X
Συνεντεύξεις

Συνέντευξη: Χρυσόστομος Καρέλλης

Συζήτηση εφ’ όλης της ύλης με τον Χρυσόστομο Καρέλλη, έναν κύριο της αγοράς και των ελληνικών αγώνων. Ειδική, σπάνια περίπτωση, με έδρα τη Λαμία.

Λαμία, η πρωτεύουσα της αγοράς αυτοκινήτου στην Κεντρική Ελλάδα, αλλά πρωτεύουσα και των ελληνικών αγώνων. Η καρδιά του Ράλλυ Ακρόπολις στο WRC. Τoν Χρυσόστομο τον γνωρίσαμε από τον κ. Νικόλα Μανώλη, ατσαλένιο κλειδί στο ΡΑ και πρόεδρο της 50χρονης ΑΛΑΛ, που κοσμεί την κοινότητα. Ό,τι δεν αλλάζει ακόμα και όταν διαφωνείς κάθετα με τις επιλογές τους διοικητικά, σε μια δύσκολη περίοδο, που η ιστορία τους επιβάλλει την παρουσία τους δίπλα στον Έλληνα οδηγό, και όχι απέναντι, όπως ευκαιριακά προκύπτει.

Η συζήτησή μας, σήμερα στην Παύλιανη, με αφορμή το καλό Peugeot 508, που μόνο αυτός μπορεί να οδηγεί σε μια δύσκολη περίοδο της ελληνικής αγοράς. Σε ένα τρελό ράλλυ, που το Σαφάρι και το Ακρόπολις θυμίζουν μπροστά του ασφάλτινη εκδοχή του Ράλλυ Φθιώτιδας…

Πότε ξεκίνησε το επιχειρηματικό ταξίδι; > Ουσιαστικά, απ’ όσο με θυμάμαι, καθώς μεγάλωσα μέσα στην επιχείρηση δίπλα στον πατέρα μου, με έπαιρνε μαζί του στα συνέδρια της Citroen όταν ήμουν δέκα ετών. Έχω μνήμες από τον κ. Γιώργο Συγγελίδη και πολλά ακόμη. Πήρα τη σκυτάλη, ουσιαστικά μετά την ολοκλήρωση των σπουδών μου και αφού τελείωσα το στρατιωτικό μου, το 2005. Πρόλαβα τις καλές χρονιές έως το 2011.

Πότε ξεκίνησε η οικογενειακή διαδρομή; > Η οικογένεια ουσιαστικά έχει αφετηρία το 2011, με τον ερχομό της πρώτης κόρης μας, της Ασημίνας. Ήμουν ήδη με τη γυναίκα μου, Μαρία Λεπίδα, μία πενταετία. Στη συνέχεια ήρθε και η δεύτερη κόρη μας, η Παναγιώτα (Άγια). Πιστεύω μας είναι πως η σταθερή οικογενειακή ζωή σου δίνει τη δυνατότητα να αφοσιωθείς στα επαγγελματικά σου με μεγαλύτερη ευκολία.

Πώς τα συνδυάζεις έτσι υπέροχα; > Δεν υπάρχει μαγική συνταγή. Είναι μια συνεχής προσπάθεια, με τα πάνω και τα κάτω της κοινής πορείας. Στην οικογένεια, η σύζυγος διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Είμαι ένας ανήσυχος άνθρωπος που ζει κάθε δραστηριότητα σε υπερθετικό βαθμό. Αλλά δε σταματώ να προσπαθώ να βελτιώνομαι ως άνθρωπος, για μένα αλλά και για τους γύρω μου. Τόσο σε επαγγελματικό επίπεδο όσο και για τους φίλους. (Σ.Χ.: Μια τρομερή παρέα 40άρηδων, που προδίδει τη διαφορά στην επαρχία, από τη στιγμή που επιχειρούν νέοι, ωραίοι άνθρωποι, με τη μόρφωσή τους συνδεδεμένη με την αγωγή τους.)

Οι αγώνες αυτοκινήτου πότε μπήκαν στο κάδρο; > Οι αγώνες ξεκινούν από πολύ μικρή ηλικία. Δύσκολο να μεγαλώνεις στη Λαμία τη δεκαετία του ’80 και του ’90 και να μη θυμάσαι τους ήχους, τη σκόνη και το θέαμα που προσφέρουν οι αγώνες αυτοκινήτου. Από πολύ νέος έχω πάθος και αγάπη για την οδήγηση. Ο πατέρας μου, επίσης εξαιρετικός οδηγός, πολύ γρήγορος, αλλά χωρίς εμπλοκή σε αγώνες. Πίστευε -και ίσως όχι άδικα μέχρι κάποιο σημείο- πως ο χρόνος που απαιτείται πληγώνει τη δουλειά.

