X
Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για τη νέα Mercedes GLA

Η Mercedes αποκαλύπτει τη νέα GLA, ένα μοντέλο που έρχεται να αποτελέσει την όγδοη κατά σειρά εκδοχή των Γερμανών από τη Στουτγάρδη στην κόμπακτ κατηγορία μετά τις A-Class, A-Class Saloon, A-Class L Saloon, B-Class, CLA Coupe, CLA Shooting Brake και GLB.

Η γερμανική εταιρεία παρουσίασε προ ολίγων λεπτών τη νέα GLA, που αισίως γυρίζει σήμερα τη δεύτερη κατά σελίδα της ύστερα από πέντε χρόνια λαμπρής παρουσίας στις κατά τόπους αγορές και σχεδόν 1 εκ. πωλήσεις. Από πλευράς εμφάνισης, οι επιρροές από την A-Class είναι πασίδηλες, παρά το πιο «αγριεμένο» και «περιπετειώδες» παρουσιαστικό της, στο οποίο κυρίαρχος είναι ο ρόλος του νέου και σαφώς πιο επίπεδου εμπρόσθιου μέρους αλλά και των πλαστικών προστατευτικών στους θόλους των τροχών.

Η νέα Mercedes GLA βασίζεται ασφαλώς στη δεύτερη γενιά του δαπέδου MFA της Daimler διαθέτοντας σε σχέση με το μοντέλο που παραδίδει τη σκυτάλη σημαντικές διαφορές σε επίπεδο διαστάσεων. Με μήκος 4,41 μ., πλάτος 1,834 μ. (2,02 μαζί με τους καθρέπτες) και ύψος 1,611 μ., η σύγχρονη εκδοχή του μοντέλου είναι πιο κοντή σε μήκος κατά 14 χλστ., πιο πλατιά κατά μόλις 30 χλστ., αλλά και πιο ψηλή κατά 104 χλστ. σε σχέση με την απελθούσα γενιά – την ίδια στιγμή, το μεταξόνιό της κατασκευής έχει «προικιστεί» με επιπλέον 30 χλστ., φτάνοντας αισίως πλέον τα 2.729 χλστ., ενώ μεγαλύτερα κατά 46 χλστ. είναι και τα δύο μετατρόχια του μοντέλου.

Εκτός όλων των παραπάνω, σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, η νέα Mercedes GLΑ ξεχωρίζει και για τη μεγαλύτερη απόσταση του αμαξώματός της από το έδαφος (+9 χλστ., 143 χλστ.), γεγονός που καταδεικνύει με σαφήνεια τις προθέσεις των δημιουργών της στα πλαίσια της αναπτυσσόμενης και πολυπληθούς πλέον κατηγορίας των SUV αυτοκινήτων. Προς αυτή την κατεύθυνση συνηγορεί και η απόφαση τω ανθρώπων από τη Στουτγάρδη να ψηλώσουν κατά 140 χλστ. τη θέση οδήγησης, σε σχέση με εκείνη της A-Class, αλλά και κατά 50 χλστ. σε σχέση με την B-Class.

Στο εσωτερικό, οι παραπομπές στις A-Class, B-Class, CLA κοκ είναι προφανείς. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού και το βάθος του τραπεζικού λογαριασμού του δυνητικού αγοραστή, η νέα GLΑ διατίθεται σε εκδόσεις με δύο οθόνες αφής των 7 ιντσών, μια «7άρα» και μία δεύτερη με διαγώνιο 10,25 ίντσες ή δύο των 10,25 ιντσών. Οι στρογγυλοί αεραγωγοί τύπου… τουρμπίνας του συστήματος κλιματισμού συναντώνται και εδώ, ακριβώς όπως συμβαίνει και με το γνωστό και… πολυδύναμο σύστημα πολυμέσων MBUX της εταιρείας.

Η προσπάθεια των Γερμανών να βελτιώσουν τις επιδόσεις του μοντέλου στον τομέα της χωροταξίας είναι εξίσου ορατή. Έτσι, στη δεύτερη γενιά ο αέρας για τα κεφάλια των εμπρός επιβατών είναι μεγαλύτερο κατά 22 χλστ. (σε αντίθεση με τον πίσω, ο οποίος είναι μειωμένος κατά 6 χλστ.), ενώ πολύ σημαντική είναι η πρόοδος στο διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα των πίσω (+116 χλστ.). Με το πίσω κάθισμα να μετακινείται κατά 140 χλστ. κατά τον διαμήκη άξονα του οχήματος, ο χώρος φόρτωσης μπορεί να φιλοξενήσει αποσκευές με όγκο, κατά VDA, 435 λίτρων (+14 λίτρα).

Η νέα Mercedes GLA εφοδιάζεται, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του αστεριού από τη Στουργάρδη, με την πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων της εταιρείας, ενώ εμπρός συναντάμε μια διάταξη με τα γνωστά και… καταξιωμένα γόνατα Μακφέρσον. Στον τομέα της μετάδοσης η Mercedes επιστρατεύει το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων που γνωρίσαμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας, αλλά και το αντίστοιχο 8τάχυτο στην κορυφαια έκδοση, καθώς και μια ανανεωμένη εκδοχή του συστήματος τετρακίνησης 4Matic, η οποία χρησιμοποιεί τη λύση του πολύδισκου συμπλέκτη που πλέον όμως δεν ενεργοποιείται υδραυλικά, αλλά ηλεκτρομηχανικά.

Σε συνδυασμό με το σύστημα 4Matic, η εταιρεία προσφέρει μέσω του Dynamic Select τη δυνατότητα μεταβολής της «ποσότητας» της ροπής που φτάνει σε κάθε άξονα. Έτσι, στο Eco/Comfort η κατανομή της ορίζεται στο 80/20 εμπρός και πίσω, στο Sport στο 70/30, ενώ στο Off Road στο 50/50. Σε ότι αφορά στους κινητήρες, η εταιρεία αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η νέα GLA εμπιστεύεται τους γνωστούς 4κυλινδρους κινητήρες ντίζελ και βενζίνης της γκάμας της. Ως «εισαγωγική» έκδοση ανακοινώνεται η GLA 200, η οποία τροφοδοτείται από τον 1,33 κινητήρα βενζίνης των Daimler/Renualt, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 163 ίππους και 250 Nm ροπής, ενώ η κορυφαία 35 4Matic AMG από τον 2λιτρο των 306 ίππων και 400 Nm.

Στην πρώτη περίπτωση η μέση κατανάλωση ορίζεται στα 5,9-5,6 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 135-129 gr για κάθε χιλιόμετρο. Οι αντίστοιχες τιμές για την κορυφαία έκδοση της οικογένειας είναι 7,5-7,4 λίτρα/100 χλμ. και στα 171-170 gr CO2/χλμ. Σύμφωνα με την εταιρεία, η GLA 200 είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 8,7 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, την ώρα που η κορυφαία «35» απαιτεί μόλις 5,1 δλ. έχοντας τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!