X
Κόσμος

Στα άδυτα του υβριδικού κινητήρα του νέου Honda Civic e:HEV

Με 41% θερμοδυναμική απόδοση από τον 2λιτρο κινητήρα του και με αρωγό την παρουσία δύο ηλεκτροκινητήρων και μπαταρίας, το νέο, αποκλειστικά υβριδικό Honda Civic e:HEV υπόσχεται επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση.

Το νέο Honda Civic e:HEV, ακολουθώντας πιστά τα χνάρια των CR-V, HR-V και Jazz, θα είναι διαθέσιμο προς τα τέλη της χρονιάς στις κατά τόπους αγορές της γηραιάς ηπείρου αποκλειστικά σε υβριδική έκδοση.

Η μονάδα κίνησης του Civic 11ης γενιάς συνδυάζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με δύο συμπαγείς ηλεκτρικούς κινητήρες κι έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα με φυσική αναπνοή που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, ο οποίος επιτυγχάνει 41% θερμοδυναμική απόδοση και διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού βελτιστοποιημένο για ταχύτερη και πιο αποτελεσματική καύση και υψηλή ροπή. Ταυτόχρονα, μια σειρά από τεχνολογίες όπως καταλύτης, ο οποίος ενεργοποιείται σε χαμηλή θερμοκρασία και ο τροποποιημένος σχεδιασμός των αυλών εισαγωγής του κινητήρα, συμβάλλουν στη βελτιωμένη οικονομία καυσίμου.

Το αποτέλεσμα αυτών των τεχνολογικών εξελίξεων είναι μια συνδυασμένη εκπομπή διοεξειδίου του άνθρακα που δεν ξεπερνά τα 108 g/km – την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου στο πρωτόκολλο WLTP ορίζεται στα 4,7 λίτρα/100 χλμ. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η μέγιστη συνδυαστική ισχύς της μονάδας κίνησης είναι 135 kW, ήτοι 184 ίπποι, με τη ροπή να φτάνει τα 315 Nm.

Σύμφωνα με την Honda, όλα τα παραπάνω έχουν επιτευχθεί στο νέο Civic e:HEV μέσω της εφαρμογής καινοτόμων νέων τεχνολογιών. Για παράδειγμα, η τελευταία έκδοση της Έξυπνης Μονάδας Ισχύος (IPU) της Honda είναι 23 χλστ. πιο επίπεδη και 1 κιλό ελαφρύτερη από τις προηγούμενες, αλλά με μεγαλύτερο αριθμό κυψελών – η θέση της δε είναι κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Μια νέα Μονάδα Ελέγχου Ισχύος (PCU), που βρίσκεται κάτω από το καπό, επιτρέπει ταχύτερη φόρτιση και εκφόρτιση, συμβάλλοντας σε περαιτέρω αύξηση, κατά 12%, στην απόδοση ισχύος σε σχέση με προηγούμενες εφαρμογές της τεχνολογίας e:HEV της Honda. Η αύξηση της πυκνότητας ισχύος και της απόδοσης της PCU αυξάνει την ηλεκτρική ισχύ, επιτρέποντας στη μονάδα EV να αναλάβει περισσότερο φορτίο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η διαχείρισή της πραγματοποιείται από μια καλωδίωση αλουμινίου συμβάλλοντας έτσι στη μείωση κατά 40% του βάρους της σε σύγκριση με μία συμβατική καλωδίωση χαλκού.

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης του νέου Honda Civic e:HEV εναλλάσσεται απρόσκοπτα μεταξύ ηλεκτρικής, υβριδικής και «θερμικής» λειτουργίας, χωρίς παρέμβαση από τον οδηγό. Το «παρών» δίνουν τέσσερα προφίλ οδήγησης, τα Eco, Normal, Sport καθώς και μια νέα λειτουργία Individual, που μπορούν να επιλεγούν από τον οδηγό για να προσαρμόσουν την απόκριση της μονάδας και την αίσθηση του τιμονιού.

Ο 2λιτρος κινητήρας διαθέτει έναν δευτερεύων άξονα εξισορρόπηση κραδασμών καθώς και έναν στροφαλοφόρο άξονα υψηλής ακαμψίας που σε συνδυασμό με την έξτρα μόνωση στην πολλαπλή εισαγωγής και το κάλυμμα του κινητήρα, ελαχιστοποιούν τον θόρυβο που φτάνει στα αυτιά των επιβατών. Πέραν τούτων, το σύστημα Active Noise Control (ANC) περιορίζει περαιτέρω τυχόν θορύβους που θα μπορούσαν να αντηχούν στην καμπίνα, ενώ το Active Sound Control (ASC) ενισχύει την σπορτίφ χροιά της μονάδας εσωτερικής καύσης.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!