X
Επικαιρότητα

Ο Walter Röhrl δοκιμάζει την ηλεκτρική Porsche Taycan – και την εκθειάζει

Μπορεί πριν λίγο καιρό να μη μιλούσε με τα καλύτερα λόγια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σήμερα όμως ο Walter Röhrl, o θρύλος των αγώνων ράλλυ, δηλώνει τουλάχιστον εντυπωσιασμένος από τη συμπεριφορά και τις επιδόσεις της Porsche Taycan.

Δεν έχουν περάσει περισσότεροι από εννέα μήνες από τότε που ο Walter Röhrl μιλούσε με όχι και τόσο κολακευτικά λόγια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μάλιστα, ο θρύλος των αγώνων ράλλυ δεν είχε διαστάσει να χαρακτηρίσει σε συνέντευξή του σε γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο ότι τα αυτοκίνητα του είδους είναι «καταστροφή».

Προχωρώντας τη σκέψη του, ο 71χρονος πλέον οδηγός, είχε δηλώσει:

«Ποτέ δεν θα με ακούσετε να λέω ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι φανταστικά. Αυτό που λέω είναι πως το μέλλον της ηλεκτροκίνησης βρίσκεται μέσα στις πόλεις. Αν με ρωτάτε, η οδήγηση ενός αυτοκινήτου είναι να μπεις μέσα σε αυτό, και να κάνεις ένα ταξίδι 800 χλμ., και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ποτέ δεν θα είναι μια λύση για αυτό. Επίσης, είναι μια καταστροφή από περιβαλλοντική άποψη.

«Όχι, δε χρειάζομαι κάτι τέτοιο [την τότε Mission E]. Είμαι πεπεισμένος ότι από τη στιγμή που το αυτοκίνητο αυτό πατήσει στο έδαφος, εγώ θα έχω κάνει μια ρύθμιση με την εταιρεία με την οποία είτε θα συνταξιοδοτηθώ, είτε δεν θα έχω καμία σχέση με το αυτοκίνητο αυτό.»

Διαβάστε εδώ όλες τις δηλώσεις του Walter Röhrl

Σήμερα, εν αντιθέσει, ο Γερμανός μας τα… γυρνά, δηλώνοντας κάτι παραπάνω από ενθουσιασμένος με το επερχόμενο ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche, το οποίο είχε την ευκαιρία να οδηγήσει. Τόσο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, όσο και επιδόσεων.

Ποια ήταν η πρώτη σας εντύπωση; > Είναι τρελό. Σε όλα μου τα χρόνια στα ράλλυ, δεν έχω δει ποτέ τέτοιες επιδόσεις. Η Taycan πηγαίνει πολύ καλά σε μεγάλες ταχύτητες, είναι πραγματικά εντυπωσιακή.

Πώς είναι ο χειρισμός της Taycan; > Είμαι έκπληκτος, επειδή μόλις που καταλαβαίνεις το βάρος της. Οι μηχανικοί έχουν κάνει σπουδαία δουλειά στο tuning και έχουν εκμεταλλευτεί το χαμηλό κέντρο βάρους. Το τιμόνι, ακόμα και τα φρένα, είναι εξαιρετικά.

Με ποιους τρόπους θα μπορούσατε να εντοπίσετε στην Taycan το DNΑ της Porsche; > Αν έπρεπε να την οδηγήσω με δεμένα μάτια, θα ήξερα αμέσως ότι καθόμουν σε μια Porsche. Το βάρος και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης – και ναι, ακόμη και τα φρένα, τα οποία είναι πολύ πιο δύσκολο να ρυθμιστούν σωστά λόγω του συνδυασμού ανάκτησης της ενέργειας και συμβατικών φρένων – είναι εντάξει. Και αυτό πρέπει να είναι μια Porsche.

Τι σας εντυπωσιάζει περισσότερο; > Το πόσο λίγο μου λείπει ο θόρυβος του κινητήρα. Ποτέ δεν θα περίμενα ότι η έλλειψη ήχου από το σύστημα κίνησης δεν θα μπορούσε να σημαίνει απώλεια στη απόδοση. Στην πραγματικότητα, μου αρέσει πολύ η ησυχία της Taycan. Είναι μια εμπειρία από μόνη της.

Σε σύγκριση με μια συμβατική εμπειρία οδήγησης, πόσο διαφορετική είναι η Taycan; > Στην απόδοση. Ακόμη και στα πιο γρήγορα αυτοκίνητα ράλι που έχω οδηγήσει, ποτέ δεν έχω δει επιδόσεις σαν αυτές – και η άμεση απόκριση, αυτή η άμεση αντίδραση με κάνει να χαμογελάω κάθε φορά.

Πού βλέπετε περιθώρια εξέλιξης μεταξύ της σημερινής εκδοχή του μοντέλου και της έκδοσης παραγωγής; > Δεν είναι πολλά τα πράγματα, καθώς νομίζω ότι είναι ήδη σε ένα δρόμο ώστε να είναι ένα φανταστικό προϊόν. Ωστόσο, πιστεύω ότι πρέπει να ετοιμαστούν γρήγορα οι υποδομές  – γιατί νομίζω ότι θα τρελαθώ αν κάποιος ήταν μπροστά μου στην αντλία και έπρεπε να περιμένω!

O tempora, o mores._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!