top icon
Αγώνες

24 heures du Mans 2017: Porsche ή Toyota;

Το μεσημέρι της Κυριακής 18 Ιουνίου θα έχουμε την απάντηση στο ποιος από τους δύο θα είναι ο νικητής του φετινού 24ωρου αγώνα στη θρυλική πίστα της La Sarthe.

Όπως κάθε μέσα Ιουνίου, έτσι και φέτος, η καρδιά της Αυτοκίνησης χτυπά στη γαλλική πόλη Le Mans, που από το 1923 μέχρι σήμερα έχει άρρηκτα συνδέσει το όνομά της με τον σημαντικότερο αγώνα ταχύτητας και αντοχής στον κόσμο. Η νίκη στη θρυλική πίστα των 13,65 χιλιομέτρων ισοδυναμεί εδώ και πολλά χρόνια με την κατάκτηση ενός παγκοσμίου πρωταθλήματος κι αυτό την κάνει ακόμη πιο σημαντική. Στον αγώνα του 2016 η Toyota έχασε μια ακόμη ευκαιρία, ίσως την πιο μεγάλη μέχρι τώρα, να κερδίσει μια αναμέτρηση που την έχει σχεδόν στοιχειώσει. Ακόμη και ο μεγάλος ανταγωνιστής της, η Porsche, υποκλίθηκε στην τεράστια προσπάθεια των Γιαπωνέζων και αναγνώρισε την ατυχία τους. Αυτό βέβαια καθόλου δε σημαίνει πως θα τους χαριστούν φέτος, το αντίθετο μάλιστα, αφού τα δύο πρωτότυπά τους της κατηγορίας LMP1 (919 Hybrid) θα βρεθούν στην εκκίνηση με τη φιλοδοξία να αποσπάσουν ακόμη μια νίκη.

Στον αντίποδα, οι Toyota TS050 έχουν κερδίσει τους δύο πρώτες αγώνες του FIA World Endurance Championship στο Silverstone και στο Spa-Francorchamps, επιδεικνύοντας περαιτέρω αξιοπιστία και ταχύτητα σε σύγκριση με το 2016. Όμως, και οι δύο προαναφερόμενες αναμετρήσεις ήταν 6ωρες και σαφώς δεν υπάρχει ασφαλής απάντηση για το αν μπορούν να είναι το ίδιο καλές στην 24ωρη δοκιμασία της Γαλλίας, παρά μόνο μετά τον αγώνα. Αναμφίβολα, τα αγωνιστικά της κατηγορίας LMP1 που πρωταγωνιστούν τα τελευταία (πολλά) χρόνια, είναι αυτά που θα κυνηγήσουν τη νίκη στη γενική κατάταξη και θα κατακυριεύσουν το βάθρο των νικητών. Το παράδοξο του 2017 έγκειται στο γεγονός πως είναι μόλις έξι τον αριθμό (δύο της Porsche, τρία της Toyota και ένα της αυστριακής Bykolles Racing Team με κινητήρα της Nismo). Για πρώτη φορά ύστερα από είκοσι σχεδόν χρόνια, δεν θα δούμε στην αφετηρία κανένα από τα πρωτότυπα της Audi, ούτε ως ιδιωτική συμμετοχή (το γερμανικό εργοστάσιο έχει αποσυρθεί). Θα είναι ένα πολύ παράξενο συναίσθημα, για όποιον βρισκόταν εκεί κάθε χρόνο και τα παρακολουθούσε να κερδίζουν. Τέλος εποχής…

LMP2

Είναι αρκετοί αυτοί που υποστηρίζουν ότι η ταχύτητα των πρωτοτύπων της κατηγορίας LMP2 έχει βελτιωθεί τόσο, ώστε αυτά να παίξουν σημαντικό ρόλο στην τελική διαμόρφωση του αποτελέσματος. Στόχος είναι η κατάταξη μέσα στη δεκάδα (προβλέψιμη κατάληξη) και (γιατί όχι;) η κατάληψη της τρίτης θέσης του βάθρου των νικητών αν κάποια από τα επτά πρωτότυπα της LMP1 υποστούν φθορά ή εγκαταλείψουν. Από πλευράς συμμετοχών είναι η πολυπληθέστερη κατηγορία και θα γίνουν γερές μάχες για τη νίκη σε αυτή. Τα Oreca θα έχουν τον πρώτο λόγο, τα Alpine ασφαλώς θα επιδιώξουν να επαναλάβουν τον περισυνό τους άθλο, υπολογίστε όμως και τα Ligier στην εξίσωση. Ένας μικρός πόλεμος για την πρωτιά στην κατηγορία ίσως να μην είναι αρκετός, μπορεί λοιπόν να προκύψει ένας μεγάλος.

