X
Κόσμος

Ουκρανία: Προβλήματα στις προμήθειες και την παραγωγή, παύσεις εξαγωγών στη Ρωσία

Οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ουκρανία έχουν ήδη προκαλέσει σημαντικές ελλείψεις στην αυτοκινητοβιομηχανία με αποτέλεσμα τη μείωση της παραγωγής για αρκετούς κατασκευαστές, οι οποίοι προχωρούν παράλληλα στην παύση των εξαγωγών νέων αυτοκινήτων στη Ρωσία.

Ένας από τους κατασκευαστές αυτούς είναι η BMW, η οποία δήλωσε ότι έχει σταματήσει τις εξαγωγές αυτοκινήτων στη Ρωσία, ενώ ταυτόχρονα προτίθεται να βάλει φρένο στην παραγωγή νέων οχημάτων της στη χώρα.

«Λόγω της τρέχουσας γεωπολιτικής κατάστασης, διακόπτουμε την τοπική παραγωγή μας στη Ρωσία και σταματούμε να εξάγουμε οχήματα στη ρωσική αγορά», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η BMW την Τρίτη.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε επίσης ότι αναμένει η παραγωγή στα εργοστάσιά της στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες θα διακοπεί εξαιτίας σημαντικών προβλημάτων στην εφοδιαστική της αλυσίδα.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η BMW,  τόσο ο χρόνος της παύσης παραγωγής όσο και σε ποια εργοστάσια πρόκειται να εφαρμοστεί «βρίσκεται ακόμα υπό εξέταση». Σύμφωνα πάντως με γερμανικά μέσα ενημέρωσης, το μεγαλύτερο εργοστάσιο της BMW στην Ευρώπη, το οποίο βρίσκεται στο Dingolfing, θα είναι μία από τις μονάδες του Βαυαρού κατασκευαστή που αναμένεται να πληγεί από τα προβλήματα στην προμήθεια εξαρτημάτων αλλά και από την απόφαση παύσης των εξαγωγών της μάρκας στη Ρωσία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η BMW προμηθεύεται καλωδιώσεις για τα οχήματά της από τη δυτική Ουκρανία.

Εν προκειμένω, η γερμανική εταιρεία κατασκευής καλωδίων Leoni, η οποία διαθέτει δύο εργοστάσια στην Ουκρανία που απασχολούν περίπου 7.000 εργαζόμενους, δήλωσε ότι εντείνει τις προσπάθειες για να αντισταθμίσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή στη χώρα.

«Τα logistics εντός και εκτός Ουκρανίας αποτελούν ιδιαίτερη πρόκληση, ειδικά λόγω της εν μέρει χαοτικής κατάστασης στα συνοριακά σημεία με την ΕΕ», δήλωσε εκπρόσωπος του Leoni.

Οι γερμανικές εταιρείες και προμηθευτές αυτοκινήτων διατηρούν περίπου 49 εγκαταστάσεις παραγωγής στη Ρωσία και την Ουκρανία, σύμφωνα με τον γερμανικό VDA.

Πέρυσι, η BMW συναρμολόγησε περίπου 12.000 οχήματα σε ένα εργοστάσιο στη ρωσική περιοχή του Καλίνινγκραντ, το οποίο η BMW λειτουργεί με τον τοπικό της συνεργάτη (βλ. Avtotor) για περισσότερα από 20 χρόνια.

Τέλος στις εξαγωγές στη Ρωσία από JLR και Aston Martin

Οι βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Jaguar Land Rover και Aston Martin διέκοψαν τις αποστολές νέων οχημάτων στη Ρωσία, καθώς οι κυρώσεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία είχαν δημιουργήσει αυξανόμενα εμπορικά εμπόδια για τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες.

«Το τρέχον παγκόσμιο πλαίσιο παρουσιάζει εμπορικές προκλήσεις, επομένως σταματάμε την παράδοση οχημάτων στη ρωσική αγορά και παρακολουθούμε συνεχώς την κατάσταση», δήλωσε η JLR την Τρίτη.

Η Aston Martin δήλωσε ότι λόγω των κυρώσεων που επιβλήθηκαν στη Ρωσία σταμάτησε τις πωλήσεις και τις αποστολές νέων οχημάτων στη χώρα.

