X
Συνεντεύξεις

Έλληνες στην αυτοκινητοβιομηχανία: Χρήστος Laurence Καλαβάς

Χάρη στην πορεία του σε σημαντικές ομάδες αγώνων ράλλυ και πίστας, ο Χρήστος Λόρενς Καλαβάς αποτελεί ζωντανή απόδειξη πως οι συμπατριώτες μας αφήνουν το αποτύπωμά τους σε όλο το εύρος του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Έχοντας μεγαλώσει σε Κατερίνη και Ιεράπετρα Κρήτης, ο Χρήστος Λόρενς Καλαβάς, γεννημένος στην Αγγλία από Κύπριο πατέρα και Αγγλίδα μητέρα, διαθέτει αξιοσημείωτο βιογραφικό ως Μηχανολόγος Μηχανικός.

Μετά την ολοκλήρωση δύο μεταπτυχιακών, εργάστηκε στο WRC για την M-Sport Ford και σε αγώνες πίστας για τη McLaren Customer Racing.

Σήμερα βρίσκεται στη Hyundai Motorsport, διατηρώντας άμεση σχέση με τον εξηλεκτρισμό των αγώνων αυτοκινήτου. Ας τον γνωρίσουμε!

Σπούδασα μηχανολογία για να ικανοποιήσω την ανάγκη εξερεύνησης που είχα από μικρός, καθώς απορούσα πώς λειτουργεί το καθετί. Αρχικά άνοιγα ρολόγια ή επισκεύαζα ποδήλατα, όμως τελικά με κέρδισε το αυτοκίνητο.

Οι αγώνες ράλλυ και πίστας μου αρέσουν εξίσου, αν και διαφέρουν σε λειτουργία. Όμως, απαιτούν τη διαμόρφωση αποδοτικού τρόπου σκέψης ώστε να επιλύεις προβλήματα, πολλές φορές απρόβλεπτα, σε μικρό χρονικό διάστημα.

Στην M-Sport Ford εργάστηκα ως μηχανικός αγώνων και δοκιμών σε εργοστασιακά και πελατειακά προγράμματα.

Στη McLaren Customer Racing ήμουν μηχανικός τεχνικής υποστήριξης των αυτοκινήτων GT στους αγώνες και κατά την προετοιμασία τους.

Από αυτές τις συνεργασίες μού μένει πως όλα κρίνονται στις λεπτομέρειες. Για την επίτευξη των στόχων απαιτείται πολύπλευρη προσέγγιση, που περιλαμβάνει ενδελεχή ανάλυση δεδομένων, εμπειρία στις διακυμάνσεις των συνθηκών λειτουργίας ενός αγωνιστικού και περίτεχνη επικοινωνιακή εναρμόνιση μιας ομάδας ατόμων.

Από το 2021 εργάζομαι στη Hyundai Motorsport ως Homologation Engineer. Είμαι υπεύθυνος για την επικοινωνία με τον εκάστοτε οργανωτικό φορέα και, κυρίως, με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), για τον καθ’ όλα νόμιμο σχεδιασμό ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου με βάση τις τεχνικές προδιαγραφές.

Το πιο δύσκολο κομμάτι στην εξέλιξη του Hyundai i20 N Rally1 ήταν να λειτουργήσει μια νέα σχεδιαστική ομάδα, με βάση τις προκλήσεις της διαδικασίας R&D. Το προσωπικό μου στοίχημα ήταν να φέρω τις καινοτόμες λύσεις της ομάδας στα μέτρα των κανονισμών, χωρίς συμβιβασμούς στις επιδόσεις του αγωνιστικού.

Οι κανονισμοί των ράλλυ θα παραμείνουν στραμμένοι προς την αποδοτικότερη χρήση της διαθέσιμης ενέργειας μέσω υβριδικών συστημάτων. Όμως, τα ράλλυ προσελκύουν ένα εξειδικευμένο κομμάτι κοινού, οπότε, παρά την κλίση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς εναλλακτικές κινητήριες λύσεις, δεν πρέπει να περιθωριοποιηθούν τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν το συναισθηματικό μέρος του αθλήματος.

Info

Χρήστος Laurence Καλαβάς

Γεννήθηκε: 1984, Αγγλία

Σπούδασε: Μηχανολογία (Πανεπιστήμιο Southampton)

Μεταπτυχιακά: Διοίκηση Επιχειρήσεων και Project Management (Πανεπιστήμιο Surrey), Motorsport Engineering (Πανεπιστήμιο Oxford Brookes)

Έχει εργαστεί ως Μηχανολόγος Μηχανικός: M-Sport (2014-2019), McLaren Customer Racing (2019-2021), Hyundai Motorsport (2021-παρόν)

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!