X
Επικαιρότητα

Νέα τέλη κυκλοφορίας: άρχισαν τα σενάρια…

Καθιερωμένο θέμα, κάθε τέτοια εποχή, η αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας. Ο κυβισμός, οι εκπομπές ρύπων και τα χρόνια παλαιότητας θα πρωταγωνιστήσουν για άλλη μια φορά ως κριτήρια.

Σχέδια για τα νέα τέλη του 2018 καταστρώνει το Υπουργείο Οικονομικών, αν πάρει έγκριση από τους δανειστές. Στόχος, είναι η είσπραξη ποσού συνολικού ύψους 1,1 δις ευρώ. Οι διαφοροποιήσεις θα αφορούν κύρια τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2007 ή 2008, όπου το κόστος των τελών συζητείται να υπολογίζεται από τον κυβισμό του κινητήρα, σε συνάρτηση με τις εκπομπές ρύπων. Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με πληροφορίες μελετάται η αύξηση των κλιμάκων υπολογισμού, έτσι ώστε τα τέλη να αυξάνονται σταδιακά ανά κλιμάκιο 100 κυβικών εκατοστών, αντί των περίπου 200 που ισχύει σήμερα. Προτείνεται επίσης και η αύξηση του αριθμού των κλιμάκων υπολογισμού των τελών, με βάση τους ρύπους, για τα αυτοκίνητα που έχουν λάβει πινακίδες κυκλοφορίας μετά την 31η Οκτωβρίου 2010.

Για τις μεταβολές στην μέθοδο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα δεκαετίας έχει χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα το μοντέλο της Πορτογαλίας, που συνδυάζει μέσω ειδικών συντελεστών τον κυβισμό με τις εκπομπές ρύπων. Στην Πορτογαλία τα τέλη σε αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2007 ξεκινούν από τα 87 ευρώ για κινητήρες κάτω των 1.250 κ.εκ. που εκπέμπουν κάτω από 120 γρ. CO2. Αντίστοιχα, στα αυτοκίνητα από 1.251 έως 1.750 κ.εκ. οι κάτοχοί τους πληρώνουν 57 ευρώ για τον κυβισμό, ενώ αν εκπέμπουν από 121 έως και 180 γρ/χλμ. δίνουν επιπλέον 88 ευρώ. Αν οι αρμόδιοι καταλήξουν σε αυτό το μοντέλο, τότε εκτιμάται ότι θα επηρεαστούν πάνω από 1.100.000 ιδιοκτήτες, που θα δουν τα ποσά των τελών κυκλοφορίας να αυξάνονται ή να μειώνονται ανάλογα με τον κυβισμό και τις εκπομπές CO2 του οχήματός τους.

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!