X
Ειδήσεις - Παρουσιάσεις

Έρχονται οι «αόρατες» οθόνες

Η νέα μόδα των «αόρατων» οθονών κερδίζει διαρκώς έδαφος και έχει ως πρωταγωνιστές προμηθευτές όπως η Continental και η Marelli.

Οι ευμεγέθεις οθόνες αφής αποτελούν πλέον κάτι το συνηθισμένο στο εσωτερικό των σύγχρονων αυτοκινήτων. Πολύ περισσότερο δε, στα ηλεκτρικά οχήματα. Ενσωματώνοντας μια πλειάδα λειτουργιών προσφέρουν μια διαφορετική «εικόνα» στο εσωτερικό μειώνοντας ταυτόχρονα την πολυπλοκότητα στον τομέα της κατασκευής.

Ωστόσο, οι εξελίξεις τρέχουν, με τους κατασκευαστές-προμηθευτές που δραστηριοποιούνται ενεργά στο χώρο να αλλάζουν τώρα… πίστα παρουσιάζοντας shy-tech λύσεις, σύμφωνα με τις οποίες οι οθόνες γίνονται «αόρατες», έως ότου ενεργοποιηθούν.

Η Marelli και η Continental είναι οι πρωταγωνιστές της νέας αυτής τάσεις. Οι οθόνες των δύο εταιρειών, οι οποίες είδαν το φως της δημοσιότητας τον Ιανουάριο στην έκθεση τεχνολογίας CES στο Λ. Βέγκας, όταν δεν είναι ενεργοποιημένες, κρύβονται μέσα σε κάτι που μοιάζει με ξύλινη επιφάνεια. Μόλις ενεργοποιηθούν προσφέρουν υψηλή ευκρίνεια ακόμα και για την προβολή ταινιών, παρά το ματ φινίρισμά τους.

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα της ματ επιφάνειας αντί της γυαλιστερής είναι ότι δεν αφήνει δακτυλικά αποτυπώματα.

Η λεγόμενη έξυπνη επιφάνεια της Marelli χρησιμοποιεί ένα ειδικό μελάνι μέσα στο πλαστικό από ψεύτικο ξύλο που της επιτρέπει να λειτουργεί όπως κάθε άλλη οθόνη αφής. Ανάλογα με τη λειτουργία, μέρος της οθόνης μπορεί να απενεργοποιηθεί, ώστε να είναι ορατή μόνο μια σειρά από κουμπιά. Για όσους δεν συμπαθούν την εμφάνιση του ξύλου, η Marelli μπορεί να δημιουργήσει ένα μαρμάρινο εφέ!

Η Marelli δήλωσε ότι η τεχνολογία της βρίσκεται στα τελικά στάδια επικύρωσης. Αυτό σημαίνει ότι ενδέχεται να δούμε τις «αόρατες» αυτές οθόνες στα αυτοκίνητα ήδη από το 2026, αλλά είναι πιο πιθανό να κάνουν το ντεμπούτο τους το 2027 ή το 2028.

Την ίδια στιγμή, η Continental παρουσίασε μια έκδοση της οθόνης In2visible που και αυτή μοιάζει με ξύλινη, συμβάλλοντας στη δημιουργίας μιας καθαρής και «τακτοποιημένης» εικόνας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όταν είναι απενεργοποιημένη. Ο Γερμανός προμηθευτής έχει παρουσιάσει στο παρελθόν μία «αόρατη» οθόνη που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό, αλλά στη φετινή CES παρουσιάστηκε μια νέα εκδοχή της φιλοξενώντας διάφορα χειριστήρια κάτω από την υπερευρεία γυαλιστερή οθόνη της.

Η τοποθέτηση της οθόνης στο κέντρο και η ταυτόχρονη παροχή απτικής ανάδρασης από τα χειριστήρια θα μπορούσε να καταστήσει τον χειρισμό της ασφαλέστερο σε σχέση με τις ολοένα και μεγαλύτερες οθόνες στο ταμπλό.

Οι τεχνολογίες «shy-tech» έχουν γίνει trend τον τελευταίο καιρό σε ότι έχει να κάνει με τον σχεδιασμό του εσωτερικού, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιχειρούν να παντρέψουν την ανάγκη για διακριτικές και απέριττες επιφάνειες με το ευρύ φάσμα της νέας τεχνολογίας που παρέχεται μέσω λογισμικού.

Παρόλα αυτά, οι «κλασσικές» οθόνες υψηλής ευκρίνειας εξακολουθούν να έχουν απήχηση στους πελάτες και πολλές από αυτές παρουσιάστηκαν στη CES. Ίσως η πιο εντυπωσιακή ήταν η οθόνη microLED 10 ιντσών της Continental, η οποία περικλείεται από ένα πλαίσιο κατασκευασμένο από κρύσταλλα Swarovski, δίνοντας την εντύπωση ότι αιωρείται.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!