X
Συνεντεύξεις

Έλληνες στην αυτοκινητοβιομηχανία: Αντώνης Σκαρδάσης (Antonis Skardasis)

Πέραν του πρώτου συνθετικού, η αυτοκίνηση και ο αυτοματισμός έχουν αποκτήσει ακόμα πολλά κοινά τα τελευταία χρόνια. Ένας συμπατριώτης μας, o Αντώνης Σκαρδάσης, βρίσκεται στην καρδιά των εξελίξεων.

Η αυτοκινητοβιομηχανία πλησιάζει την αυτόνομη μετακίνηση, με τον αυτοματισμό και τη ρομποτική να πρωταγωνιστούν.

Αφότου ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές σπουδές Αυτόματου Ελέγχου και Ρομποτικής και τις μεταπτυχιακές στην Τεχνητή Νοημοσύνη, ο Antonis Skardasis συνεργάστηκε με το Ινστιτούτο Έρευνας Προηγμένης Ρομποτικής του Μάντσεστερ.

Ένα χρόνο αργότερα βρέθηκε στο Κέντρο Ιδεών της αμερικανικής Hyster-Yale, για ανάπτυξη ρομποτικών περονοφόρων οχημάτων.

Από το 2018 μεταπήδησε ως Επικεφαλής Μηχανικός Λογισμικού σε start-up ανάπτυξης αυτόνομων οχημάτων. Με παρότρυνση της Williams (F1) Advanced Engineering & Foresight Investments, συνέχισε ως Engineering Manager σε εταιρεία «stealth start-up», για αυτοματοποίηση της γραμμής παραγωγής μέσω ρομποτικών συστημάτων.

Σήμερα παραμένει σε αγγλικό έδαφος, έχοντας «μετακομίσει» στο Ocado Group, που αναπτύσσει ρομπότ για αυτόματες παραγγελίες σε σούπερ μάρκετ και αυτόνομα οχήματα για την παράδοση των παραγγελιών. Ενδιαφέρουσα ιστορία με συναρπαστικό μέλλον…

Η ρομποτική με προσέλκυσε από μικρό παιδί. Πάντα με συνέπαιρνε το πώς μια μηχανή μπορεί να αποκτήσει νοημοσύνη και, γιατί όχι, χαρακτήρα.

Η εργασία μου σε εταιρείες ανάπτυξης αυτόνομων οχημάτων, επαγγελματικών ή επιβατικών, έδειξε πως το μέλλον θα είναι πολύ κοντά σε όσα βλέπουμε στις ταινίες φαντασίας. Όμως, το ντιμπέιτ παραμένει: Πότε θα είμαστε βέβαιοι πως διαθέτουμε ένα πλήρως αυτόνομο όχημα ή μηχάνημα;

Σήμερα εργάζομαι στο τμήμα Προηγμένης Τεχνολογίας της Ocado Technology ως Robotics Engineering Manager. Οι δραστηριότητές μου περιλαμβάνουν έρευνα και ανάπτυξη συστημάτων αυτόματης παραγγελιοδοσίας και μεταφοράς.

Βασική μου αρμοδιότητα είναι να υποστηρίζω ένα τμήμα περίπου 135 ερευνητών και μηχανικών λογισμικού, σε πέντε χώρες.

Η ρομποτική υιοθετήθηκε στη βιομηχανία επειδή προσφέρει ασφάλεια στους εργαζομένους, ποιοτικότερο αποτέλεσμα, χαμηλότερο κόστος και μεγαλύτερη ταχύτητα.

Τα αυτόνομα οχήματα αναπτύσσονται διότι παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια, προκαλούν μικρότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση και είναι πιο οικολογικά, ως αποτέλεσμα της προηγμένης αντίληψης και επικοινωνίας τους με τον περιβάλλοντα χώρο.

Το 2030 οι μετακινήσεις θα μπορούν να γίνονται με οχήματα χωρίς τιμόνι και οδηγούς. Αυτό θα είναι εφικτό σε περιοχές με συντηρημένο οδικό δίκτυο και ξεκάθαρη σήμανση, δύσκολα δηλαδή στην Αθήνα ή σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.

Όνειρό μου είναι οι άνθρωποι να σέβονται περισσότερο την τεχνολογία και την επιστήμη, και αυτές με τη σειρά τους, τους ανθρώπους.

Info

Αντώνης Σκαρδάσης (Antonis Skardasis)

Γεννήθηκε: 1985, Αθήνα

Σπούδασε: Μηχανικός Αυτοματισμού (Πειραιάς) – υποτροφία από το Πανεπιστήμιο Cranfield σε Αυτόνομα Εναέρια Οχήματα (UAV), Μεταπτυχιακό Computational Intelligence & Robotics (Sheffield UK)

Έχει εργαστεί ακόμη: Υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου παράλληλα με σπουδές (2009), Ινστιτούτο Έρευνας Προηγμένης Ρομποτικής Μάντσεστερ (2015), Hyster-Yale Inc. (2016-2018), StreetDrone (2018-2019), stealth start-up (2019-2021), Ocado Technology (2020-σήμερα)

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!