Αξίζει να ασχοληθεί κανείς; > Το αν αξίζει η αγωνιστική εμπλοκή είναι μεγάλη κουβέντα. Με την υπάρχουσα δομή, ουσιαστικά δεν είναι εύκολο. Γίνονται προσπάθειες, αλλά έχουμε δρόμο. Το καρτ και τα χωμάτινα μονοθέσια που συμμετέχουν στο θεσμό Dirt Games είναι μια σωστή αρχή. Χρειάζονται όμως πίστες σε όλη την επικράτεια. Θα κερδίσουμε πολλά αν στρέψουμε τα παιδιά μας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Επίσης χρειαζόμαστε εύκολη πρόσβαση στους αγώνες αυτοκινήτου για τους νέους με λίγα χρήματα. Να προκύψουν νέοι οδηγοί. Είμαι σαράντα ετών και με θεωρούν νέο στο χώρο… Θεσμοί όπως στο παρελθόν το Peugeot 206 Cup, το Toyota Yaris Cup και το Nissan Micra Cup πρέπει να επανέλθουν. Όμως, χρειάζεται δουλειά.

Τι θα συμβούλευες έναν έφηβο από τη Λαμία, ως αφετηρία της αγωνιστικής του εμπλοκής; > Στον έφηβο που ζει στην περιοχή μας δεν έχω να πω πολλά. Νιώθω άσχημα γιατί δεν έχουμε καταφέρει να του προσφέρουμε -τουλάχιστον ακόμη- τη δυνατότητα να μπει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό με αφετηρία μια χωμάτινη πίστα. Έχουμε προσπαθήσει, και υπάρχει πλάνο για έναν πολυχώρο μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Λαμία, σε συνεργασία με το δήμο μας. Είναι ευθύνη όλων μας, αλλά οι συνθήκες τα τελευταία χρόνια δεν υπήρξαν ευνοϊκές προς αυτή την κατεύθυνση.

Αλήθεια, η υποστήριξη στον Αλέξανδρο Παπαευθυμίου είναι αποκλειστικά συναισθηματικής σημασίας, ή είδες και κάτι άλλο, πιο μακριά; > Η στήριξη στον Αλέξανδρο ξεκίνησε από το πάθος και το μάτι που γυαλίζει, του φίλου μας του Θέμη. Του πατέρα του «Αλ». Στην αρχή δεν ξέρεις τι και πώς. Στηρίζεις ένα νέο παιδί, συμπατριώτη μας, και το θεωρώ υποχρέωση. Στη συνέχεια είδαμε όλοι ότι ο Αλέξανδρος το αξίζει και με το παραπάνω. Είναι το ήθος του, τα αποτελέσματα, το ταλέντο του, και αυτό δίνει μεγάλη χαρά, και ναι, βλέπω προοπτική. Αλλά σκέφτομαι, ότι δεν είναι όλοι οι πατεράδες «Θέμης», οπότε τι θα κάνουμε για τα άλλα παιδιά;

Να αλλάξουμε «πίστα» και να μιλήσουμε περί του επαγγελματικού σου οράματος, που χαρακτηρίζει τον όμιλό σας. Στα μάτια μας, ο Όμιλος Karellis είναι το Mall της αυτοκίνησης στα Βαλκάνια, με στοιχεία Golden Hall. Πώς καταφέρνεις και συνδυάζεις κατασκευαστές που δε συνδέονται και -το κυριότερο- πώς συνεργάζεσαι με διαφορετικούς ομίλους; > O κύριος κορμός των δραστηριοτήτων μας είναι ο Όμιλος Συγγελίδη. Στην πορεία αυτού του ταξιδιού, που μετρά σαράντα χρόνια κοινής διαδρομής, προέκυψαν κάποιες αλλαγές. Όπως η Skoda, που πέρασε από τη Viamar στην Kosmocar, και η Jeep, που πέρασε στην FCA Greece. Εμείς, υπεύθυνα απέναντι στους πελάτες μας, που μας εμπιστεύονται, έπρεπε να συνεχίσουμε τη συνεργασία με τους νέους ομίλους. Σε μια μικρή ελληνική αγορά και σε μια ακόμη μικρότερη, όπως μιας επαρχιακής πόλης, είναι μονόδρομος το multibranding.