«Ως παγκόσμια μάρκα που εξάγει προϊόντα τόσο στην Ουκρανία όσο και στη Ρωσία, η Aston Martin παρακολουθεί στενά την κατάσταση», ανέφερε η εταιρεία.

«Το κύριο μέλημά μας είναι η ασφάλεια και η ευημερία των συνεργατών και των πελατών μας στο Κίεβο και των οικογενειών τους και παραμένουμε σε στενή επαφή με τον τοπικό μας αντιπρόσωπο σε αυτή τη δύσκολη στιγμή», πρόσθεσε η Aston Martin.

Η Aston Martin δήλωσε επίσης ότι οι πωλήσεις της σε Ρωσία και Ουκρανία συνθέτουν μόλις τα 1% των παγκόσμιων πωλήσεών της.

Σημαντικά προβλήματα και περικοπές και για το VW Group

Η VW αναμένει να βάλει προσωρινά φρένο σε πολλά εργοστάσια της, συμπεριλαμβανομένου του βασικού της εργοστασίου της στο Wolfsburg, καθώς οι επιπτώσεις από τις ελλείψεις βασικών ανταλλακτικών από προμηθευτές στην Ουκρανία εξαπλώνονται.

Η γερμανική εταιρεία είπε ότι, κατά πάσα πιθανότητα, δεν θα είναι σε θέση να παράγει αυτοκίνητα στο Wolfsburg την εβδομάδα που ξεκινά την 14η Μαρτίου. Συν τοις άλλοις, η παραγωγή στο εργοστάσιο, στο οποίο κατασκευάζεται μεταξύ άλλων και το Golf, θα μειωθεί από την εβδομάδα που ξεκινά την 6ης Μαρτίου, δήλωσε η VW.

Μειώσεις στην παραγωγή θα λάβουν χώρα στο Emden και στο Ανόβερο, όπου η VW κατασκευάζει επαγγελματικά οχήματα, καθώς και εξαρτήματα για τα αυτοκίνητα που παράγει.

Επιπρόσθετα, η VW δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα σταματήσει την παραγωγή στα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που βρίσκονται στο Zwickau και τη Δρέσδη μετά από καθυστερήσεις στην αγορά ανταλλακτικών από την Ουκρανία.

Προβλήματα αντιμετωπίζει και η Skoda, η οποία δήλωσε χαρακτηριστικά τα εξής:

«Λόγω της τρέχουσας κατάστασης στην Ουκρανία, η Skoda αντιμετωπίζει κρίσιμες ελλείψεις στην προμήθεια ανταλλακτικών από αρκετούς τοπικούς προμηθευτές που έχουν επιπτώσεις σε ορισμένα από τα μοντέλα μας».

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η παραγωγή του ηλεκτρικού Enyaq iV έχει ήδη αρχίσει να περικόπτεται από τις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας.

Η Τσέχικη εταιρεία ανέφερε μάλιστα ότι τα προβλήματα αφορούν «πολλούς προμηθευτές της» που έχουν την έδρα τους στη Δυτική Ουκρανία.

Η Ρωσία αποτελεί για τη Skoda τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της, με περισσότερες από 90.000 παραδόσεις νέων οχημάτων το 2021.

Προβλήματα έχουν ήδη προκύψει και στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων των Audi και Cupra, τα οποία βασίζονται, όπως και το Enyaq iV, στην πλατφόρμα MEB.

Ford: Αναστολή παραγωγής στη Ρωσία

Η Ford δήλωσε την Τρίτη ότι, δεδομένης της εισβολής στην Ουκρανία, έχει ενημερώσει την Sollers, τον συνεργάτη της για την κατασκευή οχημάτων της μπλε οβάλ εταιρείας στη Ρωσία, ότι αναστέλλει τις δραστηριότητές της στη χώρα μέχρι νεωτέρας.

Η Ford δήλωσε επίσης ότι δεν έχει σημαντικές κατασκεαστικές δραστηριότητες στην Ουκρανία.

Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι το Ford Fund προχώρησε σε δωρεά του ποσού των 100.000 δολαρίων στο Global Giving Ukraine Relief Fund για να βοηθήσει τους εκτοπισμένους Ουκρανούς πολίτες και οικογένειες.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!