήματα με την προμήθεια ημιαγωγών, το νέο πρόβλημα στα logistics φαίνεται να επηρεάζει πρωτίστως το κόστος των μπαταριών που χρησιμοποιούνται σε πολλά δημοφιλή EV, κάτι που δυνητικά αναμένεται να μειώσει τα κέρδη των κατασκευαστών τους.

Ως αποτέλεσμα της κατάστασης στην Ουκρανία, το Tesla Model Y, το πιο δημοφιλές EV στην αγορά των ΗΠΑ, είναι πιθανό να κοστίζει έως και 8.000$ περισσότερο.

Το κόστος των πρώτων υλών για την κατασκευή της μπαταρίας για την Mercedes EQS θα μπορούσε να εκτοξευθεί κατά περίπου 11.000 δολάρια σε σύγκριση με τις τιμές του 2021, εκτιμά η S&P Global Mobility. Πάντως, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes, Ola Källenius, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η εταιρεία θα παραμείνει σταθερή στα επενδυτικά της σχέδια για EV παρά το υψηλότερο κόστος.

Η S&P Global Mobility δήλωσε ότι η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει επιδεινώσει τις πιέσεις στις τιμές των πρώτων υλών. Το νικέλιο προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία, καθώς η Ρωσία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής του μετάλλου στον κόσμο. Η Norilsk Nickel, ο μεγαλύτερος παραγωγός νικελίου υψηλής ποιότητας στον κόσμο που χρησιμοποιείται σε μπαταρίες EV, εδρεύει στη Ρωσία.

Ο γερμανικός γίγαντας χημικών προϊόντων BASF, ο οποίος κατασκευάζει νικέλιο και κοβάλτιο για μπαταρίες αυτοκινήτων, δήλωσε ότι δεν θα υπογράψει νέες συμφωνίες με τη Norilsk λόγω της εισβολής. Η S&P Global Mobility είπε ότι άλλοι κατασκευαστές έχουν προτείνει ότι θα κάνουν το ίδιο.

Ενώ η Norilsk δεν έχει γίνει στόχος των οικονομικών κυρώσεων που επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ ή άλλες χώρες, η αβεβαιότητα σχετικά με το πού θα προμηθευτούν οι εταιρείες το νικέλιο έχει κλονίσει την αγορά, όπως και η παρατεταμένη απειλή περαιτέρω κυρώσεων, μεταξύ άλλων παραγόντων.

Το νικέλιο, το οποίο διαπραγματεύονταν στις χρηματαγορές μεταξύ 10.000 και 20.000 δολαρίων ανά τόνο την τελευταία δεκαετία, ξεπέρασε τα 100.000 δολάρια ανά τόνο στις 8 Μαρτίου, προκαλώντας μια εβδομαδιαία αναστολή των συναλλαγών του στο Χρηματιστήριο Μετάλλων του Λονδίνου.

Σύμφωνα με την S&P Global Mobility, το νικέλιο έχει γίνει ένα δημοφιλές μέταλλο για τους κατασκευαστές μπαταριών για χρήση ως υποκατάστατο του κοβαλτίου. Το κοβάλτιο έχει συνδεθεί με παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Κονγκό, το οποίο παράγει μεγάλο μέρος της παγκόσμιας προμήθειας του συγκεκριμένου μετάλλου.

Οι κατασκευαστές με φόντο την Ουκρανία

Η Mercedes είπε ότι περίπου 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια από τα περιουσιακά της στοιχεία στη Ρωσία κινδυνεύουν εάν η χώρα αποφασίσει να εθνικοποιήσει την περιουσία ξένων εταιρειών που έχουν εγκαταλείψει τη Ρωσία λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία. Ρώσοι νομοθέτες έχουν προτείνει τον προσωρινό έλεγχο των εταιρειών που αποχωρούν, όπου η ξένη ιδιοκτησία υπερβαίνει το 25%.

Η Stellantis είπε ότι θα μεταφέρει την παραγωγή van οχημάτων από τη Ρωσία στη δυτική Ευρώπη και θα παγώσει τα επενδυτικά της σχέδια στη Ρωσία. Ο όμιλος διαθέτει εργοστάσιο με τη Mitsubishi στην Kaluga, περίπου 160 χλμ. νοτιοδυτικά της Μόσχας, στο οποίο κατασκευάζει εκεί van οχήματα για τις μάρκες Peugeot, Opel και Citroen.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Herbert Diess, δήλωσε ότι η εταιρεία θα μεταφέρει περισσότερη παραγωγή οχημάτων στην Κίνα και τη Βόρεια Αμερική λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Ως αποτέλεσμα, οι Αμερικανοί αντιπρόσωποι της VW αναμένουν υψηλότερα αποθέματα crossover οχημάτων τους επόμενους μήνες. Ο Herbert Diess είπε, επίσης, ότι αναμένει αστάθεια στις αγορές εμπορευμάτων μέχρι το 2026.

Η Michelin, η πρώτη διεθνής εταιρεία ελαστικών που άρχισε να κατασκευάζει ελαστικά στη Ρωσία το 2004, δήλωσε ότι θα αναστείλει τη βιομηχανική δραστηριότητα στη χώρα και επίσης θα σταματήσει τις εξαγωγές σε αυτήν.

Η Audi έκλεισε την περασμένη εβδομάδα ένα εργοστάσιο στη Γερμανία στο οποίο κατασκευάζει τα μοντέλα A4, A5, A6 και A7 λόγω ελλείψεων εφοδιασμού που προέρχονται από τον πόλεμο και την έλλειψη ημιαγωγών.

Η BMW είπε ότι αναμένει χαμηλότερα περιθώρια κέρδους για την αυτοκινητοβιομηχανία το 2022 λόγω του πολέμου, προβλέποντας κέρδη προ τόκων και φόρων σε ένα εύρος από 7 έως 9%, έναντι άνω του 10% το 2021. Η BMW είπε επίσης ότι σκοπεύει να επανεκκινήσει την παραγωγή αυτή την εβδομάδα σε δύο εργοστάσια στη Γερμανία και ένα στο Ηνωμένο Βασίλειο που είχαν βάλει προσωρινά φρένο, λόγω ελλείψεων εξαρτημάτων που προέκυψαν από τη σύγκρουση.

Την ίδια στιγμή, η Ford ανακοίνωσε χθες ότι τα εργοστάσια οχημάτων της στη Γερμανία και την Ισπανία σταματούν την παραγωγή οχημάτων αυτή την εβδομάδα, λόγω ελλείψεων σε ανταλλακτικά από την Ουκρανία και άλλες τοποθεσίες.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!