LMP GTE Pro

Tα τέσσερα GT της Ford Chip Ganassi Team USA, άριστα προετοιμασμένα, θα κυνηγήσουν τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη τους στην κατηγορία. Έχουν ένα παραπάνω λόγο γι αυτό, αφού φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την τελευταία (εργοστασιακή) νίκη της μεγάλης αμερικανικής εταιρείας στη γενική κατάταξη των 24 ωρών του Le Mans (με το all-time-classic GT40, φυσικά). Ευκαιρία λοιπόν για έναν ακόμη συμβολισμό, που ανεβάζει τη φήμη και την αξία. Στον αγώνα του 2016 τα σύγχρονά μας Ford GT συνάντησαν λυσσώδη αντίσταση από τη Ferrari 488 GTE της ΑF Corse, αλλά τελικά τα κατάφεραν. Το αντίπαλο δέος των αμερικανικών αγωνιστικών θα βρίσκεται εκεί και φέτος, οπότε αντιλαμβάνεστε ότι θα έχουμε μία από τα ίδια. Επιπροσθέτως, στο ραντεβού θα έρθουν και οι 911 RSR της Porsche GT Team, ενώ δεν πρέπει να υποτιμήσουμε τις Corvette.

LMP GTE Am

Πριν λίγα χρόνια, στην κατηγορία είχε το πάνω χέρι ένας… στρατός από Porsche. Πλέον, οι συσχετισμοί έχουν αλλάξει και τα… στρατεύματα φοράνε πια ιταλικό κοστούμι (λέγε με Ferrari 488 GTE). Πέρισυ επικράτησαν, με την καυτή ανάσα μιας αραβικών συμφερόντων 911 RSR στην αεροτομή τους, φέτος ο αντίπαλός τους θα είναι μάλλον η Corvette της πολύπειρης αγωνιστικής ομάδας Larbre Competition. Για να δούμε…

Αντί επιλόγου…

Το πιο δύσκολο για την overall στο Le Mans είναι να διατηρηθείς πρώτος, αν τα αυτοκίνητα της ομάδας σου ατυχήσουν ή εγκαταλείψουν, αφήνοντάς σε μόνο σου. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη πίεση από αυτή κι ελάχιστοι την έχουν αντέξει, αν σε πάρουν οι αντίπαλοι στο κυνήγι η πιθανότητα του λάθους αυξάνεται στη νιοστή. Το παιχνίδι λοιπόν, εκτός από ταχύτητα, έχει ανάγκη και την αξιοπιστία. Κι εδώ υπάρχει ακόμη μια σημαντική υποσημείωση, που λέγεται κατανάλωση: Όποιο από τα έξι κορυφαία πρωτότυπα κάνει τα λιγότερα pit-stop γι ανεφοδιασμό, θα είναι αυτό που θα πάρει (το τεραστίων διαστάσεων, όπως του Indy 500) έπαθλο της νίκης, με τον αριθμό 24 στο πάνω μέρος. Τα δύσκολα δεν τελειώνουν βέβαια εδώ, αφού υπάρχει η νύχτα του Le Mans με την άγρια ομορφιά της, που ξεχωρίζει τους νικητές από τους συμμετέχοντες (αν τη ζήσετε από κοντά θα μας καταλάβετε, ιδιαίτερα αν βρέξει, σε κανένα άλλο αγώνα σε ολόκληρο τον κόσμο δεν συναντάς τέτοια ατμόσφαιρα, το motorsport στα καλύτερά του).

Το επόμενο ραντεβού μας…

…σε σχέση με τον θρυλικό γαλλικό αγώνα θα πραγματοποιηθεί λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης, με τα τελικά αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών. Στο ρεπορτάζ μας από αυτό, θα βρείτε επίσης τί θα παρακολουθήσετε live και πώς (υπάρχουν πολλές επιλογές onboard, μέσω των καναλιών των ομάδων στο youtube και της ιστοσελίδας του αγώνα www.lemans.org). Στο μεταξύ, κατεβάστε στον υπολογιστή σας το επισυναπτόμενο αρχείο pdf που θα βρείτε στο τέλος του άρθρου, με τις συμμετοχές…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