Το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου της Dallara λέγεται Stradale, φυσικά. Είναι speedster και υπό προϋποθέσεις roadster. Αλλά και κουπέ. Και αποδίδει 400 ίππους.
Η ιταλική εταιρεία που ίδρυσε to 1972 ο Gian Paolo Dallara, ο άνθρωπος που ξεκίνησε την καριέρα του ως μηχανικός υπό την καθοδήγηση του αείμνηστου Enzo Ferrari, παρουσίασε και επίσημα σήμερα το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου στην 45ετή της ιστορία. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον εγχείρημα, μιας και η νέα Dallara Stradale είναι -κατά βάση- ένα ελαφρύ speedster, με πλαίσιο κατασκευασμένο εξολοκλήρου από carbon, ενώ με τις ανάλογες προσθήκες στο σώμα της (παρπρίζ, οροφή και πόρτες) μπορεί εύκολα να «μεταμορφωθεί» σε roadster ή κουπέ. Όπως ανακοινώθηκε σήμερα με αφορμή των εορτασμό των 81ων γενεθλίων του ιδρυτή της ιταλικής εταιρείας –που παρεμπιπτόντως μέχρι σήμερα ήταν ευρέως γνωστή περισσότερο για τις αγωνιστικές της δημιουργίες και λιγότερο για το γεγονός ότι στο πρόσφατο παρελθόν έχει αποτελέσει τον δημιουργό του πλαισίου του καθαρόαιμο KTM X-Bow αλλά και εκείνου της Bugatti Veyron(!)- η παραγωγή της Stradale δεν θα ξεπεράσει τα 600 αντίτυπα, με κάθε ένα από αυτά να κοστολογείται στα περίπου 155.000 ευρώ.
Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα μόλις 855 κιλά του αμαξώματος στην έκδοση roadster, εξασφαλίζουν κορυφαίες επιδόσεις. Συγκεκριμένα, το «0-100» ολοκληρώνεται σε 3,25 δλ., ενώ μόλις 3,5 δλ. αρκούν ώστε με 5η σχέση στο κιβώτιο η Dallara Stradale να επιταχύνει από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα. Για την ρεπρίζ «100-200», με ίδια πάντα σχέση, το χρονόμετρο σταματά στα 8,5 δλ. Η τελική δε ταχύτητα του τρία-σε-ένα αυτοκινήτου της ιταλικής εταιρείας ανέρχεται στα 280 χλμ./ώρα. Ένα ακόμα σημαντικό επίτευγμα της Stradale είναι το γεγονός πως η κάθετα παραγόμενη δύναμη κοντά στην τελική της ταχύτητα ανέρχεται στην κουπέ εκδοχή στην καθ’ όλα εντυπωσιακή τιμή των 820 Kg, υπό την προϋπόθεση ότι ο αγοραστής έχει επιλέξει να εγκαταστήσει στην ουρά της την προαιρετική σταθερή αεροτομή (βλ. σχετική φωτογραφία).
Σύμφωνα με όσα έχουν ήδη αποκαλυφθεί, υπεύθυνος του «στησίματος» του αυτοκινήτου είναι ο οδηγός αγώνων, Loris Biccocchi, ο οποίος στο παρελθόν έχει συμβάλλει στην εξέλιξη κατασκευών που φέρουν την υπογραφή των Bugatti και Pagani. Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, πως το σύστημα διεύθυνσης της πισωκίνητης Dallara Stradale δεν διαθέτει υποβοήθηση, ενώ το ESP, που ευτυχώς απενεργοποιείται, δίνει για ευνόητους λόγους το «παρών» στη θέση «οn»._Χ.Α.