X
Επικαιρότητα

ΒΜW: Νέος «Quad-Turbo» ντίζελ κινητήρας με 760 Nm

Οι Βαυαροί εξέλιξαν ακόμα περισσότερο τον 3λιτρο «straight-six» πετρελαιοκινητήρα τους.

Το ντεμπούτο του πιο ισχυρού αυτού πετρελαιοκινητήρα μαζικής παραγωγής της BMW πραγματοποιείται στην πολυτελή «7άρα» στις εκδόσεις 750d xDrive και 750Ld xDrive, ενώ κάτι παραπάνω από βέβαιο είναι πως, πολύ σύντομα, θα φιλοξενηθεί και σε μικρότερου μεγέθους μοντέλα της γκάμας του Βαυαρού κατασκευαστή.

Σε αντίθεση με τον 3λιτρο κινητήρα ντίζελ των «παλιών» 750d, αλλά και εκείνου που κινεί σήμερα τις Μ550xd και Χ5 Μ50d, ο νέος διαθέτει δύο ζεύγη «συμπαγών» υπερσυμπιεστών και όχι τρεις. Ουσιαστικά, αυτό που η BMW πραγματοποίησε στο νέο της πετρελαιοκινητήρα είναι να αντικαταστήσει το μεγάλο και τρίτο κατά σειρά τούρμπο χαμηλής πίεσης με δύο μικρότερα, προκειμένου να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η παροχή ροπής στις χαμηλές στροφές, καθώς και η απόκριση. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στο ενημερωτικό δ.Τ. της εταιρείας, οι δύο υπερσυμπιεστές χαμηλής πίεσης, καθώς και ο ένας από τους δύο (υψηλής πίεσης) βρίσκονται διαρκώς σε… δράση, με τον τέταρτο και τελευταίο να μπαίνει… στο παιχνίδι από τις 2.500 σ.α.λ. και μετά.

Σε σχέση με τον «τρίτουρμπο» κινητήρα ντίζελ των 381 ίππων και 740 Nm, ο «quad-turbo» αποδίδει ισχύ 400 ίππων στις 4.400 σ.α.λ. και ροπή 760 Nm σταθερά από τις 2.000 έως και τις 3.000 σ.α.λ. Εξ αυτών, μάλιστα, τα 450 Nm αποδίδονται μόλις στις 1.000(!).

Σύμφωνα με την BMW, o… νέος αποδεικνύεται 11% πιο οικονομικός, απαιτώντας κατά μέσο όρο, ανάλογα με την έκδοση, από 5,7 έως και 5,9 λιτ./100 χλμ. κίνησης. Την ίδια στιγμή, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα «παίζουν», για τον ίδιο λόγο, από 149 έως 154 gr ανά χλμ.

Σε ότι αφορά στις επιδόσεις των δύο λιμουζινών, η BMW αναφέρει χαρακτηρστικά πως η «κοντή» εκδοχή της μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,3 δλ. και εκείνη με το διευρυμένο μεταξόνιο, σε 4,7 δλ. Αμφότερες, «σταματούν» υποχρεωτικά στη μέγιστη τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα, καθώς στην ένδειξη αυτή επεμβαίνει, κατά την πάγια τακτική των Γερμανών κατασκευαστών (όχι όλων ευτυχώς!), ο ηλεκτρονικός κόφτης.

Σε κάθε περίπτωση, ο νέος «quad-turbo» πετρελαιοκινητήρας της BMW συνδυάζεται με το γνωστό σύστημα τετρακίνησης xDrive καθώς και με το γνώριμο, επίσης, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic._X.A.  

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!