Έχει αρκετές δυσκολίες το όλο εγχείρημα. Διαφορετική προσέγγιση από την κάθε εταιρεία, άλλα προγράμματα, άλλοι άνθρωποι, άλλες απαιτήσεις. Παίρνουμε τα καλύτερα από τον καθένα, προσαρμόζουμε και προχωράμε. Στην ομάδα μας θα βρεις πραγματικά κομάντο· «ελβετικούς σουγιάδες» τους χαρακτηρίζω, καθώς έχουν μάθει να σκέφτονται σε πολλούς άξονες συγχρόνως. Το θετικό είναι πως ο όμιλος της Stellantis θα μας βοηθήσει πολύ σε αυτή την κατεύθυνση.

Δύσπιστοι και ανταγωνιστικοί οι ιδιοκτήτες-αντιπρόσωποι, αλλά και τα στελέχη στις εισαγωγικές. Πώς τα βρίσκεις μαζί τους; > Σχετικά με ιδιοκτήτες και στελέχη, ο Όμιλος Συγγελίδη είναι η επαγγελματική μου οικογένεια. Οι δεσμοί πάνε αρκετά χρόνια πίσω, και αυτά που μας δένουν είναι πολλά. Οι σχέσεις μας έχουν βαθιά τις ρίζες τους και βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο, με τα στελέχη και με τους ιδιοκτήτες.

Από εκεί και πέρα, με τη Skoda έχουμε μια πολύ καλή επαγγελματική σχέση και, στα λίγα χρόνια συνεργασίας, διακρίνεις εξαιρετικά στοιχεία και ξεχωρίζεις ανθρώπους. Για την Jeep, πλέον στην FCA Greece, βρίσκεις ανθρώπους που γνωρίζεις από πριν, και έχει προκύψει μια πολύ καλή συνεργασία. Υπάρχει σεβασμός μεταξύ των εταιρειών και ουσιαστικά των στελεχών τους. Είναι όλα καλά όταν τα μερίδια αγοράς είναι σωστά κατανεμημένα και προκύπτουν οι στόχοι πωλήσεων. Κάτι που το καταφέρνουμε ανελλιπώς, δόξα τω Θεώ.

Προκύπτει φιλία; > Προκύπτουν σχέσεις ουσίας. Είναι πολλά αυτά που μοιραζόμαστε, χαρές, προβλήματα, επιτυχίες, αποτυχίες και, ειδικά στον Όμιλο Συγγελίδη, που γνωρίζω καλύτερα, υπάρχει ανέκαθεν η φιλοσοφία του «ένας για όλους και όλοι για έναν», όποτε χρειαστεί.

Μοτοσυκλέτες, ποδήλατα στη Λαμία; > Δίκυκλα η επαρχία δουλεύει αρκετά, ειδικά σκούτερ. Έχουμε εξαιρετική συνεργασία με την Kymco, που καλύπτει μεγάλο φάσμα αναγκών. Ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα είναι κάτι που αναπτύσσουμε, αλλά είναι δύσκολο σε πόλεις όπως τη Λαμία, λόγω αποστάσεων και μορφολογίας.

Η επόμενη ημέρα της αγοράς; > Όπως το σκέφτομαι, θα περιλαμβάνει πολλές αλλαγές. Έξυπνες λύσεις μετακίνησης, ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λιγότερη ιδιοκτησία και μεγαλύτερη βαρύτητα στη χρήση. Έχουμε έναν κουρασμένο στόλο αυτοκινήτων και θα πρέπει να δοθούν κίνητρα για να ανανεωθεί. Κάθε ένα παλιό αυτοκίνητο που φεύγει από την αγορά είναι όφελος για την οικονομία μας, αλλά και για την τσέπη του καταναλωτή.

Από την τέλεια επιχειρηματική διαδρομή, πάμε στην ειδική διαδρομή. Μην το αρνηθείς, στους αγώνες είσαι ευαίσθητος και με τα κοινά. Πώς βλέπεις το ιδανικό σενάριο διοίκησης; > Τα κοινά με απασχολούν ευρύτερα και, επί της ουσίας, μέσα από το ρόλο μου ως επιχειρηματίας, ποτέ δεν απουσιάζω από αυτά. Θεωρώ πως η επιχειρηματική κοινότητα μπορεί και πρέπει να συμβάλλει στην ανάπτυξη του τόπου. Δεν είναι απαραίτητο να είναι όλοι δήμαρχοι, βουλευτές, πρόεδροι κτλ.

