X
Κόσμος

Porsche 718 Cayman GT4 RS: Πολεμική μηχανή

Η Porsche 718 Cayman GT4 RS είναι η κορωνίδα της οικογένειας «718». Και συνάμα ό,τι πιο καθαρόαιμο έχει να προσφέρει σήμερα το «κεντρομήχανο» κουπέ των Γερμανών για χρήση σε δημόσιο δρόμο.

Η νέα Porsche 718 Cayman GT4 RS αποτελεί την κορυφαία έκφανση του κουπέ μοντέλου που απευθύνεται στους σκληροπυρηνικούς θιασώτες της σπορ οδήγησης. Εξ ου και οι «παραδοσιακές» αρετές πάνω στις οποίες βασίζεται, όπως το χαμηλό βάρος και η φυσική αναπνοή της κινητήριας μονάδας της.

Ο 4λιτρος και ατμοσφαιρικός flat-six κινητήρας, γνωστός από την αγωνιστική 911 GT3 Cup και την πολιτική 911 GT3, αποτελεί τον βασικό πόλο έλξης ενός σπορ αυτοκινήτου που έχει σχεδιαστεί για μέγιστη οδηγική απόλαυση. Με το όριο περιστροφής να αγγίζει τις 9.000 σ.α.λ., σε σύγκριση με την 718 Cayman GT4, η 718 Cayman GT4 RS έχει επιπλέον 80 ίππους, και συνολικά 500, με αποτέλεσμα χάρη στα 1.415 κιλά του αμαξώματος να προσφέρει μια αναλογία κιλών ανά ίππων της τάξης του 2,83.

Αυξημένη κατά 20 Nm είναι και η ροπή, που πλέον φτάνει τα 450 Nm.

Ανάμεσα στα εντυπωσιακά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της νέας 718 Cayman GT4 RS είναι οι εισαγωγές αέρα που βρίσκονται πίσω από τα παράθυρα οδηγού και συνοδηγού, οι οποίες βελτιώνουν τη ροή αέρα εισαγωγής και, ταυτόχρονα, «γεννούν» έναν συναρπαστικό θόρυβο, ακριβώς δίπλα στα αυτιά των επιβατών. Την ίδια στιγμή, οι χαρακτηριστικές εισαγωγές μπροστά από τους πίσω τροχούς έχουν διατηρηθεί με στόχο την ψύξη της κινητήριας μονάδας.

Το νέο σταθερό πίσω φτερό με τα αλουμινένια στηρίγματα αποτελεί επίσης ένα εξίσου χαρακτηριστικό στοιχείο της εξωτερικής σχεδίασης – πρόκειται για μια λύση που υιοθετήθηκε αρχικά στην 911 RSR GT και εν συνεχεία, για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής της Porsche, στην 911 GT3. Όπως αναφέρουν οι δημιουργοί της, η νέα Porsche 718 Cayman GT4 RS παράγει περίπου 25% περισσότερη κάθετη δύναμη από την GT4 στη λειτουργία Performance που προορίζεται για χρήση σε πίστες αγώνων, χάρη στο χαμηλότερο κατά 30 χλστ. ύψος της, τους εντυπωσιακούς αεραγωγούς στους μπροστινούς θόλους των τροχών και την αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη επένδυση κάτω από το αμάξωμα που «συνδέεται» με τον πίσω διαχύτη.

Όπως κάθε σύγχρονο μοντέλο της σειράς RS της Porsche, η νέα 718 GT4 RS διατίθεται αποκλειστικά με το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη PDK της εταιρείας, που φυσικά διαθέτει paddles στο τιμόνι και τον παραδοσιακό επιλογέα στην κεντρική κονσόλα. Σύμφωνα με την Porsche, χάρη στις αστραπιαίες αλλαγές που εξασφαλίζει, η 718 Cayman GT4 RS επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα (GT4 με PDK: 3,9 δευτερόλεπτα) και έχει τελική ταχύτητα 315 χλμ./ώρα (GT4 με PDK: 302 χλμ./ώρα), την οποία φτάνει σε 7η σχέση.

Η μείωση του συνολικού βάρους κατά 35 κιλά σε σχέση με την «απλή» GT4 επιτυγχάνεται χάρη στη χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) για εξαρτήματα όπως το καπό και τα μπροστινά φτερά. Η χαμηλού βάρους… μοκέτα στο εσωτερικό εξοικονομεί επιπλέον κιλά, όπως και η μείωση της ποσότητας του μονωτικού υλικού στο σύνολο της καμπίνας. Ταυτόχρονα, το πίσω παράθυρο είναι κατασκευασμένο από ελαφρύ γυαλί, ενώ το εσωτερικό πάνελ πόρτας διαθέτει υφασμάτινες θηλιές ανοίγματος.

Από εκεί και πέρα, αξίζει να σταθεί κανείς στη ρύθμιση RS της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης, στην επαναβαθμονόμηση της σκληρότητας των ελατηρίων καθώς και στις νέες αντιστρεπτικές δοκούς. Το προαιρετικό πακέτο Weissach προάγει έτι περαιτέρω τη δυναμική σχεδίαση της 718 Cayman GT4 RS με στοιχεία με φινίρισμα από ανθρακονήματα. Την ίδια στιγμή, οι απολήξεις από τιτάνιο μοιάζουν με εκείνες της Porsche 935, ενώ από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένο και το roll-cage που βρίσκεται εγκατεστημένο στο εσωτερικό, στο πίσω μέρος της κατασκευής. Εδώ, το επάνω τμήμα του ταμπλό είναι επενδυμένο με το υλικό Race-Tex, ενώ ένα μεγάλο λογότυπο της Porsche είναι ενσωματωμένο στο πίσω παράθυρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με το πακέτο Weissach μπορούν να παραγγελθούν σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου 20 ιντσών με επιπλέον κόστος, αντί για τις σφυρήλατες αλουμινένιες των 20 ιντσών της βασικής έκδοσης.

Porsche 718 Cayman GT4 RS: Στο Nurburgring

O Jörg Bergmeister, επίσημος δοκιμαστής και πρεσβευτής της Porsche, είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει στην «Πράσινη Κόλαση» του Nurburgring-Nordschleife την ταχύτητα της πιο καθαρόαιμης «718» που κατασκευάστηκε ποτέ, η οποία για πρώτη φορά στην ιστορία της κοσμείται από τα αρχικά «RS».

Όπως αναφέρει η εταιρεία, η νέα 718 Cayman GT4 RS κατάφερε να ολοκληρώσει έναν πλήρη γύρο στη διαδρομή μήκους 20,6 χλμ. της γερμανικής πίστας σε χρόνο 7 λεπτών και 4,511 δλ., επίδοση που είναι ταχύτερη κατά 23,6 δλ. σε σχέση με εκείνη της 718 Cayman GT4.

Σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, ο αντίστοιχος χρόνος για το μήκος της διαδρομής των 20,832 χλμ. του «μεγάλου» Nurburgring είναι 7:09.300.

Ιδού και τα σχετικά πειστήρια:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!