Τώρα στα δικά μας, ο αθλητικός νόμος δυστυχώς δε μου επιτρέπει την εμπλοκή μου στο σωματείο μας, την ΑΛΑΛ, καθώς υπάρχει ασυμβίβαστο με το επάγγελμά μου. Έχω υπάρξει για πολλά χρόνια στο ΔΣ της ΑΛΑΛ και μέχρι σήμερα είμαι δίπλα στο σωματείο και στους αθλητές, αλλά χωρίς να έχω εκλεγεί. Με προβληματίζει όμως έντονα η κρίση στο χώρο μας, παρακολουθώ τις εξελίξεις και θέλω με κάθε τρόπο να βοηθήσω να πάνε μπροστά οι ελληνικοί αγώνες.

Με την ευκαιρία, έχει κερδίσει η Λαμία ως πρωτεύουσα του Ράλλυ Ακρόπολις στο WRC; > Έδωσα μεγάλο αγώνα για να έρθει το Ράλλυ Ακρόπολις στη Λαμία. Για να κινητοποιηθεί όλος ο μηχανισμός και να αντιληφθούν οι αρμόδιοι τα οφέλη για την περιοχή. Καλώς ή κακώς, η εντύπωση που έχουν αρκετοί για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι λανθασμένη. Βλέποντας βέβαια το αποτέλεσμα, πραγματικά αισθάνθηκα δικαίωση.

Πού εντοπίζονται τα οφέλη; > Ήταν μια μεγάλη ανάσα για ξενοδοχεία και καταστήματα εστίασης. Συγχρόνως και τρομερή διαφήμιση για την περιοχή μας. Για παράδειγμα, οι κρατήσεις στην Παύλιανη είναι sold out εδώ και ένα χρόνο, αμέσως μετά το Ράλλυ.

Ο Χρυσόστομος στους αγώνες; > Στους αγώνες έβαλα άνω τελεία τα τελευταία τρία χρόνια, λόγω των συνθηκών. Πούλησα το DS3 R3, που δε με ικανοποίησε στο χώμα. Μετά, το 2019-20, δεν έγινε το Ακρόπολις στο ERC, με τα γνωστά προβλήματα στην ΟΜΑΕ, οπότε δε χάσαμε και κάτι… Μαζέψαμε δυνάμεις και πάμε μπροστά.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις ή WRC; > Τα Ιστορικά είναι η αδυναμία μου, καθώς από εκεί ξεκίνησα. Θυμάσαι το Escort; Το λευκό μπλε ΜΚ1 σε έκδοση γκρουπ 2, όπως το ξέρατε εσείς. Έχω εξαιρετικές αναμνήσεις, γνώρισα αξιόλογους ανθρώπους και για αυτό και επιλέξαμε να εξελίξουμε ένα 205 GTI που θα είναι έτοιμο αργά μέσα στο χρόνο. Είναι άλλη η κουλτούρα στα Ιστορικά. Φέτος, λοιπόν, έχει το πρόγραμμα Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις με Peugeot 205 Rallye «maxi», με εξέλιξη από APR Βασίλη Αναγνωστόπουλο, που εμπιστευόμαστε. Αυτοκίνητο όπως της εποχής «Lion-Κοκκίνη». Με τον Λεωνίδα Μαχαίρα στο δεξί κάθισμα και, αναλόγως των οικονομικών συνθηκών και της κατάστασης, θα πάμε και στο Ράλλυ Ακρόπολις WRC.

Δοκίμασες και το Peugeot 208 Rally4 του Κώστα Σπύρου, που μεθαύριο, στις 30 Απριλίου, παρουσιάζουμε σε 4T Μαΐου, με την «Καθημερινή» της Κυριακής. Το σχόλιό σου… > Το 208 Rally4 είναι εξαιρετικό και δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο, το 208-R2, σε κανένα επίπεδο. Μου άρεσε το πλαίσιο, η ανάρτηση, η ροπή του κινητήρα, και μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα. Θα ήθελα να κάνω αγώνες με το αυτοκίνητο, ειδικά στην άσφαλτο. Όπως π.χ. να ανέβω και να κατέβω προς και από την αγαπημένη μου Παύλιανη. Θα την άλλαζα μόνο με το χωμάτινο Ελευθεροχώρι και, Στράτη, διάλεξε εσύ την κατεύθυνση.

Σε σχέση με το χώμα, δυστυχώς, έκανα το «λάθος» και οδήγησα το καλοκαίρι του 2021 το Fabia R5 της EMC με τον Λεωνίδα Μαχαίρα, και έμεινα εκεί. Ειδικά για το Ακρόπολις WRC.

Για το ΡΑ-WRC, από τους συνεργάτες σου προκύπτει στήριξη; Π.χ., πας στον Πέτρο Πιπερίδη -αρχηγό Peugeot– και ζητάς «πλάτη» για τον αγώνα. Αντιδρά αισιόδοξα ή του χαλάς την ήμερα; > Tον γνωρίζεις. Ο Πέτρος θέλει μετρήσιμα αποτελέσματα. Οι αγώνες αυτοκινήτου δεν είναι ο χώρος που θα αναλωθεί ιδιαίτερα, αλλά επειδή είναι πολύ έξυπνος και δεν αφήνει τίποτα να πέσει κάτω, και έχει και αξιόλογους συνεργάτες, θα το ακούσει και θα γίνει. Για να σε ικανοποιήσει, αλλά και για να πετάει η δουλειά…

Ολοκληρώνοντας, του ζητήσαμε να μας περιγράψει μία ήμερα, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις.

Στη δουλειά από τι ώρα; > Θα σηκωθώ στις 7.00, θα πάω τα παιδιά σχολείο και στη συνέχεια 40 λεπτά πρωινής γυμναστικής. Στις 10 στην εταιρεία, συνήθως μέχρι τις 9 το βράδυ, με ενδιάμεση στάση για φαγητό στο σπίτι. Οδηγώντας συνήθως κάποιο από τα test drive.

Αν έχεις καλεσμένους πού θα πάτε για φαγητό; > Στη Λαμία έχουμε εξαιρετικές ταβέρνες και κάποια πολύ καλά εστιατόρια. Συνήθως θα φάμε ένα καλό ψάρι στην Αγία Μαρίνα, δίπλα στη θάλασσα.

Ο καφές της Κυριακής; > Αν και δεν πίνω καφέ, αλλά τσάι, συγκεντρωνόμαστε σε έναν εξαιρετικό χώρο που έχει δημιουργήσει ο γαμπρός μου με την αδερφή μου, το «Blind Pig». Ένα παλιό πέτρινο κτίριο στην Πλατεία Λαού, ψηλοτάβανο, με μεγάλη βεράντα, όπου παίζουμε και μπιλιάρδο, απολαμβάνοντας τα ωραία εδέσματα με φίλους και τις οικογένειές μας.

Αθήνα κάθε πότε; > Αθήνα τελευταία όχι πολύ συχνά, λόγω Covid, αλλά πριν, πιο συχνά ήμουν στην Αθήνα με τους Γιώργους, τον Γκάλλο και τον Ρέτζιο, παρά σπίτι μου.

 Πού θα πάμε όταν έρθεις; > Η Αθήνα έχει πολλές και ωραίες επιλογές. Όμως, θα το αφήσω σε εσένα, γιατί είμαι σίγουρος πως ξέρεις καλύτερα…

Παύλιανη InOut

Τι οδηγείς αυτή την εποχή στο δρόμο για την αγαπημένη σου Παύλιανη; > Οδηγώ το Peugeot 508 PSE. Μου αρέσει πολύ εμφανισιακά. Έχει εξαιρετική ανάρτηση, φρένα και σύστημα διεύθυνσης που ικανοποιούν τον απαιτητικό. Θα το προτιμούσα με θερμικό κινητήρα 400 ίππων και κλασική τετρακίνηση για σπορ οδήγηση… Αλλά τότε θα με στεναχωρούσε η κατανάλωση σε κάθε χρήση του. Οπότε είναι το ιδανικό σύνολο για κάθε μου μετακίνηση.

Μια ευχή, λίγες ημέρες πριν από την Ανάσταση… > Να ευχηθώ έναν καλύτερο κόσμο για τα παιδιά μας. Αισθάνομαι πως υπάρχει ανάγκη για επαναχάραξη πορείας με διαφορετικούς στόχους. Με περισσότερη ουσία και αξίες…

Περισσότερα για το Karellis Group μπορείτε να βρείτε κάνοντας κλίκ εδώ.

Απόδοση: Στράτης Χατζηπαναγιώτου, Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος, αρχείο Χ.Κ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!